Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 055
87 969
113
Egyiptom:
GLrnFjxX0AAHQGH
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 448
63 890
113
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 617
113
Sajnos idén május 10-én meghalt Dmitrij Avtuhov másodosztályú berepülőpilóta, hadnagy. A Fekete Cápa című filmben vállalt főszerepe, miatt valószínűleg a típus legismertebb berepülőpilótája. Avtuhov 1938 augusztus 11-én született Kaluga városában. 1960-ban végezte el a 12-es számú haditengerészeti repülőtiszti főiskolát, Szamara(akkor Kujbisevnek hívták a várost) városában. Aztán a végzés után rögtön a légierőnél végzett létszámcsökkentés miatt azonnal tartalékos állományba helyezték (Hruscsov-féle rakétamánia). Ezután egy három hónapos képzés keretében a szaszovszki civil repülőiskolában kiképezték Jak-12-esre (a Magyarországon még mindig ismert, PZL Gawron eredetije). Ezután az irkutszki területen repült a Kelet Szibériai Polgári repülési Igazgatóság kötelékében. Terhet, postát és utasokat szállított elsősorban Jak-12-essel, de repült Mi-1-es és Mi-4-es helikopterekkel is, és mentőrepüléseket is végzett.
1966-69-ig a Központi Polgári Repülési Igazgatóság kötelékében a moszkvai központi repülőtérről Mi-8-as és Ka-26 típusokon repült.
1970-ben felvették a "Berepülőpilóták Iskolájába" (SLI). Ennek a helikopteres szakirányát végezte el, 1972 decemberére.
1973 és 1995 között a Kamov tervezőiroda berepülőpilótája volt. A következő típusok berepülésében vett részt: Kamov Ka-25, 27,26, 29,32,32A,32A1, Ka-50.
1983-tól vett részt a Ka-50-es berepülésében. Részt vett a harci alkalmazási eljárások kidolgozásában és tesztlövészeteken is. 1986 áprilisában ban ő volt az első a világon, aki éjszakai tesztlövészet során "Vihr" típusú tankelhárító rakétát indított a Ka-50-es fedélzetéről, megfelelő eredménnyel.
20 helikopter és repülőgéptípusra rendelkezett jogosítással. A Kamov cég berepülőpilótájaként részt vett a csernobili atomerőmű katasztrófa következményeinek felszámolásában.
A Ka-50-es típussal Párizsban, a Le Bourget légiszalonon 1985-ben és 1993-ban repült bemutatót. A MAKSZ-on pedig 1992-ben és 1993-ban. 1992-1993-ban a Fekete Cápa című film forgatásán főszereplőként vezette a típust.
1995 februárjában ment nyugdíjba, Ljuberci városában élt, ahol 2017-ig a Kamov cég központja is volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 121
82 883
113
A H-39 indítása ukrán célpontok ellen a Ka-52-ről.
A közelmúltban a Ka-52 nem tudta indítani ezt a rakétát.
Korábban a repülőgépek nem tudták kiszámolni a NAR-ok kilövésének paramétereit, nem tudtak UMPK-kat, mindenféle R-37-et és egyéb H-38-at indítani/oldanii.
Ijesztő belegondolni, mit fognak tanulni a háború végére. De ami korábban évtizedekbe telt, azt most néhány hónap alatt elsajátítják.
A háború a haladás motorja.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 121
82 883
113
Frissített "Alligátor" - A Rosoboronexport bemutatta a HeliRussia-2024 kiállításon a híres Ka-52 modernizált változatát

A Ka-52-t továbbfejlesztették az SVO során szerzett tapasztalatok figyelembevételével:

▪A helikopter nagy pontosságú rakétafegyverek kibővített arzenálját kapta meg. Az SVO övezetében az „alligátorok” már naponta demonstrálják a különböző hatótávolságú irányított rakéták harci fölényét és nagy hatékonyságát: „Ataka-VM” - 6 km-ig, „Vikhr-M” - 10 km-ig, „Izdeliye” 305” – több mint 14 km.

▪Az Aligátor új irányzó és navigációs rendszerrel, valamint AESA radarral bővült.

▪A Ka-52 további páncélzatot és megerősített futóművet is kapott.

„A Ka-52M hat külső függesztménye akár 2,8 tonna fegyvert is hordozhat, ugyanakkor az Alligator nagyon gyorsan repül - akár 320 km/h-ig, hátrafelé - akár 100 km/h-ig, oldalra 80 km/h A gyakorlati hatótáv 460 km A gép az egyik legjbb helikopter – még az export változatban is” – mondta Alekszandr Hrolenko katonai szakértő.