[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Ez a "sok hatalmat a tanároknak" "meg legyen fenyítés" dolog akkor lenne jó ha példás, erkölcsös emberekről lenne szó, de azért a nagy részük emberileg igazából selejt. <b>Eltorzult jellemek kezébe pedig nem való nagy hatalom!</b>
A mai tanárok között alig akad olyan amelyik példakép lehetne, nagyrészt könnyen megalkuvó, silány, kicsinyes exkomcsi emberkék akik a szar életük minden gondját a diákokra vetítik ki. Így is jó pár az iskolában éli ki magát a diákjain mert a való életben egy senki, a suliban meg úgy érzi, hogy ő ott valaki és most akkor jól megmutatja. Igazán szánalmas személyek...
Nagy részüknek eszük ágában sincs tanítani inkább csak szívatni próbálják az embert és ezen tanárok kifejezetten utaznak az egyenes természetű gerinces tanulókra, mert azokból nem lesz a talpnyalójuk, próbálják az ilyen gyerekeket megtörni.
Aztán persze csodálkozik mindenki, hogy micsoda selejt fiatal felnőttek lépnek ki a társadalomba...

Hozzátenném, hogy tisztelet a pozitív kivételeknek, de amennyire én látom/láttam az a kevés normális tanár aki még van eléggé szenved a többi degenerált tanár társa miatt, ugyanis ott basznak ki velük ahol csak tudnak. Nem csoda, hogy a normális, fiatal, tanítani vágyó tanárok egy jelentős része pár év után otthagyja ezt az egész sz@rt.

Ez persze csak az én magánvéleményem, ami tanulói oldalról személyes tapasztalat, tanári oldalról rokonok és jó barátok által alakult bennem ki erről az egészről.
De ha megkérdeztek pár olyan egyént aki a 90's évek után járt alap vagy középfokú iskolába az hasonló véleményeket fog megfogalmazni.
Tudjátok a fiatalok olyanok lesznek amilyennek a család és az iskola nevelik őket, és ebben a példamutatás is benne van. Ha se a családjában se az iskolában nem lát a gyerek pozitív példát akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ha "selejt" lesz belőle.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="phaidros"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">

<i>" nem gondolom, hogy a diákoknak kéne megmondani azt, mit is kéne neki - a pedagógusnak - előadni feléjük. "</i> -Hol mondja meg a diák? A tantervet, tanmenetet még nem a diák írja.

A tantervet nem a diák írja, de merre halad az az oktatási rendszer, ahol a diák "lebüdöskurvázza" a tanítót, mert az már "túl sokszor szólt rá", hogy ne beszélgessen. A tanítónéni persze nyakonvágja, és mi történik: a tanítónénit kirúgják, a diák meg megtanulja, hogy bármit megtehet, neki nem lehet baja (a "diák" ez esetben 9 éves volt). Ha nem vágja nyakon, akkor is megtanulja a gyerek, hogy ő mindent megtehet, abból is kiderül ez, amikor a harmadikos gyerekek a büfében fogadásokat kötnek, hogy hány hónap alatt tudják úgy kiborítani a Kati nénit, hogy idegösszeroppanást kapjon! Szóval itt tart ma a magyar iskolarendszer, és csodálkozunk, hogy néhány év tapasztalat után a fiatal pedagógusok menekülnek amerre látnak. Én már találkoztam olyannal is, aki inkább beült az Auchan-pénztárba, mert hiába szerette a gyerekeket, minden osztályban van néhány olyan kezelhetetlen gyerek, hogy 6 év után neki betelt a pohár. Főleg hogy volt neki is olyan élménye, hogy meglátszott a keze nyoma a gyerek karján, anyuka meg feljelentette. Azt elfelejtette megérdeklődni hogy azért történt, mert három felnőtt meg a fél osztály ordított hogy állj meg Zsolti, mégis úgy kellett elkapni a gyereket a villamos elől osztálykiránduláson, mert neki senki se parancsolgasson!</blockquote>

