[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 685
55 476
113
Phaidros: Nem tanitok, nem tanitottam.Sokàig nem tudtam, mi legyek, de azt tudtam, hogy nem akarok tanàr lenni.
Igazad van, nem pc a luzer kifejezés. Helyettesitem a " nem a legjobbak" kifejezéssel. Kivételek most is vannak, akiknek igazi hivatàs a munkàjuk.
Feljebb arról szólt a vita, mitől jó egy iskola: Hàt a jó tanàroktól, akik az unalmas anyagot is érdekesen adjàk àt a diàkoknak. Persze, hogy nem baj, ha van modern felszerelés, de elkötelezett, jó tanàrok nélkül az nem èr semmit.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
És azért tegyük hozzá: elkötelezett diákokra is szükség van. Amikor én tanítottam, a tanerőknek akkor ment el a kedve leginkább, amikor nagy ívben tettek a mondandójára, csak azért sem azt csinálták amit amondtak nekik, jó esetben unott pofával végigülték az órát.
Ez veszi el teljesen az ihletet, hogy nem a tudomány átadásával foglalatoskodsz, hanem hogy 25 gyerek közül 18-at permanensen fegyelmezz. Ergó a maradék hét aki figyelne, nem tud a többi kretén miatt.
És a hazazavarás nem működött, mert tankötelezettség van/volt.
A volt évfolyamtársaim szerint - akik még a szakmában vannak - csak rosszabbodott a helyzet.
Bakfitty.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
Panzerfaust

A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!

Szerinted ez így működőképes lenne? :)
 

lui7889

Well-Known Member
2012. január 27.
243
272
63
http://oroszhirek.hu/gazdasag/5443-uj-magyar-nemzeti-legitarsasagrol-targyalt-az-nfm-es-a-szuhoj-repulogepgyarto
 
T

torsen

Guest
Panzerfaust

A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!

Szerinted ez így működőképes lenne? :)

Hú, ezt elképzeltem! Eljön a péntek, a pénzosztás pillanata és a 3.0 átlag alatti "tanuló" két haverral odalép a kitűnőhöz és "elkéri" tőle a heti tanulása "bérét". Ez sokat javítana a helyzeten, tényleg! Így működünk sajnos, nem a munka jelent fizetséget, hanem a garázdaság...

Most olvastam egy tanulmányt, van benne egy kulcsmondat: "A siker záloga a motivált, elismert pedagógus" és így folytatódik: "Finnországban a tanárok szakmailag és anyagilag is nagyobb elismerésnek örvendenek, mint az OECD országok többségében. A tanári szakma finnországi presztízsét jól mutatja, hogy az egyetemen akár huszonötszörös túljelentkezés sem ritka a tanári és tanítói szakokra. A tanári képzés egyike a legnépszerűbb egyetemi programoknak az orvosi és jogi tanulmányok mellett. Több körben vizsgálják a pedagógus szakra jelentkezők alkalmasságát, kiválasztásuknál fontos szempont, hogy a tanárjelöltek kreatívan és sokoldalúan tudjanak órát tervezni és vezetni, csak a jelentkezők 5%-át veszik fel. A szülői bizalom is rég keletű, a tanítókat a 19-20. század fordulóján metaforikusan a nép gyertyáinak is nevezték.
Társadalmilag ma is az egyik legmegbecsültebb pálya Finnországban a tanítói, és azon belül is az <b>anyanyelvet</b> tanítók elismertsége kiemelkedő. A finn pedagógusok anyagi megbecsülését jelzi az OECD átlagnál magasabb kereset, ráadásul a pedagógusbérezés rugalmas, figyelembe veszik az egyéni kompetenciákat. "
Költhetnek itt százmilliókat aktív táblákra, nem lesz jobb, ellenben lenne helye a pénznek máshol.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
<blockquote rel="fip7">Panzerfaust

A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!

Szerinted ez így működőképes lenne? :)

Hú, ezt elképzeltem! Eljön a péntek, a pénzosztás pillanata és a 3.0 átlag alatti "tanuló" két haverral odalép a kitűnőhöz és "elkéri" tőle a heti tanulása "bérét". Ez sokat javítana a helyzeten, tényleg! Így működünk sajnos, nem a munka jelent fizetséget, hanem a garázdaság...

