Ok, akkor első körben szögezzük le.
Totálisan rosszul vizsgálod a kérdést. Miért? Mert nem arányokban gondolkodsz... Ez nem a szövegértésről szól. Egyszerűen az értékelési módszered kb. a semmin nyugszik. Nem hasonlítasz semmi racionális alapon összes semmit.
Az értékelési rendszerem az arányokon nyugszik,összehasonlítottam az általad írt 100k€-s éves fizuját,a ny európai kereskedelmi pilótákét,az én,évi 50k€-s nehézgép kezelői,ny európai fizummal.Írtam,hogy szerintem kevés.
Aztán összehasonlítottam a 15 évvel ezelőtti,otthoni fizumat,a MAI vadászpilóta fizetéssel,arra írtam,hogy a vadászpilóták MAI 650-ének a felét kerestem 15 évvel ezelőtt,otthon.Ha holnap reggel hazarepülnék,holnapután dolgozhatnék otthon,hétvége nélkül,napi 10 órában 350 körüli fizetésért+ költségtérítés,ha beugranak a szombatok,akkor 400-430 környéke,autópályán,a 7 napos munkarenddel 500 eleje-közepe.Szerinted ez arányos egy vadászpilóta 700-ával?
Tavaly tavasszal hívtak 20forint nettó/12 órás műszak aszfalt keverőt rakni,számold ki mondjuk 28 nappal/hó.
Van 3 nemzetközi kamionos haverom,400 közepe simán megvan nekik,heti 5-6 nappal,otthoni cégnél.
Meg lehet élni 80-ból is,és nem azt mondom,hogy a vadászpilóták 700-a nem elég,hanem,hogy arányaiban nevetségesen kevés.
A 300 körüli mérnöki fizuk meg,hát,az ácsok melletti sm,ha felmegy a tetőre kap napi 12-t minimum,amelyik meg csak felnyújtja a szekercét,meg lent a földön levágja a lécet méretre,és felnyújtja,kap 10-et/nap,szorozd be 22nappal,és nincs hétvége.Cimbimnek van 3 kotrója,napi 8-ért kapott női(!!9 sm-eket virágot,meg füvet ültetni,levelet gerebjézni.
Ennyi erővel az USA elnökének fizetése mennyi lenne? Némi túlzással egy ország van rábízve. A fizetése meg valami 400k USD lés nem emelték 2001 óta.
Egész egyszerűen nem esik le az, hogy USA/EU szinten egy diplomás mérnök/IT/pilóta, stb. kategóriájú fizetés és egyéb jutattások között milyan arány van a pilótához képest nézve. Mert ez kell nézni minden ország esetén. A külföldi bérekkel n+1 országnál van az, hogy nem lehet alternatívát nyújtani.
Mi van itthon? Messze többet keres egy vadászpilóta a nettó 600-700k nettóval - ha igaz ez az összeg - mint egy átlagmérnök. Az IT-nál is nem átlag a 600k, de nagyon nem. Csoportvezetők és hasonlók keresnek itthon ennyit és nem egy szervezeti egység legalsó szintű végrehajtói. Mert a vadászpilóta bizony az. Mert a reptérnek és a századnak is van parancsnoka, ha meg lenne ezredünk, akkor lenne ezredpk is...
Ennek fényében tessék, USAF. (Lehet, hogy 1-2 megnézés után a free preview kilök)
https://www.glassdoor.com/Salary/US-Air-Force-Air-Force-Pilot-Salaries-E41283_D_KO13,28.htm
100k fizus is van százados vagy felette. USA-ban az EÜ biztostás az, ami miatt megéri szolgálni, az ami iszonyatosan drága. És mióta pilótahiány van erre jön rá soktízezer dolláros bónusz 5, 10 évenként. Utoljára valami 100k USD tája volt 10 éves szolgálat után. Ennyire nincs pilóta...
Az átlag gépészfizetés 70-80k. az USA-ban, de specializált ritka tudású értékes embernél meg ez fel 100 USD feölé.
Ez alapján a magyar vadászpilóta más, hasonlóan képzett munkakörhöz képest realtív értelemben már bocsánat, de kurvajól meg van fizetve úgy, hogy korai nyugdíja is an. Én meg talál karrierem végén sem fogok nettó 700k-t összehozni...
Szóval ne haragudj, de ez az a fizetés, amiért én nem lépnék le addig a Légierőtől, amíg van lehetőség repülni, mert ebből a pénzből magasabb életszínvonalon lehet élni itthon, mint kint UK-ban mérnökként nagy átlagban. Nemhogy itthon..