Járványok, fertőzések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
Sziasztok,

Nem akartam az eredeti topicban offolni, jobb hijjan ide irom:


Nagyon tetszett a hozzaszolasod zome, de persze nem azt ideztem be, hanem az egyetlen felmondatot, amivel nem ertek egyet. :)

Szoval en azt latom, hogy:

1. Jelenleg az orvosok tobbsegenek van 3 allasa, es ez mind allami allas. Az uj torveny szerint marad 1 allasuk, tehat a masik 2 allasban nem kell nekik fizetest adni. Igy ugyan a foallasban valoban kapnak fizetesemelest, de osszesegeben kevesebb penzt fog nekik az allam fizetni. Marmint optimalis esetben is.

2. Nem szivesen vallaljak be azt, hogy parancs alapjan 2 evre vezenyelhetik oket barhova, akkor is, ha nincs egeszsegugyi veszhelyzet. Egy felmeres szerint a 70%-uk inkabb felmond. Na, ha csak a 30% marad, akkor foleg sokkal kevesebbet kell rajuk kolteni.

3. Nem csak orvosokbol all az egeszsegugy. Sok fiatal, eleteros apolo heti 80 orat dolgozik. Na, ok pont fele fizetest fognak kapni januar 1-tol. Persze a kevesbe terhelheto, pl. 60 ev koruli oreg noverek nem kepesek ennyit dolgozni, ok ma csak 60-64 orat dolgoznak hetente, igy ok csak a fizetesuk egyharmadat fogjak elveszteni.

4. A fenti 1. es 3. pont miatt is rengeteg rendelointezeti reszleget, korhazi osztalyt kell bezarni, ha tenyleg bejon a 2. pont is, akkor szinte nem marad semmi nyitva. Ezzel rengeteg jarulekos koltseget takarit meg az orszag.

Szoval az egeszsegugybe kellene onteni a penzt, de nem teszik.

Alapvetően az a baj, hogy az egészségügyi intézmények hatékonytalanok (nemcsak itthon).
A LEAN átalakulás úgy kellene ott, mint egy falat kenyér.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 893
56 746
113
Mielött valajova „pénzt öntesz“, illik megnézni, hogy mennyire hatékony az a rendszet. És csak az átalakitâs utân erdemes pènzt befektetni, nem önteni.
Nem a szavakon akarok lovagolni, csak a józan èszszerüséget hangsúlyozni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 780
113
Sziasztok,

Nem akartam az eredeti topicban offolni, jobb hijjan ide irom:


Nagyon tetszett a hozzaszolasod zome, de persze nem azt ideztem be, hanem az egyetlen felmondatot, amivel nem ertek egyet. :)

Szoval en azt latom, hogy:

1. Jelenleg az orvosok tobbsegenek van 3 allasa, es ez mind allami allas. Az uj torveny szerint marad 1 allasuk, tehat a masik 2 allasban nem kell nekik fizetest adni. Igy ugyan a foallasban valoban kapnak fizetesemelest, de osszesegeben kevesebb penzt fog nekik az allam fizetni. Marmint optimalis esetben is.

2. Nem szivesen vallaljak be azt, hogy parancs alapjan 2 evre vezenyelhetik oket barhova, akkor is, ha nincs egeszsegugyi veszhelyzet. Egy felmeres szerint a 70%-uk inkabb felmond. Na, ha csak a 30% marad, akkor foleg sokkal kevesebbet kell rajuk kolteni.

3. Nem csak orvosokbol all az egeszsegugy. Sok fiatal, eleteros apolo heti 80 orat dolgozik. Na, ok pont fele fizetest fognak kapni januar 1-tol. Persze a kevesbe terhelheto, pl. 60 ev koruli oreg noverek nem kepesek ennyit dolgozni, ok ma csak 60-64 orat dolgoznak hetente, igy ok csak a fizetesuk egyharmadat fogjak elveszteni.

4. A fenti 1. es 3. pont miatt is rengeteg rendelointezeti reszleget, korhazi osztalyt kell bezarni, ha tenyleg bejon a 2. pont is, akkor szinte nem marad semmi nyitva. Ezzel rengeteg jarulekos koltseget takarit meg az orszag.