Most olvastam egy tanulmányt, van benne egy kulcsmondat: "A siker záloga a motivált, elismert pedagógus" és így folytatódik: "Finnországban a tanárok szakmailag és anyagilag is nagyobb elismerésnek örvendenek, mint az OECD országok többségében. A tanári szakma finnországi presztízsét jól mutatja, hogy az egyetemen akár huszonötszörös túljelentkezés sem ritka a tanári és tanítói szakokra. A tanári képzés egyike a legnépszerűbb egyetemi programoknak az orvosi és jogi tanulmányok mellett. Több körben vizsgálják a pedagógus szakra jelentkezők alkalmasságát, kiválasztásuknál fontos szempont, hogy a tanárjelöltek kreatívan és sokoldalúan tudjanak órát tervezni és vezetni, csak a jelentkezők 5%-át veszik fel. A szülői bizalom is rég keletű, a tanítókat a 19-20. század fordulóján metaforikusan a nép gyertyáinak is nevezték.
Társadalmilag ma is az egyik legmegbecsültebb pálya Finnországban a tanítói, és azon belül is az <b>anyanyelvet</b> tanítók elismertsége kiemelkedő. A finn pedagógusok anyagi megbecsülését jelzi az OECD átlagnál magasabb kereset, ráadásul a pedagógusbérezés rugalmas, figyelembe veszik az egyéni kompetenciákat. "
Költhetnek itt százmilliókat aktív táblákra, nem lesz jobb, ellenben lenne helye a pénznek máshol.</blockquote>

Meg lehetne oldani pl. mint az egyetemi ösztöndíj esetén. Amúgy pedig ez már bőven BTK. kategória, annak kellene érvényt szerezni, és nem lenne gond a pénzosztáskor.

Másrészt mondjuk interaktív tábla helyett a reáloktatás segítése végett lehetne mondjuk minden gimnáziumban és szakközépben biológiai/kémiai labor, elektronikai műhely, hasonlók.
Ezekre lehetne aztán komolyabban vett, de a fakultációktól lazább szakköröket, "workshopokat" szervezni.
Hogy az iskola tényleg egy tudásbázis legyen, ne "a hely ahol a rendszer követelte hülyeséget leadják".
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
torsen

<i>"Hú, ezt elképzeltem! Eljön a péntek, a pénzosztás pillanata és a 3.0 átlag alatti "tanuló" két haverral odalép a kitűnőhöz és "elkéri" tőle a heti tanulása "bérét". Ez sokat javítana a helyzeten, tényleg! Így működünk sajnos, nem a munka jelent fizetséget, hanem a garázdaság..."</i>

Jelenleg is van ilyen "ösztöndíj" szerűség, egyik fiatal ismerősöm villanyszerelőnek tanul és van ösztöndíj annak aki 3-as fölött tud teljesíteni. És ez tényleg működik náluk mint motivációs tényező.
Az meg, hogy mások elveszik az normális országban egyszer fordul elő, aztán rablás miatt elítélik a delikvenseket ahonnan vagy őrzött intézetbe vagy a fiatalkorúak börtönében kötnek ki. Problem Solved.

Bár nem tudom, hogy ez mennyire fér bele a mai magyar "bírói függetlenségbe" meg úgy unblock az "igazság szolgáltatási rendszerünkbe".
Ha az igazságszolgáltatással nem lenne annyi gond hazánkban akkor szerintem föl se merült volna ez a dolog a részedről.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Panzerfaust

A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!

Szerinted ez így működőképes lenne? :)

Még viccnek is rossz ...
 
D

danielblack

Guest
Manapság minden kölyök 50-100 ezres okostelókkal rohangál, otthon befigyel a 100-300 ezres pc/notebook stb.....

itt már nem egyszerű gombóc fagyival ösztökélni :D
Bár szerintem 5-ös után egy 5 ezres azért elég ösztönző lenne :D

(Mondjuk nem tudom mert én 21 éves vagyok és 19 éves koromtól németben dolgozok meg a javaimért...)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Vagy lehet, hogy a pedagógust kellene inkább teljesítmény alapján (is) értékelni?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
phaidros

A pedagógusok teljesítményét is értékelni kellene.
Meg nekik sem ártana valamilyen prémium rendszer. Mondjuk ha X érték fölött tartja a tanulók átlagát akkor kap Y százaléknyi plusz fizetést.
De ugye a pedagógus dolga is könnyebb ha a tanulónál is van anyagi motiváció. Így mindenki érdekelté válik a jó eredményben, ez szerintem tipikus win-win helyzet.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 688
14 717
113
phaidros

A pedagógusok teljesítményét is értékelni kellene.
Meg nekik sem ártana valamilyen prémium rendszer. Mondjuk ha X érték fölött tartja a tanulók átlagát akkor kap Y százaléknyi plusz fizetést.
De ugye a pedagógus dolga is könnyebb ha a tanulónál is van anyagi motiváció. Így mindenki érdekelté válik a jó eredményben, ez szerintem tipikus win-win helyzet.

