[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Pont írták pár napja az egyik fórumon, hogy sok fps huszár csalódni fog, hogy a CP'77 egy rpg nem CoD szerű lövölde lesz :D
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
M

molnibalage

Guest
ePapírt lol :)
Amúgy én az első teaser trailertől nagy izgalommal követtem a játékot, de ami óta kijöttek az első játékmenetek én nem érzem igazi steampunknak a játékot, számomra teljesen úgy tűnik, hogy ez egy olyan GTA, amit egy scifi-sített környezetbe helyeztek úgy, hogy nem teljesen szabadok a döntéseid, hanem pár fő irányba lekorlátozott a választott karakterosztály alapján. Sőt még a statpontokkal is játszani kell majd, mint egy szerepjátékban, na ez már nekem too much of it. Minél többet látoka játékmechanikából, annál biztosabb, hogy én ezzel nem fogok játszani... persze amúgy szép a grafikája, de nekem kb ennyi. Nekem akkor már inkább GTA
Nekem inkább az a fura, hogy ok, hogy a városnak van szép negyede is, de a videón csillog minden, mint a kutyatöke. A Remember Me-ben a város lepusztult része tényleg annak is nézett ki.

Félig jó kérdés. Azért félig, mert a CP fikcionális történelme szerint a globális hálózat (ie.: Internet ottani megfelelője) le lett zárva, amikor a 4. Céges Háború idején (2020-2023) egy hacker rászabadított egy gyilkos vírust (R.A.B.I.D.S.). A CP hálózatát kvázi agyba dugva használták, ennek az persze a hátránya, hogy közvetlenül hozzá lehet férni az agyadhoz a hálózaton keresztül.

Globális hálózat nélkül az azonosítás is old school módra működhet. Szóval az ott, amit a V átadhatott, valami olyasmi lehet, mint egy útvonalengedély vagy CMR fuvarlevél.
Ájszí, tehát az papír a legerősebb fizika tűzfal. :)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
ePapírt lol :)
Amúgy én az első teaser trailertől nagy izgalommal követtem a játékot, de ami óta kijöttek az első játékmenetek én nem érzem igazi steampunknak a játékot, számomra teljesen úgy tűnik, hogy ez egy olyan GTA, amit egy scifi-sített környezetbe helyeztek úgy, hogy nem teljesen szabadok a döntéseid, hanem pár fő irányba lekorlátozott a választott karakterosztály alapján.

Jujj...
  1. Cyberpunk, nem Steampunk
  2. Nincsenek karakterosztályok, három lifepath (életút) van, amely az előéletedet határozza meg (Nomad, Street Kid és Corpo), ezek bizonyos szintű extra opciókat tesznek lehetővé a párbeszédekkor (egy Céges hátterű ember jobban tisztában van a cégek közötti ármánykodásnak, egy Street Kid tudja, hogy az utcán ki kicsoda).
  3. Ez egy szerepjáték lesz, mint a The Witcher 3, a Skyrim vagy a Fallout 4. Sokan esnek abba a hibába, hogy azért mert városban játszódik főleg, illetve lesznek vezethető autók, plusz lehet lövöldözni, egy GTA klónnak skatulyázzák be a játékot. Nagyon-nagy tévedés, ez eleve szerepjátéknak készült...
A fentiek alapján akkor ez nem a Te játékod lesz tényleg...
 
  • Tetszik
Reactions: Pelger and hendrick

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Nekem inkább az a fura, hogy ok, hogy a városnak van szép negyede is, de a videón csillog minden, mint a kutyatöke. A Remember Me-ben a város lepusztult része tényleg annak is nézett ki.