Ez így van. Erre mondtam korábban, hogy a tanár belefeszülhet az igába bármennyire, de ha otthonról mást hoz a gyerek, akkor nem tudja elhúzni a jó irányba. Ez nem az iskola, hanem a társadalom feladata, mert nem tudsz olyan jogkört adni a pedagógusnak, amivel ezeket kiszűröd, és most én úgy gondolom, hogy a -pontokat olvasva- az iskoláról, mint intézményről és a pedagógusokról, mint munkavállalókról van szó. </blockquote>

Azért mert ebben a rohadt nagy liberalizmusban megszűntek a nevelők jogai. Semmi eszközük nem maradt a fegyelmezésre, retorzióra. Ez a liberó szellemben felnőtt szülői gárda, pontosan olyan agyhalott és hülye, mint a degenerált gyerekei, akik egyesült erővel támadnak a pedagógusra, mivel nekik mindig igazuk van.
Pontosan ezért kéne még a maradék tankötelezettséget is eltörölni, bajlódjon vele az aki a világra hozta.
Ha egy gyerek komolyan tanulni akar, az tudja hozni magát és fegyelmezhető is, de ha a környezet olyan amilyen, akkor bakfitty.
Ki kell szűrni a hülyéket, menjenek az iskola közeléből is.
Régen a mi időnkben is voltak kezelhetetlenek, de drákói intézkedésekkel nagyon rövid idő alatt átváltoztak. Csak sajnos azok a módszerek ma már nem "szalonképesek" a mi "felvilágosult értelmiségünk" és politikailag korrekt kalauzhalaik rettentő rossz néven vennének egy ilyen intézkedéssorozatot ..</blockquote>

Meg is lett az eredménye a drákói szigornak, nem egy lelki sérült, már nyugdíjas vagy annak közelében járó embert látok ebből kifolyólag. Szép volt.</blockquote>

