[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 252
113
rappali_

A kinti munkátok bele tartozik az osztrákok legendás (HVG-s) hatszor annyit dolgozásába , hiszen osztrákban csináltátok.
A CNC ugyan ez, hiszen itt megcsinálják az árút mondjuk 1000 Ft/db ért, azt kiviszik osztrákba ahol bele gravírozzák az osztrák cég logóját és elnyomják 6000 Ft/db-ért a cuccot. Máris hatszor nagyobb értéket állítottak elő, mint mi itthon....
Most persze kicsit sarkítok, de még mindig nem tettem túl magam a HVG-s cikken :mad:
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
rappali_

A kinti munkátok bele tartozik az osztrákok legendás (HVG-s) hatszor annyit dolgozásába , hiszen osztrákban csináltátok.
A CNC ugyan ez, hiszen itt megcsinálják az árút mondjuk 1000 Ft/db ért, azt kiviszik osztrákba ahol bele gravírozzák az osztrák cég logóját és elnyomják 6000 Ft/db-ért a cuccot. Máris hatszor nagyobb értéket állítottak elő, mint mi itthon....
Most persze kicsit sarkítok, de még mindig nem tettem túl magam a HVG-s cikken :mad:
Ismered a dörgést. Éveken át hallgattam, hogy azért nincs premium mert veszteségesek vagyunk. Papíron igen, mert az itthon gyártott gépet bagóért kivitte, aztán visszahozva drágán adta el. Mi alig, az osztrák cég meg busásan aratott.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Osztrákokról egy sztori (anyacég az volt); alpesi helyen volt a központ. Tulaj mondja, h gáz van, mert a raktár gerenda a hó súlyától 1m-t belóg. Nem akartuk hinni, de előkészültünk a megerősítésre. Előszedtük az eurocodot, hogy mégis milyen terhekre készüljünk. Kiértünk...igaza volt. Persze ott is e szerint kellett volna készüljön, de a legdurvább...könnyűszerkezetes raktáron lapostető volt. Péntek délután értünk ki (vasárnapig nyomtuk), mint a véresrongyra úgy néztek a helyi kollégák ránk. A másik kedvencem az volt, hogy nem lehetett megértetni a kollégával, hogy a forgácsolt alkatrész felülete bizony érdes.

A helyi cnc műhely heti munkáját odahaza fikább gépekkel 2-3 nap lenyomtuk. Persze minőségben is jobbat termeltünk. De ez csak 3 példa, biztos van más előjellel is ilyen.
Napi szinten űzöm ezt a sportot a derék teutonokkal, szintén Eurocode (EN 1993-1-9)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Ismered a dörgést. Éveken át hallgattam, hogy azért nincs premium mert veszteségesek vagyunk. Papíron igen, mert az itthon gyártott gépet bagóért kivitte, aztán visszahozva drágán adta el. Mi alig, az osztrák cég meg busásan aratott.
Ez hívják gyarmati státusznak sajnos. Ők azok aki a dolgok értékét megszabják!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogyan kell szenzációhajhász cikket írni?
Így:

https://444.hu/2018/05/12/ott-tart-...gyalog-kell-atmenniuk-erd-felsorol-erd-alsora

Még szerencse hogy csak 250 métert kellett gyalogolniuk :)

Végre nem visszafele fejlődik a MÁV, ami azzal jár, hogy néha az év(tized)ekig elhanyagolt pályákat teljesen le kell zárni a felújításhoz. Ahelyett, hogy lehoznának néhány cikket a változásokról, meg a projekt állásáról, megy a sírás a sok kis hópehelytől akinek éppen nincs tövig kiny***** a p******.

Múlt héten is megbüntette az állam a MÁV-Start (állam)-ot, mert az ősrégi gyorsvonatokon nincs utastájékoztatás az elővárosi forgalomban, így tüncike nem tudja hol kell leszállnia. Amelyiken egyáltalán van kihangosítás az is úgy van kialakítva, hogy csak a végén lehet rácsatlakozni, így jegyvizsgálásra nem marad idő. Így a cég választhat: vonatonként 40000ft bírság mert nincs utastájékoztatás, vagy folyamatosan növekvő veszteség a bliccelők miatt akik idővel rászoknak ezeknek a vonatoknak a használatára...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Végre nem visszafele fejlődik a MÁV, ami azzal jár, hogy néha az év(tized)ekig elhanyagolt pályákat teljesen le kell zárni a felújításhoz. Ahelyett, hogy lehoznának néhány cikket a változásokról, meg a projekt állásáról, megy a sírás a sok kis hópehelytől akinek éppen nincs tövig kiny***** a p******.

Múlt héten is megbüntette az állam a MÁV-Start (állam)-ot, mert az ősrégi gyorsvonatokon nincs utastájékoztatás az elővárosi forgalomban, így tüncike nem tudja hol kell leszállnia. Amelyiken egyáltalán van kihangosítás az is úgy van kialakítva, hogy csak a végén lehet rácsatlakozni, így jegyvizsgálásra nem marad idő. Így a cég választhat: vonatonként 40000ft bírság mert nincs utastájékoztatás, vagy folyamatosan növekvő veszteség a bliccelők miatt akik idővel rászoknak ezeknek a vonatoknak a használatára...
Manapság van okos telefon azon meglehet nézni az állomások sorrendjét, stb aki személy vonatokkal jár az ismeri az adott vonalat. Gyorsvonatokon a helyjegy miatt fel van tüntetve a várható érkezés időpontja stb!