Egyfelől városnak lesz lepusztult része (pl. Pacifica, Watson egyes részei) és lesz csilli-villi része is (pl. City Center, North Oak).

nlc-scr-3.jpg


nlc-scr-15.jpg


nlc-scr-16.jpg


A másik oldalról a CP féle világ egyik meghatározó eleme pont a "króm", az, hogy minden látványos legyen...
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Pont írták pár napja az egyik fórumon, hogy sok fps huszár csalódni fog, hogy a CP'77 egy rpg nem CoD szerű lövölde lesz :D
Nos igen, én sosem szerettem ezeket a kockával dobálgatós papír szerepjátékokat sem, és számítógépen sem díjazom, hogy statpontfarigcsálással kell eltöltenem az időm jelentős részét. Az SWTORban pl PvE játékmódban kiválóan eljátszhat az ember e nélkül, de PvP módban lehetetlen elérni bármit is stathegyezés nélkül. Ha a CP77-ben ez elkerülhetetlen lesz a játékmenetben, bizony sok ember lesz unhappy.
Statfarigcsálásnak megvan az értelme az ilyen menedzsment szemléletű tycoon játékoknál, ahol egy cégbirodalmat irányítasz, vagy egyéb katonai stratégia játékokban, ahol a logisztika és a menedzsment hangsúlyt kap. Érdekes, hogy régen sok ilyen volt, mostanában vagy nem ismerem az új játékokat, vagy kihalófélben vannak. Ott a statfaragás a játék célja, és tetszik is, de a CP esetében én valami syndicate-szerűségre számítottam GTA-val keresztezve.
Az UFO enemy unknown/ Xcom franchise még egy olyan játék, ahol statfaragás hangsúlyos, de körökre osztott játékoknál ezt elég természetesnek veszi az ember és nem is kellemetlen, olyan, mint egy logikai kirakós, de a CP77 nem így néz ki.... ha egy új stílusú játékot teremtenek, mert úgy néz ki ez történik, két dolog történhet, vagy nagyon sok happy, vagy nagyon sok unhappy consumer lesz. Hát meglátjuk, most a legújabb határidő tolás miatt ha jól látom kb 2 hét múlva.

Ad CIFU
A fentiek alapján akkor ez nem a Te játékod lesz tényleg...
Igen, sajnos a teasernél ez még nem derült ki, és másra számítottam, mint ami lett belőle. Ez a baj a teaserekkel,
 
M

molnibalage

Guest
Nos igen, én sosem szerettem ezeket a kockával dobálgatós papír szerepjátékokat sem, és számítógépen sem díjazom, hogy statpontfarigcsálással kell eltöltenem az időm jelentős részét. Az SWTORban pl PvE játékmódban kiválóan eljátszhat az ember e nélkül, de PvP módban lehetetlen elérni bármit is stathegyezés nélkül. Ha a CP77-ben ez elkerülhetetlen lesz a játékmenetben, bizony sok ember lesz unhappy.
Statfarigcsálásnak megvan az értelme az ilyen menedzsment szemléletű tycoon játékoknál, ahol egy cégbirodalmat irányítasz, vagy egyéb katonai stratégia játékokban, ahol a logisztika és a menedzsment hangsúlyt kap. Érdekes, hogy régen sok ilyen volt, mostanában vagy nem ismerem az új játékokat, vagy kihalófélben vannak. Ott a statfaragás a játék célja, és tetszik is, de a CP esetében én valami syndicate-szerűségre számítottam GTA-val keresztezve.
Az UFO enemy unknown/ Xcom franchise még egy olyan játék, ahol statfaragás hangsúlyos, de körökre osztott játékoknál ezt elég természetesnek veszi az ember és nem is kellemetlen, olyan, mint egy logikai kirakós, de a CP77 nem így néz ki.... ha egy új stílusú játékot teremtenek, mert úgy néz ki ez történik, két dolog történhet, vagy nagyon sok happy, vagy nagyon sok unhappy consumer lesz. Hát meglátjuk, most a legújabb határidő tolás miatt ha jól látom kb 2 hét múlva.

Ad CIFU
A fentiek alapján akkor ez nem a Te játékod lesz tényleg...
Igen, sajnos a teasernél ez még nem derült ki, és másra számítottam, mint ami lett belőle. Ez a baj a teaserekkel,
Nincs olyan számítógépes játék, ahol a stat nem számítana, hiszen virtuális térben valahogy meg kell jeleníteni a fizikai különbségeket. Milyen más módszert ismernél erre, ha elvetjük a mozgásérzékelős módszereket? De ott is az erő helyett max a mozgás sebességét tudnád interpertálni erővé, ami nem jó, mert a kettő nem függ össze. Azért, mert gyorsan lóbálod a kontrollert, attól nem erős a user.