Szoval az egeszsegugybe kellene onteni a penzt, de nem teszik.
1. Elég sokat maszekolnak az orvosok és a privát betegeiket az állami rendelés terhére hívják be vizsgálatokra, majd a diagnózist és a kezelést újra privátban kápéért szolgáltatják. Remélem ebben lesz változás. Ez is oka a rendszer túlterheltségének. Az új szabályozás mindezzel együtt a másodállásokat megfogja engedni, ezt már ezerszer lekommunikálták.

2. Ezt természetesen nem így lesz. Teljesen torzítva sugallja ezt az ellenzéki propaganda. Kötelező vezénylés csak válsághelyzetben lesz.
"Orbán Viktor arról is beszélt, hogy az orvosok jogállásáról szóló törvényről folyamatosan egyeztetnek. A kirendelési szabályokat humanizálni kell, de egy járványhelyzetben a kirendelés maradni fog. A miniszterelnök szerint jogos-életszerű igények vannak. "

3. A legnagyobb ápolónői béremelés zajlik jelenleg az egészségügyben Épp most volt elsejétől +20%.

4. Ezeket a riogatásokat az élet rendre megcáfolja, nem uncsi még???
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
104943 fertőzött (+5318)
5612 kórházban (+123)
405 lélegeztetőgépen (+14)
77739 aktív eset (+3577)
24847 gyógyult (+1634)
2357 elhunyt (+107)
1189962 mintavétel (+22321)
36911 hatósági házi karanténban (+6170)
fe262f79cdd3b15fa0d989d7f384e1d1.jpg
109616 fertőzött (+4673)
5803 kórházban (+191)
417 lélegeztetőgépen (+12)
82108 aktív eset (+4369)
25070 gyógyult (+223)
2438 elhunyt (+81)
1209151 mintavétel (+19189)
34287 hatósági házi karanténban (-2624)
760f6dd3a0ef8915a8445fd1fb4967f6.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 780
113
109616 fertőzött (+4673)
5803 kórházban (+191)
417 lélegeztetőgépen (+12)
82108 aktív eset (+4369)
25070 gyógyult (+223)
2438 elhunyt (+81)
1209151 mintavétel (+19189)
34287 hatósági házi karanténban (-2624)
760f6dd3a0ef8915a8445fd1fb4967f6.jpg
@zeal

Köszi, hogy minden nap rendületlenül kirakod az adatokat, mindig ránézek!!! Jobb tájékozódási pont, mint a sajtó szenzációhajhász címei.
Elég balfaszság a kormánytól is, hogy ilyen száraz tényszerű adatsort nem képes magától kitenni.

Sajnos úgy néz ki, hogy még hosszú meló lesz, de kitartást!!!
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
287
222
43
109616 fertőzött (+4673)
5803 kórházban (+191)
417 lélegeztetőgépen (+12)
82108 aktív eset (+4369)
25070 gyógyult (+223)
2438 elhunyt (+81)
1209151 mintavétel (+19189)
34287 hatósági házi karanténban (-2624)
760f6dd3a0ef8915a8445fd1fb4967f6.jpg
Csatlakozom, az előttem szólohoz, csak azért nem like az adatok, mert az elég bután nézne ki, mintha örülnék neki.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
1. Elég sokat maszekolnak az orvosok és a privát betegeiket az állami rendelés terhére hívják be vizsgálatokra, majd a diagnózist és a kezelést újra privátban kápéért szolgáltatják. Remélem ebben lesz változás. Ez is oka a rendszer túlterheltségének. Az új szabályozás mindezzel együtt a másodállásokat meg fogja engedni, ezt már ezerszer lekommunikálták.
Amit most leírtál, az gyakorlatilag egy szűk szegmensre lehet igaz (nőgyógyászok, plasztikai sebészek). Ugyanakkor ez nem okoz túlterhelést. A beteg ettől nem lesz több vagy kevesebb.
A betegek száma adott, hogy hová csatornázzák be, az már a rendszertől függ.
Az a beteg, amelyik elmegy egy magánorvoshoz, az ugyan úgy fizeti a TB-t. Nem fizet kevesebbet. Ugyanakkor a magánorvos saját idejében látja el, amivel tehermentesíti az állami várólistákat. Tehát ha valamilyen olyan vizsgálatot végeztet el vele az orvos, amit privátban nem tudna megcsinálni, azt ha állami rendszerben menne a teljes ellátási folyamat, akkor is el kellene végeztetni.
Igen, nem ideális a rendszer, de amit az egyes pontban előadtál, az elsősorban a kormánykommunikáció a magánorvosi rendszer démonizálására.
Mielőtt azt gondolod a saját családi praxis mellett kampányolok, elmondom, hogy nincs ilyen.
Ez a rendszer biztosan reformért, de minimum egyértelműsítésért kiállt.
Hogy mit FOG megengedni azt még nem tudjuk. Az elfogadott törvény nem engedi meg automatikusan, hanem kegyként tekint rá.
Abban azért biztos lehetsz, hogy ha rendes fizetéseket kapnak az orvosok, akkor nem fogják erőltetni a saját sz0patásukat. Hidd el, senki sem szeret átlagban napi 10-12 órát dolgozni.

