1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2016. január 13..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Volt is belőle balhé pár éve :D
    Szerencsére nincs dolgom vele.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Call of Nyuszi. :)

     
    svajcibeka, Fennek and Pocok75 like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    2 perc után feladtam.
    Ha valami bunny hop-os köcsög lenyomta volna arany ak-val az ellenséget akkor poén lett volna, de ennek így semmi köze a CoD multihoz.
     
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogy ezt hogyan fogják multira balanszolni, hogy ne legyen totál skizofrén az egész...

    • A filmekben hiába volt pajzs az X-Wing vagy más lázadó vadásznak kb. csak azon pilóták gépe nem esett szét egy lövésre, akit a plot armor védett.
    • A Tie vadászok, egy találat, -1 vadász.
    • Ezzel szemben a X-Wing, T-F és X-WA játékban meg olyan pajzsokat tudtál feltolni, hogy erős túlzással kávézni mehettél és nem lőttek szét...
    Szép koherens világos alkottak meg eddig... :D
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Úgy nézem ezek harcdcore dolgok lesznek, mert a grafikai megjelenítés kb. 10 évvel ezelőtti szinten sincsenek. Meg ez is modulárisnak tűnik. Mondjuk, ha tereptárgyak esetén nem lesz lövedék átütés modellezve, akkor szerintem vicc az egész. Ma kb. ez lenne a minimum ilyen grafikai "szinten". Ha ezt feláldozzák, akkor legyen végre legalább egyszerűsített "fizika".






    Tegnap végighallgattam a fenti podcastet. A Mitgthy 8th nem szimulátor lesz. Inkább személyzet management és egyfajta karrier / story vezérelt valami.

    Az eddigiek és a többi elhangzott dolog alapján HC szimet egyelőre senki ne várjon, főleg Falcon 5.0-át ne. Persze benyögték, hogy semmi sem kizárt, de az eddigiek alapján nekem az jön le, hogy csak az ilyen "áramvonalasított" manager szerű megközelítésre van kereslet talán és pénz fejleszteni.

    Egy full HC repszim kifejlesztése 0-ról ma olyan pénz és erőforrás F4.0 szerű din. hadjárattal, amit szerintem nem mernek felvállalni. Mert lényegében az F4.0 vitte magával sírba a régi MP-t....
     
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member


    Szerintem a balance terén nem kell magukat annyira megerőltetni, hiszen ahogy mondod ott vannak a régi Lucasarts féle X-Wing / TIE fighter, X-Wing Alliance stb. űr "szimulátor", ott ez egész jól működött, és viszonylag jól volt szerintem balancolva hogy melyik gép mire volt jó. Kivéve persze az Y-Wing, mert az egy nagy rakás szar. :D

    Miután belejött az ember meglepő módon a TIE vadászokkal is eégsz jól ment, pedig a sima TIE Fighterben ha kettőt bekaptál már szét is esett a gép - ellenben olyan rohadt kicsit volt és annyira jól fordult, hogy ha folyton mozogtál csak néztek a mocskos lázadók.

    Ha jól emlékszem a későbbi változatokban olyan komoly "Advanced Flight Modell" :D volt hogy ha levetted a gázkart (bocsánat, ionkart) 2/3-ra akkor fordult legjobban a gép.

    Volt egy alap "energiamendzsment" is, állítgathattad hogy a kakaó a lézerekre, pajzsra vagy a hajtóműre menjen, vagy átirányíthattad pl. a lézerben tárolt energiát a pajzsokra és viszont vészhelyzet esetén. Descent Freespaceben kb. ugyanez a rendszer. Valami ilyesmire van utalás a trailerben is, szóval fingers crossed.

    Ha ezt a régi sorozatot egy az egyben lemásolják modern grafikával én sikítani fogok örömömben. Inkább attól félek hogy ez is ilyen Battlefield szerű lebutítás lesz.
     