Nem volt ott semmiféle drákói szigor. Az ötvenes években nem az oktatási rendszer, hanem az államhatalom tépázta meg a lelkeket, egy tanári/szülői pofon miatt nem csináltak ügyet, mint most... Mentálisan erősebb emberek voltak, sokkal nagyobb tűréshatárral. Ezzel a mindent megengedő stílussal már látjuk mit lehet elérni: semmit. Sőt a rombolás a csúcsokat döntögeti. Tudomásul kell venni, hogy gyerek így meg úgy, de nem kiforrott személyiség, a pátyolgatástól kizárt dolog, hogy a jó irányba menne, tudni kell megálljt parancsolni, ha kell bizony határozott eszközökkel. A régebbi korosztályok között arányaiban sokkal nagyobb számban található a normális, tisztelettudó ember, nem kukákat borogat és telefonfülkét ütlegel részegen vagy bedrogozva, firkál össze mindent ami elé kerül mert ha nem csinálja "sérül az autonóm akarat szabadsága" ...
Meg kell nézni, hova fajultak a dolgok ebben a 90 óta eltelt rohadt nagy szabadságban, értékrend nuku, gátlástalanság, huszonéves gyerekek gyilkolásznak idősebbeket egy összeszólalkozás után, drogoznak terhesen, rabolnak ki dohányboltot pár ezer forintért.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
A kommunista és az azt megelőző horthysta nyilas rendpárti oktatás terméke az a sok érzelmi fejlődésben sérült vénember, gondoljunk csak a savazós bácsira. Ez a konzervatív nevelés tette tönkre egy egy egész generáció életét. Ezt a korszakot hozza most vissza a kormány ami az egyik legsötétebb korszaka a magyar oktatáspolitikának. Az eltorzult értékítéletű konzervatív nevelés eredménye a beszűkült tudatállapotú csordaszellemű választópolgár.
Egyedül a liberális oktatáspolitika mutat ebből kiutat a nyílt világszemlélettel ami fontos egy cég dinamikus és versenyképes vezetéséhez. Ez a magyarság jövője. Kevesen mernek vállalkozni mert kommunista-konzervatív abroncsban van a fejük.
Nézzünk csak körül, mennyi a megkeseredett szellemileg izolált vénember akik a konzervativizmusba menekülnek az egyre dinamikusabb liberális világ elől.
Remélem a magyar tanárok kiharcolják a jogaikat a nemzeti-keresztény autokrácia ellenében.
Nyugat-Európában már évtizedek óta lerázták a rabláncot.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
A kommunista és az azt megelőző horthysta nyilas rendpárti oktatás terméke az a sok érzelmi fejlődésben sérült vénember, gondoljunk csak a savazós bácsira. Ez a konzervatív nevelés tette tönkre egy egy egész generáció életét. Ezt a korszakot hozza most vissza a kormány ami az egyik legsötétebb korszaka a magyar oktatáspolitikának. Az eltorzult értékítéletű konzervatív nevelés eredménye a beszűkült tudatállapotú csordaszellemű választópolgár.
Egyedül a liberális oktatáspolitika mutat ebből kiutat a nyílt világszemlélettel ami fontos egy cég dinamikus és versenyképes vezetéséhez. Ez a magyarság jövője. Kevesen mernek vállalkozni mert kommunista-konzervatív abroncsban van a fejük.
Nézzünk csak körül, mennyi a megkeseredett szellemileg izolált vénember akik a konzervativizmusba menekülnek az egyre dinamikusabb liberális világ elől.
Remélem a magyar tanárok kiharcolják a jogaikat a nemzeti-keresztény autokrácia ellenében.
Nyugat-Európában már évtizedek óta lerázták a rabláncot.
Mit hablatyolsz itt össze-vissza?
A sötétség a te fejedben van!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 076
113
A kommunista és az azt megelőző horthysta nyilas rendpárti oktatás terméke az a sok érzelmi fejlődésben sérült vénember, gondoljunk csak a savazós bácsira. Ez a konzervatív nevelés tette tönkre egy egy egész generáció életét. Ezt a korszakot hozza most vissza a kormány ami az egyik legsötétebb korszaka a magyar oktatáspolitikának. Az eltorzult értékítéletű konzervatív nevelés eredménye a beszűkült tudatállapotú csordaszellemű választópolgár.
Egyedül a liberális oktatáspolitika mutat ebből kiutat a nyílt világszemlélettel ami fontos egy cég dinamikus és versenyképes vezetéséhez. Ez a magyarság jövője. Kevesen mernek vállalkozni mert kommunista-konzervatív abroncsban van a fejük.
Nézzünk csak körül, mennyi a megkeseredett szellemileg izolált vénember akik a konzervativizmusba menekülnek az egyre dinamikusabb liberális világ elől.
Remélem a magyar tanárok kiharcolják a jogaikat a nemzeti-keresztény autokrácia ellenében.
Nyugat-Európában már évtizedek óta lerázták a rabláncot.

Elfelejtetted hozzàirni, hogy " írónia".
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 546
113
A kommunista és az azt megelőző horthysta nyilas rendpárti oktatás terméke az a sok érzelmi fejlődésben sérült vénember, gondoljunk csak a savazós bácsira. Ez a konzervatív nevelés tette tönkre egy egy egész generáció életét. Ezt a korszakot hozza most vissza a kormány ami az egyik legsötétebb korszaka a magyar oktatáspolitikának. Az eltorzult értékítéletű konzervatív nevelés eredménye a beszűkült tudatállapotú csordaszellemű választópolgár.
Egyedül a liberális oktatáspolitika mutat ebből kiutat a nyílt világszemlélettel ami fontos egy cég dinamikus és versenyképes vezetéséhez. Ez a magyarság jövője. Kevesen mernek vállalkozni mert kommunista-konzervatív abroncsban van a fejük.
Nézzünk csak körül, mennyi a megkeseredett szellemileg izolált vénember akik a konzervativizmusba menekülnek az egyre dinamikusabb liberális világ elől.
Remélem a magyar tanárok kiharcolják a jogaikat a nemzeti-keresztény autokrácia ellenében.
Nyugat-Európában már évtizedek óta lerázták a rabláncot.

