[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
Számít a gear. Úgy adódott, hogy csomó ruhám extra criticalt ad. Meglepődtem utána milyen könnyen szedek szét mindenkit azelőtt meg 1 tár/ellenfél volt. Skillek, ruha, fegyverek, minden számít. Ha észre veszem, hogy valamivel gond van, lehet korrigálni és érezhető utána a változás. Külön tetszik, hogy nagyon sok féle ruha van. Ha akarsz lehetsz normál ruhában, cyber cuccban, katonai ruhákban .... persze csak az én karim néz ki úgy mint egy útszéli szakadt ribanc. :D Persze az megér egy szemöldökfelvonást, hogy egy top, amiből kilátszik majdnem minden többet véd mint egy lövedékálló mellény, de legalább nem egyenkinézetű lesz a kari pár szint múlva. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
És van is értelme? Mert a Witcher III esetén csak a te vs szörny LVL számított. A fegyver semmit. Ugyanazzal a gearral 26. szinten egy 30. szintű gólem beszerezhetetlen volt, amit 30 szinten levertem kb. fél tucat ütésből....

Ugyan valahol speciális eset, mert én főleg meglepetésből mesterlövész fegyverrel való lövésre gyúrtam rá, és a játékban ez szerintem ez kissé túl tápos lett, simán lehet egy lövéssel kivégezni sok szinttel magasabb ellenfeleket ugyanis. A Boss Fight-oknál ciki ez, mert ott ugye nem annyira működik.

Ezzel együtt nagyon jól szét vannak osztva a fegyverek, tényleg van kvázi önirányító-minirakétát kilövő fegyvertől a sörétes puskán át (ami persze cafatokra tépi a célpontot) a falon átlövő fegyverig minden. És most csak a lőfegyvereket mondtam, a közelharci fegyverek egy külön téma.

Azzal együtt, hogy a játékélmény előnyt élvez a realitásokkal és logikával szemben, szóval egy pisztoly egyetlen lövedéke simán sokszorosát sebezheti egy azonos szintű gépkarabély egyetlen lövedékének. Ami így... furi. De ha elengedi az ember az ilyen logikátlanságokat, rájön, hogy azért csinálták így, mert különben a kutya nem használna pisztolyokat. Szóval a játékélmény szempontjából ez érthető döntés...

A harcoknál pedig a skillek is sokat számítanak, szóval nem a szint számít annyira, hanem hogy milyen irányba terelted a karakteredet...

Ha itt is ez van, akkor halottnak a csók.
És a cuki az, hogy n+1 "open world" játékban ez a modellezési alap. Valójában az "open world" emiatt majdnem egy csőjáték, csak a többségnek nem tűnt fel. Mert nem csőben mész, mert cső láthatatlan.

Itt más a történet.

Ahol valóban látványos gyengeségek vannak, az például az utcán sétáló emberek gyengén kivitelezett dolgai. Nem látsz olyat, hogy egy hétköznapi NPC otthonról elindul, elmegy a munkahelyére, délben lemegy a kínaiba ebédelni, délután meg elmegy egy sztripper klubba. Ugyanis nagyjából ezt ígérték a 2018-as E3 videóban. Ha innen nézzük, akkor óriási a kontraszt, mert valójában a többi open-world játékban látott, nagyjából 50 soros scriptet követő buta AI-t látjuk. Szóval a kritika e téren jogos.

Ahogy ez köszön vissza a járműveknél is, ha leállsz az úton az autóval, képtelen az AI kikerülni, és rövid úton tucatnyi autó fog sorban állni az úton. És ennél azért már láttunk jobbat.

A másik gyenge pont a fizika, például az, ahogy a víz reagál a behatásokra (lövések, robbanások), vagy például a fák, növényzet. Vagy egy szikla.

Az open world a The Witcher III szinten értendő itt is, csak éppen egy meglehetősen nagy városban. Kismillió érdekes dologba botlik az ember, amelyek előre lescriptelt, legyártott dolgok. Egyfelől nyilván ez is visszatetsző, hogy tudod, hogy ez egy scriptelt dolog, de a másik oldalról ha ezt a részét elengeded, akkor viszont tényleg rengeteg jól kidolgozott érdekes mini-történetet kapsz. Ahogy a The Witcher III-ban, csak éppen kb. 5x nagyobb léptékben...
 
