1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jakovlek Jak-152

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - boki által indítva @ 2015. március 24..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. boki

    boki Well-Known Member

    Jól halad a Jak-152 fejlesztése és már jovore a levegobe emelkedik.
    Az orosz védelmi monisztérium 2020-ig 150 darabot vásorol a gépbol a pilotakiképzéshez.
    http://ria.ru/defense_safety/20150324/1054148595.html
     
    gacsat likes this.
  3. ksspsta

    ksspsta New Member

  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Készül az első példány Irkutszkban
    [​IMG]
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Az orosz védelmi minisztérium 150 darabot rendelt a gépbol.
    Jelenleg 3 darab osszeszerelése folyik. Képek.
    http://www.take-off.ru/news/137-news02015/1044-irkutsk-yak-152
     
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    És ilyen lesz a hangja :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Q5xKW1YVWzM
     
  7. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Helló, valószínűleg az angol forrás torzult, de
    "a leváltandó Jak-52-esek darabszáma csak az Orosz Légierőnél 339 darab"
    az orosz/szovjet légierők alakulatainál, az elmúlt ötven évben nem állt hadrendben a Jak-52-es! Csak az ötvenes, hatvanas években az L-29-es előtt használták a Jak-18-ast.

    Az alapszintű képzést a DOSZAF végezte légcsavaros típusokon (is), nem, a légierők kiképző alakulatai.
     
  8. krokomach

    krokomach Well-Known Member

    Felfegyverezhetô a gép?
     
  9. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Jak-152 prezentáció a Singapore Airshow-ról
    https://www.youtube.com/watch?v=IfkSe_qh3ec
     
  10. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Motor a helyén
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  11. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    A mai napon végrehajtotta első felszállását a Jak-152
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hoszú-hosszú idő óta az első légcsavaros gép amit V12-es motor hajt. És ez orosz gép, a motorja német, és és ez egy turbodiesel. Nem mindennapi szerkezet!
     
    fishbed likes this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

  14. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Szeptemberben, nem?
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Igen, de ez egy másik gép . Elfelejtettem oda írni.
     
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Igazán festhetnének szép nagy számokat az oldalára :hadonaszos:
     
  17. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Borzasztó.
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    És mi van a csillagmotorossal?
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kötelező ajánlat az IRKUT-tól, hogy M-14-es (új nevén M-9F) motorral is szerelik a Jak-152-est, de ehhez a RED V12-es biturbo-dieselhez képest kissé alulmotorizált lesz, mert a csillagmotoros alapvetően 360 lóerős, a totálmaximum az 450 lóerős (a csúcs M-9FS), de ekkor nagyon alacsony a motor élettartama (ezen húsz év alatt se tudtak érdemben változtatni), míg a RED 500 lóerős. A RED 3000 órás maximum nagyjavítás közti motorélettartammal bír, míg az M-9FS élettartama ennek legjobb esetben is a fele, hiszen alapvetően műrepülőgépek versenymotorjáról beszélünk.
    A RED teljes tömege 360 kg, a jelengeli csúcs M-9FS száraz tömege 230 kg. Könnyebb az orosz motor, de nagyobb a homlok ellenállása és a léghűtés miatt nagyobb a légellenállsáa is.

    Erősen valószínű, hogy a Jak-152-es RED motorral fog az orosz légierőben elterjedni, ami mellett külön érdekesség, hogy nyugaton egyre jobban terjes a Jak-52 tulajok körében a gépek RED-átmotorizálása. Elsősorban a tehetősebb USA-ban.
    A RED 500 lóerejében még van fejlesztési potenciál, az M-14-es motorban, ami 60 éve 300 lóerővel indult és a 250 lóerős Ivcsenko AI-14-es továbbfejlesztésével jött létre, már nem sok van.
    A RED üzemelhet az orosz légierőben használt kerozinnal is, mivel a diesel-körfolyamatú dugattyús gépek azt némi áthangolás után meg tudják emészteni, míg az M-14/M-9F motorok kizárólag a nagy oktánszámú repülőbenzint viselik el.

    Ez a véleményem a kialakult helyzetről.
     

Ezen oldal megosztása