Jak-130 / Yak-130 (Jakovlev, Oroszország)

Akkor hogy Tisztában legyünk a számokkal idén 10 Yak-130 gépet kap a légierő

Ezekből ma 4 db leszállítottak.

DYRu3nSW0AAmQMe.jpg

DYRu9LzX0AEjED1.jpg
 
Így lelassult a gyártás, vagy a többi máshova megy?

Nőtt az export és máshova megy a gyártás.(szerintem)

Nézzük a szu-30sm gépeket tavaly 17 adtak át idén csak 14-et.
Ha a költségvetés nyirbálás az oka ez akkor is szép szám egy kelet európaihoz képest .
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Semmi sem jelenik meg. :(
 
Ma Boriszoglebszkben (Voronyezs megye) kiképző-repülés közben lezuhant egy Jak-130. A pilóta-oktató és a fiatal pilóta sikeresen katapultált.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Ha jól tudom, idáig az összes Jak-130 katapultálás sikeres volt.
Szerintem manapság az időben beindított katapultálások túlnyomó többsége már sikeres, életet ment. Az időben kattintásnál pedig legfontosabb szempont a vészhelyzet időben történő felismerése, itt meg hatalmas előny hogy egy iskolagépben az átlagos harci pilótánál is képzettebb vén róka, profi oktatópilóta ül hátul.
 
Árnyalja a képet a legutóbbi Red Arrows tragédia, ahol elképzelhető hogy az ülés volt a hibás. Az egyetlen olyan komponens a katapultálási folyamatban, ami folyamatos fejlesztés alatt van. Az emberi kvalitás és a helyzet mérlegelése mindig változó, de az ülésnek jónak kell(ene) lennie.
 
Árnyalja a képet a legutóbbi Red Arrows tragédia, ahol elképzelhető hogy az ülés volt a hibás. Az egyetlen olyan komponens a katapultálási folyamatban, ami folyamatos fejlesztés alatt van. Az emberi kvalitás és a helyzet mérlegelése mindig változó, de az ülésnek jónak kell(ene) lennie.
Mint ahogy a mi Gripenünk (és még néhány más gép) katapultülésében is volt egy életlen "kés", valószínűleg a költség-racionalizálás, betanított melós általi összeszerelés áldásos hatásaként. Ráadásul ebben az az átok, hogy a sorozatgyártás előtt le lehet tesztelni a katapultülést mint kidolgozott gyártmányt, de a szériában gyártott példányokat nem, azok csak egyszer használatosak!!!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg