Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdekük lenne stabillá tenni, attól tartozhatna egy pártba a képviselő, csak a helyi győzelme stabil kellene legyen a teljes parlamenti periódus alatt. Ha úgy látod, hogy rosszul mennek a dolgok, nem teljesíti a kampányigéreteket vagy pont a ellenkezőjét csinálja, akkor regionális szinten lemondatod, kiesik ezzel a parlamentből is, lesz valaki regionálisan helyette (akár más pártból) és őt delegálják a helyére a parlamentbe aki a másik párt bázisát és szavazatait fogja erősíteni. Négy év sok idő, és ha nincs nagyon nagy gond akkor be vannak oda betonozva. Ha lenne egy kormányprogramjuk a választásokkor, amiben meg lenne, hogy az első 100 napban, fél évben és további 7 félévben mit terveznek elérni, akkor nyomon kövthetnéd, hogy hogy alakulnak azok a dolgok amire te szavaztál. Ha egy év után látnád, hogy a 100 napossal sem állnak sehogy vagy a félévessel pont ellenkezőt csináltak, akkor kiszavaztatnád és a párt képviselete gyengülne, hogy fájjon nekik isés érezzék a vesztüket.Joker
A visszahívhatóság teljesen instabillá tenné a rendszert. Ráadásul az ellenzék a nap 24 órájában azon lenne, hogy lemondassák a győztes képviselőt. Igazából 4 évente simán visszahívhatod a képviselődet azzal, hogy nem választod meg újra...
Blogen
Úgy látom nem érted azt/nem látod át, hogy a törvényhozás és a végrehajtás funkciója két teljesen külön dolog.
Az államfő vagy a miniszterelnök végrehajtó hatalom? Nem. Teljesen mindegy, hogy papíron kire testáljuk a törvényhozói hatalmat, amikor ezt Magyarországon Orbán Viktor testesíti meg egy személyben, minden más eleme a törvényhozói hatalomnak egy a múltból örökölt funkciótlan keretet kitöltő bábjáték. A miniszterelnök egyszemélyben, vagy kabinet szintjén is hozhatná a törvényeket, a parlament jelenleg is funkciótlan ebből a szempontból. Ott ténylegesen csak egy színjáték zajlik, a miniszterelnöki/pártelnöki vagy éppen párthatalom érvényesítése című előadás függően attól, hogy az adott kormánytöbbség hatalma milyen belső struktúra mentén csúcsosodik ki.
Nem színjáték ami folyik, hanem a nagyarányú győzelem következménye. A miniszterelnök hazánkban a hatalom legfőbb letéteményese. Kezében van minden, de törvényesen. Viktor előtt is így volt, mert ezt a berendezkedést választották a rendszerváltáskor. A hatalomgyakorlás módszere, nagyjából arányos a politikai erőviszonyokkal a parlamentben, de talán azon kívül is.
Nem értetted meg a lényeget. Kisarányú többség esetén is színjáték zajlik. Koalíciós kormányzás esetén is csak színjáték zajlik. Törvény szerint az országgyűlésnek van kormánya, a valóságban a politikai hatalom gyakorlati fejének van kormánya és országgyűlési többsége is és ez utóbbi érvényesül a gyakorlatban is. Ez a fej építi fel maga alá a piramist egy olyan, a múltból örökölt struktúrát kitöltve, amit nem kellene! A rendszerváltáskor egy múlthoz kötődő illúziót választottak, míg a jelen azt mutatja, hogy az olyan intézmények, mint az országgyűlés funkciótlanok, míg a miniszterelnöki, de még az államelnöki poszt is nagyon is működik! Magyarán Magyarországon közvetlenül kellene miniszterelnököt és államelnököt választanunk, míg országgyűlést egyátlalán nem lenne szükséges. A törvényeket úgyis a miniszterelnöki/pártelnöki vagy direkt pártakarat hozatja meg jelenleg is az országgyűléssel és ez így volt 2010 előtt is.
A képviselői funkció nálunk eléggé üres. Tényleg csak biodíszletek. Ugyanakkor a miniszterelnök közvetlen választása antidemokratikus lenne. Közvetlen választás esetén a legnagyobb támogatottságú lenne a min.elnök, még ha nincs is többsége. Ha a Parlament választ, akkor a legnagyobb elfogadottságú miniszterelnök lesz, aki mögött van többség. Más kérdés, hogy most Orbán széthekkelte a választási rendszert, hogy ne legyen arányos a Parlament.
Folyamatosan Angliával jössz, mikor az egyik legelbaszottabb választási rendszerük van.Én nem hiszek semmiben, nincs semmilyen előítéletem. A dolgokat önmagukban szemlélem. Csak az létezik, amit látok. Ez a valóság itt, ahogy ez a rendszer működik és ha megnézed miért és hogyan, akkor érted meg, hogy hol a hiba. A népképviselet például értelmetlen, mert ez egy angliai ellensúlya volt a királyi hatalomnak, aminek a XXI. században a kontinens egy köztársaságában semmi értelme. L'art pour L'art az országgyűlés maga benne az összes képviselővel, azok megválasztásával, mert semmi köze semmilyen érdekképviselethez: ők pártemberek, akik a kormánytöbbséget garantálják egy olyan döntéshozatali mechanizmushoz, aminek van egy súlyosn funkciótlan eleme: az országgyűlés, amit pusztán a történelmi hagyomány tehetetlensége tart a létezésben.
A parlament tagságát a leendő miniszterelnök, vagy az azt jelölő hatalmi erőközpont válogatja ki, mint az az elmúlt választások során láthattuk az új évezredben. A mindenkori párvezetőnek, pártelitnek vannak országgyűlési képviselői. A legutóbbi választójogi reform ezen semmit nem változtatott, csak csökkentette ezeknek a szükségtelen, a főnököt leszámítva senkit nem képviselőken a számát, amit igazából nullára kellene redukálni!
https://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_the_NetherlandsVan ilyen ország, Hollandia. Ezért ban ott 10+ párt a parlamentben. És így akadályozzák, hogy bármelyik gyökér banda átvigyen bármekkora baromságot egyedül.
https://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_the_Netherlands
Hát igen...De más országok is vannak, ahol nincsenek egyéni kerületek, de a csak listás rendszerben a "győztesek" felé torzítják a rendszert (pl. D’Hondt-módszer), hogy csökkentség a kormányképtelenség lehetőségét, mert így pl. max egy másik párttal kell koalícióra lépni.
Itthon is már elég lenne az, ha eltörölnék az egyéni kerületeket.
Ja, a körülöttünk lévő országok többsége ilyen, csak mi vagyunk ilyen hülyék.
https://en.wikipedia.org/wiki/Proportional_representation
Folyamatosan Angliával jössz, mikor az egyik legelbaszottabb választási rendszerük van.
A legalapvetőbb dolgokat nem érte, de osztod az észt.
A kerületi alapú képviseletnek addig lett volna értelme, amíg komolyan veszik. Mert ez bizony azt jelentené, hogy pártos érdekeken felül az adott terület képviselője a saját párjátval is szemben megy. Ez nem történik meg itthon. Innentől fova nem értem, hogy mi a fasz rugózól Anglián...
Pontosan. Blogan olyan fogalom és mindeféle zavarban van, hogy arra szavak alig vannak. Több száz évvel a múltban él.Blogen
Nincs igazad. A választás célja az, hogy a sokrétű társadalom sokrétű problémái kellő reprezentatívitást kapjanak a törvényhozásban. A választás lényegében érdekérvényesítés.
A kormányzás ezzel ellentétben egy technikai dolog, amely arról szól, hogy a törvények keretein belül gyakorolják a végrehajtó hatalmat.
Vagyis a törvény hozás és a végrehajtás két külön dolog.
A reprezentatív törvényhozás és a stabil kormányzás között pedig meg kell találni az egyensúlyt. Az, hogy a mérleg melyik serpenyőjébe rakunk többet csak ízlés kérdése.
Ez így megfogalmazva technikailag lehetetlen. The mint mondtam, az onilne világban ez olyan egyszerű lenne. Minden negyedévben értékelés online. Ha kétszer egymás után azt mondja a többség, hogy akkor a kormány megy, akkor megy. És ez sokba sem kerülne. Ügyfélkapu most is van. Azon intézel HIVATALOS ügyeket. Ez is az lenne. Persze hülye lenne itthon bárki ilyet bevezetni... Ezeket csak úgy lehet elzavarni, hogy agyonlövöd. Lassan másból nem is értenek.Működne ez a demokrácia dolog, ha a 4 évre megválasztás mellett lenne egy bármikori azonnali visszahívhatóság, amennyiben a választási igéreteit az adott párt vagy képviselő nem teljesíti. És melléje lenne egy 5 éves eltiltás is visszahívás esetén, hogy a következő választáson ne indulhasson. Az angoloknál úgy tudom van valami hasonló, ott a saját körzetében kell nyerjen ahoz, hogy képviselő lehessen, de talán bármikor lemondathatják és akkor a parlamenti helye is elúszik.
Ha olyan szintű ámokfutása kezd valaki, aminek biztosan nincs társadalmi támogatottsága, akkor ennél gyakoribb lehetőség kell. Belgimnak volt olyan időszaka, mikor 1 évig nem volt kormány. Az élet ettől még ment tovább...Joker
A visszahívhatóság teljesen instabillá tenné a rendszert. Ráadásul az ellenzék a nap 24 órájában azon lenne, hogy lemondassák a győztes képviselőt. Igazából 4 évente simán visszahívhatod a képviselődet azzal, hogy nem választod meg újra...
Ez a komment mutatja azt, hogy lövésed sincs arról, hogy mi az az arányos képviselet...A parlament tagságát a leendő miniszterelnök, vagy az azt jelölő hatalmi erőközpont válogatja ki, mint az az elmúlt választások során láthattuk az új évezredben. A mindenkori párvezetőnek, pártelitnek vannak országgyűlési képviselői. A legutóbbi választójogi reform ezen semmit nem változtatott, csak csökkentette ezeknek a szükségtelen, a főnököt leszámítva senkit nem képviselőken a számát, amit igazából nullára kellene redukálni!
Folyamatosan Angliával jössz, mikor az egyik legelbaszottabb választási rendszerük van.
A legalapvetőbb dolgokat nem érte, de osztod az észt.
A kerületi alapú képviseletnek addig lett volna értelme, amíg komolyan veszik. Mert ez bizony azt jelentené, hogy pártos érdekeken felül az adott terület képviselője a saját párjátval is szemben megy. Ez nem történik meg itthon. Innentől fova nem értem, hogy mi a fasz rugózól Anglián...
Pontosan. Blogan olyan fogalom és mindeféle zavarban van, hogy arra szavak alig vannak. Több száz évvel a múltban él.
Csak halkan mondom, nem online világban élünk. Válassz más értékelési formátumot, hogy a szavazók értékelni tudjanak.Ez így megfogalmazva technikailag lehetetlen. The mint mondtam, az onilne világban ez olyan egyszerű lenne. Minden negyedévben értékelés online. Ha kétszer egymás után azt mondja a többség, hogy akkor a kormány megy, akkor megy. És ez sokba sem kerülne. Ügyfélkapu most is van. Azon intézel HIVATALOS ügyeket. Ez is az lenne. Persze hülye lenne itthon bárki ilyet bevezetni... Ezeket csak úgy lehet elzavarni, hogy agyonlövöd. Lassan másból nem is értenek.