J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
De nem tudsz semmit az AESA radarjáról. Pl hogy jobb-e, mint az oroszok PESA radarja vagy hogy teljesít az amerikaiak AESA radarjához képest.
Az AESA más kategória és olyan dolgokra képes amikre a PESA nem.. Azon el lehet agyalni, hogy a J-31 AESA radarja mennyiben marad el vagy közelíti meg az amerikaiak AESA radarját.
A J-31 meg valóban le van maradva a Szu-57-hez képest, de nem is olyan ambíciózus program. Ha most lesz rá megrendelés, lehet még hamarabb be is fejezik, mint az oroszok a sajátjukat.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Kinai aesa nal azert lehet talalgatni /pl az olasznal biztos jobb/ mert ha akartak volna a kinaiak gyarthattak volna license olasz radart / az olasz radarok meg europa legfejlettebjei...legjobjai...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Kinai aesa nal azert lehet talalgatni /pl az olasznal biztos jobb/ mert ha akartak volna a kinaiak gyarthattak volna license olasz radart / az olasz radarok meg europa legfejlettebjei...
A J-17 Block III-ba már AESA lesz. Szerintem annek egy nagyobb példánya kerülne majd az expor J-31-be.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 833
9 725
113
A J-31 nekem szimpi, szóval vehetnek azt is a törökök, hátha többet látnánk :) Bár fogalmam sincs mikor lesz piac- és exportképes.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
19 vegen jon az elso szeria gep 22 re reszlegesen bevethetove vallik 24 ree teljesen bevethetove... Eddig tartottak az utemtervet az uj geppel a masodik protoval stb.
 
  • Tetszik
Reactions: beta

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Szova 19 re elerik az eloszeria szintet amin mar lehet kikepezni pilotakat harceljarasokat uzemeltetesi karbantartasi eljarasokat kidolgozni. Majd az ezen tapasztalatok alapjan mar csak kismertekben valtoztatott gepek 22 be jonnek aminek a tesztjei 24 re er veget es kessz a gep... /a 22 ben eszkozolt fejlesztesek atalakitasok jobb esetben se nem strukturalisak se nem foelemiek csupan aprosagok finomhangolas./ez folyik most a j20 nal
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Itt persze a db szam erosen kerdojeles mert kina egyenlore nem rendszeresiti /de en meg ezzel varnek a jelenlegi siugros hordozokra tokeletes lenne/
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Kinai aesa nal azert lehet talalgatni /pl az olasznal biztos jobb/ mert ha akartak volna a kinaiak gyarthattak volna license olasz radart / az olasz radarok meg europa legfejlettebjei...legjobjai...
Ne jelentsük ezt így ki hogy biztos jobb mint az olasz. Még azt sem tartom kizártnak hogy nem a licenszet vették meg, hanem néhány szakembert, és a know-how-t.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
19 vegen jon az elso szeria gep 22 re reszlegesen bevethetove vallik 24 ree teljesen bevethetove... Eddig tartottak az utemtervet az uj geppel a masodik protoval stb.
Ha viszont tényleg kapnak rá megrendelést és exportra is fogják nyomni. Akkor azok az idők lényegesen rövidülni fognak, mert több erőforrást fognak bele invesztálni. Mint szellemit mint tőkét. Így lehetőségük lesz az oroszokat is megszorongatni a piacokon.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 779
113
Az AESA más kategória és olyan dolgokra képes amikre a PESA nem.. Azon el lehet agyalni, hogy a J-31 AESA radarja mennyiben marad el vagy közelíti meg az amerikaiak AESA radarját.
A J-31 meg valóban le van maradva a Szu-57-hez képest, de nem is olyan ambíciózus program. Ha most lesz rá megrendelés, lehet még hamarabb be is fejezik, mint az oroszok a sajátjukat.

