JL-600 / Dragon-600 / TA-600 / AG-600 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Csak D-Európába kéne vagy 20 db. Egy évben nagyobb károkat okoz az erdőtűz, mint 100 ilyen gép ára. Nem tudom, mit csóróskodnak.
Nem "csóróskodnak", mert a Dél-Európai országok összesen több mint 40 Bombardier tűzoltógépet tartanak szolgálatban. Persze, ha nincs tűz, 1 is sok. De tűz esetén a 100 is kevés...!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem is tudtam. A legutóbbi görög gigatűzben is az volt a hír, hogy Ukrajnából kellett helikoptereket bérelni.
+ volt egy spektrumTVs film, hogy egy ilyet repülnek át 5 nap alatt Kanadából Törökországba.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Jó, hát akkor reklámfogás a 100 darabos megrendelés
Bejelentéskor a gyártók optimista jóslatokkal csábítják a majdani megrendelőket. És megtehetik, mert pár év múltán már senki sem fog emlékezni ezekre a lényegtelen jóslatokra. Talán csak bukás esetén jön a jól ismert magyarázkodás: "Megváltoztak a piaci igények!" DDD
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Az Amazonason is elférne néhány. Ott száll le, ahol akar.
Civil utasszállításra godolsz? Minek? - A nagyobb városokban ott is van reptér, a normál utasszállítók költséghatékonyságával meg 1 amfíbia sem versenyezhet...!
Civilben maradva: Felmerült a Grumman Mallard gyártásának újraindítása, de 20 darabnál többet szerintem abból sem lehetne eladni. Mert ha olyan jó üzlet lenne 1 civil amfíbia gyártása, a Bombardier már biztos csinált volna a tűzoltógépből mondjuk 1 hosszabb törzsű csilivili utasszállító változatot...!

Talán a kínaiak jobban jártak volna a Berjev megvásárlásával...?!?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
<i>Talán a kínaiak jobban jártak volna a Berjev megvásárlásával...?!?</i>

Lehet sehogy nem járnak jól:) Viszont ha már felgyűlt egy rakás tapasztalat a Harbin SH-5-tel akkor lehet valami hasonlóval akarják folytatni.

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+%2528Chinese+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E4%25BA%2594%25E5%259E%258B+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E6%25B0%25B4%25E4%25B8%258A%25E8%25BD%25B0%25E7%2582%25B8%25E6%259C%25BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting%252C+anti-submarine+warfare+%2528ASW%2529+air-sea+rescue+%2528SAR%2529PLA+NAVY+%25281%2529.jpg

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+%2528Chinese+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E4%25BA%2594%25E5%259E%258B+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E6%25B0%25B4%25E4%25B8%258A%25E8%25BD%25B0%25E7%2582%25B8%25E6%259C%25BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting%252C+anti-submarine+warfare+%2528ASW%2529+air-sea+rescue+%2528SAR%2529PLA+NAVY+%25283%2529.jpg

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+%2528Chinese+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E4%25BA%2594%25E5%259E%258B+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E6%25B0%25B4%25E4%25B8%258A%25E8%25BD%25B0%25E7%2582%25B8%25E6%259C%25BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting%252C+anti-submarine+warfare+%2528ASW%2529+air-sea+rescue+%2528SAR%2529Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+PLA+NAVY+%2528+%25283%2529.jpg

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+%2528Chinese+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E4%25BA%2594%25E5%259E%258B+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E6%25B0%25B4%25E4%25B8%258A%25E8%25BD%25B0%25E7%2582%25B8%25E6%259C%25BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting%252C+anti-submarine+warfare+%2528ASW%2529+air-sea+rescue+%2528SAR%2529PLA+NAVY+%25284%2529.jpg

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%2528WIG%2529+%2528Chinese+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E4%25BA%2594%25E5%259E%258B+%25E6%25B0%25B4%25E8%25BD%25B0%25E6%25B0%25B4%25E4%25B8%258A%25E8%25BD%25B0%25E7%2582%25B8%25E6%259C%25BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting%252C+anti-submarine+warfare+%2528ASW%2529+air-sea+rescue+%2528SAR%2529PLA+NAVY+%25285%2529.jpg