Nem szoktam itt ilyeneket írni, de ez nagy-nagy baromság.
A rendpártiság, és a beszűkülés nem együtt járó dolog. Attól, hogy nem fojtogatjuk egymás a szünetben, nem anyázzuk a tanárt... tehát egy normális szociális viselkedési formát várunk el a gyerektől, attól még nem jelenti azt, hogy ne legyen nyitott, tájékozódott, önálló és számtalan más dolog.
Mi a fenének akarsz Te mindenkit cégvezetőnek nevelni? Ki a frász fog dolgozni, összeszerelni, karbantarani, vagy akár egy műszaki feladatot, kutatást stb. elvégezni?
Nem azért nem mernek sokan vállalkozni, mert 'verte őket a tanár', hanem épp azért mert tájékozódnak előre és látják, hogy jelenleg, hogy is megy ez. Vagy akkor a Te logikád szerint a masszívan a horthyfasisztakommunista oktatási rendszerben nevelkedett nemzedékek miért kezdtek el olyan nagy mértékben vállalkozni a 90-es években? Vagy akár azt is kérdezhetném, hogy az az ember, aki nem vállalkozik, az már nem is ér a Te szemedben semmit? Mert ez jön le.
Nyugat Európában... látjuk...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 546
113
Ez a "sok hatalmat a tanároknak" "meg legyen fenyítés" dolog akkor lenne jó ha példás, erkölcsös emberekről lenne szó, de azért a nagy részük emberileg igazából selejt. <b>Eltorzult jellemek kezébe pedig nem való nagy hatalom!</b>
A mai tanárok között alig akad olyan amelyik példakép lehetne, nagyrészt könnyen megalkuvó, silány, kicsinyes exkomcsi emberkék akik a szar életük minden gondját a diákokra vetítik ki. Így is jó pár az iskolában éli ki magát a diákjain mert a való életben egy senki, a suliban meg úgy érzi, hogy ő ott valaki és most akkor jól megmutatja. Igazán szánalmas személyek...
Nagy részüknek eszük ágában sincs tanítani inkább csak szívatni próbálják az embert és ezen tanárok kifejezetten utaznak az egyenes természetű gerinces tanulókra, mert azokból nem lesz a talpnyalójuk, próbálják az ilyen gyerekeket megtörni.
Aztán persze csodálkozik mindenki, hogy micsoda selejt fiatal felnőttek lépnek ki a társadalomba...

Hozzátenném, hogy tisztelet a pozitív kivételeknek, de amennyire én látom/láttam az a kevés normális tanár aki még van eléggé szenved a többi degenerált tanár társa miatt, ugyanis ott basznak ki velük ahol csak tudnak. Nem csoda, hogy a normális, fiatal, tanítani vágyó tanárok egy jelentős része pár év után otthagyja ezt az egész sz@rt.

Ez persze csak az én magánvéleményem, ami tanulói oldalról személyes tapasztalat, tanári oldalról rokonok és jó barátok által alakult bennem ki erről az egészről.
De ha megkérdeztek pár olyan egyént aki a 90's évek után járt alap vagy középfokú iskolába az hasonló véleményeket fog megfogalmazni.
Tudjátok a fiatalok olyanok lesznek amilyennek a család és az iskola nevelik őket, és ebben a példamutatás is benne van. Ha se a családjában se az iskolában nem lát a gyerek pozitív példát akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ha "selejt" lesz belőle.

Szerintem régebben sem voltak sokkal különbek a tanárok, csak kevesebb információ jutott el a diákokhoz ebből a társadalmi, szociális és generációs elkülönülések miatt.

