[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Tarzaan</b>

A kiemelt szövegrész alapján nem munkáltatói, hanem a munkavállaló egyéni vállalkozói kompetenciájáról lenne szó, de nem a munkavállaló vs munkáltató/vállalkozó kérdésére akartam a dolgot kihegyezni, hanem a munkavállaló, mint egyén stratégiájára.

Sokkal inkább fontos az, hogy egyéni szinten ne arra várjon senki, hogy egyszer csak majd sokkal jobban megfizetik az eddig ennyiért is elvégzett munkáját, hanem emelje ő a tétet és ebből a szempontból tök mindegy, hogy másik munkáltatóhoz igazol át vagy az eddigi helyén próbál előbbre jutni.
Ahhoz, hogy eredmény legyen, plusz erőbedobás kell, ha közben mégsem ismerik el elvárt módon a befektetett munkáját, attól az még nem vész el a semmibe, hiszen máshol ez hasznosítható lesz.
A lényeg, hogy mindig fejlődjön az ember, mindig kicsit több legyen valamiben, mint korábban volt, előbb-utóbb ennek pozitív eredménye lesz, tök mindegy, hogy alkalmazott és/vagy vállalkozó.

<i>Nálam a vállalkozó szó nem szinonimája az ügyeskedőnek!</i>

<b>
Ozymandias</b>

Konkrétan így áll a helyzet, de gondolj bele, pl. szakmunkások esetén kik legyenek egy szakmai vizsgán a vizsgabizottság tagjai?
Ugyanez igaz minden más szakképzésre, a lovászoktól elkezdve a szakács/pincér/cukrász képzésig bezáróan - az Ipar Kamara kénytelen olyanokat delegálni, akiknek legalább van valami közük adott szakmához magasabb szinten.

Egyébként meg nem baj az, ha látják a kollégák a valóságot.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Bocsánat, Torsen írására reagáltam.
Nem egy olyan mérnököt ismerek, akik vizsgáztatnak és csendben megjegyzem, egyik sem a 30 ezüstpénzért megy oda, mert nincsenek anyagilag rászorulva. Ez konkrét.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 341
60 905
113
Ez inkább elgondolkodtató, mint bizonyító erejű:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/ezert-nem-all-meg-a-hosszu-katinka-elleni-doppingvad/

Én is sportoltam (nem keveset) tisztában vagyok vele, hogy a nők mindenben (99%) gyengébben teljesítenek, mint a férfiak. De engem azért megdöbbentett ez a 22 másodperces különbség...
 
M

molnibalage

Guest
Ez az írás terjed. Csak éppen senkinek nem tűnik fel, hogy semmiféle matematikai érv nincs mögötte...?

Az eltérést nem relatív értelmeben nézni és mit számít az egy női rekord vs női rekordnál, hogy a férfihez képest mit úsznak...? Kurvára semmit.

Vicc. És mindenki ezt a hír zabálja. Funkcionális analfabetizmus rulez...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 341
60 905
113
molnibalage
<i>
"Az eltérést nem relatív értelmeben nézni és mit számít az egy női rekord vs női rekordnál, hogy a férfihez képest mit úsznak...? Kurvára semmit."</i>

Nem tudom, hogy ez nekem szól-e, de én nem azért linkeltem be, mert ez bármit is bizonyítana. Egyszerűen csak megdöbbentem azon, hogy ekkora különbség van a két rekord idő között.
 
T

torsen

Guest
Bocsánat, Torsen írására reagáltam.
Nem egy olyan mérnököt ismerek, akik vizsgáztatnak és csendben megjegyzem, egyik sem a 30 ezüstpénzért megy oda, mert nincsenek anyagilag rászorulva. Ez konkrét.

Mérnöki oldalról nem is ítéltem el senkit. A vizsgabizottsághoz KELL kamarai ember. Csak mint lehetőséget írtam, ahol lehet egy kis pénzt keresni, (talán többet is mint 30 ezüstpénzt) és természetesen lehet lelkiismeretesen csinálni. Én is voltam már kamarai tag, és bukott meg jelölt a szavam miatt, mert vállalhatatlan volt a színvonal. Erre írtam, hogy ez a legnehezebb része. És tényleg jó arra, hogy keresztmetszetet kapj a magyar oktatásról, társadalomról, szakmai színvonalról.
És ha már itt tartunk, akkor például a munkáltatók elmehetnének néhány vizsgára és megnézhetnék, hogy mi a helyzet a szakmunkásképzésben. Voltam olyan "egyeztetésen" ahol ott voltak a képzők, a munkáltatók, a kamara képviselői és próbáltak egyezségre jutni abban, hogy mit tanítson az iskola, mit tudjon a diák. Hát ködszurkálásba fulladt a dolog, mert minden oldalról oda lyukadtunk ki, hogy szar az egész, de a megoldás kulcsa olyan helyen van, ahol senki nem hallja meg problémát.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Ez inkább elgondolkodtató, mint bizonyító erejű:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/ezert-nem-all-meg-a-hosszu-katinka-elleni-doppingvad/

Én is sportoltam (nem keveset) tisztában vagyok vele, hogy a nők mindenben (99%) gyengébben teljesítenek, mint a férfiak. De engem azért megdöbbentett ez a 22 másodperces különbség...

