<blockquote rel="silurusglanis"><blockquote rel="phaidros"><blockquote rel="silurusglanis"><blockquote rel="phaidros"><blockquote rel="silurusglanis"><blockquote rel="phaidros"><blockquote rel="torsen">Lehet, hogy leegyszerűsítő a dolog, de molninak tényleg igaza van abban (és ezt írtam én is) hogy a legnagyobb gond a pénz és ami ebből fakad! És nem a tanári fizetésekről van szó, sőt ha megnézed, egyetlen szót sem ejtettek a tanárok a pénzről. A vezetés nyomja folyton azt, hogy miért van a duma, mikor megint emelték a bért, de ez csak az ellenszenv növelésére való! Még egyszer mondom, nem a fizetések kérdése lenne az első, hanem:
-megteremteni azokat a lehetőségeket hogy a tanárok új MÓDSZEREKET ismerjenek meg, amivel a mai gyerekeknek, diákoknak hatékonyan át tudják adni a tudást, pl. HATÉKONY képzések (nem blabla tanfolyamok amit a tréner zsebére találtak ki!) tanulmányutak, ösztöndíjak rendszerével
-összeállítani olyan korszerű tananyagot, ami emészthető egy mai diáknak akinek a suli jelenleg egy nyűg, miközben millió egy dolog vonja el a figyelmét, és ehhez is rengeteg pénz és tanári munkaóra kellene (pénz)
- olyan környezet kellene amiben élmény tanulni. Ha elindul a tiszta otthonából a kölyök és szakadt budikat, öltözőket, termeket lát maga körül ahol lassan a kréta is luxus, nyilván le fogja nézni az iskolát és azt is aki egy ilyen putriban dolgozik.
- és meg kellene teremteni a tanárok megbecsülését, hogy ne a fenyegető pofontól legyen tekintélye(amit már nem keverhet le), hanem otthonról, a társadalomból a gyerek úgy jöjjön, hogy tiszteli a tanárt (tudom, sok tanár van akit nehéz tisztelni, de őket ki kell rúgni, amit jelenleg az igazgatók nem tehetnek meg, egyrészt nincs helyettük másik, másrészt nincs hozzá joga, mert minden jog a KLIKnél van!) és még lehet sorolni.
Amúgy ahová nézel az oktatásban, és az egészségügyben is (de ne menjünk messzire, a HM-ben!) minden másként megy,mint egy normális, működésorientált (nem akartam profitot írni) szervezetben.
Általánosságban igazad van.
Pár apróságot fűznék hozzá:
-Már szinte teljesen kiment a kréta a divatból és filces táblák vannak, illetve minimum 50% feletti arányban interaktív táblák.
-Be kellene vezetni (mint tudtommal nyugaton is van) a fizetett tanulmányi évet, vagy hasonlót. A hétvégénként tartott fejtágítók csak nyűgök.
</blockquote>
Interaktív táblák?? Minimum 50%-os arányban?? MI ???
</blockquote>
Mi ebben a meglepő? </blockquote>
Hát, hogy ilyen nincs
</blockquote>
De van. Falusi, kis iskolákról van szó!
Szinte már minden osztályban van.</blockquote>
:O
Durva.
Top10 egyházi és állami gimnáziumok többségében nincs csak egy-kettő, ritkán bekapcsolva. Személyes tapasz.</blockquote>
Nekem is ez a tapasztalatom. A jò iskola a kitunö tanàroktöl jò, nem a flancos beruhàzàstòl. Azt itthon csakis azèrt szorgalmazzàk,( és elhihetitek, tudom miről beszélek) mert ott szokvànyos a 10-20% lenyúlàsa. Ha megnézed a top osztràk, német de akàr angol iskolàkat, ott a pénz a tanàrokra megy el. A környezet gyakran elég egyszerű, hogy ne mondjam, szegényes.
Hàny szàzalékàt veszik fel a gyerekeknek sikeresen egyetemre és melyikre abból a kütyükkel jól ellàtott vidéki iskolàból?
A tanàrok azért olyanak, amilyenek, mert évtizedekig szarul fizették őket.
A vàltozàst csak évek múlva lehet làtni majd, ha több pénz miatt nemcsak luzerek lépnek tanàri pàlyàra ( talàn).
</blockquote>
De nem is attól rosszabb, ha van plusz felszerelés. Ezeket sokszor az önkormányzatoktól, alapítványoktól, támogatóktól kapják, amiket nem egyébként sem tudnának a tanároknak bérjellegű juttatásként adni, tehát nem a tanári fizetés terhére megy.
Nem tudom, hogy Te tanítasz-e, vagy mi a szakmád, de azért egyértelműen azért meredek a kijelentésed, hogy csak lúzerek mennek tanárnak.