[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Ezzel arra próbáltam utalni és már leírtam, hogy itt van jó bicikli út de mégis megy az ugatás és nem használják rendeltetés szerűen, mert az autósokat feltartani jobb.
Elképzelhető, hogy a bicikliút jó, és máshol van a gubanc: rossz vonalvezetés, ilyesmi. Mindazonáltal hogyan tartanak fel?

Egy autó 90 -110 km/óra között fogyaszt optimálisan.
utazó „rezsimen”. :)

A metróba is lejutnak valahogy.
Ja, ott szokott lenni mozgólépcső, vagy lift :)
Manapság már nem a dögöljön meg a kerekesszékes/babakocsis filozófiát vallják a városok többségében.
 
Mozgólépcsőn babakocsit csak baba nélkül lehet használni. Járókerettel meg az álló lépcsőre lehet állni , majd ezután indítják el a lépcsőt. A leszállás meg megállított lépcsőröl történik. Túl sok lift az M4 kivételével nincs. Talán az M3 felújításával lesz lift , bár egy-két állomás felújításnál már mozgólépcső kilett húzva költség csökkentés címén.
 
Két megoldás van.
Az egyik, hogy a fejlődéssel/gyarapodással és problémamegoldásokkal generált újabb problémákat - bízva az emberi tudásban és leleményben - újra és újra megpróbáljuk megoldani.
A másik, hogy visszatérünk - ez nyilván nem önszántunkból - ahhoz a lélekszámhoz és ezután erőforrás felhasználáshoz, amit a bioszféra károsodás nélkül tud reprodukálni újra és újra. ...addig, amíg nem kezdünk újra túlszaporodni és túlfogyasztani a többi élőlény kárára.
A harmadik út lenne a teljes szemléletváltás az emberiség részéről, s akkor nem kéne itt vitatkozni asztmáról, meg mozgólépcsőről stb.
Ez nem fog menni, hacsak valami genetikai technológiai áttörés - ami az emberi alapcélokat képes lenne átprogramozni - nem találkozik hatalmi érdekkel /De ez - elismerem - konteo/
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Itt nálunk a vizes VB miatt kialakították a bicikliutakat. És kivágták a fákat. Eddig nem is volt mérhető bicikliforgalom. Nadehát...
 
Bálint László: Kém, vagy nem kém? Kovács Béla "kémügye" - Történetek, tények, észrevételek, következtetések
Forrás: https://kuruc.info/r/9/167870/

ebben a cikkben kihúzzák a hazug és korrupt fidesz egyik méregfogát:) és egy kis betekintést nyerhetnek a laikusok, titkosszolgálat világába. A cikk maga elég hosszú, ám ennek ellenére mégis megéri elolvasni, mert akinek az ügyről eddig is sütött a dilettantizmus, az most megértheti, hogy miért. Jó szórakozást:)

Azért a cikk írója rendesen keveri a hírszerző és az ügynök fogalmát.
 
Iszonyú pénzeket be lehetne szedni rajtuk. Különösen Budapesten nem ismerik a KRESZ-t, a legalapvetőbb dolgokat sem. Megállna a rendőr egy biciklis szempontból forgalmasabb zebránál, jobbkéznél és akár negyed óra alatt százezer bejött a kasszába. A büntetési bevételek több mint felét adhatnák a bringások, megduplázva azzal ezt a bevételi formát, ha végre vennék a fáradságot, hogy a biciklisek is megkapják a jól megérdemelt büntetésüket!
Már ne is haragudj, de amíg nap szinten 2x7 km alatt 2-3 autósnak lengedet a jobbkezem, hogy kié az elsőbbség, addig nem a bringásokon akard a KRESZ-t meg bírságokat leverni. Minden reggel, ahol kihajtok nekem lenne elsőbbségem, de a kersztező út a szélesebb kéteszer. 1 év alatt, kb. 10-szer adták meg eddig a nekem járó elsőbbséget mikor bringával vagyok. Izé...
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
Igen, szar az egész. És akkor az egészsegügyröl mèg nem is beszéltünk ! :cool:
Mivel a biciklisek nem fizetnek adòt a bicikli hasznàlata utàn, nem értem egèszen, milyen jogon követelik, hogy szàmukra kiépitsek az infrastrukturàt. Különösen màsok rovásàra, akik jelentösen adòznak pl a gèpkocsi hasznàlata utàn.
Remélem ez csak irónia. Majd, ha egy bringa annyit koptatja az utat, és annyit kormol, mint egy autó, akkor erre térjünk vissza. Vagy akkor arányosan befizetek erre a célra 20 Ft-ot, mert kb ennyire koptatom az aszfaltot egy autóhoz vagy buszhoz képest. Kormot nem bocsátok ki.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
A dunakanyarban elég faszák a bicikli utak és mégsem használják őket. Nekem futni jó, a bringásoknak meg nem jó bringázni.
Az fel sem merül benne, hogy pont ezért...? A kerékárút, ahol csak kerékpárnak van, az nem futásra van...