Nézd vannak hibák és ezekbe bele lehet kötni a 444 ez csinálja a hibákat keresi!
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Végre nem visszafele fejlődik a MÁV, ami azzal jár, hogy néha az év(tized)ekig elhanyagolt pályákat teljesen le kell zárni a felújításhoz. Ahelyett, hogy lehoznának néhány cikket a változásokról, meg a projekt állásáról, megy a sírás a sok kis hópehelytől akinek éppen nincs tövig kiny***** a p******.

Múlt héten is megbüntette az állam a MÁV-Start (állam)-ot, mert az ősrégi gyorsvonatokon nincs utastájékoztatás az elővárosi forgalomban, így tüncike nem tudja hol kell leszállnia. Amelyiken egyáltalán van kihangosítás az is úgy van kialakítva, hogy csak a végén lehet rácsatlakozni, így jegyvizsgálásra nem marad idő. Így a cég választhat: vonatonként 40000ft bírság mert nincs utastájékoztatás, vagy folyamatosan növekvő veszteség a bliccelők miatt akik idővel rászoknak ezeknek a vonatoknak a használatára...
vagy nem eleve hibás alsó-balkáni rendszert rak fel. 2018-ban.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 149
113
Prédikálószék. Aszem ötlet szintjén volt az, hogy oda építsenek egy nagy víztározót a magasba és energiatárolóként használnák. Árambőség esetén vizet pumpálnának fel, amikor meg köll a delej, akkor turbinákra engednék a vizet.
tegnap voltam ott...oda-vissza 14 km volt gyalog.....egyszerűen gyönyörű..
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Manapság van okos telefon azon meglehet nézni az állomások sorrendjét, stb aki személy vonatokkal jár az ismeri az adott vonalat. Gyorsvonatokon a helyjegy miatt fel van tüntetve a várható érkezés időpontja stb!

Nézd vannak hibák és ezekbe bele lehet kötni a 444 ez csinálja a hibákat keresi!
Tavaly lehetett utoljára venni 1000Ft-ért menetrendkönyvet...
Ha változik is a vonatszám, meg az indulás, de az állomások nem fognak elcsászkálni, meg a papírnál nincs olyan, hogy már csak 6%-on van... :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Lehet,hogy ez csak nekem új de nagy forma ez a vajda gyerek...A GE-vel építteti a Paks II turbináit így az amik biztosan nem fogják kritizálni az építést no meg amellett sem mennének el szó nélkül ha megtorpedóznák...
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Lehet,hogy ez csak nekem új de nagy forma ez a vajda gyerek...A GE-vel építteti a Paks II turbináit így az amik biztosan nem fogják kritizálni az építést no meg amellett sem mennének el szó nélkül ha megtorpedóznák...
Azért az energia ipar nem olyan sokszereplős ám, ahogy nálunk a sötétzöldek láttatni akarják. Lesz még ezen felül sok siemens elem, dán távadó, meg amcsi plc. Adott szegmensekre megvan a top gyártó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Azért az energia ipar nem olyan sokszereplős ám, ahogy nálunk a sötétzöldek láttatni akarják. Lesz még ezen felül sok siemens elem, dán távadó, meg amcsi plc. Adott szegmensekre megvan a top gyártó.

A németek képesek politikai okokból dönteni Trumpnak neg csak a pénz számít.Ez azétt elég nagy difi.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Lehet,hogy ez csak nekem új de nagy forma ez a vajda gyerek...A GE-vel építteti a Paks II turbináit így az amik biztosan nem fogják kritizálni az építést no meg amellett sem mennének el szó nélkül ha megtorpedóznák...

Még a tavaly ment a sok tüntetgetés meg aláírásgyűjtés Paks ellen, aztán amint kiderült, hogy a GE is kap komoly megrendelést, már egyből zöldebb lett az erőmű.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
A németek képesek politikai okokból dönteni Trumpnak neg csak a pénz számít.Ez azétt elég nagy difi.
Azért a német is szereti a pénzt. Nem hülye; akkor nem direktben, hanem egy Siemens Hungária kft.-n keresztül szolgál ki ;) Vagy köztes félen keresztül. Valahogy a második világháború végéig befutottak az angol alkatrészek a magyar hadiiparnak (pl.: botond 38-hoz).
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 226
57 626
113
Azért a német is szereti a pénzt. Nem hülye; akkor nem direktben, hanem egy Siemens Hungária kft.-n keresztül szolgál ki ;) Vagy köztes félen keresztül. Valahogy a második világháború végéig befutottak az angol alkatrészek a magyar hadiiparnak (pl.: botond 38-hoz).


Igen,annó dolfit is olyan bombával akarták felrobbantani,amiben angol időzítő volt, és a fekete piacon szerezték.:D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
http://www.origo.hu/gazdasag/20180515-gdp-elso-negyedeves-teljesitmenye-magyarorszagon.html

A magyar kormány továbbra is optimista, és olyan gazdasági növekedési ütemet irányzott elő 2022-ig, amelyre nem volt még példa.
Az Európai Uniónak leadott magyar konvergenciaprogram minden évben legalább 4 százalékos GDP-bővüléssel számol.
Varga Mihály azt is mondta, hogy a magyar kormány a ciklus végére egyensúlyi, azaz hiány nélküli költségvetést szeretne elérni,miközben tovább csökken majd az államadósság GDP-arányos mértéke.
 
Status
Not open for further replies.