Én abban látom a hibát, hogy nincs szelekció. Ha valaki 10-15 év alatt beékelődik egy tanári állásba, az -főleg vidéken- elég nehezen kirobbantható, illetve a rossz tanár is ugyan annyi fizetést kap, mint egy képzett, szakmailag toppon levő "jó" tanár, tehát, még így sincs motiválva senki. (Ilyen szempontból egyébként nem tartom akkora skandallumnak a portfóliózást, ésszerű formában persze és ne papírgyár barát stílusban)

Az oktatás minőségi romlása valahol párhuzamba állítható a tömegoktatás elterjedésével.

<i><b>"Tudjátok a fiatalok olyanok lesznek amilyennek a család és az iskola nevelik őket, és ebben a példamutatás is benne van. Ha se a családjában se az iskolában nem lát a gyerek pozitív példát akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ha "selejt" lesz belőle."</b></i> Ez nagy igazság.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 076
113
Phaidros:
Én is abban làtom a hibàt, hogy nincsen szelekció. Csak én a diàkokra gondolok. A minőség helyett a mennyiségre való törekvés miatt a szinvonalat annyira lenyomtàk, hogy mindenki èrettségizik.Az egyetemeken ( amiből szerintem túl sok van hazànkban..) mindenféle büfé szakokon termelnek hasznàlhatatlan diplomàkat.
Ami a tanàrokat illeti, lehet, hogy igazad van, nincs ràlàtàsom a mai helyzetre. Amikor én iskolàba, gimnàziumba jàrtam, egy tanàr még köztiszteletben àlló személy volt, akikre összességében szivesen gondolok vissza. Pedig nagyon szigorúak voltak és nem ment ritkasàgszàmba egy pofon.
Nem kivànom ezt a mai generàciónak, pedig néha ràjuk fèrne.. :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 546
113
Való igaz, hogy a diákok közt sincs szelekció, de ezt írtam is: "Az oktatás minőségi romlása valahol párhuzamba állítható a tömegoktatás elterjedésével. "

Nagyon egyszerűen meg lehetne reformálni az oktatást, csak nagy áldozatokat kellene hozni, amit nem mer bevállalni senki, és magában még ez sem lenne elég.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 076
113
Ok. Csak hangsúlyozni akartam ezt az oldalt is.
A tömegoktatàs jelenlegi formàjàt én sem tartom jónak.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
""...
2. A tartalmi szabályozás felülvizsgálatával radikálisan csökkenteni kell a tananyagot. ..."

A tobbi kovetelesuk is hasonloan elmés. Csak a diakokat sajnalom egy picit, mert par ev mulva bizony le fog nekik is esni, hogy itt eleg etikatlanul felhasznaltak oket. Ez nem volt szép. :("

Jelenleg a tananyag mennyisége akkora, hogy max az "elit" számára megtanulható. De mivel kötelező így ez van. A nem elit azaz a 95% meg megszívta bemegy órára és fogalma sincs miről van szó mert a tanár csak rohan és rohan az anyaggal már a kétismeretlenes egyenletek mennek le amikor még az összeadás se megy.

De kb fölös vitázni, hogy jó e vagy sem. Jelenleg a Magyar diák képességei (akár pisa akár más) már nem Közeép Europai, vagy lehülyézett US szintjén avn hanem sokkal, sokkal lejjeb. Afrikai országok szintjén. A tudásalapú világban MOis ide fog kerülni.


off/személyes: Muris anno rég (10+éve) személyes okok miatt visszajöttem MOra és itt ragadtam és maradnék is. De azt nem engedhetem, hogy a gyerekem ilyen Afrika szintű oktatást kapjanak nem tehetem ezt meg velük. Az a muris, hogy eszembe nem jutott volna anno, hogy ez lesz a döntő ok ami miatt lépünk, ill az egészségügy.
Evvel konkrétan itt 2 baromi sok adó fizetőt, meg a gyerekeimet veszti el az ország. Tudom ez nemzavar senkit az ilyen smmirekellő/nem szereti hazáját menjen csak. Megyünk.
 