Lemaradtam valamiről?
Tudtommal a Su-57-ben AESA radar van. Ezt a PESA-t honnan vetted?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Tudtommal az oroszoknak nincs sorozatgyártású radarjaik, se Szu-57 se másba. Prototípusaik vannak, de sorozatgyártani még nem tudnak. Kínának van sorozatgyártású AESA radarja, szóval nem gond szerezni a J-31-be is.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 779
113
Tudtommal az oroszoknak nincs sorozatgyártású radarjaik, se Szu-57 se másba. Prototípusaik vannak, de sorozatgyártani még nem tudnak. Kínának van sorozatgyártású AESA radarja, szóval nem gond szerezni a J-31-be is.

Tehát szerinted a Su-57-ben
a, nincs radar
b, PESA radar van?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
AESA radar van a Su-57 gépben de azok nem futószalagon készültek hanem azok csinálták akik összerakták az első protot is .
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
AESA radar van a Su-57 gépben de azok nem futószalagon készültek hanem azok csinálták akik összerakták az első protot is .
Az állítás az volt, hogy nincs AESA radar a Szu-57-hez. Van. Sorozatgyártásban még nincs (legalábbis mi még nem tudunk róla).
A másik az volt, hogy a J-31-hez van. Lehet, hogy van, lehet, hogy még nincs. A J-10, 11/15/16, vagy éppen a J-20, JF-17 radarját nem fogod egy az egyben belerakni a J-31-be. Hogy a kínaiak elkészültek-e már vele, és tesztelik-e valamelyik protóban, arról még nem olvastam, de ha tudtok valamit, ne tartsátok meg az infót.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Mac, én még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy akár csak a Szu-35 ben benne lévő lesajnált PESA Irbisz ne tudna legalább annyit harcászati paraméterekben/zavarvédelemben mint bármelyik sorozatgyártott kínai AESA...
Nem ez lehet a döntő, hanem az hogy a J-31 et szőröstül bőröstül át lehet venni mint project.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Mac, én még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy akár csak a Szu-35 ben benne lévő lesajnált PESA Irbisz ne tudna legalább annyit harcászati paraméterekben/zavarvédelemben mint bármelyik sorozatgyártott kínai AESA...
Nem ez lehet a döntő, hanem az hogy a J-31 et szőröstül bőröstül át lehet venni mint project.
Nem csak zavarvédelemről van szó, hanem észlelhetőségről is. Gyakorlatilag minden előtte lévő repülőt minimális erősségű sugárzással képes megvilágítani, habár eltérő távolságra is lehetnek. Ha befog egy repülőt akkor minimális mennyiségű adó-vevő elemet működteti csak, épp egy olyan nyalábban ami a repülő követésére elég.
Egy rakás olyan dolgot lehet vele csinálni amit más radarral lehetettlen.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem csak zavarvédelemről van szó, hanem észlelhetőségről is. Gyakorlatilag minden előtte lévő repülőt minimális erősségű sugárzással képes megvilágítani, habár eltérő távolságra is lehetnek. Ha befog egy repülőt akkor minimális mennyiségű adó-vevő elemet működteti csak, épp egy olyan nyalábban ami a repülő követésére elég.
Egy rakás olyan dolgot lehet vele csinálni amit más radarral lehetettlen.
Mindig az osszes adoelemet hasznaljak az AESA radarok a nyalabszelesseg miatt. Inkabb a kimeno adoteljesitmenyt csokkentik, es igy erik el az alacsony kisugarzasi szintet ami nem is a celbavett gep miatt fontos mert az eszlelni fogja hanem a kornyezetben elhelyezkedo tovabbi EW kepesseggel rendelkezo egysegek miatt. Minnel kevesebben tudjak hogy jelen vagy vagy azt hogy hol annal jobb neked.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Mackensen

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Ma már az adatkapcsolat, rádiózás korában ha egy gép tudja hogy hol vagy, a környéken lévő összes szövetséges gépnek lesz róla fogalma hogy merre vagy.