2. Ezt természetesen nem így lesz. Teljesen torzítva sugallja ezt az ellenzéki propaganda. Kötelező vezénylés csak válsághelyzetben lesz.
"Orbán Viktor arról is beszélt, hogy az orvosok jogállásáról szóló törvényről folyamatosan egyeztetnek. A kirendelési szabályokat humanizálni kell, de egy járványhelyzetben a kirendelés maradni fog. A miniszterelnök szerint jogos-életszerű igények vannak. "
Ez meg pontosan ugyan az, mint, hogy miért lett előre korlátlan időre elrendelve a különleges jogrend.
Miért nem lehetett a mostani 90 naposhoz hasonlóan az elsőt is lemanagelni? Nyilvánvalóan valaki elb@szta, csakhát a tévedhetetlenség nimbuszát fenn kellett tartani. Pedig csak egy módosítót kellett volna benyújtani! És nem lett volna egy nyilvánvaló marhaság miatt konfliktus az EU-val, ahol különben is árgus szemekkel néznek minden jogállamisági problémát. Ehelyett bele kellett állni, meg kellett mutatni, hogy "mi nem engedünk az imperializmusnak"... OMG :eek:!
A kötelező vezénylés pedig nem véletlenül került a törvénybe. Ha végiggondolod, hogy a hiányágazatok szakorvosai eddig teljesen legálisan vállalkozóként egyszerre több kórházzal álltak szerződésben, hogy a hiányszakmákban biztosítani lehessen egy minimum ellátási szolgáltatást.
Na ha most megszüntetik a többlábon állást, akkor nem csak az orvosoknak nem lehet több helyen dolgozni, hanem az állami rendszerből is hiányozni fog az addig 3 helyen dolgozó orvos esetén minimum 2 kórházból.
Elkezdenek majd jól elfogyni a lepukkantabb kórházakból a hiányszakmák. Ergo, komplett osztályok szűnhetnek meg. Pl. hogyan fognak bármilyen sebészetet (ambulancián kívül) fenntartani aneszteziológus nélkül. Mert az biztos, hogy pillanatok alatt be lesznek szántva az ilyen osztályok.
Aztán meg majd jól lehet ráfogni az orvosokra, hogy leépülnek egyes kihasználatlanabb kórházak, és 2 megyével arrébb kell utazni majd az ellátásért.
Persze ezt direktben nem akarja elvállalni egyik kormány sem, ezért tették bele a vezénylést a mostani törvénybe.
Nem véletlenül nem nyilvános (konkrétan titkosítva van) az átfogó fenntarthatósági vizsgálat ami alapján át fogják alakítani az egészségügyet.
Pedig, ha nyilvánossá válna a mesterterv, akkor lehet, hogy még konszenzus is kialakulhatnak. De ezt nem lehet társadalmi konfliktus nélkül levezényelni.
Több orvos nem lesz. De az európai fizetési szinteken nem is tudnánk állami rendszerben többet eltartani. Ha viszont nem kapnak európai bért, akkor lelépnek.
Azaz az ellátási rendszert kell az EÜ dolgozok létszámához (orvosok, szakdolgozók, stb.) igazítani. Ez meg társadalmi konfliktusokkal fog járni (kórházbezárások).
Hogy megcsinálják a reformot, kell egy pufferidőszak, amiben csak úgy tudják a rendszer működését fenntartani, ha vezénylésekkel a minimum szakember igényt fenn tudják tartani.
És hogy miért nem fog kikerülni a törvényből a vezénylés?