T

torsen

Guest
Az a baj, hogy az oktatáshoz is mindenki ért akárcsak a focihoz... És az oktatásra is rátelepedtek azok, akik semmihez se értenek, de mégis azt hiszik, hogy igen. Csak éppen a saját gyerekükkel se tudnak bánni. Anno ha minket lebaszott a tanár, vagy ne adj isten megcsapott, akkor otthon el se mertem mondani, mert hallgathattam a másik felét. A legtöbb szülő, miközben otthon elcseszi a nevelést, az iskolán kéri azt számon, amit ő elmulasztott látszólag a gyerek szeretete valójában a lustasága és eszköztelensége miatt. A tananyag mennyiséggel meg nincs baj, csak unalmas mint a fene, és a ma világban mikor millió érdekes dolog vonja el a diák figyelmét, értelemszerűen elcsábul és az iskolai unalom helyett mást választ. Az iskolának nem kisebb tudást, hanem érdekesebb, használhatóbb tudást kellene közvetíteni, mert a tananyag szimpla csökkentése csak a lebutulás spirálját folytatja. Ezt szerintem csak az iskolák és módszerek versenyével lehetne elérni. Nem szigorú kaptafát kellene faragni, hanem majd a szülő és az élet döntené el, hová érdemes adni a gyereket, melyik suli tud belőle okosabb, intelligensebb embert faragni. Sajnos a mai vezetők azt hiszik, hogy tudják a tutit, pedig nem és türelmük sincs arra, hogy a rendszert a jó tapasztalatok alapján lassan alakítsák. Mindent azonnal, vezényszóra! De ez nem csavargyár! És ezt látja a legtöbb diák és tanár is.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 546
113
Nem tudom, hogy konkrétan kinek mi baja az egészségüggyel, én elég sokat fordultam meg ilyen olyan helyeken, de általában pozitív csalódás ért, sok a jó szakember, egyre több a felújított és új szárny. Természetesen voltam nagyon lepukkant helyen is, de általában ez azokra a helyekre volt jellemző, amik költözésre várnak a 100 éves épületekből. Persze sok mindent magán úton érdemes intézni, ez tény, de még így sem biztos, hogy drágább, mint egy nyugati szolgáltatás.

Szerintem az oktatás -attól, hogy szidjuk- nem vészes. Ha a gyerek túl van az általános iskolán, ahol még tulajdonképpen elsősorban gyereknek és nem sikerorientált, betáblázott gépezetnek kellene lennie és a képességeit kell megtalálni; a középiskolákban már lehet minőségibbet keresni ha nem elég az átlag. Persze azt ne várja senki, hogy az iskola majd önmagában sikeres embert nevel a gyerekéből.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Fade

<i>"Jelenleg a tananyag mennyisége akkora, hogy max az "elit" számára megtanulható. "</i>

Amennyire én tudom 50 éve kb. ugyan az a tananyag az iskolákban. Anno mégis a gyerekek jobban teljesítettek.
Itt két lehetőség van:
1. Maguk a gyerekek egyre selejtesebbek. Ebben én erősen kételkedem, ugyanis kétlem, hogy jelentősebb változás lenne a genetikai állományban.

2. Az oktatók által biztosított oktatás színvonala egyre szarabb.
Én erősen erre az opcióra hajlok.
Az általános iskola arról szól, hogy a gyerek tudjon írni/olvasni és a 4 alapművelettel számolni. És itt bukik meg a dolog, mert már ez sem megy, nem tanítják meg nekik rendesen!
Most ha ezután a funkcionális analfabéta gyerek bekerül a középsuliba akkor még jó tanerő mellet is óriási kihívás számára a tananyag minősége és mennyisége is.
De a probléma az, hogy középszinten is rossz a tanárok által biztosított oktatás minősége!
<b>Vagyis nagyrészt oktatni nem tudó, motiválatlan és rosszindulatú "nyomik" próbálnak funkcionális analfabétákat megtanítani egy összetett tananyagra ma a középiskolákban. </b>
Hát ennek a sikerét jól lelehet mérni a nemzetközi tesztek eredményességén...
(Szerintem)
 
