Blogen
Úgy látom nem igazán érted azt a rendszert amiben élsz. Nem érted a kancellári rendszer logikáját. És az sem igaz, hogy a képviselőket a minél nagyobb seggnyalóság alapján választanák ki. A képviselői indulásnál a legfontosabb mindig a jelölt társadalmi elfogadottsága és a pénzügyi háttere.
Például az egykori honvédelmi miniszterünk,(
akinek fingja nem volt a honvédelemhez és nem is érdekelte,) azért kapta meg hosszú évek után, jutalomból a miniszteri posztot , mert a saját választó körzetében és a megyében mindig sikerre vitte a fideszt. Magyarán ő egy "nagyon erős" helyi ember.
Hidd el 1000+ nyalógép jelentkezne a párton belül arra, hogy induljon helyette a választásokon, de mégis ő indul. És azért, mert helyben neki van kellő társadalmi elfogadottsága, még a nyalógépeknek nincs.
De ide behelyettesíthetünk bárkit. Akit egyéniben indítanak az azért indul, mert komoly társadalmi elfogadottsága van helyben, nem pedig azért mert Nr1 seggnyaló.
De tovább megyek, a listákon az első helyekre is olyan emberek kerülnek akiknek a tudása/személye nélkülözhetetlen lesz egy esetleges kormány alakítás keretein belül.
Nekem persze annyi előnyöm van, hogy tanultam is a dologról meg láttam is belülről. De számomra így is hihetetlen, hogy ekkora tévedések/tévhitek vannak a köztudatban.
Amúgy meg:
http://www.rubicon.hu/magyar/oldalak/a_mai_magyar_kormanyforma/
Egész jól kifejti azt a cikk, hogy a kancellári rendszer lényege az, hogy a miniszterelnököt nem a nép hanem a parlament választja, (
vagyis a törvényhozás választ magának végrehajtót) és
a parlament bármikor megbuktathatja a kormányt.
Viszont a miniszterelnök dönt a miniszterekről és minden nem törvényi szabályzást igénylő kérdésben. (
Kormány határozat, rendelet)
Magyarán jól látható, hogy az elméleted a magyar kormányzati rendszerről a "fordítva ülsz a lovon"-nal jól leírható, ugyanis nem a miniszterelnök határozza meg a parlamentet, hanem a parlament a miniszter elnököt.