M

molnibalage

Guest
Számít a gear. Úgy adódott, hogy csomó ruhám extra criticalt ad. Meglepődtem utána milyen könnyen szedek szét mindenkit azelőtt meg 1 tár/ellenfél volt. Skillek, ruha, fegyverek, minden számít. Ha észre veszem, hogy valamivel gond van, lehet korrigálni és érezhető utána a változás. Külön tetszik, hogy nagyon sok féle ruha van. Ha akarsz lehetsz normál ruhában, cyber cuccban, katonai ruhákban .... persze csak az én karim néz ki úgy mint egy útszéli szakadt ribanc. :D Persze az megér egy szemöldökfelvonást, hogy egy top, amiből kilátszik majdnem minden többet véd mint egy lövedékálló mellény, de legalább nem egyenkinézetű lesz a kari pár szint múlva. :p
Ez jó hír.
Mert, amikor én kiszúrtam a W III ezen hibáját, akkor döntöttem el, hogy én nem barangolok sokat és ásom ki a cuccokat. Felesleges. Letudtam a történetet és csá.

A harcoknál pedig a skillek is sokat számítanak, szóval nem a szint számít annyira, hanem hogy milyen irányba terelted a karakteredet...
Konkrétan ez a nevetséges mechanikát el kéne felejteni a fenébe. Ha ügyes vagy, mert sikerült jó cuccot összeszedni, akkor díjazza a játék és ne húzzon már le, hogy "de hát alacsony szintű vagy".
Ahogy ez köszön vissza a járműveknél is, ha leállsz az úton az autóval, képtelen az AI kikerülni, és rövid úton tucatnyi autó fog sorban állni az úton. És ennél azért már láttunk jobbat.
Ez 10+ éve is gáz lett volna, nemhogy ma.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Konkrétan ez a nevetséges mechanikát el kéne felejteni a fenébe. Ha ügyes vagy, mert sikerült jó cuccot összeszedni, akkor díjazza a játék és ne húzzon már le, hogy "de hát alacsony szintű vagy".

Mármint a szint alapú fejlődést? Ebben egyetértünk, de itt ellentmondás van a nagy tömegek és a szűk réteg közötti kiszolgálás között. A játékosok nagy része hozzá lett szoktatva a szint alapú fejlődéshez, ami 40 éve a Pen&Paper D&D korszakában még egy korszakalkotó dolog volt, de manapság már erősen idejétmúlt. Viszont hiába, mert kell a felhasználónak a visszacsatolás, hogy fejlődik a karaktere.

Én a White Wolf féle Vampire / Werewolf pen&paper szerepjátékok óta a skill-alapú fejlődésre épülő szerepjátékokat preferálom, és a CP2020 is valami ilyesmi alapú, tehát pl. az életerődet nem tudod fejleszteni, csak azt, hogy mondjuk a felvett páncéllal kevésbé sérülj.

Sajnos itt nem ezt a játékmechanikát vették alapul, ha jól sejtem a fentiek miatt - mert a játékosok egyszerűen ehhez vannak hozzászokva, és így sokan fanyalogtak volna amiatt, hogy mi az, hogy nincs szintlépés, nem fejleszthetőek az alaptulajdonságok és így tovább?

Ez 10+ éve is gáz lett volna, nemhogy ma.

Nem véletlenül figurázzák ki. Lássuk be, ez a játék nem az AI miatt alkotott maradandót (hanem a történetmesélés, hangulat és a grafika miatt).

 
M

molnibalage

Guest
Mármint a szint alapú fejlődést? Ebben egyetértünk, de itt ellentmondás van a nagy tömegek és a szűk réteg közötti kiszolgálás között. A játékosok nagy része hozzá lett szoktatva a szint alapú fejlődéshez, ami 40 éve a Pen&Paper D&D korszakában még egy korszakalkotó dolog volt, de manapság már erősen idejétmúlt.
??????
Ott a LVL határozta meg a skill pt és mást, de nem emlékszem arra, hogy bármi számításba vette volna, hogy a te LVL értéked és szörny LVL értéke mi. Már, ha volt ilyen statja.

viszont hiába, mert kell a felhasználónak a visszacsatolás, hogy fejlődik a karaktere.
Erre valók a skillek és azok használata. A Gothicban, ha elbasztad a karakteredet, akkor IJ.

Ez a "visszajelzés" oda vezet, hogy TELJESEN mindegy mit csinálsz Witcherben.
A teljes skillfa, craft és minden más csak kamu és nincs értelme.
Számomra a visszajelzés az, hogy a kedves fejlesztők:
  • vagy tökhülyék
  • vagy engem néznek tökhülyének
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113
??????
Ott a LVL határozta meg a skill pt és mást, de nem emlékszem arra, hogy bármi számításba vette volna, hogy a te LVL értéked és szörny LVL értéke mi. Már, ha volt ilyen statja.