T

torsen

Guest
Van még néhány lehetőség ahol az okokat kell keresni és a legfontosabb, hogy megváltozott a világ, itt Kelet-Európában meg különösen! Amikor a nyugati ember Tv csatornák közül választhatott, mi hétfőn a 4 falat néztük, és mondjuk könyvet olvastunk. Innen jutottunk el a mai szabad vagy szabados helyzetig. De ne sírjuk ezt vissza, ha a világ nem változik, akkor nekünk (pl. az oktatásnak) kell. De azok akik most irányítják pont abba az irányba akarják fordítani ami 1973-ban (talán) még működött egy bezárt, lefojtott társadalomban. Amúgy, ha megnézed hogy a GDP-ből (nem nominálisan!) mennyit fordítunk az oktatásra (kb. 6-7%) akkor nem kell szégyenkeznünk! Cipruson pont ennyi a költés! És még így is jobbak vagyunk és ezt a jelenlegi "nyomik" produkálják.
Mellékesen jegyzem meg, hogy attól, hogy vastag betűkkel szeded a fröcsögésed, még nem lesz feltétlenül igazad!
 
M

molnibalage

Guest
Amennyire én tudom 50 éve kb. ugyan az a tananyag az iskolákban. Anno mégis a gyerekek jobban teljesítettek.
Ez biztosan nem lehet igaz, mert a tárgyak X %-a akkor nem is létezett. Almát a körtével vetnéd össze. Akkor hol volt informatika, vagy komolyan veendő társadalmi tantárgy, ami nem maszlag volt. Stb.

Az oktatás problémája ennél kicsit sokrétűbb, de egy alapvető oka azért van. Nem teszik bele a szükséges pénzt...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
torsen

Meg lehet sértődni a véleményemen, de akkor vezesd le ide kérlek, hogy a több pénzből, hogyan lesz jobb oktatás. (alsó és középszintű)
Engem ez komolyan érdekelne!
De a kiemelt részt is megcáfolhatod ha gondolod. Ha nem maga a tanítás a gond, amit a tanári kar végez akkor mi?

molnibalage

<i>"Ez biztosan nem lehet igaz, mert a tárgyak X %-a akkor nem is létezett. Almát a körtével vetnéd össze. Akkor hol volt informatika, vagy komolyan veendő társadalmi tantárgy, ami nem maszlag volt. Stb."</i>

Nem tudtam, hogy van a nemzetközi felmérésekben informatika, közgáz vagy hasonló. (emlékeim szerint nincs)
Humán társadalmi órák pedig csak 2010 után jöttek be , amikor még én jártam suliba ilyen nem létezett, szaksulikban biztos nem.
Gimiben lehet, hogy volt de ott meg ugye szaktárgyak nincsenek, mint például a közgáz amiből nekem heti 5 volt.

De ha bele gondolsz eltelt 26 év és a nyelvtanítás alig fejlődött. Nekünk volt nyelvi előkészítőnk, 0 azaz 0 embernek lett nyelvvizsgája onnan. Mostani középsulisokat is ismerek, az eredmények hasonlóak. De 50 éve oroszul se tanult meg szinte senki.
Én is fiatal felnőttként, magán úton tanultam meg angolul ötöd annyi idő alatt, mint ami rendelkezésre állt a középsuliban. Most akkor ott is vagy minden diák hülye volt (engem is bele értve), vagy nem tanítottak minket rendesen...