Harbin+SH-5+Wing-In-Ground+aircraft+%28WIG%29+%28Chinese+%E6%B0%B4%E8%BD%B0%E4%BA%94%E5%9E%8B+%E6%B0%B4%E8%BD%B0%E6%B0%B4%E4%B8%8A%E8%BD%B0%E7%82%B8%E6%9C%BAseaborne+bomber+maritime+patrol+amphibious+aircraft+aerial+firefighting,+anti-submarine+warfare+%28ASW%29+air-sea+rescue+%28SAR%29Wing-In-Ground+aircraft+%28WIG%29+PLA+NAVY+%281%29.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="gacsat">Az Amazonason is elférne néhány. Ott száll le, ahol akar.
Civil utasszállításra godolsz? Minek? - A nagyobb városokban ott is van reptér, a normál utasszállítók költséghatékonyságával meg 1 amfíbia sem versenyezhet...!
Civilben maradva: Felmerült a Grumman Mallard gyártásának újraindítása, de 20 darabnál többet szerintem abból sem lehetne eladni. Mert ha olyan jó üzlet lenne 1 civil amfíbia gyártása, a Bombardier már biztos csinált volna a tűzoltógépből mondjuk 1 hosszabb törzsű csilivili utasszállító változatot...!

Talán a kínaiak jobban jártak volna a Berjev megvásárlásával...?!?

</blockquote>

Ez lenne a lényeg. Nem kellenek nagyobb városok. Megnyomod a gombot, mint a buszom, és a következő falunál kiszálsz.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Ez lenne a lényeg. Nem kellenek nagyobb városok. Megnyomod a gombot, mint a buszom, és a következő falunál kiszálsz.</blockquote>
Megoldható, de ez így igen drága lenne, melyre Amazóniában nincs fizetőképes kereslet. De 1 trópusi szigetcsoport szigetei között - gazdag turistákkal a fedélzeten - már el tudom képzelni...!
/Pl. a Chalk's Mallard-jai 10 éve még Florida és a Bahamák között közlekedtek./
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az inkább tanulópénz volt. Egy rakás dolgot azon a gépen próbáltak ki, mint periszkóp kereső radar, meg ilyenek.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
A tanulópénzt eddig már minden kétéltűgyártó kifizette. Ám mint a többiek példája is mutatja, a legnagyobb próbatétel maga az eladás lesz...!
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
"Készül a kínai AVIC TA–600-as amfíbia" címmel /a neten nem elérhető/ Aeromagazin áprilisi számában található 1 cikk. Szerintem új info alig van benne, de aki hozzájut, elolvashatja.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Köszi! Hasonló képek vannak az újságban is, de ezeken jobban látszik a törzs alsó részének /a "hajótestnek"/ a kialakítása.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Lehet emiat a hatalmas szigetési hullámnak köszönhetően felértékelődik majd a típus.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
"Felértékelődésre" én nem számítok, mert a többi amfíbiát sem lehet eladni. Tűzoltásra és mentésre jók, ám ilyenre ritkán van szükség. /Menteni meg gyakran viharban kell, de 2 méternél nagyobb hullámok esetén már nem tud leszállni./
A "hajótest" meg jól néz ki, de valószínűleg nehéz is, így költséghatékonyságról sem lehet beszélni. Tehát utas és teherszállításra sem jó választás.

Ezek után ki fogja megvenni? Exportra kicsi az esély, mert tűzoltára ott a már bevált Bombardier. Mentésre meg helit használnak /nagy távolság esetén repülőről ledobják a cuccot és küldik a mentőhajót/.
Tehát a fenti hozzászólókkal egyetértésben én sem számítok nagy piaci sikerekre!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Utasokat és ellátmányt szállíthat azokhoz a szigetekhez melyek túl kicsik ahhoz, hogy repülőteret építsenek rájuk. Mondjuk oda eddig is hajókkal hozták-vitték a dolgokat, de lehet beállítanakm majd a sorba pár ilyen repülőt is.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Az ötlet jó, mert a japcsik is hasonló célra használják a US-2-t, /ja meg betegszállításra, mert a távoli kis szigeteken kórház sincs/. Ám attól tartok, hogy "pár ilyen repülő" még nem fog piaci sikereket generálni.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Az nagy előny lesz, hogy 2X annyi vizet tud majd szállítani, mint a Bombardier tűzoltógépe! Azt viszont már nem hinném, hogy a gazdag nyugati országok kínai repülőt vennének. - Miként az sem valószínű, hogy 1 szegény ország ilyen speciális gépet vásároljon.

Akkor meg kinek fogják exportálni? /- Hasonló problémával az oroszok is szembesültek, mikor a Be-200-at próbálták értékesíteni./