Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért valahol muris, hogy akkor 0 demó volt, de a Gripen fanok és marketing dübörög a gépről...Jó volna erről a repülésről többet is megtudni, mert ezek szerint megvolt az első komolyabb bemutató a Gripen E-vel.
Valószínűleg pénteken lesz a finneknél a bemutató. Ez még csak a gyakorlás volt.Jó volna erről a repülésről többet is megtudni, mert ezek szerint megvolt az első komolyabb bemutató a Gripen E-vel.
Hogy mit tetszik?Azért valahol muris, hogy akkor 0 demó volt, de a Gripen fanok és marketing dübörög a gépről...
Nagyon megnéztem volna, hogy mennyire erőtlen a gép.
Sokkal kisebb a drag a Gripenen, sokkal jobban is fordul, es ha jol emlekszem, a canardok miatt is sokkal jobb az AoA stb, alacsonyabb sebessegnel siman lefordulja es kinyirja a Vipert, ez mondjuk közismert, nem látom, miért ne ezt demoznak. Meteort nemigen lehet demozni, hogy az vidaman kinyirja az F16ot BVR (szemben azzal a konteoddal, hogy probalnak "elrejteni" valamit, ami szerintem szimplán nonszensz, különösen úgy, hogy a TW ratio ugyanaz a ket gépnél, 0.7 körül, mert az F-16 sokkal nehezebb, mint a Gripen E, nem véletlenül van jobal erősebb hajtóműve, nagy, nehéz malacot kell mozgatnia.)Hogy mennyire erőtlen, azt csak a paraméterekből sejthetjük, de még nem tudjuk.
Amihez lehet majd esetleg szemünk az az, hogy a pilótája miképp tudja a bemutató során a gép hátrányait előnyként kidomborítani. Ha a függőleges figurák előtt sok lesz a sebességgyűjtő szakasz, ha a figurák teteje gyanúsan hamar "laposodik el", a kis sebességű manőverek után sokáig "gyűjt erőt" a gép, az lehet esetleg árulkodó.
Ezeket lehet nagy zajjal, gyors áthúzásokkal kompenzálni.
Egy letisztított USAF F-16C block 50 bemutató, amit nyugodtan tekinthetünk a tolóerő/tömeg arány amolyan diadalának, is sok zajos, egyenes vonalú, nagy sebességű áthúzást tartalmaz, de szó sincs erőtlenségről. Egyszerűen amerikában ez kell. A gép szinte akármilyen helyzetből, állásszögről, sebességről indul meg, jóformán mindig kifúrja az eget. Ugyanez igaz egy Eurofighter Typhoon műsorra is.
A block 50-es gép G129-es hajtóműve kiváló partner a show repülésben, mert a nagy levegőátfutás és a nagy fúvócső keresztmetszet miatt mély basszus hangja van, alkonyatban meg nagy lángcsóvája:
Nincs baj a block 52-esek PW229-esével se, mert annak meg elsősorban éles, pregnáns zaja van, hosszú lángcsóvával:
Az F-35A pedig ennek a kettőnek a sajátos keveréke
A Gripen bemutatók (svéd, cseh vagy magyar) ezzel szemben sokkal több sebességgyűjtő szakaszt tartalmaz, hiszen a manőverek döntő többségét lendületből repülik. Ehhez külön szerencse, hogy a gép a kis állásszögű rezsimeken jól képes gyorsulni - vízszintesen, vagy enyhe zuhanásban.
A JAS-39E F414-es hajtómű előnye pedig, hogy nagyobb hangja van, mint az múgy sem halk RM12-esé.
Ezek az apró trükkök tudják eladni a show-t.
Ugye nem számoltál a hajtóművek karakterisztikájával. Az F-16-os tolóerő/szubszonikus ellenállás tényezője lényegesen kedvezőbb a Gripen összes modifikációjánál, egész egyszerűen azért, mert mind a PW, mind a GE hajtóműveknek jelentős a sebességgel együtt növekedő tolóereje, a különféle magasságokon.azzal a konteoddal, hogy probalnak "elrejteni" valamit, ami szerintem szimplán nonszensz, különösen úgy, hogy a TW ratio ugyanaz a ket gépnél, 0.7 körül, mert az F-16 sokkal nehezebb, mint a Gripen E, nem véletlenül van jobal erősebb hajtóműve, nagy, nehéz malacot kell mozgatnia.)
Az már egyértelmű, hogy az új Gripen-nek sokkal jobb a hangja, mint a klassziknak. Ez már egy jó pont nálam.
Ez jott fel kovetkezonek nekem:
Itthon meg elvileg fotózni nem engedik a kikapcsolt kabint. Röhej.
Látom nem sikerült megérteni...A svédek is felhagytak a koncepcióval témakörhöz.
2021 július.
Lépj te be a Facebookra.Ha valaki akar röhögni egy jót.
Vagy dühöngeni a sok butaságon és hazugságon, ami benne van.
Akkor másolja be valaki a linket...Lépj te be a Facebookra.