    Veér István and endre like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jól működött...? Egy szem X-Wing általam vezetve kilőtte egy Csillagromboló összes vadászgépét és a Csillagrombolót is... :D

    Az MI ellen persze, mert vissza volt butítva szándékosan. Egy PvP-ben azonnal szétszednének azzal, ami ott volt. Amikor szemből jött 3-4 vadász az sem érdekelt. Előre raktam a pajzsokat és 4 ágyúval egyszerre lőve 1 lövés - 1 vadász. És soha nem egyesévvel lőttem, mindig összes ágyúval sniepolva.
     
    endre likes this.
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Na látod, ez a realizmus! A filmekben is pontosan így történt. :D
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ????
    A játékot pont ez tette könnyűvé. Az MI legtöbbször nem foglalkozott veled. Ha más MI által vezetett gépre dolgozott, akkor simán felvetted azt a pozíciót, ahol a találati arányod elérte úgy a 30%-ot. Ha eltaláltad és megsérült a MI vezette gép, akkor kezdett csak manőverezni. De mivel egy Tie vadász nem élte túl, ha egyszerre 2-3 sugár eltalálta...

    Az egyes gyors sorozat lövésnek semmi haszna nem volt. Úgy nézett ki mint a film, de kb. ennyiben merült ki. Emlékszem volt olyan mission, ahol direkt már csak arra gyúrta, hogy akkor elérem-e a 40%-os találati arányt...
     
  11. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Nem fizetett review.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cím alapján nincs ebben semmi új.
    Én pl. az agyonhypolt Divinity Original 2-őt szenvedtem végig 150 óra alatt...
    ..amit a többség istenít, hogy ez aztán az RPG-k királynőja. Az első része nagyon bejött. Tactician módon toltam végig.

    A 2. részét ugyanezen kezdtem el. És a végén legszívesebben egy nagy 1/10-est adtam volna rá. Sikerült benne szinte minden elkúrni.
    Még egy a játékosok által 90% imádott játék sem jön be mindenkinek...
    Azért a videót megnézem, ha nem spoliers. Spolieres?
     
  13. Heim

    Heim Well-Known Member

    Én az eggyel nem játszottam csak a kettővel. Még nem vittem végig egyszer sem, ennek ellenére hatalmas játékélmény. Vagy 200 órát tettem bele eddig, de mindig másba fogok, elkezdek egy másik karit húzni, más képességekkel, más történeti szálon megyek.

    Neked miért nem tetszett a DOS2?
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Végtelenül túlnyújtottnak éreztem egy csomó részt a játékban. A végén már azt sem emlékeztem szinte, hogy mi miért van.
    A végéd a Doctors az ki a tököm és hogyan jön és mivan...? Cserébe töknrevágja a befejezést. Mázli, hogy volt 3 órával korábbi mentés eltéve...

    Egész egyszerűen túl sokszor cseszte fel az agyam a végletes hülyeségeivel. Az is látható, hogy a a kiadás óta patchelték és sok helyen finoman szólva érdekesen és nem előnyére.

    Tactician szinten toltam, ahogy az első részt, amin kb. átmentem pár csatát leszámítva, mint fos a libán.

    A játék harcrendszere szerintem úgy el van rontva, ahogy van. Egy ideig tűrhető volt, de aztán kijött minden hibája. Ez a pajzsos rendszer egyszerűen isten csapása. Semmiféle ellenállás nincs semmiféle hatás ellen. Legfeljebb az ellenfélnél, ha possesed, akkor nem működik a charm. Csodás...

    Az első részben a nagyon erős lények ellen a charm hol ment, hol nem. Ez RPG szempontból is reális, nehogy már tényleg nagy mágikus monsztákat csak úgy befolyásoljon már valaki. Itt, ha nincs pajzs, akkor kész vége, a legerősebb ellenfél ellen is minden működik. A játék egyetlen célja elérni ezt a pontot. Semmi más. Iszonyatosan balanszolatlan ettől a játék főleg úgy, hogy az ellenfeleknek irreálisan nagy pajzsai vannak. Ez lényegében egyetlen taktikát tesz lehetségessé egy ponton túl. A helyzettől függően vagy próbáld leütni őket, de inkább elcsábítani. Kész, passz.. Mivel a charming gránátokból van kevesebb ez kb. ki is jelöli az utat, hogy mi működik.

