Jak-38 / Yak-38 Forger (Jakovlev, Szovjetunió)

Egy Kijev ezerszer jobban van védve, mint egy Nimitz.
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!
 
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!
Ne mondd már, hogy nem érted.
 
Ne mondd már, hogy nem érted.
De bizony hogy értem, sőt, kifelejtettem a Hawkeye AWACS-gépeket, szóval nem vakon járőröztek azok a Tomcatek. Szerinted volt ilyen a Kijeven?! Szóval ne tessék már elfelejteni, a légvédelem nem csak felszíni egységekből áll. Már ott, akinél van más is ...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Ahova be tudtak tenni még egy pilótát székestül, oda egy radar is be tudtak volna.
Persze, ha az együlésesnek is ugyanúgy meghosszabbították volna az orrát mint a kétülésesnek, ami nagyobb önsúlyt jelentett volna - tehát még kisebb hatótávot. Szóval tudta Szergej mit miért tesz - illetve nem tesz meg.
Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!

Gacsat; könyörgöm nézd már meg a Jak-38-as verzióinak hatótávolságait, harci hatósugarát:
Jak-38:
Практическая дальность, км :
нормальная 680
при вертикальном взлете 500
Боевой радиус действия, км 250 -370
http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38.html
Jak-38M:
Практическая дальность, км
нормальная 1100
при вертикальном взлете 550
Боевой радиус действия, км 250 -380
http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38m.html
Jak-38U:
Практическая дальность, км 450
http://www.airwar.ru/enc/other/yak38u.html
Ez mondhatni egy rendes iskolakörre sem volt elég, nemhogy bármire is!
Ha megnézed a kétüléses verziót - ami tömegben köbö' egy radaros együlésesnek felelne meg - akkor annyi időt se bírt levegőben eltölteni, ami elég lett volna a lokátort felfűteni...
Szerinted passzióból kezdték elölről az egész projektet, aminek a vége a Jak-141 lett?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Meg valami 40-60 óránként volt komolyabb baleset.
Kb. veszélyesebb volt a pilótára, mint az ellenség.
 
Ez a repülő ténylegesen csak technológiai demonstrátorként értelmezhető, valós harcértékkel tudtommal nem bírt.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Jó, de hány repült óra alatt? Ráadásul a Harrierek még háborúkban is részt vettek.
Hát igen. Ez az érem másik oldala. Gyanítom, hogy a többi azért nem esett le, mert fel se tudott szállni.
Másrészt a Harrierrel ellentétbe olyan rövid életű gép volt, hogy a gyerekbetegségeit ki se tudta nőni.
76ban a Kijev 6 Jak-38assal indult őrjáratra, amiből kapásból csak három tudott felszállni, és még abból is elromlott kettő. Gyanítom, a korai Harriereknél se volt ez másképp.
Ahogy megjelent a Sea Harrier, a ruszkik is megtervezték a Jak-39est, de aztán az már nem is került gyártásba.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ez én sem értem pontosan:
from 231 issued Yak-38 of all modifications in the 15 years of operation was 36 flight accidents, of which only 8 accidents, ie lost about 15% of the cars
 
Hát igen. Ez az érem másik oldala. Gyanítom, hogy a többi azért nem esett le, mert fel se tudott szállni.
Másrészt a Harrierrel ellentétbe olyan rövid életű gép volt, hogy a gyerekbetegségeit ki se tudta nőni.
76ban a Kijev 6 Jak-38assal indult őrjáratra, amiből kapásból csak három tudott felszállni, és még abból is elromlott kettő. Gyanítom, a korai Harriereknél se volt ez másképp.
Ahogy megjelent a Sea Harrier, a ruszkik is megtervezték a Jak-39est, de aztán az már nem is került gyártásba.
Nem létezett Jak-39-es.
 
DZYVvcjW0AE7zui