@vilmoci
Fékpadi érték, lényegtelen. Az AL-31 és F100-nál az F-15 cikkban láthattad, hogy a szívócsatorna, sebesség és magasság mit művel. Elég durván beleszól.
Ezen felül a fajlagos fogyasztásra is kíváncsi lennék meg az élettartamara. Bármelyik hajótművnél tudsz limitált életartammal ennyit növelni csak épp a fajlagos fogyasztást katapulttal lövik ki a csillagok közé. Ezért volt akkor fostaliga a Jak-38.
Ez tényleg nagyon nagy ritkaság, köszi!!!Na emberek, ez a nem semmi.
Kiváló minőségű videó az 1995-ös MAKSz-on repült Jak-38U demóról:


Érdekes belegondolni, hogy micsoda egzotikus őskövületek dübörögnek ebben a gépben. A fő hajtóműve a MiG-23UB gépek R-27-es hajtóműveinek utánégető nélküli variánsa, az R-27V-300 (néhol R-28V-300-nak írják), amely a helyből felszálló típusok közül egyedülálló módon nem kétáramú és ami ennél fontosabb, hogy nem is kontrarotáló a két forgórésze.
Tehát, függeszkedő, vagy STOL rezsimen nem épp gazdaságos, nem is feltétlenül üzemstabil, de az biztos, hogy a dupla forgórészek precessziója (ami kis sebességnél, de különösen függeszkedésnél kritikus) a függőleges tengely mentén igyekszik elforgatni a gépet.
A Harrier Pegasus hajtóműve a kezdet kezdetétől kétéáramúnak és eleve ellenforgónak lett tervezve. Időrendben következő Jak-141-es R-79V-300 hajtóműve szintén.
Az F-35B F135PW600-as hajtóműve a többi F135-öshöz hasonlóan az ellenforgó F119-esekből lett továbbgondolva, de itt még a Rolls Royce által tervezett LiftFan is kontra rotáló.
A két forgórész egymáshoz képest.Én lemaradtam valahol. Mihez képest forog ellentétesen?
Mármint nincs álló lapátsor?A két forgórész egymáshoz képest.
két forgórészes a hajtómű... megvan minden fokozat rendesen, csak a kisnyomású és nagynyomású „kompresszor-turbina egység” szögsebesség vektora ellenkező irányba mutat.Mármint nincs álló lapátsor?
Vagy a kompresszor és a turbina?

Nem biztos, hogy éppen kiegyenlítik egymás forgatónyomatékát. Akkor meg csak bonyolultabb lessz a kiegyensúlyozó rendszer.két forgórészes a hajtómű... megvan minden fokozat rendesen, csak a kisnyomású és nagynyomású „kompresszor-turbina egység” szögsebesség vektora ellenkező irányba mutat.
Itt alant az ábrán be vannak jelölve pirossal, meg narancssárgával a forgórészek forgásirányai.
![]()
persze az is lehet, hogy szimplán félreértem a kérdésedet.![]()
A világ legrondább repülőgépe.Ez tényleg nagyon nagy ritkaság, köszi!!!![]()
Az lengyelA világ legrondább repülőgépe.

Csak a kétüléses csúnyaA világ legrondább repülőgépe.
, egy kicsit...mármint mihez képest?Akkor meg csak bonyolultabb lessz a kiegyensúlyozó rendszer.
Ahoz képest, hogy csak az egyik oldalra kell kiépíteni.mármint mihez képest?
Ahoz képest, hogy csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..