    Íjász charming arrow
    Egy brutálerős harcosnak, aki addig képes túlélni meg kell tanulni a charmot. Nálam tárgy/skillel 3-an tudták a négyből végül és az íjásznak meg hegyekben álltak a charming arrow-ok.

    Hiába van egy rakás fajta gránát, semmit sem érnek, mert olyan nevetséges sebzéseik vannak, csak a hatásaik miatt éri meg használni őket, de a 10 szint után kb. a terror és a knockdown gránáton túl kb. semmi sem volt jó. Mert addigra annyi charm képességem volt, hogy a bénítással nem is érte meg foglalkozni. Minek, ha lehet charmingolni...?

    Hát ez aztán a fene nagy taktikázás...


    Az első rész tactician beállítással simán végigtolható volt, alig pár csata volt, ami piszok nehéz volt, de azok már megtanítottak a játék használatára. Ez a DOS2 esetén egész egyszerűen nem áll meg. Egész egyszerűen olyan erős ellenfeleket dob rád, hogy semmi esélyed nincs ellenük a feltámasztó botok nélkül.* Olyan karaktert, akinek bőven 1000 feletti pajzsa van, de inkább 2000 tája és mindenre 40% feletti csökkentéssel egy támadással megöl az ellen, úgy, hogy 50 táji kezdeményezésem volt. Ezzel mégis mi a f*szt kezdjen a játékos...?

    *Amit persze tök véletlenül ad egy kis quest. Én nem néztem meg és mit adj isten jól válaszoltam. Meg aztán loptam is tőle. Ja, mert anélkül a játék elején semmire sincs pénzed. De egyszerűbb simán lopni.


    A játék meg mintha visszafejlődött volna az első rész óta. Ott a játék elején levő elhagyott csapdázott villában több ötlet volt, mint talán az egész DOS2-ben... Vagy lehet, hogy csak az újdonság varázsa. A DOS2-ben kb. a legötletesebb rész a lángokban álló harc volt a villában és ennyi.

    A játék nagy részében az egyetlen megoldás szinte csak a harc volt. Alig volt rész, ahol a kidumálás segített, hiába volt mindig max. táján. Lopakodós trükkös quest se volt nagyon.

    A játék vége meg egész egyszerűen kb. a vérlázító szinten van. A Doctors szál kb. a semmiből jön és nem is értettem, hogy mi. A másik, hogy végén olyan statjai voltak a többi lénynek, hogy teljesen esélytelen volt velük szembe szállni. Viszont a Baccus R-t leverni velük meg semmi nem volt. Nekem kb. semmi dolgom nem volt. Balansz sehol...

    A skillek nagy részének is semmi értelme, vagy tisztán látszik, hogy legfeljebb lone wolf-ban van értelme, vagy még ott sem. A retribution meg a másiknak.

    Ja, és a "naaaaaaaaaagy no.1" RPG harcrendszere is pont olyan szar és ökör, mint a Witcher III-é. A LVL differencia a döntő, semmi más. Ez kb. lineáris játékot csinál az egészből, mert 1 LVL diff. esetén is kb. szinte lehetetlen bármi erősebbet leverni.

    Erről a design ökörségről leszokik valaha a játékipar...? Open world játék. A seggem open, az. Annak tűnik. a LVL miatt csőjáték ez is, csak szélesebb a cső néhol, de ennyi.

    Komolyan mondom, a tök jó első rész után, mintha meghallgatták volna az összes fórumozó tanácsát...
    ...és aztán minden téren szar játékot csináltak volna.