Az, hogy az elmúlt 50 évben mennyit változtak a tantárgyak az érdekes dolog, mert ugye a nyelvtan csak annyit mint a magyar nyelv, az irodalomban 1 maximum 2 könyv már nincs de van helyette ugyan ennyi új, a töri könyveket átfogalmazták, de mennyiségre lényegében azonosak, a matekból meg kikerült az integrálás-deriválás és nem került be új dolog. Szerintem csak ennyi változott. De érdekelne ebben olyan véleménye is aki tanít.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 076
113
Fade: ha gyermekeid egy szinvonalas iskolàba be tudod iratni, akkor mindent megtettél, amit lehet a jövőjükért. Jobbat nyugatabbra sem kapnànak. Az egyetem az szaktól függően lehet màs dolog.
Nyugaton a szinvonalas iskolàk ( àltalànos, gimnàzium) főleg vidéken és kisvàrosokban vannak, mert ott alacsony a kulturidegen migrànsok arànya.
Szidjàtok a tanàrokat, de régebben nem kellett szociàlis munkàsként tevékenykedjenek és a fegyelem sem volt probléma, se a szulők, akik nem hajlandók a csemetéjükkel foglalkozni ( tudom, kicsit túlzok).
Regen is arról panaszkodtak, hogy sok a felesleges tananyag, akkor latin ès görög is volt. Az iskola értelme nem kizàrólag tudàs közvetítése, hanem szellemi fejtàgítàs, rendszer, frusztràciós küszöb emelése stb. Mondhatnànk nevelés, nem pedig nappali örzőhely.
( Szerintem).
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
torsen

Meg lehet sértődni a véleményemen, de akkor vezesd le ide kérlek, hogy a több pénzből, hogyan lesz jobb oktatás. (alsó és középszintű)
Engem ez komolyan érdekelne!
De a kiemelt részt is megcáfolhatod ha gondolod. Ha nem maga a tanítás a gond, amit a tanári kar végez akkor mi?

molnibalage

<i>"Ez biztosan nem lehet igaz, mert a tárgyak X %-a akkor nem is létezett. Almát a körtével vetnéd össze. Akkor hol volt informatika, vagy komolyan veendő társadalmi tantárgy, ami nem maszlag volt. Stb."</i>

Nem tudtam, hogy van a nemzetközi felmérésekben informatika, közgáz vagy hasonló. (emlékeim szerint nincs)
Humán társadalmi órák pedig csak 2010 után jöttek be , amikor még én jártam suliba ilyen nem létezett, szaksulikban biztos nem.
Gimiben lehet, hogy volt de ott meg ugye szaktárgyak nincsenek, mint például a közgáz amiből nekem heti 5 volt.

De ha bele gondolsz eltelt 26 év és a nyelvtanítás alig fejlődött. Nekünk volt nyelvi előkészítőnk, 0 azaz 0 embernek lett nyelvvizsgája onnan. Mostani középsulisokat is ismerek, az eredmények hasonlóak. De 50 éve oroszul se tanult meg szinte senki.
Én is fiatal felnőttként, magán úton tanultam meg angolul ötöd annyi idő alatt, mint ami rendelkezésre állt a középsuliban. Most akkor ott is vagy minden diák hülye volt (engem is bele értve), vagy nem tanítottak minket rendesen...

Az, hogy az elmúlt 50 évben mennyit változtak a tantárgyak az érdekes dolog, mert ugye a nyelvtan csak annyit mint a magyar nyelv, az irodalomban 1 maximum 2 könyv már nincs de van helyette ugyan ennyi új, a töri könyveket átfogalmazták, de mennyiségre lényegében azonosak, a matekból meg kikerült az integrálás-deriválás és nem került be új dolog. Szerintem csak ennyi változott. De érdekelne ebben olyan véleménye is aki tanít.

Ugyan nem tanítok, csak nemrég még engem tanítottak (innen talán csak nyugger a fiatalabb tőlem).

Jól látod a probléma egy szeletét.

Annyit tennék hozzá kérdés formájában, hogy a heti négy irodalomnak mi értelme van. Irodalomtörténetet tanítanak. Ennyit, és nem többet.
Szóval azért vannak felesleges anyagok bőven.
 
Status
Not open for further replies.