Még a Souls szériában és soulslike játékokban is jelen van, amiknél pedig a játékos ügyességére helyezik a játékmenetet.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 369
113
Nincs olyan számítógépes játék, ahol a stat nem számítana, hiszen virtuális térben valahogy meg kell jeleníteni a fizikai különbségeket. Milyen más módszert ismernél erre, ha elvetjük a mozgásérzékelős módszereket? De ott is az erő helyett max a mozgás sebességét tudnád interpertálni erővé, ami nem jó, mert a kettő nem függ össze. Azért, mert gyorsan lóbálod a kontrollert, attól nem erős a user.

Még a Souls szériában és soulslike játékokban is jelen van, amiknél pedig a játékos ügyességére helyezik a játékmenetet.

Ide beszúrnám azt a lassan egyre inkább felszínre kerülő tényt, hogy VRben van egy érdekes tendencia, ami lassan jobban gátolja az elterjedést, mint az ár vagy a programok.
Nevezetesen az átlag hájdagály zsírdisznó meg a 40 kiló vasággyal gyerek nem tud 30 percnél többet játszani - ezeknek még hosszabb ideig állás is kimerítő, nem egy 4 órás raid VR-ben haptic suit-ban. És mivel egyre több VRMMORPG-ben a sebzése a fegyverednek nem csak attól függ hová ütsz, hanem hogy milyen sebességgel - konkrétan fizikai erő nélkül megjelenik a gateing - a saját fizikai állóképességed az.

Vagyis a fizikai erő a VR piacon igenis számítani fog (vagyis már most is, Blade & Sorcery...), főleg egy VRMMORPGben, hogy mennyire vagy fit, ugyanis ott pont az eltöltött idő számít. Szóval Cartman & Co ha nekiáll ölni a disznókat azzal nem elhájasosnak, hanem keményen kipattintják magukat :D

Amúgy a VRMMORPG nagyjából itt tart jelenleg:
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Nincs olyan számítógépes játék, ahol a stat nem számítana, hiszen virtuális térben valahogy meg kell jeleníteni a fizikai különbségeket. Milyen más módszert ismernél erre, ha elvetjük a mozgásérzékelős módszereket? De ott is az erő helyett max a mozgás sebességét tudnád interpertálni erővé, ami nem jó, mert a kettő nem függ össze. Azért, mert gyorsan lóbálod a kontrollert, attól nem erős a user.

Még a Souls szériában és soulslike játékokban is jelen van, amiknél pedig a játékos ügyességére helyezik a játékmenetet.

Igen, de pl a CP esetében tartok tőle, hogy a játék élvezhetősége kárára megy a statfaragással töltendő ráfordítás. Ld Bullfrog Syndicate: lehetett moddolni a katonákat, de az nem vett igénybe extrém ráfordítást. Abból amit eddig láttam a CPből az ott too much lesz, nekem legalábbis. Persze van még két hetük faragni rajta :)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Nos igen, én sosem szerettem ezeket a kockával dobálgatós papír szerepjátékokat sem, és számítógépen sem díjazom, hogy statpontfarigcsálással kell eltöltenem az időm jelentős részét. Az SWTORban pl PvE játékmódban kiválóan eljátszhat az ember e nélkül, de PvP módban lehetetlen elérni bármit is stathegyezés nélkül. Ha a CP77-ben ez elkerülhetetlen lesz a játékmenetben, bizony sok ember lesz unhappy.
Statfarigcsálásnak megvan az értelme az ilyen menedzsment szemléletű tycoon játékoknál, ahol egy cégbirodalmat irányítasz, vagy egyéb katonai stratégia játékokban, ahol a logisztika és a menedzsment hangsúlyt kap. Érdekes, hogy régen sok ilyen volt, mostanában vagy nem ismerem az új játékokat, vagy kihalófélben vannak. Ott a statfaragás a játék célja, és tetszik is, de a CP esetében én valami syndicate-szerűségre számítottam GTA-val keresztezve.
Az UFO enemy unknown/ Xcom franchise még egy olyan játék, ahol statfaragás hangsúlyos, de körökre osztott játékoknál ezt elég természetesnek veszi az ember és nem is kellemetlen, olyan, mint egy logikai kirakós, de a CP77 nem így néz ki.... ha egy új stílusú játékot teremtenek, mert úgy néz ki ez történik, két dolog történhet, vagy nagyon sok happy, vagy nagyon sok unhappy consumer lesz. Hát meglátjuk, most a legújabb határidő tolás miatt ha jól látom kb 2 hét múlva.