Mert az átalakítást nem lehet tovább halasztgatni, mert a jelen rendszerben túl sokat kell a közösből folyamatosan utánpótolni az egészségügy költségvetésébe. (ugyebár látszik mi van az alulfinanszírozott kórházak folyamatosan újratermelődő adósságállományával, és ez nem az igazgatóktól függ)
Csakhát az átalakítás időigényes folyamat. A '22-es választás meg már itt van a spájzban.
Tehát hogy ne legyen a kórházmegszűnések miatt nyugdijas parasztgyalázat, és ezzel együtt bukó a választásokon, pufferelni kell az orvosokkal. És nem csak az orvosokkal! Mert ápolókból, operátorokból, beteghordókból is kevés van - legalább is a jelenlegi rendszerhez.
Szóval a kötelező vezénylés NEM CSAK a válsághelyzethez köthető, csak most a Covid segít a vezénylés elfogadtatásában.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 336
20 778
113
Na ha most megszüntetik a többlábon állást, akkor nem csak az orvosoknak nem lehet több helyen dolgozni, hanem az állami rendszerből is hiányozni fog az addig 3 helyen dolgozó orvos esetén minimum 2 kórházból.
Áruld el légyszíves: ha egy orvos eddig heti 50 órát dolgozott (mondtam egy példát) 3 helyen, most pedig ezt majd egy helyen teszi, akkor miért is lesz pusztán ettől hiány?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 780
113
Amit most leírtál, az gyakorlatilag egy szűk szegmensre lehet igaz (nőgyógyászok, plasztikai sebészek). Ugyanakkor ez nem okoz túlterhelést. A beteg ettől nem lesz több vagy kevesebb.
A betegek száma adott, hogy hová csatornázzák be, az már a rendszertől függ.
Az a beteg, amelyik elmegy egy magánorvoshoz, az ugyan úgy fizeti a TB-t. Nem fizet kevesebbet. Ugyanakkor a magánorvos saját idejében látja el, amivel tehermentesíti az állami várólistákat. Tehát ha valamilyen olyan vizsgálatot végeztet el vele az orvos, amit privátban nem tudna megcsinálni, azt ha állami rendszerben menne a teljes ellátási folyamat, akkor is el kellene végeztetni.
Igen, nem ideális a rendszer, de amit az egyes pontban előadtál, az elsősorban a kormánykommunikáció a magánorvosi rendszer démonizálására.
Ez nem kormánykommunikációs démonizálás, saját tapasztalat.
Nem egy szűk szegmensre igaz, hanem az egész rendszerre. Max. 1-2 kivétel lehet!
Péda:
A háziorvos elég nagyvonalúan kezelte az eü. problémámat, ezért jobb híján ismerősök ajánlására elmentem privátba. Ott a doki cashért rendesen megvizsgált, majd berendelt a sürgősségi ügyeletére soron kívül, ott beutalt azonnal állami vizsgálatra, majd még aznap a sürgősségin bementem vele a lelettel. Utána időpontot adott a privát rendelésére, majd cashért felállította a diagnózist. Kicsit kellemetlen volt, hogy én mindig soron kívül mentem be a sürgősségin a sor meg állt.
Utána az egészet privátban intéztem, de az is röhejes volt. Ellentétes orvosi vélemények végén, az lett a komklúzió, hogy nem kell műteni, de ha ragaszkodom hozzá, ennyi az ára és megműtik. :)
Ez nem propaganda, hanem a valóság!!!

