[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Amúgy a líra annyiban nem tudja megoldni a problémájukat, hogy euróban és dollárban tartoznak.
Vagyis ha bevezetik a lírát és lecsökken a pénzük értéke akkor biza nem 120 hanem akár 200%-os is lehet az államadósságuk.
Amúgy zárójelben megjegyzem a teljes magyar államadósság nincs 100 milliárd Euró.... Nekik meg engedjenek el 250 milliárdot.
A Görögöknek is kb. annyit engedtek el, mint amivel mi összesen tartozunk. Ráadásul mi nagyrészt a saját népünknek tartozunk forinttal, ők meg külföldi bankoknak Euróval....
 
Amúgy a líra annyiban nem tudja megoldni a problémájukat, hogy euróban és dollárban tartoznak.
Vagyis ha bevezetik a lírát és lecsökken a pénzük értéke akkor biza nem 120 hanem akár 200%-os is lehet az államadósságuk.

Viszont így el tudják inflálni...
 
ozymandias

Elinflálni csak belső adósságot tudsz. Mi megtudnánk tenni, mert az adósságunk több , mint 70%a forint ha jól emlékszem.
Ők ha bevezetik a lírát akkor devizában fognak tartozni és külföldre. Azt nem tudják elinflálni, sőt , ha bele mennek az inflációba akkor sokkal nehezebben fogják kitermelni a deviza adósságukat, mint jelenleg. Lásd. magyar deviza hitelesek helyzetét.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Elinflálni csak belső adósságot tudsz. Mi megtudnánk tenni, mert az adósságunk több , mint 70%a forint ha jól emlékszem.
Ők ha bevezetik a lírát akkor devizában fognak tartozni és külföldre.
Ugy emlekszem az olaszoknal az volt korabban a szoveg, hogy azert nem izgulnak a magas adossag miatt, mert leginkabb a sajat lakossaguknak tartoznak. Vagyis a lira bevezetese jobban segitene oket mint a gorogoket a drachma.
Persze nekem meg mindig csak trollkodasnak tunik a "kiszivarogtatott dokumentum", de majd meglatjuk.
 
zeal

Lehet, hogy a saját lakosságuknak is tartoznak. De úgy tudom, hogy az EU-s bankoknak vagy 1000 milliárd euróval lógnak.
Az éves GDP-jük dollárban 1850 milliárd dollár.
Viszont az adósságuk 132%-os.
Ezek alapján legalább 50%-ban külföldre tartoznak, ami azt jelenti, ha inflálnak, akkor a saját lakosságuk szív, az adósságuk meg nem csökken.
De nem vagyok teljesen tisztában az adósságuk szerkezetével.
 
Dunaszerdahely
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
zeal

Lehet, hogy a saját lakosságuknak is tartoznak. De úgy tudom, hogy az EU-s bankoknak vagy 1000 milliárd euróval lógnak.
Az éves GDP-jük dollárban 1850 milliárd dollár.
Viszont az adósságuk 132%-os.
Ezek alapján legalább 50%-ban külföldre tartoznak, ami azt jelenti, ha inflálnak, akkor a saját lakosságuk szív, az adósságuk meg nem csökken.
De nem vagyok teljesen tisztában az adósságuk szerkezetével.

Nézzétek adósság mérsékelni kb úgy lehet ahogy kis hazánk tette. A külső adósaggot fokozottan lecserélni belsőre, úgy hogy a jegybanki alapkamatot minimumra veszik.
Stabil és kiszámítható költségvetés politika, és folyamatos GDP növekedés.

Figyelve az eseményeket milyen érdekes hogy hazánk gazdasági növekedése töretlen és gyorsuló pályán van. Haderő fejlesztés nálunk csak most indul el.

Román gazdasági bővülés mértéke csökkenő képet mutat. Katonai fejlesztéseik nagy összegekkel dübörögnek tovább. Miközben vasút és közutaik állapotát a NATO parancsnokok is szóvá tették.
 
Azért néhány kátyu és a román kátyutenger között van különbség. Autóztam nemrég Erdélyben még általunk épített úton...és jobb volt mint a késöbbi.
Néhány kátyu... Aha... A Fehérvári uton volt, hogy 20-as tempónál a korámány kieseett a kezemből... És ez csak egy eset a sok közül. Vannak jó állapotú utak Bp-n, de egyes főbb útvonalak állapota olyan, hogy mucsaröcsöge hatodrendű útjának szintjén vannak,...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azért néhány kátyu és a román kátyutenger között van különbség. Autóztam nemrég Erdélyben még általunk épített úton...és jobb volt mint a késöbbi.


