őőő Te most miről beszélsz?Ahoz képest, hogy csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
őőő Te most miről beszélsz?Ahoz képest, hogy csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
két forgórészes a hajtómű... megvan minden fokozat rendesen, csak a kisnyomású és nagynyomású „kompresszor-turbina egység” szögsebesség vektora ellenkező irányba mutat.
Itt alant az ábrán be vannak jelölve pirossal, meg narancssárgával a forgórészek forgásirányai.
persze az is lehet, hogy szimplán félreértem a kérdésedet.
Nem a forgatónyomaték itt a gond, hanem a precesszió. A forgórész perdülete a gépet a tengelyre merőlegesen el akarja forgatni.
Egy irányba forgó légcsavaros gépek intenzív irányváltásnál be akarnak perdülni, nagy gázadásnál a földön a függőleges tengely mentén kitörnek, a sugárhajtású gépek szintén beperdülnek, stb stb. A precesszió olyan hatással van a gép mozgására, mintha be lenne lépve az oldalkormány.
Levegőben függeszkedő gépek esetében pedig a függőleges tengely mentén folyamatosan el akarnak forogni.
Ha a hajtómű csak az egyik oldalra akarja akarja elforgatni a gépet, akkor a hajtómű forgatónyomaték kiegyenlítő rendszert csak az egyik oldalra kell kiépíteni.őőő Te most miről beszélsz?
Ha a hajtómű csak az egyik oldalra akarja akarja elforgatni a gépet, akkor a hajtómű forgatónyomaték kiegyenlítő rendszert csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
Ha viszont a hajtómű nagyjából ki van egyensúlyozva (mondjuk ellenforgó alkatrészekkel), akkor mindkét irányba ébredhet forgatónyomaték, igaz sokkal kisebb. Azt nem tudom, hogy teljesen ki lehet-e egyensúlyozni?.
Az első eset a BMW, Moto Guzzi, A második a Honda.
Jaaa, hogy motorbiciklikről...Ha a hajtómű csak az egyik oldalra akarja akarja elforgatni a gépet, akkor a hajtómű forgatónyomaték kiegyenlítő rendszert csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
Ha viszont a hajtómű nagyjából ki van egyensúlyozva (mondjuk ellenforgó alkatrészekkel), akkor mindkét irányba ébredhet forgatónyomaték, igaz sokkal kisebb. Azt nem tudom, hogy teljesen ki lehet-e egyensúlyozni?.
Az első eset a BMW, Moto Guzzi, A második a Honda.
Ahova be tudtak tenni még egy pilótát székestül, oda egy radar is be tudtak volna.Hát, nem. A Harrier Kestrel-nel nevezett prototípusa már 1960-ban repült, a Jak-38 meg csak 71-ben (még a kísérleti Jak-36-os is csak 63-tól, és évekig próbálgatták, míg kiderült, hogy abban a formában semmire se jó, ezután jött a 38-as). A "nem volt rossz" is csak úgy érvényes, ha azzal folytatjuk, hogy inkább sz..r volt. A 80-as évekbeli szovjet szaksajtó már őszintén leírta, hogy veszélyesen kicsi volt a tolóerő/súly aránya, ezért trópusokon meleg híg levegőben és magashegyi környezetben képtelen volt függőleges felszállásra, a STOL-üzemmódú felszállás is kényszer volt. A kényszerből felpiszkált hajtómű magas fogyasztása miatt kicsi volt a hatósugár, kevés a fegyverzet, ha póttankkal növelték a hatósugarat, az még kevesebb fegyverzetet eredményezett. Légiharcra alkalmatlan volt, tekintve hogy nem volt fedélzeti lokátora, mert azt a plusz súlyt és a radaros rakéták plusz súlyát a súlypontváltozás miatt nem tudták elosztani a konstrukción. Egy ponton volt a gép világszínvonalú, az automatizált katapult-rendszere tényleg szuper volt, sok pilótát úgy lőtt ki és mentett meg, hogy ők maguk még fel sem ismerték a kivédhetetlen veszélyhelyzetet. 37 gépet vesztettek a kb. 100 gyártottból, 32 katapultálás történt, ebből 13 pilóta által indított, 19 automatikus indítással, és mind a 32 sikeres volt.
A fentiektől függetlenül van aki szereti, elég pofás kis gép, láttam már sokkal rondábbat is.
Üdv ML
Persze, ha az együlésesnek is ugyanúgy meghosszabbították volna az orrát mint a kétülésesnek, ami nagyobb önsúlyt jelentett volna - tehát még kisebb hatótávot. Szóval tudta Szergej mit miért tesz - illetve nem tesz meg.Ahova be tudtak tenni még egy pilótát székestül, oda egy radar is be tudtak volna.
Megtervezte a 141est.Persze, ha az együlésesnek is ugyanúgy meghosszabbították volna az orrát mint a kétülésesnek, ami nagyobb önsúlyt jelentett volna - tehát még kisebb hatótávot. Szóval tudta Szergej mit miért tesz - illetve nem tesz meg.
Kényszerből lett támadó (annak is gyenge), mert a méretbe/teljesítménybe nem fért bele egy légifölény-vadász. Pedig a flottának először mindig vadászgépre van szüksége, ha nem tudja magát megvédeni akkor nem sokáig van honnan csapást mérni.Megtervezte a 141est.
A Jak-38 nem vadászgép volt, hanem támadó. Strumovnyik.
Szerintem alulértékelt gép, ami főleg gazdasági okokból ment a levesbe.
Megtervezte a 141est.
A Jak-38 nem vadászgép volt, hanem támadó. Strumovnyik.
Szerintem alulértékelt gép, ami főleg gazdasági okokból ment a levesbe.
Nem. A Jak-38 egy hulladék volt. Megpróbáltak valamit és sikerült összerakni egy olyan gépet, aminek a harcértéke a MiG-21PF/MF-ét sem érte el úgy kb. csak R-3Sz helyett R-60 volt rajta. Nagy ügy...Megtervezte a 141est.
A Jak-38 nem vadászgép volt, hanem támadó. Strumovnyik.
Szerintem alulértékelt gép, ami főleg gazdasági okokból ment a levesbe.
a fenti idézett marhaságok sikerült megint csak összehozni. Első pillantásra is nyilvánvaló ökörség. Középiskolás fizikatudás elég hozzá. Tudod, súlypont...Ahova be tudtak tenni még egy pilótát székestül, oda egy radar is be tudtak volna.
Az előbb láttam 600 kiló bombával helyből felszállni.Támadónak is gyenge volt, mert a minimális tömegű fegyvert tudott hordozni csak. Kb. a MiG-17 szintjét hozta, mint támadógép. Na jó, annyi különbséggel, hogy hordozhatta a Kh-23-at.
Egy Kijev ezerszer jobban van védve, mint egy Nimitz.Kényszerből lett támadó (annak is gyenge), mert a méretbe/teljesítménybe nem fért bele egy légifölény-vadász. Pedig a flottának először mindig vadászgépre van szüksége, ha nem tudja magát megvédeni akkor nem sokáig van honnan csapást mérni.
Az előbb láttam 600 kiló bombával helyből felszállni.
Leszállni meg nem tudott vele.Igaz, sőt nekifutással 1,5-2 t-t is tudott.