Erre valók a skillek és azok használata. A Gothicban, ha elbasztad a karakteredet, akkor IJ.

Ez a "visszajelzés" oda vezet, hogy TELJESEN mindegy mit csinálsz Witcherben.
A teljes skillfa, craft és minden más csak kamu és nincs értelme.
Számomra a visszajelzés az, hogy a kedves fejlesztők:
  • vagy tökhülyék
  • vagy engem néznek tökhülyének
A DnD-ben a szint mindent meghatározott, mennyi Hp van, mekkora az ellenállásod, mekkora az alap támadó értéked, milyen szintű varázslatokat használhatsz. Ezek mind egy Level táblázaton volt megadva, plusz Xp-t is level alapon kaptál.
Minden ellenség szintjét hozzá kellett viszonyítani a karakteréhez és egy táblázatból kinézni hogy mennyi Xp kaphat érte.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Konkrétan ez a nevetséges mechanikát el kéne felejteni a fenébe. Ha ügyes vagy, mert sikerült jó cuccot összeszedni, akkor díjazza a játék és ne húzzon már le, hogy "de hát alacsony szintű vagy".

Próbáld ki CEMU-val.


Olvastam, hogy valaki játszik itt Men of War: Assault Squad 2-vel. Nekem is megvan, de nem tetszett, viszont mostanában YT videókat nézegettem róla megint hátha megtetszik. Viszont, találtam egy ilyet: Men of War 2: Arena


Ez elvileg az eredeti Men of War készítőinek a munkája, új, és free to play. Számomra eddig ismeretlen volt, ma bukkantam rá. Van-e valakinek valamilyen tapasztalata vele?

F2P, nincs az az Isten, hogy az időmet pazaroljam rá.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bekerült az EA Play a pc-s GamePass-be is.


Mondjuk számomra akkor érne vmit ha klasszikus EA címek is elérhetőek lennének, mint az NFS: Underground-ok, LOTR: Return of the King, Star Wars: KOTOR 1-2...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
??????
Ott a LVL határozta meg a skill pt és mást, de nem emlékszem arra, hogy bármi számításba vette volna, hogy a te LVL értéked és szörny LVL értéke mi. Már, ha volt ilyen statja.

Molni a D&D esetében valós, kvázi társasjátékként játszott szerepjátékokról írtam. Abban a korszakban volt újdonság és előremutató a szintrendszer, mert a játékosok tényleg érezték, hogy egyre erősebb és hatalmasabb lesz a karakterük.

Ennek az lett viszont az eredménye, hogy akár csak 2-3 szint eltérés is nagyjából reménytelenné tette a csatát, mert annyival jobb varázslatok, harci értékek és persze eszközök voltak a karakterek (és/vagy szörnyek) között. Emiatt a szörnyek szintje is arra lett "belőve", hogy az adott szintű karaktereknek nagyjából reális, de legyőzhető kihívást jelentsenek, így a mesélő, ha akarta simán csinálhatott egy "falat" egy olyan szörnnyel, ami egyszerűen túl magas szintű a játékosoknak, és csak később, már tapasztaltabban tudják majd legyőzni.

A számítógépes szerepjátékok ezt a logikát vették legtöbbször át, egyfelől azért, mert a játékosoknak kellett a pozitív visszacsatolás, hogy fejlődnek, haladnak, másfelől pedig kellett az a bizonyos "fal", ami visszatartja a játékost azoktól a szörnyektől, bossoktól, területektől, ahol az adott szakaszban még nem kellene lennie és nem kellene harcolnia. Tehát erről az oldalról negatív visszacsatolást kap a játékos.

A The Witcher III esetén is megvolt ez, csak persze nem sikerült olyan jól.

Mielőtt jövünk az ellenpéldákkal (én is jöttem már), hozzá kell tenni, hogy a tisztán skill(point) alapú szerepjátékoknak is meg vannak a saját egyensúly problémái. Erre a korábban említett White Wolf játékoknál az a mára legendássá vált példát szokták felhozni, hogy addig lehet a pozitív és negatív előéleti dolgokkal játszani, hogy egy partyban frissen generált karakterek között az egyik induláskor laposra verte a másikat, mivel volt egy +4-es baseball ütője...