Ad CIFU
A fentiek alapján akkor ez nem a Te játékod lesz tényleg...
Igen, sajnos a teasernél ez még nem derült ki, és másra számítottam, mint ami lett belőle. Ez a baj a teaserekkel,

Bizonyos szempontból nem értem a meglepődésedet.
  1. A játék egy pen&paper szerepjáték világára épít és egy olyan cég fejleszti, amely eddig szinte kizárólag szerepjátékot készített (a kivétel a Gwent kártyajáték).
  2. A CDPR a kezdetektől fogva szerepjátékként aposztrofálja a játékot.
  3. Alapvetően a CDPR nem találta fel a meleg vizet: amit a CP2077 az nagyjából egy kibővített The Witcher 3 vagy Skyrim játékmenet, csak nem lovon, hanem autóval vagy motoron fogsz rohangálni. Az, hogy több indulási háttér lesz, dettó nem újdonság, a Dragon Age-ekben is ott volt.
Persze ha csak megnézted a 2013-as trasert, és az alapján próbáltad beskatulyázni a játékot, akkor megértem a helyzetet. Az egy figyelemfelkeltő volt, de a teaser tartalmának megértéséhez eleve háttértudásra volt szükség. Night City-ben vagyunk, a Cyberpunk szerepjáték "terepasztalán", a fűzős csajszi egy kiberpszicho, egy olyan ember, aki már alig ember, mert testének nagy részét lecserélte mesterségesre (kiberver). Aki ilyen szinten lecseréli a testét, azon a szerepjáték háttérvilágának története szerint meg kell küzdenie a pszichózis egy súlyos fajtájával: azzal, hogy igazából egy Terminátor vagy a hétköznapi emberekhez képest. Emiatt iszonyatos önuralomra van szükség ahhoz, hogy egyszerű behatástól is ne billenj ki a kvázi normális értékrend szintjéről - és ne ölj meg pusztán azért egy embert, mert keresztezni meri az utadat. A szerepjátékban ezt a Humanity / Empathy tulajdonságok határozzák meg. Ha az Emptathy 0-ra csökken, a karaktered elveszti ezt az önuralmat, és kvázi egy pszichopata őrült lesz. Az ilyen emberekkel már nem lehet tárgyalni - ezért a rendfenntartó erők válasza erre a SWAT egy specializált változata, Night City-ben ők a Max Tac...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Igen, de pl a CP esetében tartok tőle, hogy a játék élvezhetősége kárára megy a statfaragással töltendő ráfordítás. Ld Bullfrog Syndicate: lehetett moddolni a katonákat, de az nem vett igénybe extrém ráfordítást. Abból amit eddig láttam a CPből az ott too much lesz, nekem legalábbis. Persze van még két hetük faragni rajta :)

Ez esetben engedd el a játékot. Ez szerepjáték lesz. Határozotan. Itt "statfaragás" nélkül semmire se mész...

140_capture_001_20112020_081512.jpg


140_capture_007_20112020_081548.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Igen, de pl a CP esetében tartok tőle, hogy a játék élvezhetősége kárára megy a statfaragással töltendő ráfordítás. Ld Bullfrog Syndicate: lehetett moddolni a katonákat, de az nem vett igénybe extrém ráfordítást. Abból amit eddig láttam a CPből az ott too much lesz, nekem legalábbis. Persze van még két hetük faragni rajta :)
Ettől nem tartanél. Eddig talán egy kezemen meg tudom számolni azon játékokat, ahol ennek volt jelenetősége. A CDPR előző játéknál, a WIII-nél semmit nem számított. Csak a LVL difi közted és a szörny között számított. És ez a userek kb. 99%-nak fel sem tűnt...
Teljesen ugyanazon felszereléssel csak, 5 szinttel magasabban lenyomtam azt a szörnyet, ami korábban megsebezni sem tudtam.
És az RPG-t többsége sajnos ennyire igénytelen. Az agyonmagasztalt DOS II is.