És egyáltalán nem fikázni akarom a dokikat, de elég ellentmondásos a rendszer.

Hogy mit FOG megengedni azt még nem tudjuk. Az elfogadott törvény nem engedi meg automatikusan, hanem kegyként tekint rá.
Abban azért biztos lehetsz, hogy ha rendes fizetéseket kapnak az orvosok, akkor nem fogják erőltetni a saját sz0patásukat. Hidd el, senki sem szeret átlagban napi 10-12 órát dolgozni.
Most is külön engedély kell a maszekért, bár a gyakorlatban szinte automatikusan megkapják. Ez egyértelmű ellenzéki hisztériakeltés volt. Tippre nagy változás nem lesz ebben, talán a pénz / idő függvénye ( több pénzért nem fog 14 órázni ), ahogy írtad automatikusan szabályozza.
Viszont az jó lenne ha a magán és állami egészségügy szétválna. És az állami nem azért torlódna, mert a drága vizsgálatokat privát betegek foglalják, akinek meg sürgős az hónapokat vár.

Ez meg pontosan ugyan az, mint, hogy miért lett előre korlátlan időre elrendelve a különleges jogrend.
Miért nem lehetett a mostani 90 naposhoz hasonlóan az elsőt is lemanagelni? Nyilvánvalóan valaki elb@szta, csakhát a tévedhetetlenség nimbuszát fenn kellett tartani. Pedig csak egy módosítót kellett volna benyújtani! És nem lett volna egy nyilvánvaló marhaság miatt konfliktus az EU-val, ahol különben is árgus szemekkel néznek minden jogállamisági problémát. Ehelyett bele kellett állni, meg kellett mutatni, hogy "mi nem engedünk az imperializmusnak"... OMG :eek:!
A kötelező vezénylés pedig nem véletlenül került a törvénybe. Ha végiggondolod, hogy a hiányágazatok szakorvosai eddig teljesen legálisan vállalkozóként egyszerre több kórházzal álltak szerződésben, hogy a hiányszakmákban biztosítani lehessen egy minimum ellátási szolgáltatást.
Na ha most megszüntetik a többlábon állást, akkor nem csak az orvosoknak nem lehet több helyen dolgozni, hanem az állami rendszerből is hiányozni fog az addig 3 helyen dolgozó orvos esetén minimum 2 kórházból.
Elkezdenek majd jól elfogyni a lepukkantabb kórházakból a hiányszakmák. Ergo, komplett osztályok szűnhetnek meg. Pl. hogyan fognak bármilyen sebészetet (ambulancián kívül) fenntartani aneszteziológus nélkül. Mert az biztos, hogy pillanatok alatt be lesznek szántva az ilyen osztályok.
Aztán meg majd jól lehet ráfogni az orvosokra, hogy leépülnek egyes kihasználatlanabb kórházak, és 2 megyével arrébb kell utazni majd az ellátásért.
Persze ezt direktben nem akarja elvállalni egyik kormány sem, ezért tették bele a vezénylést a mostani törvénybe.
Nem véletlenül nem nyilvános (konkrétan titkosítva van) az átfogó fenntarthatósági vizsgálat ami alapján át fogják alakítani az egészségügyet.
Pedig, ha nyilvánossá válna a mesterterv, akkor lehet, hogy még konszenzus is kialakulhatnak. De ezt nem lehet társadalmi konfliktus nélkül levezényelni.
Több orvos nem lesz. De az európai fizetési szinteken nem is tudnánk állami rendszerben többet eltartani. Ha viszont nem kapnak európai bért, akkor lelépnek.
Azaz az ellátási rendszert kell az EÜ dolgozok létszámához (orvosok, szakdolgozók, stb.) igazítani. Ez meg társadalmi konfliktusokkal fog járni (kórházbezárások).
Hogy megcsinálják a reformot, kell egy pufferidőszak, amiben csak úgy tudják a rendszer működését fenntartani, ha vezénylésekkel a minimum szakember igényt fenn tudják tartani.
És hogy miért nem fog kikerülni a törvényből a vezénylés?
Mert az átalakítást nem lehet tovább halasztgatni, mert a jelen rendszerben túl sokat kell a közösből folyamatosan utánpótolni az egészségügy költségvetésébe. (ugyebár látszik mi van az alulfinanszírozott kórházak folyamatosan újratermelődő adósságállományával, és ez nem az igazgatóktól függ)
Csakhát az átalakítás időigényes folyamat. A '22-es választás meg már itt van a spájzban.
Tehát hogy ne legyen a kórházmegszűnések miatt nyugdijas parasztgyalázat, és ezzel együtt bukó a választásokon, pufferelni kell az orvosokkal. És nem csak az orvosokkal! Mert ápolókból, operátorokból, beteghordókból is kevés van - legalább is a jelenlegi rendszerhez.
Szóval a kötelező vezénylés NEM CSAK a válsághelyzethez köthető, csak most a Covid segít a vezénylés elfogadtatásában.
90 nap vagy korlátlan tisztán politikai kérdés.
Egyértelmű az EU kettős mérce, ezek politikai bírálatok politikai célok érdekében. Tényszerű tévedések, hazugságok hangzanak el EU-s hivatalok részéről. Máshol volt ugyanígy korlátlan különleges jogrend, sőt parlament felfüggesztés ( Mo-n ugye nem hiába ez volt a támadás fú iránya ), a kutyát nem zavarta.
Ugyanez rengeteg eljárásban tetten érhető. Amikor a kormány érdeke beleáll, amikor nem kerüli. Ugyanez megy az EU részéről is. Ez az arrogáns EU politizálás vezetett Nagy-Brittania kiválásához.
Most kerüli a kormány, ezért van 90 nap. Meg hogy kicsit szívassa az ellenzéket és fogcsikorgatva igent nyomjon a diktatúrára. :p