De ami az idegesítő, hogy mindenki, aki pl 10 000ft-ot fizet a nyomorult bkv bérletéért havonta, (senki ne higyje h ebből megy a tömegközlekedés) a biciklisek és még a franc se tudja kiknek az igényei előbbre vannak véve, azokénál, akik messze sokkal többel hozzájárulnak a közös kasszához amiből, az infrastruktúrát fejleszthetnék.
Már elnézést, de ez ordas hülyeség. Ki a tököm találta ki azt, hogy az út csak az autósoké...? Vagy én szerinted nem fizetek ÁFÁ-t a kerékpáros alkatrészektért? Vagy szerint az az autó/teherautó, ami a idehozta az alkatrészt, az nem benzin/gázolajjal megy?
 
16649161_1359819197373195_7407951024253274874_n.jpg

Dopeman lesz az MSZP-DK közös jelöltje a VIII. kerületi időközi önkormányzati választáson.

Egy biztos: remekül illeszkedik a csapatba!
 
Egy autó 90 -110 km/óra között fogyaszt optimálisan.
Inkább 70 km/h. A vezetési rekordokat felállító csóka kb. ennyivel ment teljesen széria autóval.

Ezért mondtam azt korábban már többször is, hogy egyfajta radikális lépés lehetne a környezetvédelem szempontjából a sebesség korlátozása, csak senki nem menne bele, mert hogyan nézne ki az, hogy autópályán az országok és nagyvárosok közötti közlekedési idő kb. a duplájára nőne. Mindenki csak addig lelkes környezetvédő, ameddig életmód változtatással nem jár...
 
Na emberek, lehet iratkozni. Hogy el ne butuljunk :)

Az ELTE elindítja a Gender Studies mesterszak magyarosított változatát szeptembertől.

"a képzés során különös figyelmet fordítunk a társadalmi nemi egyenlőtlenségek magyarországi és kelet-közép-európai megjelenési formáira, a régióspecifikus magyarázatokra, elméletekre, megközelítésekre"

A kötelező kurzusok a teljesség igénye nélkül:
  • Társadalmi nemek szociálpszichológiája
  • Bevezetés a feminista irodalom- és kultúraelméletekbe
  • Antidiszkrimináció és emberi jogok a társadalmi nemek perspektívájából
  • Testelméletek és testtörténetek
  • Férfikutatások
  • Feminista filozófia
  • Gendernyelvészet
  • Aktuális genderkérdések a hazai és nemzetközi közbeszédben
  • Nem és karrier
  • Társadalmi nemek a médiában
  • Szexuális kisebbségek
  • Globális perspektívák a társadalmi nemek tudományában
Na ki jött izgalomba ? :D
 
  • Tetszik
Reactions: sata

A Fügedinek nem, de a Sándor et-nőnek tudnia kellene nyug. bíróként, hogy veszélyes üzem esetén a felelősségtanból az lép be hogy akinek az érdekében termel a gyár annak bezony nagyon korlátozott a kimentési lehetősége.
És fölösleges mutogatni visszafelé a tervezőkre, építőkre, hatóságokra, hogy így meg úgy - a tulajdonos, a menedzsment vastagon felelős ezért a tragédiáért.
És ez nem politika, bár a szektatévén a Rónainak ezt kellett bizonygatni Sándorral ... Hát bakker meghalt 10 ember és nincs károkozó a ballib oldal korifeusai szerint ??? Amikor emberi haszonszerző tevékenység okán eltűnt három falu ?
Az eszem megáll, komolyan ... még van pofájuk letagadni a bűnösség tényét is ???

Egy idézet a MH-cikkből:

"A némi nyelvi leleménnyel vörösiszapbáróknak titulált személyek a magyar privatizáció történetének legdurvább zabrálásaiból lettek milliárdossá. Csak hogy el ne felejtsük: a tragédiát okozó, ma is sok milliárd forintot érő ajkai timföldgyárat például potom tízmillió forint kápéért tehették magukévá az urak, s a roppant megterhelő vételár nyilván el is mélyítette bennük a felelős vállalatvezető generációról generációra átadott ideáját."

https://www.flagmagazin.hu/politika/van-igazsag
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az fel sem merül benne, hogy pont ezért...? A kerékárút, ahol csak kerékpárnak van, az nem futásra van...