A teljes harc és craft rendszernek semmi értelme nem volt a W III-bvan. Semmi. A potionok sem voltak jók semmire. Nem kellett egyik sem. Legnehezebb szinten sem. Én úgy toltam, hogy lekorlátoztam magam és csak a semmi közepén, a természetből lootoltam max. nehétségen. Úgy sem volt még kihívás benne.

Ez esetben engedd el a játékot. Ez szerepjáték lesz. Határozotan. Itt "statfaragás" nélkül semmire se mész...

140_capture_001_20112020_081512.jpg


140_capture_007_20112020_081548.jpg
Ne vedd biztosra. A WIII-ban is n+1 tényezőt állíthattál. Nem számított. Semmit. Parasztvakítás volt az egész.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Harc és craft rendszernek semmi értelme nem volt a W III-bvan. Semmi. A potionok sem voltak jók semmire. Nem kellett egyik sem. Legnehezebb szinten sem. Én úgy toltam, hogy lekorlátoztam magam és csak a semmi közepén, a természetből lootoltam max. nehétségen. Úgy sem volt még kihívás benne.

Ne vedd biztosra. A WIII-ban is n+1 tényezőt állíthattál. Nem számított. Semmit. Parasztvakítás volt az egész.

Dunno, én nem egy szörnyet csak fegyverolajak / potionok párosításával tudtam lenyomni.
A tulajdonságok elosztása is számított - kezdve ott, mennyi cuccot tudtál magaddal vinni. ;)
Ami miatt a harcrendszer irgalmatlan egyensúlytalan volt, az a Quen Sign, ami ugye egy pajzs volt ugye. Ez iszonyatosan tudta befolyásolni azt, hogy mennyire könnyű vagy nehéz az adott harc...
Especiel engem pont a harc nem is igazán nyűgözött le a TW3-ban, a történetek és a karakterünk mikromenedzselése inkább.

A craft rendszert amúgy a DLC-k rakták rendbe, a set-ekkel már egész pofás bónuszokat kaphattál. Abból a szempontból valóban kérdőjeles volt, hogy a ráfordított idő nem volt arányban a megnyerhető bónuszokkal. Főleg, hogy pár legendás fegyver / páncél simán lenyomta a vérbe a nagy nehezen összeharácsolt set-ünket.

A CP2077-ben a karakterünk fejlődése összetett lesz - alapvetően úgy fejlődsz, hogy használod az adott képességet (skill-t). Ezektől függenek az olyan dolgok, mint például milyen gyorsan töltöd újra a fegyvered. Alacsony szinten bénázol, ügyetlenkedsz, magasabb szinten már pillanat műve az egész.
A tulajdonságok fogják meghatározni azt, hogy milyen szintig húzhatod a képességedet. Tehát ha mondjuk sörétes puskával szeretnél nagyon profi lenni, akkor a Body tulajdonságod szintje határozza meg, meddig juthatsz el (ie.: ha a Body stat 6-os, akkor max. Level 6-ig lehet húzni). Ha maroklőfegyverekre akarsz specializálódni, akkor Reflex tulajdonság, ha mesterlövéspuskákra, akkor a Cool tulajdonság határoz meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Dunno, én nem egy szörnyet csak fegyverolajak / potionok párosításával tudtam lenyomni.
A tulajdonságok elosztása is számított - kezdve ott, mennyi cuccot tudtál magaddal vinni. ;)
Ami miatt a harcrendszer irgalmatlan egyensúlytalan volt, az a Quen Sign, ami ugye egy pajzs volt ugye. Ez iszonyatosan tudta befolyásolni azt, hogy mennyire könnyű vagy nehéz az adott harc...
Especiel engem pont a harc nem is igazán nyűgözött le a TW3-ban, a történetek és a karakterünk mikromenedzselése inkább.