Nyaljátok a regnáló hatalom hátsóját de jó fényesre. MO-n, még a pár éve épített főutak is már nyomvályúsak, kátyúsak. Esős időben autóval is rémálom a közlekedés, baleset, baleset hátán. Az útépítés csak pénzügyi és mérnöki probléma. Ha MO-n gyatra utakat építtetünk, az már kimeríti a szándékos károkozás fogalmát azok részéről, akik megrendelték a kellő teherbírást nélkülöző utakat. Van ismerős magáncég tulajdonos az ismeretségi körömben, aki azt mondta, direkt építenek nálunk a forgalmi igénynél kisebb teherbírású utakat, hogy a felújítás bele legyen kódolva már az építésbe is. Rappali "barátunknak" -aki szerint minden szép és jó-, ajánlanék egy ausztriai útnéző szakmai túrát így pünkösd táján, magán az útminőségen is érzed, melyik országban vagy. Na nem a mi nagyságunk fog ebből sem kijönni...

UI.: van egy költői kérdésem: MO-n nem lehet (csak máshol) olyan utat építeni, ami pár év alatt nem megy tönkre??? Várom a válaszokat az ezt is elloptátok jeligére a kiadóba..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Nyaljátok a regnáló hatalom hátsóját de jó fényesre. MO-n, még a pár éve épített főutak is már nyomvályúsak, kátyúsak. Esős időben autóval is rémálom a közlekedés, baleset, baleset hátán. Az útépítés csak pénzügyi és mérnöki probléma. Ha MO-n gyatra utakat építtetünk, az már kimeríti a szándékos károkozás fogalmát azok részéről, akik megrendelték a kellő teherbírást nélkülöző utakat. Van ismerős magáncég tulajdonos az ismeretségi körömben, aki azt mondta, direkt építenek nálunk a forgalmi igénynél kisebb teherbírású utakat, hogy a felújítás bele legyen kódolva már az építésbe is. Rappali "barátunknak" -aki szerint minden szép és jó-, ajánlanék egy ausztriai útnéző szakmai túrát így pünkösd táján, magán az útminőségen is érzed, melyik országban vagy. Na nem a mi nagyságunk fog ebből sem kijönni...

UI.: van egy költői kérdésem: MO-n nem lehet (csak máshol) olyan utat építeni, ami pár év alatt nem megy tönkre??? Várom a válaszokat az ezt is elloptátok jeligére a kiadóba..


UI. 2.: persze lehet Rappali olyan helyen él, ahol a szar, kátűs út is előrelépés a földút helyett és ezért nála ez a minden kételyt legyűrő eufória. Nem bántani szeretném a fóruntársat, hanem csak tippelek, miért olyan a véleménye (akár útúgyben is!!), mint bármi másban...
 
Van ismerős magáncég tulajdonos az ismeretségi körömben, aki azt mondta, direkt építenek nálunk a forgalmi igénynél kisebb teherbírású utakat, hogy a felújítás bele legyen kódolva már az építésbe is.
...
UI.: van egy költői kérdésem: MO-n nem lehet (csak máshol) olyan utat építeni, ami pár év alatt nem megy tönkre???
Nem kell osszeeskuvest belekepzelni. Azert rossz minoseguek a megepitett utak, mert a kozbeszerzeseken az alacsonyabb arajanlat gyoz. Sporolni pedig csak a minosegen lehet, mert az ut hossza az adott.
Emeli kell a minosegi kriteriumokat es akkor jobb utak fognak epulni, persze dragabban.
 
Nem kell osszeeskuvest belekepzelni. Azert rossz minoseguek a megepitett utak, mert a kozbeszerzeseken az alacsonyabb arajanlat gyoz. Sporolni pedig csak a minosegen lehet, mert az ut hossza az adott.
Emeli kell a minosegi kriteriumokat es akkor jobb utak fognak epulni, persze dragabban.


ZEAL, szerintem teljesen nem érted, hogy mi az összefüggés a tervek, meg a teherbírás, és a szar minőség között. Vagy érted, de hitet teszel a NER mellett Te is, hátha leesik egy-két morzsa. Úgyhogy akkor menjünk végig a folyamaton...

Elméletileg a tervező forgalmi adatok alapján határozza meg a pályaszerkezetet. (már, ha nem mondják neki mit tegyen.)
Megtervezi, engedélyezteti és tendereztetik.

