JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Botsvana is Jas- 39C/D Gripent vásárolna.
3110776_original.jpg


http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3973548.ece
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Botsvana is Jas- 39C/D Gripent vásárolna.
3110776_original.jpg


http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3973548.ece

Na és mire használják majd a 16 vadászt? Az orvvadászokat bombázzák majd velük? Ez csak a svédeknek jó biznisz.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 059
113
Ha van egy kis eszük, akkor Dél-Afrikából vehetnének át gépeket, ott alig használják, konzerválták amúgy is őket
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
http://gripennewsthread.blogspot.hu/2016/05/my-interview-with-saab-on-new-gripen.html

https://twitter.com/gripennews?lang=hu
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Busman-Gripen ?
Új film: Az istenek a Gripenekre lestek :))
http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/botswana-gripeneket-vasarol
http://defence-blog.com/news/botswana-to-buy-16-saab-jas-39cd-gripen-multirole-fighters.html
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 926
73 070
113
Busman-Gripen ?
Új film: Az istenek a Gripenekre lestek :))
http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/botswana-gripeneket-vasarol
http://defence-blog.com/news/botswana-to-buy-16-saab-jas-39cd-gripen-multirole-fighters.html
Vagy a Gripenek a fejünkre estek.:)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ha még nem lett volna, akkor Raven ES-05:
http://www.leonardocompany.com/documents/63265270/65495828/mm07819_Raven_ES05_LQ_.pdf

És Skyward:
http://www.leonardocompany.com/documents/63265270/65503851/mm08130_Skyward_IRST_LQ_.pdf
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
3
6
"Az NG méretnövelése explicit beismerése annak szerint, hogy ezt csúnyán benézték és a Gripen túl kicsi"

amióta világ a világ, a platform fejlesztési projektek 99.9%-a a nagyobb, nehezebb, bonyolultabb, drágább irányba ment el, és nem a kisebb, egyszerűbb, olcsóbb irányba. Állami beszerzések esetén 99.9999%.
 
M

molnibalage

Guest
Ez nagyon nem igaz. Mégis hogyan lett az F-111B-ből F-14 elhagyva egy rakás dolgot, F-111 USAF multirole helyett F-15A/B és F-16A/B amik közül egyik sem volt alkalmas éjszakai vakbombázásra? Egyik sem nagyobb komplexebb és nehezebb, mint amit eredetileg gondoltak több vagy semmilyen téren sem.

A Gripent a svéd igények szerint tervezték meg, csak az exportpiacra ezzel nem túl jól léphettek be, mert ott az F-16C a +2 db függesztővel olyan képességeket kapott az AMRAAM korszakban, ami a Gripennek nincs. Van BVR képessége 3 db pótossal és csapásmérő fegyverzettel is. Ha a Gripen A/B/C/D kap szárnypótost akkor csapásmérő képesség mellett nincs BVR képessége... Ez olyan környezetben ahol mindenki lassan már ARH-val mászkál teljességgel elégtelen.
 

telak

Member
2013. június 26.
365
5
18
"Az NG méretnövelése explicit beismerése annak szerint, hogy ezt csúnyán benézték és a Gripen túl kicsi"

amióta világ a világ, a platform fejlesztési projektek 99.9%-a a nagyobb, nehezebb, bonyolultabb, drágább irányba ment el, és nem a kisebb, egyszerűbb, olcsóbb irányba. Állami beszerzések esetén 99.9999%.

Nem kicsi, csak más igények szerint tervezték, mivel elsődlegesen légtérvédelem volt a célja, csak ez ma már nem elég a piacon. Nézd meg mondjuk az F-15A, vagy F16A tömegét, és egy mostani változatét. Bizony azok is híztak, nem is keveset.
 

telak

Member
2013. június 26.
365
5
18
Ha van egy kis eszük, akkor Dél-Afrikából vehetnének át gépeket, ott alig használják, konzerválták amúgy is őket

Azokat mi is átvehetnénk. Kb. azonos korúak, és hasonló a konfig is ha jól tudom. Legalább lenne egy normális gripen flottánk.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 747
113
Nagymamám szülőfalujában volt egy nem túl éles eszű, elég egyszerű gondolkodású ember, nevezzük Seresnek.
Az anyósával éltek egy háztartásban, a szokásos anyós - vő viszonyban.
Meghalt az anyós, eltemették, nagymamám nem tudott elmenni a temetésére.
Nagymamám napokkal később találkozott kint a határban főhősünkkel.
- Hallom meghalt az anyósod.
- Háát...Meg.
- Hallom el is temettétek.
- Háát...El...
- ...megtehettük volna hamarabb is.