Mint írtam a több lábon állást nem fogják megszűntetni, ezért a szakorvosi hiány nem lesz a jelenleginél kritikusabb. Téves a kiindulópontod.
A vezénylés kérdésében igazad van. Egyébként az időnyerés fontos. A béremelés vonzhat haza dokikat, lényegesen lassíthatja az elvándorlást és sajnos a szomszédos országokból is lehet elszívó hatása. Azért sajnos, mert kiüríthetjük ezzel a határon túli magyar egészségügyi ellátórendszert.
Egyelőre annyira kusza a kép a különböző orvosi vállakozói szerződések miatt, hogy totálisan átláthatatlan. Azt sem tudni mekkora a xar. A válsághelyzet sok mindent rejthet. Sztem ösztönzőkkel érdemes növelni a lefedettséget és nem kötelező vezényléssel. Ez utóbbi a Covidnál elkerülhetetlen, békeidőben kontraproduktív. Erre játszik rá az ellenzéki propaganda, más fogást nem talált az ügyön, jelzem ezzel együtt megszavazta.

A kórházracionalizálás teljesen logikus lépés, de politikailag vállalhatatlan. Viszont a bezárás sztem tévút, most is milyen jól jön, hogy itthon nagyobb a kapacitás, mint máshol, nem stadionokat, sátrakat kell berendezni. Bár még ez is lehet, csak később.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Áruld el légyszíves: ha egy orvos eddig heti 50 órát dolgozott (mondtam egy példát) 3 helyen, most pedig ezt majd egy helyen teszi, akkor miért is lesz pusztán ettől hiány?
Miért, a 3-ból 2 helyen honnan lesz orvos? Ezt eddig úgy oldották meg több helyen, hogy mondjuk egy osztályon alkalmaztak 2 külsőst szerződéssel, 2-2 napra, az 5. napon meg nem voltak műtétek. Most lesz olyan kórház, ahol a hét 5 napján van orvos, meg olyan is, ahol egyáltalán nem, és megszüntetik az altatásos beavatkozásokat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and teglasi80

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 336
20 778
113
Ez nem szervezési kérdés? Mint az onkológiai centrumok létrehozása.
A munkaidő alap továbbra is ugyanannyi.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 893
56 746
113
Azërt a kezdetben nagy volt a pânik, onnan is a „korlátlan“ rendkivüli helyzet. Ami nem volt korlâtlan, mert a parlament akármikor befeztethette. Ja, hogy ott a kormânynak van többsége? Tetszett volna vâlasztâst nyerni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
A háziorvos elég nagyvonalúan kezelte az eü. problémámat, ezért jobb híján ismerősök ajánlására elmentem privátba.
Mi az, hogy jobb híján?
Ezzel éltettél egy fos rendszert. Miért nem váltottál egyszerűen háziorvost?
Látod, az ilyenek miatt tartunk itt ahol...
:cool:

A kórházracionalizálás teljesen logikus lépés, de politikailag vállalhatatlan. Viszont a bezárás sztem tévút, most is milyen jól jön, hogy itthon nagyobb a kapacitás, mint máshol, nem stadionokat, sátrakat kell berendezni. Bár még ez is lehet, csak később.
De azért gomdolkozzunk már logikusan!
Ugye nem járvány helyzetre akarod méretezni a magyar egészségügyet?
Akinél nem volt annyi kórház, az egyéb létesítményeket nyitott meg ecélból.
Lásd: sportcsarnokok, szállodák
A válsághelyzetben nem a korházi helyek száma a problémás, hanem az ezekhez tartozó személyzet hiánya.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Azërt a kezdetben nagy volt a pânik, onnan is a „korlátlan“ rendkivüli helyzet. Ami nem volt korlâtlan, mert a parlament akármikor befeztethette. Ja, hogy ott a kormânynak van többsége? Tetszett volna vâlasztâst nyerni.
Értem, tehát még a látszatra se adjunk!
Hajrá! :confused:
Utána meg hisztizünk, amikor meg autoriter rendszernek bélyegzik kishazánkat.
Ezt a mostani 90 naposat is 10 perc alatt hosszabbíthatják. Bármikor!
A 10 percben már benne a van a büfében megivott szavazás előtti kávé is...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Ez nem szervezési kérdés? Mint az onkológiai centrumok létrehozása.
A munkaidő alap továbbra is ugyanannyi.
És akkor le is írtad a kis kórházak eljelentéktelenedésének receptjét. o_O
Ez lesz az új módszer különben. Nem az orvosok fognak szaladgálni különböző munkahelyekre, hanem a betegek mennek műtétre az ország másik végébe. És ez nem biztos, hogy rossz lesz, csak nehezen beadható.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 995
87 644
113
1. Elég sokat maszekolnak az orvosok és a privát betegeiket az állami rendelés terhére hívják be vizsgálatokra, majd a diagnózist és a kezelést újra privátban kápéért szolgáltatják. Remélem ebben lesz változás. Ez is oka a rendszer túlterheltségének. Az új szabályozás mindezzel együtt a másodállásokat megfogja engedni, ezt már ezerszer lekommunikálták.

2. Ezt természetesen nem így lesz. Teljesen torzítva sugallja ezt az ellenzéki propaganda. Kötelező vezénylés csak válsághelyzetben lesz.
"Orbán Viktor arról is beszélt, hogy az orvosok jogállásáról szóló törvényről folyamatosan egyeztetnek. A kirendelési szabályokat humanizálni kell, de egy járványhelyzetben a kirendelés maradni fog. A miniszterelnök szerint jogos-életszerű igények vannak. "

3. A legnagyobb ápolónői béremelés zajlik jelenleg az egészségügyben Épp most volt elsejétől +20%.

4. Ezeket a riogatásokat az élet rendre megcáfolja, nem uncsi még???
Ezeket írta Bel:
"1. Jelenleg az orvosok tobbsegenek van 3 allasa, es ez mind allami allas. Az uj torveny szerint marad 1 allasuk, tehat a masik 2 allasban nem kell nekik fizetest adni. Igy ugyan a foallasban valoban kapnak fizetesemelest, de osszesegeben kevesebb penzt fog nekik az allam fizetni. Marmint optimalis esetben is."
(Kizárt, hogy kevesebbet kapjanak. Nincs az orvosok többségének 3 állása. Ez olyan fake, mint amikor az első VHban leellenőrizték, hogy tényleg a konvoyok kapcsán a brit admiralitásban tippelt baromságokat.)
"2. Nem szivesen vallaljak be azt, hogy parancs alapjan 2 evre vezenyelhetik oket barhova, akkor is, ha nincs egeszsegugyi veszhelyzet. Egy felmeres szerint a 70%-uk inkabb felmond. Na, ha csak a 30% marad, akkor foleg sokkal kevesebbet kell rajuk kolteni."
(El lehet menni. De akkor máshol IS ugyanez lesz, hasonló bérért, gürizni fognak, és még elegendő védőfelszerelés se lesz. Hajrá!)
"3. Nem csak orvosokbol all az egeszsegugy. Sok fiatal, eleteros apolo heti 80 orat dolgozik. Na, ok pont fele fizetest fognak kapni januar 1-tol. Persze a kevesbe terhelheto, pl. 60 ev koruli oreg noverek nem kepesek ennyit dolgozni, ok ma csak 60-64 orat dolgoznak hetente, igy ok csak a fizetesuk egyharmadat fogjak elveszteni."
(Az ő bérük is nő, de ápoló nem orvos. Mást el elvégezni egyikért és másikért is. A felelősség is más. Senki sem fog elveszíteni semmit. Kizárt.)
"4. A fenti 1. es 3. pont miatt is rengeteg rendelointezeti reszleget, korhazi osztalyt kell bezarni, ha tenyleg bejon a 2. pont is, akkor szinte nem marad semmi nyitva. Ezzel rengeteg jarulekos koltseget takarit meg az orszag."
(Más országban is így van. Ahol nem, ott ezrével talicskázzák ki a halottakat a kórházat folyosójáról! Lásd. USA tavasszal!)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nem ezt nevezik realitásnak?