Basszus már mindenki elfelejtette az k.b középiskolai biológiát!! Mért akarod elvárni egy női testtől az amit egy férfitől. Mivel eredetileg nüanszokkal is másabb a funkciója!! Férfiakba tesztoszteron a domináns a nőknek meg ösztrogén. Ezen két hormon egy pár fiziológia jelleg befolyásol. Pl csont sűrűség, és igen izomzatra is hatással van.
+ Mások a testzsír arányaink és más hol is halmozódnak fel.

Lehetne még ragozni.
Egy dolog lényeges a női testnél alap hogy izomzatuk lazább legyen utódok miatt.
Férfiaknál nincs ilyen szempont mi izomzatunk tömörebb és merevebb

Bocs srácok.
Molni, Monte folytassátok pálya kezdőként élvezet olvasni!
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Heves indulatokat fog ez elindítani: http://nagypolitika.hu/2016/08/08/budapest-nem-bukarest/

Mért is ? Itt HTKA közössége átlag civilhez képest képzett.
Kutyából nem lesz szalona. Románból nem lesz szövetséges.
Két eshetőség van:
Barátilag H.M felkészül nem vár szövetségesek érkezésére.
vagy ellen érdekelt fél segítségét kérjük.

Ez a két opció.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Torsen
</b>
Oké, semmi gond, csak a hozzászólások felhangja nem volt rendben, a kollégáim egy vizsgaidőszak alatt keresnek bruttó 80 -120 ezret másfél-két hét alatt, miközben az egyik egy neves építésztervező, a másik meg faipari és környezetvédelmi mérnök – nem az anyagi motiváció hajtotta őket, ezt tanúsíthatom, az egyikükkel rendszeresen dolgozunk is együtt.
<i>A helyzet az, hogy a tervezés/mérnöki szolgáltatások/kivitelezés mellett szakképzésben is szoktunk részt venni, a jövő évben asztalos-ács képzés indulna, ahol van rá esély, hogy bekapcsolódunk a témába, persze ez még sok egyéb dolgon is múlik.</i>

<i>Én is vizsgáztattam párszor, csak nem a Kamara, hanem a képző intézmény oldaláról, mint szakoktató – volt, hogy a Kamara által delegált elnök lobbizott a kölyökért, így lett kettes a semmi.
Ugyanakkor a diákok egy kisebb része a gyakorlatilag zéró szakmai tudással mégis sikeresen elhelyezkedett és eddig meg is állták a helyüket (3+1 kopogás). Volt olyan roma tanítványom, aki ugyan nem volt egy észkombájn, de szorgalmasan tanult és nyomta az iskolát, ma egy cégnél betanított munkás nettó 200 ezerért és dolgozik becsülettel. Többet keres, mint egy szakoktató! Van ilyen is, igaz, nem sok, a legtöbbje sajnos magasról tesz mindenre.
Pedig minden szakmai és tanulási hiányosság pótolható menet közben és szupi kis szakember is válhatna bárkiből – ez csak szorgalom és hozzáállás kérdése, kezdve a lakatos szakmukitól az acélszerkezeti doktoranduszig bezáróan.
</i>
Igaziból egyetlen jó megoldás lenne, az pedig az, hogy a termelő cégek szerződnek a képző intézményekkel és az elméleti és gyakorlati képzés egy része konkrétan náluk zajlik - voltak és vannak ilyen akciók most is, de nagyon kevés.
Az iskolák nagy részének se elég forrása, se elég háttere ahhoz, hogy igazán piacképes tudással engedjenek ki szakmunkásokat.

A másik komoly probléma, hogy felül kellene vizsgálni a szakképzések alaptanterveit is, mert lényegi dolgok nincsenek benne, de sok olyan meg igen, amire semmi szüksége nem lesz a leendő kollégának.
Kőműves és hidegburkolók mentek ki úgy az iskolákból, hogy alapszinten sem ment a sima mértékegység váltás sem, azaz nincs meg az, hogy pl. 1 m2 az hány cm2.
Jobbat mondok, végzős ruhaiparis nem tudja, hogy 1 m az 100 cm. Ezek konkrét tapasztalatok első kézből.

