J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Kínáncsi lennék molni véleményére, vajon merre bújkál ilyenkor?
J-20_2015_-_side_view_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2015_-_IFR-probe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Például erre:)

http://amirolatortenelem.blog.hu/2014/12/19/egy_jak-28-as_vadaszgep_tragediaja
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Itt az egész kinek van jobb vadászgépe és hozza való technológiája témához csak annyit szeretnék hozzatenni, hogy jelenleg az oroszok az egyetlen, akiknél rendes tolóerővektorált hajtóműves gép van rendszeresítve.

És akkor most ez mit jelent? Akár azt, hogy csak ők erőltetik? Bár az F-22-ről megfeledkeztél.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote rel="joker">Itt az egész kinek van jobb vadászgépe és hozza való technológiája témához csak annyit szeretnék hozzatenni, hogy jelenleg az oroszok az egyetlen, akiknél rendes tolóerővektorált hajtóműves gép van rendszeresítve.

És akkor most ez mit jelent? Akár azt, hogy csak ők erőltetik? Bár az F-22-ről megfeledkeztél.</blockquote>

Kicsit egyoldalú hozzáállás az, hogy ha van valami nekik akkor "azt csak ők eröltetik", ha nincs valami nekik akkor "még erre sem képes a sok lemaradott hülye". Az F-22-est szándékosan nem írtam, mert az csak fel-le irányba tud tolóerővektorálni, míg az orosz hajtóművek fel-le jobb-bal és köztes irányokba is.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Normális használat mellett valamivel kevesebb, mint az amerikai hajtóműveké, beforeburner technológával meg ugyanannyi, mint az amerikai beforburneres hajtóműveké.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
:)
Én úgy tudtam, hogy az indiaiak lekorlátozták a használatát annyira kevés. Csak légi bemutatókon vagy háborúban használhatják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Mackensen

Az F-22-höz is vettek az amik egy halom póthajtóművet biztosan nem a véletlen műve.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
<blockquote rel="therob"><blockquote rel="joker">Itt az egész kinek van jobb vadászgépe és hozza való technológiája témához csak annyit szeretnék hozzatenni, hogy jelenleg az oroszok az egyetlen, akiknél rendes tolóerővektorált hajtóműves gép van rendszeresítve.

És akkor most ez mit jelent? Akár azt, hogy csak ők erőltetik? Bár az F-22-ről megfeledkeztél.</blockquote>

Kicsit egyoldalú hozzáállás az, hogy ha van valami nekik akkor "azt csak ők eröltetik", ha nincs valami nekik akkor "még erre sem képes a sok lemaradott hülye". Az F-22-est szándékosan nem írtam, mert az csak fel-le irányba tud tolóerővektorálni, míg az orosz hajtóművek fel-le jobb-bal és köztes irányokba is.</blockquote>

Erről már volt többször vita. Még az Aranysasban is volt ha jól emlékszem. Könnyen lehet, hogy egy zsákutca a technológia. Az F-35 vagy Super Hornet vagy a Typhoon elég jól megvannak vektorálás nélkül is. Úgy tűnik, hogy más nem igényli a vektorálást. A J-20-ról meg még nem tudok nyilatkozni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
therob

A nagy magasságú manőverezés miatt lényeg a vektorálás(a Raptor nem 5000 méteren rohangál).
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
therob

A nagy magasságú manőverezés miatt lényeg a vektorálás(a Raptor nem 5000 méteren rohangál).

Igen tisztában vagyok ezzel. És az orosz csodagépek hol tudják használni kivételes képességeiket a repülőnapokon kívül?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
A mindennapokban is nagy előny a vektorálhatóság pl repülésbiztonság terén mert olyan helyzetekből is ki lehet venni a segítségével a gépet ami nélküle biztosan nem menne.Ha a gép teljes élettartama alatt csak egyszer menti meg gép és pilóta életét akkor már csak ezért az egyért megérte.A T-50 sem 5000 méteren fog repkedni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="therob"><blockquote rel="joker">Itt az egész kinek van jobb vadászgépe és hozza való technológiája témához csak annyit szeretnék hozzatenni, hogy jelenleg az oroszok az egyetlen, akiknél rendes tolóerővektorált hajtóműves gép van rendszeresítve.

És akkor most ez mit jelent? Akár azt, hogy csak ők erőltetik? Bár az F-22-ről megfeledkeztél.</blockquote>

Kicsit egyoldalú hozzáállás az, hogy ha van valami nekik akkor "azt csak ők eröltetik", ha nincs valami nekik akkor "még erre sem képes a sok lemaradott hülye". Az F-22-est szándékosan nem írtam, mert az csak fel-le irányba tud tolóerővektorálni, míg az orosz hajtóművek fel-le jobb-bal és köztes irányokba is.</blockquote>

Erről már volt többször vita. Még az Aranysasban is volt ha jól emlékszem. Könnyen lehet, hogy egy zsákutca a technológia. Az F-35 vagy Super Hornet vagy a Typhoon elég jól megvannak vektorálás nélkül is. Úgy tűnik, hogy más nem igényli a vektorálást. A J-20-ról meg még nem tudok nyilatkozni.</blockquote>