Szóval ezt az NG verziót megtehették volna hamarabb is, mint Seresék a temetést...
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="amanitin">"Az NG méretnövelése explicit beismerése annak szerint, hogy ezt csúnyán benézték és a Gripen túl kicsi"

amióta világ a világ, a platform fejlesztési projektek 99.9%-a a nagyobb, nehezebb, bonyolultabb, drágább irányba ment el, és nem a kisebb, egyszerűbb, olcsóbb irányba. Állami beszerzések esetén 99.9999%.

Nem kicsi, csak más igények szerint tervezték, mivel elsődlegesen légtérvédelem volt a célja, csak ez ma már nem elég a piacon. Nézd meg mondjuk az F-15A, vagy F16A tömegét, és egy mostani változatét. Bizony azok is híztak, nem is keveset.
</blockquote>

Az F-15C gépek tömege legfeljebb néhány száz kg-mal több ma, ami a ~13 tonnás üres tömeghez képest kb. kerekítési hiba ha az ember a teljes felszálló vagy a harci helyzetben levő tömeget nézni. Mert amit a gép felszedett utólagos megerősítéssel azt a 4xAIM-7 --> 4xAIM-120 váltással kb. le is adta, ez önmagában -320 kg.

Ráadásul a Gripennél nem a tömegről van szó. A gép egyszerűen kicsi. AG konfigban 3 pótossal nincs BVR képessége, ami a XXI. században egyszerűen röhejes.
 

telak

Member
2013. június 26.
365
5
18
A gripen NG kb olyan messze van az alap modeltől mint az F-15E az A/C variánsoktol.
És mint említettem már eredetileg a griff csak egy légvédelmi vadász volt, minimális csapásmérő képességgel, de mivel árban versenyképes volt a piacon, plusz azért a saab is örül a bevételnek így került eladásra. A svédeknek nem kellene az E variáns, a C tökéletes az igényeiknek. Ez csak az exportról szól, meg a gyártósor fentartásáról.
 
M

molnibalage

Guest
A gripen NG kb olyan messze van az alap modeltől mint az F-15E az A/C variánsoktol.
És mint említettem már eredetileg a griff csak egy légvédelmi vadász volt, minimális csapásmérő képességgel, de mivel árban versenyképes volt a piacon, plusz azért a saab is örül a bevételnek így került eladásra. A svédeknek nem kellene az E variáns, a C tökéletes az igényeiknek. Ez csak az exportról szól, meg a gyártósor fentartásáról.
Sokkal messzebb, inkább mint a Super Hornet 2005 után a C/D Hornettől.
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
A svédeknek nem kellene az E variáns, a C tökéletes az igényeiknek. Ez csak az exportról szól, meg a gyártósor fentartásáról.

Reszben igaz, az exportrol szol, mert ha nincsenek megrendelesek, akkor a mar igy is csak vegetalo gyartokapacitas es szellemi bazis szethullik, es mint az F-22 eseten is beszeltuk, leallas utan par kiesett ev es a gyartas szinte ujraindithatatlan. Viszont, es ezt köztuk elve latom, a svedek betegesen rettegnek az oroszoktol. Ez generacios artalom naluk, igy eltek vegig a hideghaborut is. Lenyegeben minden 90 elött epult tarshashaz, közepulet alatt bunker van a lakoknak, amit gondoznak is többnyire, bar mar kisse lazult a paranoia. A sved közvelemeny nem is tiltakozik hangosan katonai beszerzesek ellen, eleg nekik belengetni, hogy orosz tengeralattjarot lattak, oroszok repultek ide, stb, es mar rendben is van a dolog. A sajto rendszeresen ellatja a nepet hirekkel, es jellemzö, amikor valami katonai programrol közeleg a döntes, ezek az oroszok mindig aktivabbak valahogy.