<blockquote rel="fip7">Panzerfaust
A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!
Szerinted ez így működőképes lenne?
Hú, ezt elképzeltem! Eljön a péntek, a pénzosztás pillanata és a 3.0 átlag alatti "tanuló" két haverral odalép a kitűnőhöz és "elkéri" tőle a heti tanulása "bérét". Ez sokat javítana a helyzeten, tényleg! Így működünk sajnos, nem a munka jelent fizetséget, hanem a garázdaság...
Most olvastam egy tanulmányt, van benne egy kulcsmondat: "A siker záloga a motivált, elismert pedagógus" és így folytatódik: "Finnországban a tanárok szakmailag és anyagilag is nagyobb elismerésnek örvendenek, mint az OECD országok többségében. A tanári szakma finnországi presztízsét jól mutatja, hogy az egyetemen akár huszonötszörös túljelentkezés sem ritka a tanári és tanítói szakokra. A tanári képzés egyike a legnépszerűbb egyetemi programoknak az orvosi és jogi tanulmányok mellett. Több körben vizsgálják a pedagógus szakra jelentkezők alkalmasságát, kiválasztásuknál fontos szempont, hogy a tanárjelöltek kreatívan és sokoldalúan tudjanak órát tervezni és vezetni, csak a jelentkezők 5%-át veszik fel. A szülői bizalom is rég keletű, a tanítókat a 19-20. század fordulóján metaforikusan a nép gyertyáinak is nevezték.
Társadalmilag ma is az egyik legmegbecsültebb pálya Finnországban a tanítói, és azon belül is az <b>anyanyelvet</b> tanítók elismertsége kiemelkedő. A finn pedagógusok anyagi megbecsülését jelzi az OECD átlagnál magasabb kereset, ráadásul a pedagógusbérezés rugalmas, figyelembe veszik az egyéni kompetenciákat. "
Költhetnek itt százmilliókat aktív táblákra, nem lesz jobb, ellenben lenne helye a pénznek máshol.</blockquote>
Meg lehetne oldani pl. mint az egyetemi ösztöndíj esetén. Amúgy pedig ez már bőven BTK. kategória, annak kellene érvényt szerezni, és nem lenne gond a pénzosztáskor.
Másrészt mondjuk interaktív tábla helyett a reáloktatás segítése végett lehetne mondjuk minden gimnáziumban és szakközépben biológiai/kémiai labor, elektronikai műhely, hasonlók.
Ezekre lehetne aztán komolyabban vett, de a fakultációktól lazább szakköröket, "workshopokat" szervezni.
Hogy az iskola tényleg egy tudásbázis legyen, ne "a hely ahol a rendszer követelte hülyeséget leadják".