A jobb manőverezőképesség nem látom, hogy mitől zsákutca. De azért leszólni őket, mert csak nekik van, szerintem nem jó hozzáállás. Az oroszok és amerikaiak amúgyis kicsit másként közelítik meg a repülőgép tervezést. Ennyi erővel mondhatnád azt is, hogy a z AESA nélkül is jól megvannak az orosz gépek, mert az 5. gen gépeket amúgysem biztos, hogy látni fogják és a PAK-FA-ban a szárnyakban is van radar ami már bőven elég lesz.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Jobb manőverezőképesség? Pont erről kérdeztem. pl. a Szu-30 vagy Szu-35 milyen tartományban tudja használni? Az hogy a repülőnapon szépen repül egy dolog. Az F-35-öt is hogy leszólták aztán kiderült, hogy mégis egész jól repül. A Typhoon-nál se nagyon siettetik a vektorálást. Na mindegy felesleges ez a vita...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Föld-levegő és levegő-levegő rakétáknál is előnynek szokták feltűntetni a tolóerő vektorálást. Igaz nem kell nagy legyen az élettartalma, de ha annyi előnyt ad, hogy 15 fokkal szarabb szögből is idíthatod légiharcban, mint egy nem tolóerővektoráltat, az pont az élet és halál között dönthet. Ugyanígy a jobban forduló vadász is előnybe kerülhet.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Jobb manőverezőképesség? Pont erről kérdeztem. pl. a Szu-30 vagy Szu-35 milyen tartományban tudja használni? Az hogy a repülőnapon szépen repül egy dolog. Az F-35-öt is hogy leszólták aztán kiderült, hogy mégis egész jól repül. A Typhoon-nál se nagyon siettetik a vektorálást. Na mindegy felesleges ez a vita...

Abban gondolom egyetértünk, hogy ugyanaz a gép jobban fog manőverezni egy tolóerővektorált hajtóművel, mint egy olyannal ami nem tolóerővektorált.
Az éles helyzet és a repülőnap az két külön dolog, de te is tudod, hogy élesben elég széles skálán mozoghatnak a szituációk az 1 v 1 dogfighttól kezdve a 2-3-4-5 légierő + légvédelem + AWACS +műholdak + zavarók szituációig. Én mindenképp előnynek látom, hogy egy plusszot ad a gép manőverezőképességéhez, ami hátrány nem lehet, hacsak nem balesetveszélyes a kostrukció. Hogy mennyi előnyt azt az adott szituáció és a pilóták döntései határozzák meg.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
TVC-vel az alapvető probléma az, hogy feltűnően drága és jelenleg mindenhol vagdossák a katonai forrásokat. Az árához képest meg azért annyira nem brutális a képességnövekedés, főleg azért mert olyan tartományban lényeges amit egyébként igyekeznek kikerülni (közelharc). A 4+ gen gépek jellemzően nem repülnek 12 km fölött normál körülmények között.

Amúgy érdekes ez a filozofálgatás a gépek/rakéták képességeiről.
Ugyanis pl. az AIM-120-at mindenki jó rakétának tarja, miközben az USA végig hatalmas légi fölény mellet vetette be a fegyvert, úgy, hogy a teljes légi helyzetképet átlátták az AWACS felderítésnek köszönhetően, míg az ellen elég komoly hátrányban volt minden téren.
Ehhez képest volt olyan Iraki MIG-25 amit csak a 3. AIM-120 talált el!

Ezek a számok így értelmetlenek pontos indítási adatok nélkül. Egy A2A rakéta indításnak nem feltétlen az a célja, hogy lelője a célt. Csak ezt szeretik elfelejteni amikor arról van szó, hogy milyen szar is egy rakéta. Ha jól emlékszem volt olyan 25ös amit el sem találtak 5+ indítás után, mert nagy magasságban M2 fölött szivatta őket.

De volt egy másik érdekes eset is, amikor is véletlenül kialakult egy 1v1 helyzet. MIG-25 vs. F-18c főszerepléssel és a MIG-25 lelőtte az F-18c-t!

Azért az F-18C a 25östől igen messze áll egy klasszikus BVR harcban. Nem tudom milyen helyzet volt, de nagy magasságban abszolút nem meglepő, ha egy 25ös lenyomja a Hornetet.

Akármilyen szar egy rakéta, nem fognak úgy hozzáállni, hogy leszarjuk a fenyegetést. Pontos infó valszeg úgyse lesz arról, hogy az ellenfél mit tud, valamit tudnak, azt pontosan tudják hogy a saját tech mit bír. Tipikusan az van, hogy akire lőnek az a túlélesre kocentrál, az ellenséget meg majd a többiek elintézik.

Szimulátorban is simán hülyére lehet venni embereket Rmaxon kívüli indításokkal, az meg részletkérdés, hogy nem fogja eltalálni a célt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Orosz források szerint Kína megkezdhette a J-20 sorozatgyártását, ami már 2017-ben rendszerbe állhat.
http://nextbigfuture.com/2015/01/chinas-j-20-stealth-fighter-may-have.html
J20stealthfighter.jpg