A craft rendszert amúgy a DLC-k rakták rendbe, a set-ekkel már egész pofás bónuszokat kaphattál. Abból a szempontból valóban kérdőjeles volt, hogy a ráfordított idő nem volt arányban a megnyerhető bónuszokkal. Főleg, hogy pár legendás fegyver / páncél simán lenyomta a vérbe a nagy nehezen összeharácsolt set-ünket.

A CP2077-ben a karakterünk fejlődése összetett lesz - alapvetően úgy fejlődsz, hogy használod az adott képességet (skill-t). Ezektől függenek az olyan dolgok, mint például milyen gyorsan töltöd újra a fegyvered. Alacsony szinten bénázol, ügyetlenkedsz, magasabb szinten már pillanat műve az egész.
A tulajdonságok fogják meghatározni azt, hogy milyen szintig húzhatod a képességedet. Tehát ha mondjuk sörétes puskával szeretnél nagyon profi lenni, akkor a Body tulajdonságod szintje határozza meg, meddig juthatsz el (ie.: ha a Body stat 6-os, akkor max. Level 6-ig lehet húzni). Ha maroklőfegyverekre akarsz specializálódni, akkor Reflex tulajdonság, ha mesterlövéspuskákra, akkor a Cool tulajdonság határoz meg.

Én meg fullba toltam az alkimíát, végére ha be volt lőve (folyamatosan be volt :D) vmi +350% hp, 50% életszívás, +50%critical (ruha szett miatt bombák is kritikusat üthetnek), átlag ellenfelet 1 ütésre szétcsapó bombák, olajakkal dupla sebzés, meg ha ittam egy potit +1 random effektet rárakott.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
M

molnibalage

Guest
Dunno, én nem egy szörnyet csak fegyverolajak / potionok párosításával tudtam lenyomni.
A tulajdonságok elosztása is számított - kezdve ott, mennyi cuccot tudtál magaddal vinni. ;)
Ami miatt a harcrendszer irgalmatlan egyensúlytalan volt, az a Quen Sign, ami ugye egy pajzs volt ugye. Ez iszonyatosan tudta befolyásolni azt, hogy mennyire könnyű vagy nehéz az adott harc...
Especiel engem pont a harc nem is igazán nyűgözött le a TW3-ban, a történetek és a karakterünk mikromenedzselése inkább.

A craft rendszert amúgy a DLC-k rakták rendbe, a set-ekkel már egész pofás bónuszokat kaphattál. Abból a szempontból valóban kérdőjeles volt, hogy a ráfordított idő nem volt arányban a megnyerhető bónuszokkal. Főleg, hogy pár legendás fegyver / páncél simán lenyomta a vérbe a nagy nehezen összeharácsolt set-ünket.

A CP2077-ben a karakterünk fejlődése összetett lesz - alapvetően úgy fejlődsz, hogy használod az adott képességet (skill-t). Ezektől függenek az olyan dolgok, mint például milyen gyorsan töltöd újra a fegyvered. Alacsony szinten bénázol, ügyetlenkedsz, magasabb szinten már pillanat műve az egész.
A tulajdonságok fogják meghatározni azt, hogy milyen szintig húzhatod a képességedet. Tehát ha mondjuk sörétes puskával szeretnél nagyon profi lenni, akkor a Body tulajdonságod szintje határozza meg, meddig juthatsz el (ie.: ha a Body stat 6-os, akkor max. Level 6-ig lehet húzni). Ha maroklőfegyverekre akarsz specializálódni, akkor Reflex tulajdonság, ha mesterlövéspuskákra, akkor a Cool tulajdonság határoz meg.
Engem sem.

És a szomorú az, hogy ha 8-10 fő területre bontasz egy játékot (grafika, voice acting, történet, setting, gameplay, UI, harcrendszer, crafting, balansz), akkor ebből 4-5 jó és a többi átlagos, akkor az már közel no1. játék. Mert a W III-ban is 10-es listát csinálva talán 3-4 terület kiemelkedő, a többi átlagos vagy még az sem, mert funkciótlan...

De a szomorú az, hogy még nem tudtak olyan RPG játékot kiadni, aminek nem a GUI részét kezdik szétmoddolni, mert kvázi használhatatlan. Igen, a W III is az.