Már elnézést, de ez ordas hülyeség. Ki a tököm találta ki azt, hogy az út csak az autósoké...? Vagy én szerinted nem fizetek ÁFÁ-t a kerékpáros alkatrészektért? Vagy szerint az az autó/teherautó, ami a idehozta az alkatrészt, az nem benzin/gázolajjal megy?

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/11/milyen_az_a_varos_ahol_jo_biciklizni/

http://365.reblog.hu/hollandia-autosok-vigyaznak-kerekparosokra-dutch-reach
 
A Fügedinek nem, de a Sándor et-nőnek tudnia kellene nyug. bíróként, hogy veszélyes üzem esetén a felelősségtanból az lép be hogy akinek az érdekében termel a gyár annak bezony nagyon korlátozott a kimentési lehetősége.
És fölösleges mutogatni visszafelé a tervezőkre, építőkre, hatóságokra, hogy így meg úgy - a tulajdonos, a menedzsment vastagon felelős ezért a tragédiáért.
És ez nem politika, bár a szektatévén a Rónainak ezt kellett bizonygatni Sándorral ... Hát bakker meghalt 10 ember és nincs károkozó a ballib oldal korifeusai szerint ??? Amikor emberi haszonszerző tevékenység okán eltűnt három falu ?
Az eszem megáll, komolyan ... még van pofájuk letagadni a bűnösség tényét is ???

Egy idézet a MH-cikkből:

"A némi nyelvi leleménnyel vörösiszapbáróknak titulált személyek a magyar privatizáció történetének legdurvább zabrálásaiból lettek milliárdossá. Csak hogy el ne felejtsük: a tragédiát okozó, ma is sok milliárd forintot érő ajkai timföldgyárat például potom tízmillió forint kápéért tehették magukévá az urak, s a roppant megterhelő vételár nyilván el is mélyítette bennük a felelős vállalatvezető generációról generációra átadott ideáját."

https://www.flagmagazin.hu/politika/van-igazsag
Nem 10milla dollár vagy euró, kemény magyar forintok?!! Hisz azért még egy nagyobb panellakást se kapsz max Komlón vagy Diósgyőrben!! Mindjárt elsírom magam a sajnálattól szegény privatizátor elvtársak nagy-nagy nyomorúsága láttán, hát nekik csak egy nyomorult timföldgyár jutott, ráadásul ilyen drágán?!! Hogy is mondta Jókai: "Szegény gazdagok"!!
 
Nem 10milla dollár vagy euró, kemény magyar forintok?!! Hisz azért még egy nagyobb panellakást se kapsz max Komlón vagy Diósgyőrben!! Mindjárt elsírom magam a sajnálattól szegény privatizátor elvtársak nagy-nagy nyomorúsága láttán, hát nekik csak egy nyomorult timföldgyár jutott, ráadásul ilyen drágán?!! Hogy is mondta Jókai: "Szegény gazdagok"!!

10 mft. A "privatizáció" idején a 90-es években euró még nem volt, a dollár pedig itt nem játszott. Az ÁPV/ÁVÜ-nek pénzre volt szüksége és ez általában egybeesett a volt nómenklatúra "üzletembereinek" elképzelésével, vagyis hogy gombokért iszonyat tulajdonhoz lehetett jutni.
De csak annak aki kapcsolatokkal rendelkezett - lásd Gyurcsány - hiszen ismertem olyan átlagembert aki vállalkozni akart volna (egyszerű de jó szaki, persze párttag se volt) egy gépgyártó kisüzemmel, de az árhoz ugye nem volt tőkéje. A takszövben, (posta) bankban kinek adtak ? Hát igen az exelvtársaknak amihez egy telefon elég volt, mivel az ő embereik ültek bankigazgatói székekben, ennek a szerencsétlennek - és még hány ezernek - pedig nem. Így buktak el a normális polgárok elképzelései, akik ha akkor lehetőséghez jutnak most volna egy normális kkv-szektorunk.
Ezért volt óriási hiba, hogy politikai rendszert váltottak, de gazdaságit nem. És emiatt Antall-Boross kormányokat terheli a felelősség elsősorban.
 
Status
Not open for further replies.