Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A teljes tech transzfer átadás itt a legcsalogatóbb opció. A törököknek szerintem az ambícióihoz az kell, a Szu-57 hez ilyet soha nem fognak kapni, a J-31 meg jó alap lehet nekik hogy reszelgessék.Most, hogy elutasították a törökökről az F-35 gyártást, szerintem nem csak a Szu-57 esetleges vásárlása lehetséges, hanem a J-31-é is. Sőt van pár előnye ami inkább mellette szól.
1. Van hozzá fegyverzet
2. Van hozzá AESA radar
3. Hajlandóak a teljes techtranszfer átadására
4. Kissebb, lehetsége, hogy olcsóbb gép is mint a Szu-57
És ugyebár elég jó a viszonyuk a pakikkal is, az is lehet, hogy bennük is felmerült a rendszeresítés gondolata. Kínával már volt tapasztalatuk techtranszfer téren. Nem SF ez a forgatókönyv sem.Igen es mintha a torokok is felmerultek volna par honapja mint ismeretlen megrendelo rendszeresito gyarto
Vard ki a foci vb tMintha az egész program megállt volna
FC-31 V1 & V2
A törököknek saját lábra kell állni, mert komolyan akarják vetetni magukat, ehhez az az első lépés. Abszolút nem elképzelhetetlen szerintem sem mint lehetőség. Nehogy még Irán is erre a vonalra szálljon fel majd esetleg, mivel nekem úgy tűnik hogy az Oroszok olyan jóban vannak Izraellel, hogy tőlük nem fognak kapni semmi komolyat, így marad nekik is majd Kína.És ugyebár elég jó a viszonyuk a pakikkal is, az is lehet, hogy bennük is felmerült a rendszeresítés gondolata. Kínával már volt tapasztalatuk techtranszfer téren. Nem SF ez a forgatókönyv sem.
Ez azért így csalós megfogalmazás, bár tény, hogy a J-31 is ott a piacon valamilyen kifejlettségi szinten. Az orosz géphez is lesz fegyverzet, mire az első török pilóta otthon beleülne. Az AESA radart ennyire egy kalap alá venni én személy szerint nem szeretem, 1.6-os benzinessel van Dacia Logani is meg a teljes jelenlegi Forma1-es mezőny, de mégsem ugyanaz a 1.6-os benzines a kettő. A techtranszferre az oroszok is hajlandóak legalább részben, elvégre az Sz-400-nál valami ilyen feltétel is volt, de valljuk be a két gep nem egy kategória. Olcsóbb viszont lehet a Szu-57-nél, az F-35-nél meg kb minden olcsóbb.Most, hogy elutasították a törökökről az F-35 gyártást, szerintem nem csak a Szu-57 esetleges vásárlása lehetséges, hanem a J-31-é is. Sőt van pár előnye ami inkább mellette szól.
1. Van hozzá fegyverzet
2. Van hozzá AESA radar
3. Hajlandóak a teljes techtranszfer átadására
4. Kissebb, lehetsége, hogy olcsóbb gép is mint a Szu-57
1. Van hozzá fegyverzet
2. Van hozzá AESA radar
3. Hajlandóak a teljes techtranszfer átadására
4. Kissebb, lehetsége, hogy olcsóbb gép is mint a Szu-57
Viszont a J-20 nem eladó.Ezzel még egyet is értek viszont ez a j-31 nagyon le van maradva a j-20-hoz képest
Még mindig csak sárgás V2 proto repül ennél még a pakfa is előrébb van.
Lehet, hogy lesz(lesz?), de ehhez most van.Az orosz géphez is lesz fegyverzet, mire az első török pilóta otthon beleülne.
Hát az oroszhoz jelenleg nincs (persze mire a török pilóta beleülne lehet lesz). Tehát míg ez egyik helyen van benzines Dacia Logan, a másik helyen nincs benzines Forma 1.Az AESA radart ennyire egy kalap alá venni én személy szerint nem szeretem,
Vagy nem. Valami ilyesmire vezethető vissza az indiai szakítást.A techtranszferre az oroszok is hajlandóak legalább részben
Nem, de ez talán közelebb áll az F-35-höz.a két gep nem egy kategória
Valószínűleg nem lenne túl nagy kihívás a jelenlegi fegyverzeteiket kompatibilissé tenni a Szu-57-tel, de nem ez a cél. A J-31-hez meg lehet ha van fegyver, csak épp J-31 nincs.Lehet, hogy lesz(lesz?), de ehhez most van.
De van más. A lényeg amit írtam, hogy egyik AESA nem ugyanaz, mint a másik AESA, és nem tudunk róla semmit, hogy egyik vagy másik gyártó AESA radarja milyen egymáshoz vagy egy másik technológiás radarhoz képest.Hát az oroszhoz jelenleg nincs (persze mire a török pilóta beleülne lehet lesz). Tehát míg ez egyik helyen van benzines Dacia Logan, a másik helyen nincs benzines Forma 1.
Én inkább arra, hogy nem fizettek, meg brit gyarmatként hamar szétszedésre került volna egy példány az amerikai mérnökök által.Vagy nem. Valami ilyesmire vezethető vissza az indiai szakítást.
Méretben mindenképp közelebb áll, de Törökország sem kicsi, lehet érdemesebb nagyobb gépben gondolkozniuk.Nem, de ez talán közelebb áll az F-35-höz.
Amennyire nincs J-31 annyire nincs Szu-57. Egyik sem készült el, ha jól tudom.Valószínűleg nem lenne túl nagy kihívás a jelenlegi fegyverzeteiket kompatibilissé tenni a Szu-57-tel, de nem ez a cél. A J-31-hez meg lehet ha van fegyver, csak épp J-31 nincs.
Nincs más AESA, csak PESA.De van más.
A Szu-57 program a jelek szerint jóval előbbre halad, mint a J-31, nagyobb példányszámmal, fegyvertesztekkel, "éles" bevetéssel, és állami megrendeléssel meg hátszéllel. Valószínűleg előbb elkészül a végleges változat és potensebb gép lesz, mint a J-31.Amennyire nincs J-31 annyire nincs Szu-57. Egyik sem készült el, ha jól tudom.
Nincs más AESA, csak PESA.