Nem csak a szakmunkásoknál van gáz, a BME-n végzett mérnök kolléga nem tudja a kör kerületének képletét, közben kiviteli terveket és költségvetéseket készít élesben - ez másfél millás bukta volt a kivitelezőnek egyetlen költségvetési soron!
A másik kolléga – aki speciel a BME-n tanít az építész karon – nem tudja, hogy padlófűtés esetén hány cm aljzat kell födémen a padlóburkolat alá és ezt az épületgépész tervező/kivitelező cégtől tudja meg egy kooperáción. Ez így megvan?
Ezeken nincs is mit csodálkozni, amikor a pl. a Műegyetemen is a huszonhatodik kosárlabda pálya fontosabb volt, mint az építőanyag tanszék laboratóriuma (2009-es történet).

Sajnos itt valami nagyon csúnyán mellément uraim, ennek így igen gyászos vége lesz.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Sovány vigaszképpen:
Meg kell nézni a brit felsőoktatást. Tudjátok miért nincs elég angol mérnök és orvos?
Nem, nem mentek el sehová.
Nem is képződnek.
Ez nem magyar probléma, hanem általános gond az egész jelenlegi nyugati oktatási rendszer züllése. Ma már nem az van, ami 20-30 évvel ezelőtt.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Nekerdez</b>
Lehet, hogy inkább a női testről kellene dumálni a Csajok topikban. Hosszú Katinka számomra nem szimpatikus, mint ember, de a tudását elismerem és egyáltalán nem hiszem, hogy doppingolt volna.
Ennyi erővel egyébként a profi sportban mindenki doppingol, csak nem minden szer van az épp aktuális tiltólistán - tetszenek érteni, ugye?
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
<b>Nekerdez</b>
Lehet, hogy inkább a női testről kellene dumálni a Csajok topikban. Hosszú Katinka számomra nem szimpatikus, mint ember, de a tudását elismerem és egyáltalán nem hiszem, hogy doppingolt volna.
Ennyi erővel egyébként a profi sportban mindenki doppingol, csak nem minden szer van az épp aktuális tiltólistán - tetszenek érteni, ugye?
Vettem. De az alapkérdés felmerülése számomra abszurd ezért reagáltam rá. Human biosz nekem még 11. évfolyamba volt.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Monte ahogy írtam ti témátokat szívesebben olvasom mert számomra is mint pálya kezdő motiváló, és irány adó.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 133
33 329
113
<b>Torsen
</b>
Oké, semmi gond, csak a hozzászólások felhangja nem volt rendben, a kollégáim egy vizsgaidőszak alatt keresnek bruttó 80 -120 ezret másfél-két hét alatt, miközben az egyik egy neves építésztervező, a másik meg faipari és környezetvédelmi mérnök – nem az anyagi motiváció hajtotta őket, ezt tanúsíthatom, az egyikükkel rendszeresen dolgozunk is együtt.
<i>A helyzet az, hogy a tervezés/mérnöki szolgáltatások/kivitelezés mellett szakképzésben is szoktunk részt venni, a jövő évben asztalos-ács képzés indulna, ahol van rá esély, hogy bekapcsolódunk a témába, persze ez még sok egyéb dolgon is múlik.</i>

<i>Én is vizsgáztattam párszor, csak nem a Kamara, hanem a képző intézmény oldaláról, mint szakoktató – volt, hogy a Kamara által delegált elnök lobbizott a kölyökért, így lett kettes a semmi.
Ugyanakkor a diákok egy kisebb része a gyakorlatilag zéró szakmai tudással mégis sikeresen elhelyezkedett és eddig meg is állták a helyüket (3+1 kopogás). Volt olyan roma tanítványom, aki ugyan nem volt egy észkombájn, de szorgalmasan tanult és nyomta az iskolát, ma egy cégnél betanított munkás nettó 200 ezerért és dolgozik becsülettel. Többet keres, mint egy szakoktató! Van ilyen is, igaz, nem sok, a legtöbbje sajnos magasról tesz mindenre.
Pedig minden szakmai és tanulási hiányosság pótolható menet közben és szupi kis szakember is válhatna bárkiből – ez csak szorgalom és hozzáállás kérdése, kezdve a lakatos szakmukitól az acélszerkezeti doktoranduszig bezáróan.
</i>
Igaziból egyetlen jó megoldás lenne, az pedig az, hogy a termelő cégek szerződnek a képző intézményekkel és az elméleti és gyakorlati képzés egy része konkrétan náluk zajlik - voltak és vannak ilyen akciók most is, de nagyon kevés.
Az iskolák nagy részének se elég forrása, se elég háttere ahhoz, hogy igazán piacképes tudással engedjenek ki szakmunkásokat.

