Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
0_153cf6_7d73d69b_XXXL.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
A 96 és 98 oldalszánu gépeken valamilyen új rendszer(?) van a 97-sen nincs . Viszont a szurkéken (96,97,98) már ott a Vityebszk.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
aquarell
Az orosz helik <b>Vityebszk</b>et kapnak a kulfoldi megrendelok pedig a Vityebszk exportverzióját amit úgy hívnak, hogy <b>President-S</b>. Ugyanaz a rendszer csak az exportverzió valamivel gyengébb.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
Arszenyevszkbe (Progress) is ellátogatott Boriszov.

72083d1467734953-959996.jpg

http://primamedia.ru/news/society/04.07.2016/516155/zamministra-oboroni-rf-yuriy-borisov-posetil-pao-aak-progress.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
A KRET (Rádioelektronikai Technológiák Konszern) kifejleszetett egy új AESA radart a KA-52K "Katran"-hoz.
http://izvestia.ru/news/621584
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ka-50 "Bort 22" with a distinctive "Black Shark" livery was lost in a crash on 17 June 1998. Its pilot Maj. Gen. Boris Vorobyov was killed in the crash.[17] The cause of the accident was attributed to the "helicopter's co-axial rotor blades hitting each other during hard manoeuvring".

22-es oldlaszámú Ka-50-es katasztrófája 1998 június 17-én, ahol a vezérörnagy Borosz Vorobjov életét vesztette, mert az intenzív manőverezés közben a lapátok összeértek.

https://www.youtube.com/watch?v=cpUdxPZzETk
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
Ka-50 "Bort 22" with a distinctive "Black Shark" livery was lost in a crash on 17 June 1998. Its pilot Maj. Gen. Boris Vorobyov was killed in the crash.[17] The cause of the accident was attributed to the "helicopter's co-axial rotor blades hitting each other during hard manoeuvring".

22-es oldlaszámú Ka-50-es katasztrófája 1998 június 17-én, ahol a vezérörnagy Borosz Vorobjov életét vesztette, mert az intenzív manőverezés közben a lapátok összeértek.

https://www.youtube.com/watch?v=cpUdxPZzETk

A merev koax rotor esetén is fennáll ez a veszély?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A karbonszál vmivel nehezebb, de jóval erősebb lapátanyag, ugyanakkor drágább is. Az oroszok idáig a legtöbb gépükön üvegszálas kompozitot használtak, de ez már a jó öreg Ka-26-osnál is így volt. Az amerikaiak karbonszálas vagy kevlar lapátokat raknak a gépeikre már egy ideje. A merev rotor azonban nem csak a lapátokra vonatkozik. Igaz, hogy mind a Kamov, mind pedig a Mi-28-as forgószárnyán elasztomer lapáttő beköts van, ami eggyel kevesebb csukló, de az S-97 Raider mutatja meg, hogy még van új a nap alatt (negyven éves technológia amúgy).