Erre valók a skillek és azok használata. A Gothicban, ha elbasztad a karakteredet, akkor IJ.

Ez pedig szerepjáték szempontból óriási ellentmondás, hiszen egy jól kiegyensúlyozott szerepjáték esetén pont arról szól a dolog, hogy minden boss-t le tudja győzni, minden kihívást meg tudjon oldani a karakter adott szinten. Ha egy zárt ajtóval találkozol, akkor egy fizikai tulajdonságokra gyúrt karakter be tudja törni, egy ügyes és lopakodásra kihegyezett karakter el tudja lopni a kulcsot, egy technikai hátterű karakter fel tudja törni a zárat, és így tovább.

Tehát nincs olyan, hogy "elbasztad a karaktered", mert meg kell(ene) tudnod oldani minden nehézséget, legfeljebb más oldalról kell megközelíteni az adott problémát.

Ez az, ami egy Pen & Paper szerepjátéknál a mesélő és a játékos kreativitásával megoldható, de egy számítógépes játék esetén a küldetéseket készítő fejlesztőktől függ, hogy mennyire sikerül.

Ez az az asztal, ahol a Cyberpunk 2077 is sokat ígért, és bár tényleg sok téren nagyon kreatív megoldásokra van lehetőség (pl. kiírthatsz egy teljes bázist a nélkül, hogy a lábadat a területére teszed, megfelelő hacking skillekkel), de azért ott is gyorsan kiderülnek azok a dolgok, hogy például a craftingra való gyúrás nem kapott elég figyelmet, így ha erre hajtasz a harcban használható skillek helyett, akkor itt is van 'Így Jártál' szituáció...

Ez a "visszajelzés" oda vezet, hogy TELJESEN mindegy mit csinálsz Witcherben.
A teljes skillfa, craft és minden más csak kamu és nincs értelme.
Számomra a visszajelzés az, hogy a kedves fejlesztők:
  • vagy tökhülyék
  • vagy engem néznek tökhülyének
  • Mindenkinek meg akarnak felelni, és emiatt senkit sem sikerült tökéletesen kielégíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez az az asztal, ahol a Cyberpunk 2077 is sokat ígért, és bár tényleg sok téren nagyon kreatív megoldásokra van lehetőség (pl. kiírthatsz egy teljes bázist a nélkül, hogy a lábadat a területére teszed, megfelelő hacking skillekkel), de azért ott is gyorsan kiderülnek azok a dolgok, hogy például a craftingra való gyúrás nem kapott elég figyelmet, így ha erre hajtasz a harcban használható skillek helyett, akkor itt is van 'Így Jártál' szituáció...

Pedig már gondolkoztam, hogy az 1.2 után felrakom, de úgy látszik elbaxtam a karaktert.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Bekerült az EA Play a pc-s GamePass-be is.


Mondjuk számomra akkor érne vmit ha klasszikus EA címek is elérhetőek lennének, mint az NFS: Underground-ok, LOTR: Return of the King, Star Wars: KOTOR 1-2...

A Star Wars: KOTOR 1-2 (és a többi "régi" játék) jogai nem az EA-nál vannak, hanem a Disney / Lucasfilm / Lucasfilm Games-nél.
Az EA-val kötött szerződés a már futó, illetve az EA által fejlesztendő játékokra vonatkozik.
Ha megnézed, a Steam-en is a KOTOR-nál a kiadó melletti felsorolásban a Disney / Lucasfilm van.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A Star Wars: KOTOR 1-2 (és a többi "régi" játék) jogai nem az EA-nál vannak, hanem a Disney / Lucasfilm / Lucasfilm Games-nél.
Az EA-val kötött szerződés a már futó, illetve az EA által fejlesztendő játékokra vonatkozik.
Ha megnézed, a Steam-en is a KOTOR-nál a kiadó melletti felsorolásban a Disney / Lucasfilm van.

Pont írni akartam, hogy a PC-s kliensben benne van az ÖSSZES Star Wars játék, csak konzolon nem elérhető :)

Gyűrűk Úra és régi NFS viszont nincs :( utóbbi gondolom a zenék miatt.

Karácsonykor 7700ft-ért vettem 4 hónap GP for PC-t, már csak a Fallout 4 miatt megérte, de így lehet végre végigtolom a Mass Effect 3-at is mielőtt lejár.

Szerk.: viszont kissé elgondolkoztató, hogy anno 1 mobiljáték miatt beregisztrált és sosem használt EA account-omon van 4 "barátom".
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Pedig már gondolkoztam, hogy az 1.2 után felrakom, de úgy látszik elbaxtam a karaktert.