Na itt magyarázod félre. Mert aki az adott tenderre olcsóbb vagy drágább ajánlatot adott, az ugyanarra a műszaki kivitelre adja az árajánlatot. A drágább is ugyanarra, mint az olcsóbb. Attól még nem lehet (normális ország esetén) szarabb az út, mert olcsóbb ajánlatot adó cég készíti. Egyébként a magyar utak drágábbak, mint amit a feladat indokolna. Ez volt a Simicska érában is és ez a MM időszakban is. Ne tegyünk úgy, mint a szűzlányok, hogy nem tudják mi is az a ba..ás, nevezetesen honnan terem az extraprofit. Mert ez esetben abból, hogy szart terveztetünk, szart építtetünk, de azt jó drágán, hogy maradjon némi aprópénz az elvtársaidnál.
 
Nem kell osszeeskuvest belekepzelni. Azert rossz minoseguek a megepitett utak, mert a kozbeszerzeseken az alacsonyabb arajanlat gyoz. Sporolni pedig csak a minosegen lehet, mert az ut hossza az adott.
Emeli kell a minosegi kriteriumokat es akkor jobb utak fognak epulni, persze dragabban.
Remek... És mi a faszért nem lehet olyan közbeszerzést kiírni, hogy ha a pályázó korábban szar melót végzett, akkor kurvára nem érdekes az ár és ki van baszva a tenderről? Hm..:?

Ja persze, mert ez az ország, minden országok legjobbika... Meg robog a NER... Én meg röhögök..
 
Néhány kátyu... Aha... A Fehérvári uton volt, hogy 20-as tempónál a korámány kieseett a kezemből... És ez csak egy eset a sok közül. Vannak jó állapotú utak Bp-n, de egyes főbb útvonalak állapota olyan, hogy mucsaröcsöge hatodrendű útjának szintjén vannak,...
Elfelejtettem, hogy Magyarország csak pestből áll :/
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
UI. 2.: persze lehet Rappali olyan helyen él, ahol a szar, kátűs út is előrelépés a földút helyett és ezért nála ez a minden kételyt legyűrő eufória. Nem bántani szeretném a fóruntársat, hanem csak tippelek, miért olyan a véleménye (akár útúgyben is!!), mint bármi másban...
Érdekes a viszonyod magaddal és másokkal, de ezt hagyjuk. Nem nyalom senki hátsóját, felénk nem szokás de a feltételezés freudi. Korábban említettem, hogy járok osztrákoknál és a németeknél is. Passau közelében olyan volt a pálya, amit szívesen letagadna minden teuton. Olyan helyen élek, ahol az általad vélhetően kedvelt ellenzék regnál...kerül is egy buszmegálló 11,5 misibe, de ezt nem írja meg az index-444. És bizony vannak erre is rossz utak, de el kell ismerjem már nemigen van makadám út.
 
Menj körbe kicsit külföldön és rájössz, hogy a magyar közútviszonyok relatíve nem is olyan rosszak. Fényesre van nyalva a fenekünk autópályával pl (perzse ne Németországhoz viszonyítsunk)
Momentán hollandiábol irok.Zongorázni lehet a különbbséget.Romániában is rengeteget javult az út minősége.10 éve kelet eurpában nálunk voltak a legjobbak az utak-ma a legtosszabb helyezésért vagyunk versenyben.
Hozzátenném,hogy az ára alapján a legjobbnak kéne lennie.Naja,az alkotmányos költség...Javitásnál meg újracsak az alkotmányos költség...
 
Nézzétek adósság mérsékelni kb úgy lehet ahogy kis hazánk tette. A külső adósaggot fokozottan lecserélni belsőre, úgy hogy a jegybanki alapkamatot minimumra veszik.
Stabil és kiszámítható költségvetés politika, és folyamatos GDP növekedés.

Figyelve az eseményeket milyen érdekes hogy hazánk gazdasági növekedése töretlen és gyorsuló pályán van. Haderő fejlesztés nálunk csak most indul el.

Román gazdasági bővülés mértéke csökkenő képet mutat. Katonai fejlesztéseik nagy összegekkel dübörögnek tovább. Miközben vasút és közutaik állapotát a NATO parancsnokok is szóvá tették.

Ha a manyup pénzeket, az adminisztrációs trükköket és egyebeket is beleveszed, akkor Mo-on nem csökkent, hanem nőtt az eladósodottság. A költségvetési politika is csak azért szabályozottabb, mert Merkel kiverte Orbánból. Próbálkozott az elején a csúti magas költségvetési hiánnyal, de jelezték neki hogy nem kéne.

Nem véletlen, hogy a lemaradásunk a szomszédokhoz képest folyamatosan nő. A gazdaságnak adott szablyai vannak, hosszú távon trükkökkel nem lehet fejleszteni.
 
Status
Not open for further replies.