    A végén a történet érdekes, mert a végén jön a teljesen logikátlan twist. Ok, Lucian mellé állok...
    ...majd jön a Doctor és teszi amit...
    Aki ki a tököm is egyébként? Egy tök lényegtelen Jahan féle mellékszálban tűnt fel. Ja, hol is van Jahan...?
    Kb. nem is értem már, hogy mi a túrót keres itt.
    Mitől is ilyen OP? Hol is volt eddig? Mit is csinált eddig...? Ez miféle történetvezetés...?

    Ha betartom az egyességet, ami kb. meg se volt fogalmazva micsoda, akkor minden társam ellenszegül. Ha nem, akkor meg a fő karakter elveszik. Az igen...

    Ja, hogy annál volt az összes poti, hogy átlátható legyen kinél mi van és elveszi az összest?
    Micsoda fantasztikus logika...
    Reload...

    És ilyen ökörségekkel van teli az EGÉSZ játék. Az elsőben soha nem éreztem ilyet. Sehol.

    A LVL különbség viszi a prímet mindenhol. Pont olyan balfék rendszer, mint a Witcher III-ban.
    Csak emiatt az open world valójában csőjáték.
     
  15. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Egyáltalán nem. Nézd meg bátran.
     
    molnibalage likes this.
  16. Heim

    Heim Well-Known Member

    Én mindig lone wolfban toltam saját karival, nem szeretem az előre megírt karaktereket. Igazából minden úgy van ahogy írod. Trükkös questek nekem se nagyon rémlenek, de csak azért nincsenek benne szerintem mert rengeteg apróság volt elrejtve amiket megtalálhattál és akkor új útvonalakon folytathattad. De nem mint egy quest része, hanem csak úgy szanaszét a világban. Szóval vannak benne a harcot néha kikerülhetővé tévő apróságok csak nagyon el vannak dugva. Engem a harcrendszere amúgy hidegen hagyott, inkább a játék részletessége, a választások fontossága fogott meg. Nem játszottam még ki egyszer sem, de a sztori végéről néztem spoilereket YT-n, nekem egyáltalán nem jött be a fő történet. A Witcher 3 nekem se jött be.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Félreértesz. A WIII minden idők egyik legjobb játéka úgy, hogy ha felosztanám 8 nagy részre a játékot és pontoznám, akkor ott is legalább 2 terület 0 pontot kapna. Csak ezzel is világbajnok. Az egyik a harcrendszer és szintezés, a másik a crafting +UI
     
  18. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

  19. Heim

    Heim Well-Known Member

    Igen akkor félreértettelek. Eddig úgy tűnik egyedüli vagyok akinek túlzottan nem tetszett a Witcher 3.
     
    endre likes this.
  20. Heim

    Heim Well-Known Member

    Bocsi a dupla posztért már nem engedi szerkeszteni az előzőt. Ha már Witcher 3-ról volt szó:

    https://index.hu/tech/godmode/2020/..._gold_game_pass_humble_bundle_epic_games_gog/

    "Ismét megtörjük a sorozat egyik ősi hagyományát, és a CD Projekt Red GOG nevű boltjával kezdünk. Nemrég indították el a GOG 2.0-s felületüket, és nagyon szeretnék, ha mindenki minél több játékos fiókját hozzákötné ehhez.

    ÖSZTÖNZÉSKÉNT JÚNIUS 23-IG, HA VALAKI ÖSSZEKÖTI A GOG-OS FIÓKJÁT EGY BÁRMILYEN OLYAN FIÓKJÁVAL, AMIN MEGVAN A WITCHER 3 BÁRMILYEN VÁLTOZATA (LEGYEN AZ XBOX, PLAYSTATION, BÁRMI), AKKOR AUTOMATIKUSAN MEGKAPJA A GOG KÖNYVTÁRÁBA A JÁTÉK FULLEXTRÁS VERZIÓJÁT."
     

Ezen oldal megosztása