Jak-38 / Yak-38 Forger (Jakovlev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy Kijev ezerszer jobban van védve, mint egy Nimitz.
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!
Ne mondd már, hogy nem érted.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ne mondd már, hogy nem érted.
De bizony hogy értem, sőt, kifelejtettem a Hawkeye AWACS-gépeket, szóval nem vakon járőröztek azok a Tomcatek. Szerinted volt ilyen a Kijeven?! Szóval ne tessék már elfelejteni, a légvédelem nem csak felszíni egységekből áll. Már ott, akinél van más is ...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 645
12 953
113
Ahova be tudtak tenni még egy pilótát székestül, oda egy radar is be tudtak volna.
Persze, ha az együlésesnek is ugyanúgy meghosszabbították volna az orrát mint a kétülésesnek, ami nagyobb önsúlyt jelentett volna - tehát még kisebb hatótávot. Szóval tudta Szergej mit miért tesz - illetve nem tesz meg.
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!

Gacsat; könyörgöm nézd már meg a Jak-38-as verzióinak hatótávolságait, harci hatósugarát:
Jak-38:
Практическая дальность, км :
нормальная 680
при вертикальном взлете 500
Боевой радиус действия, км 250 -370
http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38.html
Jak-38M:
Практическая дальность, км
нормальная 1100
при вертикальном взлете 550
Боевой радиус действия, км 250 -380
http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38m.html
Jak-38U:
Практическая дальность, км 450
http://www.airwar.ru/enc/other/yak38u.html
Ez mondhatni egy rendes iskolakörre sem volt elég, nemhogy bármire is!
Ha megnézed a kétüléses verziót - ami tömegben köbö' egy radaros együlésesnek felelne meg - akkor annyi időt se bírt levegőben eltölteni, ami elég lett volna a lokátort felfűteni...
Szerinted passzióból kezdték elölről az egész projektet, aminek a vége a Jak-141 lett?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 792
12 421
113
Meg valami 40-60 óránként volt komolyabb baleset.
Kb. veszélyesebb volt a pilótára, mint az ellenség.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 877
17 832
113
Ez a repülő ténylegesen csak technológiai demonstrátorként értelmezhető, valós harcértékkel tudtommal nem bírt.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Jó, de hány repült óra alatt? Ráadásul a Harrierek még háborúkban is részt vettek.
Hát igen. Ez az érem másik oldala. Gyanítom, hogy a többi azért nem esett le, mert fel se tudott szállni.
Másrészt a Harrierrel ellentétbe olyan rövid életű gép volt, hogy a gyerekbetegségeit ki se tudta nőni.
76ban a Kijev 6 Jak-38assal indult őrjáratra, amiből kapásból csak három tudott felszállni, és még abból is elromlott kettő. Gyanítom, a korai Harriereknél se volt ez másképp.
Ahogy megjelent a Sea Harrier, a ruszkik is megtervezték a Jak-39est, de aztán az már nem is került gyártásba.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez én sem értem pontosan:
from 231 issued Yak-38 of all modifications in the 15 years of operation was 36 flight accidents, of which only 8 accidents, ie lost about 15% of the cars
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 783
66 796
113
Hát igen. Ez az érem másik oldala. Gyanítom, hogy a többi azért nem esett le, mert fel se tudott szállni.
Másrészt a Harrierrel ellentétbe olyan rövid életű gép volt, hogy a gyerekbetegségeit ki se tudta nőni.
76ban a Kijev 6 Jak-38assal indult őrjáratra, amiből kapásból csak három tudott felszállni, és még abból is elromlott kettő. Gyanítom, a korai Harriereknél se volt ez másképp.
Ahogy megjelent a Sea Harrier, a ruszkik is megtervezték a Jak-39est, de aztán az már nem is került gyártásba.
Nem létezett Jak-39-es.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 613
18 666
113
DZYVvcjW0AE7zui