Ha full a craftingra mentél rá, akkor sincs gond, vagy reseteled a skill pontokat, igaz a "canon" megoldás (vásárolható cucc a ripperdoc-oknál 100 000 eurodollárért) drága cucc, de vannak erre addonok is a NexusMods-on például.
Függően attól, milyen harci skillekre gyúrtál, egyébként nincs igazán rossz út, de ha semmi harci skillre nem gyúrtál, az azért lehet ciki az elején...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha full a craftingra mentél rá, akkor sincs gond, vagy reseteled a skill pontokat, igaz a "canon" megoldás (vásárolható cucc a ripperdoc-oknál 100 000 eurodollárért) drága cucc, de vannak erre addonok is a NexusMods-on például.
Függően attól, milyen harci skillekre gyúrtál, egyébként nincs igazán rossz út, de ha semmi harci skillre nem gyúrtál, az azért lehet ciki az elején...

Black Unicorn-nal toltam, asszem full közelharc, meg elkezdtem puskákra pakolni.
Hackelést ignoráltam fullosan.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
T

Törölt tag 008

Guest
Black Unicorn-nal toltam, asszem full közelharc, meg elkezdtem puskákra pakolni.
Hackelést ignoráltam fullosan.
Ahol most tartok úgy látszik meg lehet nélküle is élni. Nekem a fejemben már össze van rakva a következő karakter, ami egy teljesen hús (0 implant, 0 hack) közelharcos. Iszonyat táp a katana, de most még mindent próbálgatok az első karimmal.
A 3ik karim is alakul fejben, az meg egy szét implantolt pszichopata hacker....talán stealth vagy sniper skillekkel mellé. Még nem tudom, van addig időm.
Kár, hogy nincs coop/multi része. Specializált karik partyban lennének jók.

EvHMOc2XIAAtxlz
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Black Unicorn-nal toltam, asszem full közelharc, meg elkezdtem puskákra pakolni.
Hackelést ignoráltam fullosan.

Akkor nem tudom mi a probléma. :)
Hackelés nélkül is teljesen jól lehet tolni.
Én especiel nem kedvelem a közelharcot, de sokan dícsérik, és az általános tapasztalat az, hogy jól el lehet boldogulni azzal is. Később nagyjából egyből lehet fejezni mindenkit. ;)

Kár, hogy nincs coop/multi része. Specializált karik partyban lennének jók.

A CP2077-nek nem is lesz. Miután a történet közepén "mi" vagyunk, fejünkben a chippel, így ezt nehéz is lenne multi-coop módra megoldani.
De folyik a háttérben egy multi játék fejlesztése a CP világában, legalábbis pár hónapja még volt szó róla, hogy az egy különálló projekt.
 
M

molnibalage

Guest
A DnD-ben a szint mindent meghatározott, mennyi Hp van, mekkora az ellenállásod, mekkora az alap támadó értéked, milyen szintű varázslatokat használhatsz. Ezek mind egy Level táblázaton volt megadva, plusz Xp-t is level alapon kaptál.
Minden ellenség szintjét hozzá kellett viszonyítani a karakteréhez és egy táblázatból kinézni hogy mennyi Xp kaphat érte.
Ez ebben a formában nem igaz, mert statjaid alapján kapsz szintlépéskor dolgokat és vannak tárgyaid és azoknak képessége.
Molni a D&D esetében valós, kvázi társasjátékként játszott szerepjátékokról írtam. Abban a korszakban volt újdonság és előremutató a szintrendszer, mert a játékosok tényleg érezték, hogy egyre erősebb és hatalmasabb lesz a karakterük.

Ennek az lett viszont az eredménye, hogy akár csak 2-3 szint eltérés is nagyjából reménytelenné tette a csatát, mert annyival jobb varázslatok, harci értékek és persze eszközök voltak a karakterek (és/vagy szörnyek) között. Emiatt a szörnyek szintje is arra lett "belőve", hogy az adott szintű karaktereknek nagyjából reális, de legyőzhető kihívást jelentsenek, így a mesélő, ha akarta simán csinálhatott egy "falat" egy olyan szörnnyel, ami egyszerűen túl magas szintű a játékosoknak, és csak később, már tapasztaltabban tudják majd legyőzni.