A másik komoly probléma, hogy felül kellene vizsgálni a szakképzések alaptanterveit is, mert lényegi dolgok nincsenek benne, de sok olyan meg igen, amire semmi szüksége nem lesz a leendő kollégának.
Kőműves és hidegburkolók mentek ki úgy az iskolákból, hogy alapszinten sem ment a sima mértékegység váltás sem, azaz nincs meg az, hogy pl. 1 m2 az hány cm2.
Jobbat mondok, végzős ruhaiparis nem tudja, hogy 1 m az 100 cm. Ezek konkrét tapasztalatok első kézből.

Nem csak a szakmunkásoknál van gáz, a BME-n végzett mérnök kolléga nem tudja a kör kerületének képletét, közben kiviteli terveket és költségvetéseket készít élesben - ez másfél millás bukta volt a kivitelezőnek egyetlen költségvetési soron!
A másik kolléga – aki speciel a BME-n tanít az építész karon – nem tudja, hogy padlófűtés esetén hány cm aljzat kell födémen a padlóburkolat alá és ezt az épületgépész tervező/kivitelező cégtől tudja meg egy kooperáción. Ez így megvan?
Ezeken nincs is mit csodálkozni, amikor a pl. a Műegyetemen is a huszonhatodik kosárlabda pálya fontosabb volt, mint az építőanyag tanszék laboratóriuma (2009-es történet).

Sajnos itt valami nagyon csúnyán mellément uraim, ennek így igen gyászos vége lesz.

A szakmai képzés pár éve is elég érdekes volt középiskolai szinten is. Tanárok szerintem megfelelő élettapasztalattal rendelkeztek, de egyszerűen se felszerelés nem volt (még egy normális véső, vagy kőműves kalapács se), se anyag*, de legnagyobb baj, hogy koncepció sem volt, hogy mi is egy technikus feladata, hol helyezkedik el a "ranglétrán".

*Közben több milliós teodolit meg volt, mert azt tán' szponzorálta valaki.(De azt meg csak a földmérők használhatták.)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 341
60 905
113
nekerdez

<i>"Basszus már mindenki elfelejtette az k.b középiskolai biológiát!!..."</i>

Azért mondjuk megköszöntem volna ha nem nézel verébnek....

UI.: A mérnöki téma tényleg érdekesebb :)
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Nekerdez</b>

Ha motivációs duma kell, akkor adok szívesen, van egy csomó :D.

Mindegy mit csinálsz, az nem mindegy, hogy hogyan csinálod.
<i>Ha nem teszed bele magad abba, amit csinálsz, az csak félmunka lesz. Ha csak a pénzért jársz be dolgozni, akkor boldogtalan ember leszel, mert félszívvel élni = fél életet élni. </i>

Ne azt akard csinálni, amit szeretnél, hanem szeresd meg azt, amit épp csinálnod kell.
<i>Ha nem azt csinálod, amit szeretnél, akkor találd meg a dolgodban azt, amit szeretsz – szeresd egy kicsit azt, amit csinálsz, legalább addig, amíg el nem jutsz egy olyan lehetőséghez, ami kaput nyit ahhoz, amit úgy érzel, hogy valóban szeretnél is csinálni. Ha valamit úgy csinálsz, hogy közben elkezded kicsit szeretni, jobban is fog sikerülni és a munka közbeni lefáradás plusz feltöltődést is ad majd. Szeresd a sikerélményt.
(Aki látta a Mátrix első részét az biztosan emlékszik még a kanálhajlító kiskomára és az utolsó mondatára: nem is a kanál hajlik, hanem mi magunk. Ez például egy napi szinten is ilyen egyszerűen alkalmazható konkrét zen-buddhista elv.)</i>

Ha majd bemész azon a kapun, akkor majd kiderül, hogy olyan-e, ahogy elképzelted és valóban tényleg azt akartad-e.
<i>Ha nem, akkor úgyis tovább fogsz keresgélni, de közben fejlődsz és tapasztalsz is – de csak akkor, ha közben a végzett dolgodban ismét oda teszed magad valójában, pont úgy, mint mielőtt ide értél.
Ha nem ezt teszed, akkor csak az idődet fecséreled, miközben várod a sült galambot.</i>