De hát nosza, elő a farbával! Hogyan kell csinálni, hogy a legkisebb faluban (3 fő) is olyan színvonalú legyen az eü. ellátás mint a megyeszékhelyeken?
Dehogy kell! Miért kellene? Mondtam én ilyet? De akkor ne is akarjuk, a megyeszékhelyeken élő saját egzisztenciával rendelkező orvost átvezényelni egy évre mondjuk Mezőkövesdre, mer' ott orvoshiány van. Hozzuk létre a specializált központokat, és tessék szépen oda meghirdetni az állást, hogy az orvos magától dönthesse el, hogy ott akar-e élni, akar-e ott lakást/házat venni, és akarja-e oda a családját is áttelepíteni.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 723
4 108
113
Kötelező vezénylés csak válsághelyzetben lesz.

Itt egy szoval sem irjak, hogy csak valsaghelyzetben lesz, de orulnek neki, ha egy hitelesebb idezettel meg tudnal cafolni:

"2020. évi C. törvény az egészségügyi szolgálati jogviszonyról
11. §
[Munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás]

(1) Az egészségügyi szolgáltató fenntartója döntése alapján – az érintett egészségügyi szolgáltató vezetője
véleményének kikérését követően – egészségügyi közfeladat ellátása érdekében az egészségügyi szolgálati
jogviszonyban álló személy határozott időre kirendelhető egy másik – ugyanazon fenntartóhoz tartozó –
egészségügyi szolgáltatóhoz.

(2) A kirendelés időtartama nem haladhatja meg az egy évet. A kirendelés ugyanarra a feladatra egy alkalommal,
legfeljebb egy évvel meghosszabbítható. A kirendelés lejártát követően az egészségügyi szolgálati jogviszonyban
álló személyt az egészségügyi szolgálati munkaszerződése szerinti egészségügyi szolgáltató köteles eredeti
munkakörében továbbfoglalkoztatni.
(3) A kirendelés időtartamára az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy az egészségügyi szolgálati
munkaszerződésben foglalt illetményre jogosult a kirendelés helye szerinti szervtől, a kirendelés időtartama alatt
az illetmény csak az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy javára módosítható.
(4) Az egészségügyi szolgáltatók közötti kirendelés az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személyre nézve
– különösen a korára, egészségi állapotára vagy egyéb körülményeire tekintettel – aránytalan sérelemmel nem
járhat. Az egészségügyi szolgáltatók közötti kirendelés abban az esetben rendelhető el, ha a feladat ellátása
megfelel az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy iskolai végzettségének, szakképzettségének vagy
szakképesítésének.
(5) Az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személyt legalább tíz munkanappal korábban írásban kell
tájékoztatni az egészségügyi szolgáltatók közötti kirendelés elrendeléséről, valamint annak várható időtartamáról."


Bocsi, de ez így egy nagy ökörség!!! Még is , honnan vetted ezeket a butaságokat? Valami infót adhatnál arról, hogy sikerült ezt így összeraknod!

Egyreszt a Magyar Kozlonybol, masreszt a Magyar Orvosi Kamaratol vettem ezeket a butasagokat.

Sajnos rosszul emlekeztem, ezert volt ket hiba a hozzaszolasomban: egyreszt 70%-t irtam, mikozben a valos adat 77% azokra az orvosokra, akik azt nyilatkoztak, hogy nem irjak ala az uj szerzodest. Es a szakorvosok tobbsegenek legalabb 2 allasa van (es nem 3). :-(