A számítógépes szerepjátékok ezt a logikát vették legtöbbször át, egyfelől azért, mert a játékosoknak kellett a pozitív visszacsatolás, hogy fejlődnek, haladnak, másfelől pedig kellett az a bizonyos "fal", ami visszatartja a játékost azoktól a szörnyektől, bossoktól, területektől, ahol az adott szakaszban még nem kellene lennie és nem kellene harcolnia. Tehát erről az oldalról negatív visszacsatolást kap a játékos.

A The Witcher III esetén is megvolt ez, csak persze nem sikerült olyan jól.

Mielőtt jövünk az ellenpéldákkal (én is jöttem már), hozzá kell tenni, hogy a tisztán skill(point) alapú szerepjátékoknak is meg vannak a saját egyensúly problémái. Erre a korábban említett White Wolf játékoknál az a mára legendássá vált példát szokták felhozni, hogy addig lehet a pozitív és negatív előéleti dolgokkal játszani, hogy egy partyban frissen generált karakterek között az egyik induláskor laposra verte a másikat, mivel volt egy +4-es baseball ütője...



Ez pedig szerepjáték szempontból óriási ellentmondás, hiszen egy jól kiegyensúlyozott szerepjáték esetén pont arról szól a dolog, hogy minden boss-t le tudja győzni, minden kihívást meg tudjon oldani a karakter adott szinten. Ha egy zárt ajtóval találkozol, akkor egy fizikai tulajdonságokra gyúrt karakter be tudja törni, egy ügyes és lopakodásra kihegyezett karakter el tudja lopni a kulcsot, egy technikai hátterű karakter fel tudja törni a zárat, és így tovább.

Tehát nincs olyan, hogy "elbasztad a karaktered", mert meg kell(ene) tudnod oldani minden nehézséget, legfeljebb más oldalról kell megközelíteni az adott problémát.

Ez az, ami egy Pen & Paper szerepjátéknál a mesélő és a játékos kreativitásával megoldható, de egy számítógépes játék esetén a küldetéseket készítő fejlesztőktől függ, hogy mennyire sikerül.

Ez az az asztal, ahol a Cyberpunk 2077 is sokat ígért, és bár tényleg sok téren nagyon kreatív megoldásokra van lehetőség (pl. kiírthatsz egy teljes bázist a nélkül, hogy a lábadat a területére teszed, megfelelő hacking skillekkel), de azért ott is gyorsan kiderülnek azok a dolgok, hogy például a craftingra való gyúrás nem kapott elég figyelmet, így ha erre hajtasz a harcban használható skillek helyett, akkor itt is van 'Így Jártál' szituáció...


  • Mindenkinek meg akarnak felelni, és emiatt senkit sem sikerült tökéletesen kielégíteni.

A Gothic esetén alacsony szinten már 1-2 okrot le lehetett verni, ha ügyes voltál és nem arról volt szó, hogy a játék rendszere sebezhetetlenné tette őket, csak mert nem LVL20 voltam, hanem LVL 12.
Ez szerintem óriási szakadék...
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113
Ez ebben a formában nem igaz, mert statjaid alapján kapsz szintlépéskor dolgokat és vannak tárgyaid és azoknak képessége.
Hát most nagyon nem akarok erről vitát nyitni, de minden igaz abból leírtam, egyedül az intelligencia számít szintlépéskor amiből a képzettség pontokat vonatkoztatod, de ezek harcban szinte teljesen elhanyagolhatóak.

Az meg hogy különféle tárgyakat tudsz használni bizonyos szempontból lényeges, mert tényleg fel lehet tápolni egy karit +3 cuccokkal úgy hogy 4-5 szinttel magasabb lényeket is elverjen, de az ilyen cuccok ritkák és hidd el nekem lehetsz te akármilyen ügyes meg okos egy 2. szintű karival nem fogsz elverni egy 10. szintűt. Varázstárgyak nélkül pedig teljes mértékben a szint számít a harcban, magasabb szinten van esély taktikázni varázslatokkal meg képességekkel, de alacsonyabb szinten full általános iskolás matek az egész meg némi szerencse.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez a "visszajelzés" oda vezet, hogy TELJESEN mindegy mit csinálsz Witcherben.
A teljes skillfa, craft és minden más csak kamu és nincs értelme.
Számomra a visszajelzés az, hogy a kedves fejlesztők:
  • vagy tökhülyék
  • vagy engem néznek tökhülyének
Jelen esetben te vagy a hülye.
Az utolsó beállítási lehetőség pontosan azt takarja, ami miatt sírsz.
The-Witcher-3-Wild-Hunt07202020-101513-24110.jpg