Ha csak a pénzre hajtasz, ki fogsz égni – ha hamar lesz sok belőle, akkor azért, ha meg soha nem jön össze, akkor azért.
<i>Csináld jól a dolgod és élvezd azt, ahogy csinálod, a pénz meg egyszer csak megérkezik, anélkül, hogy külön görcsölnöd kellene. Nem a pénzéhségért fognak fizetni, hanem a valódi tudásért, minőségért és megbízhatóságért – ennek az alapja pedig a szavahihetőség. </i>

Az első emeleten a papírjaidért fizetnek, a második emeleten már a munkafolyamat során betöltött hasznos fogaskerék szerepért, a harmadik emeleten főszerep a tapasztalaté és a rutiné, a negyedik emeleten pedig a hitelesség és megbízhatóság számít.
Ez a tisztességes szakmai felemelkedés útja, ami se nem rövid, se nem egyszerű, viszont stabil alapra épül, ami Te magad vagy.

Asszem ennél jobb tanácsot nem adhatok.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 958
29 430
113
A kommandósok tudják mi az ábra:
http://www.3szek.ro/load/cikk/94082/sikeres_falunapok_kommandon

:D
 
T

torsen

Guest
<b>Monte</b>

Tulajdonképpen egyetértünk.

Hidegburkoló: megméri a terasz hosszát (4m) megméri a szélességet (3m). Javasolja hogy a 3+4=7 nm miatt vegyen a pasi 8nm burkolóanyagot. Lévén a megrendelő értett a másodikos matekhoz, vett 15nm-t a szegély miatt. Alig maradt valami anyag és a burkoló büszke volt a "tervezésére".

Egyébként a szakképzés úgy van elcseszve, ahogy van...hosszú, szomorú történet ez, immár 20 éve követem, mindig azt hiszem, nincs lejjebb. De van. Nézd meg, mi indul szeptemberben. Hihetetlen lesz... Én egyébként középiskolai és főiskolai szinten is látom mi folyik, lassan tényleg egyenlő a nullával mindkettő (gépjárműtechnikában vagyok érdekelt) Két mondatot értelmezni képtelen fickók irnak "szakdolgozatot" olyasmiről, amit 2 éve a szakmában dolgozó autószerelő körberöhög...

Ugyanakkor igazad van abban is, hogy sokszor a "döcögös" diákból egész jó szakember lesz, sok példát tudok rá én is. Én egyébként azt szoktam mondani, a tananyagot meg lehet tanulni, de a munkához való hozzáállás taníthatatlan. Ha valaki akar, a tudáshiányt, észbeli hátrányt szorgalommal nagyrészt kompenzálhatja.

Amúgy az oktatás (ahogy Te is írtad a kosárpálya kapcsán) nagyon jó fejőstehén. Ki lehet írni mindenféle "okos" programot aktívtáblára, fizika szaktanteremre (lsd. Öveges program) informatikai fejlesztésre (lsd. kakaóbiztos számítógép) stb, de csak a pályázatot elnyerő "kereskedő" jár jól, mert a használatot hatékonnyá tevő háttéranyag (amihez már tudás is kellene nem csak politikai kapcsolat) soha nem készül el, tankönyv, segédanyag a fasorban. Szánalmas a helyzet. Olyan mint a HM, milliárdok mennek el és "képesség" sehol.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Phaidros</b>

Aki tudja, az csinálja, aki nem, az tanítja.
Ez tök igaz, gondolj bele, aki kiválóan énekel az művész és sztár lesz, aki meg nem az max. ének-zene tanár. Aki kiváló sportoló, abból bajnok lesz, aki meg nem, abból tesitanár. :D

A viccet félretéve alapjaiban kellene átgondolni az egész oktatási struktúrát, a „balhé” ugyanis már az általános iskolákban elkezdődik, utána már csak kumulálódik a dolog. A középiskolákban általános iskolai szinten kell kezdeni az oktatást, a felsőfokú intézményekben meg középiskolai szinten.
A családok nagy része meg rá sem ér együttműködni az iskolával, így azok csak félkarú óriások a legjobb esetben is, ha 100% mindent megtesznek, akkor is.
Erre emiatt nem lehet jó oktatási stratégiát és koncepciót építeni, ez pedig innentől össztársadalmi probléma – lásd a 2016. év jelen valóságát itthon, de nyugodtan lehet akár Nyugatra is nézni, van ám ott is látnivaló bőven.
Ha nem így lenne, akkor hova szippantotta volna fel a Nyugat azt a sok Keleti szakembert?
Rendszerváltáskor hamis receptet kaptunk onnan is.
 
Status
Not open for further replies.