Egyetlen, a tömegéhez képest erőtlen hajtóművével fajlagosan sokkal olcsóbb, mint kéthajtóműves, igen csak potens ellenfelei.
Fel nem fogom, hogy ez honnan jön. A magyar bérlés áraival alsó hangon a forint árfolyam bukása nélkül is 50k USD/repóra jön ki úgy, hogy a gépeket meg sem vesszük. A saját tulajdonú jenki F-15E-nél, ha csak a jelen élettartama leosztom, akkor sincs 40 k USD/ óra sem...
És tény, hogy az avionikát tekintve nem csak, hogy korszerű, de a konkurenciához hasonlóan óriási tartalékokkal bír.
Ezt aláírom, csak éppen egyetlen felhasználó sem jön lázba attól, hogy mire képes egy gép, ha még valaki kifizet egy valag pénzt... Olcsóbb meg végképp nem lesz ettől.
Miért nem raknak bele egy bikább hajtóművet? Nagyjából ez az egyetlen komoly hátránya a vetélytársakkal szemben, minden másban partiban van ugye, sőt...
Ezerszer kitárgyalt téma és az F-35 FAQ-ban is benne van. A teljes gépet át kellene tervezni, mert a szívócsatorna és hajtómű párosa meg a gép sárkánya egy egységet képez.
Milyen hajtóművet raknál bele és hogyan, ha egyszerűen minden más hajtómű vagy túl nagy átmérőjű vagy túl hosszú...? A más hajtómű plusz teljesítményéből mennyi marada úgy, hogy a szívócsatornához nem nyúlsz? Már eleve az is kérdéses lenne, hogy milyen reptartományban lenne stabil üzeme...
Az F-16-nál a PW és GE hajtóműves gépek nem csereszabatosak, eltérő a sárkány és a szívócsatorna is.
A világon nem volt még olyan, hogy szuperszonikus gép teljesen más és sokkel erősebb hajtóművet kapjon. Valamelyik afrikai ország akart asszem RD-33-at Mirage-ba és India talán AL-31-et MiG-27-be. Talán, ha egy protóig eljutottak és alig volt javulás a teljesítményben a szívócsatorna miatt.
(Anno az AP blogon valamelyik futóbolond bádogosmunkának titultálta a hajtómű lecserélését. El is lett zavarva a halál havába a hülyeségével..)
Még, ha bele is megy akkor is szembe jön a nagyobb fogyasztás problémája magasabb teljesítményen való használatkor, de még az sem garantálható, hogy a jelenlegivel azonos tolóerőt leadva a fogyasztás nem lesz magasabb.
<i>Annyi a különbség, hogy amíg a 29-es teljes utánégetéssel 600 km/h felett földközelben a 9g-s túlterhelésű fordulóban még képes gyorsulni(!), </i>
Ebben erősen kételkedek, esetleg M0,6-nál. (600 km/h - 0,6 elírás / kereítési hiba a legendában?)
Az F-16C GE hajtóművel std. légkör esetén 22k font tömegel - ez kb. 60% belső tüzelőanyag - olyan 6,3 G-t tud Ps = 0-nál. M0,7-nél lesz a Ps pozitív. Nincs ekkora difi a két gép között...