Úgy nézem nem sokat tuszt egy pedagógus munkájáról.

Egy tanító/tanár hozott anyagból dolgozik.

Teljesen más tanulóállománnyal szembesül egy nagyvárosi "elitiskola" munkatársa, mint egy hátrányos helyzetű kistérség tanítója.

Utóbbi örülhet neki, ha a tanulók mindegyike megtanul írni/olvasni általános végére és közben nem veri meg őket egyik szülő sem.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 688
14 717
113
Vagy lehet, hogy a pedagógust kellene inkább teljesítmény alapján (is) értékelni?

Hogy értékeled egy pedagógus teljesítményét?

Mert egy gyártósori munkásét elvileg lehet. De egy oylan személyét, aki emberekkel dolgozik?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 688
14 717
113
Panzerfaust

A diákok elkötelezettségén sokat javítana ha fizetnének nekik.
Mondjuk 3.0-s átlag fölött heti 2000 Ft-ot, 4.0-s átlag fölött heti 5000 forintot.
Ha intőt kap a diák akkor arra hétre ugrik a lóvé.
Ha ennél is kreténebb a gyerek akkor kizárni az ingyenes étkeztetésből az aktuális hétre, ha pedig fullba nyomja a kretént akkor szülőket megbüntetni, gyámhatóság stb... a gyereket meg kiszegregálni az osztályból egy "GYP-s" kiscsoportba, aztán ott kreténkedjen amíg nem kerül intézetbe!

Szerinted ez így működőképes lenne? :)


Szvsz az ingyenes étkeztetést csak megfelelő magaviselet mellett lehetne igénybe venni.

Bukás esetén meg pótvizsgadíj.

Ösztöndíj/jutalom csak kiemelkedő tanulmányi eredmény ill. versenyeken indulás esetén tudok elképzelni.

De pl. jutalomkirándulás/jutalomszínház, stb. lehetne.

Én az osztályrendszeren is túllépnél, és főtantárgyanként alakítanék ki a létszámtól függően 2-4 csoportot/évfolyam az adott tantárgybeli eredmények/képességek alapján.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Pontosabban annyir
<blockquote rel="phaidros">Vagy lehet, hogy a pedagógust kellene inkább teljesítmény alapján (is) értékelni?

Hogy értékeled egy pedagógus teljesítményét?

Mert egy gyártósori munkásét elvileg lehet. De egy oylan személyét, aki emberekkel dolgozik?</blockquote>

Nyilván nem egyszerű.
De figyelembe lehet venni a központi felmérőket. Figyelembe lehet venni, hogy a tanár keze alatt adott évben hány hátrányos helyzetű, mennyi speciális igényű gyermek van. Vagy még azt is, hogy a gyermekek átlaga mennyit javult, vagy romlott adott időszak alatt a tanár által tanított tárgyakból. Mennyi és milyen jellegű továbbképzéseken, esetleg plusz diplomával, ne adj Isten doktorival rendelkezik.
___
Pl. nem kellene sajnálni a pedagógiai asszisztens státusztól a pénzt, mert sok kolléga elmondása alapján még abban az 1-2 évben, amég volt, az sokat jelentett.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 685
55 476
113
Ha a tanàr prémiumot kap, ha a diàkok jó jegyeket kapnak, akkor jót fognak kapni :)))
 
T

torsen

Guest
Egy tanító/tanár hozott anyagból dolgozik.

Teljesen más tanulóállománnyal szembesül egy nagyvárosi "elitiskola" munkatársa, mint egy hátrányos helyzetű kistérség tanítója.

Utóbbi örülhet neki, ha a tanulók mindegyike megtanul írni/olvasni általános végére és közben nem veri meg őket egyik szülő sem.

Van erre kidolgozott mérési metódus, úgy hívják hogy hozzáadott érték mérés. Standard mérőlapokkal ellenőrzik a tanuló tudását a bemenetkor és a végzéskor is. Ez alapján mérik a fejlődést. Figyelembe veszik az úgynevezett családi háttérindexet is, ami a szülők iskolázottságától kezdve a diák otthonában található könyvek számán át az otthon felszereltségét a település adottságait és még sok mást is figyelembe vesz. És láss csodát, ezekben a mérésekben nem az elitgimik az élenjárók, hanem akik egy gyakorlatilag analfabétából valamilyen szakmával bíró szakembert (még ha alapszakma is az) nevelnek. Éppen ezért ezt a mérési metódust az érdeklődő kutatókon kivül senki nem használja...pedig...Nem kellene itt (sem) feltalálni a spanyolviaszt.
 
Status
Not open for further replies.