[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A districteknél még annyi, hogy 3 város szintenként lehet 1 db. Még az aztékokkal sem sikerült ebbe a korlátaba szinte soha beleütkozni, nemhogy más néppel... Emiatt pl. a németek képessége semmit nem ér...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Ennyi leírásért Molni, lehet hogy már valahol pénzt is lehetne kérni :)
 
M

molnibalage

Guest
Ennyi leírásért Molni, lehet hogy már valahol pénzt is lehetne kérni :)
Csak a szokásos Molni terjedelem, ha írok valamiről. ;)

Még pár apróság.

  • Légihíd most is van, de a legfejlettebb reptéri építmény kell hozzá. Tehát mire egy távoli földrészen új vagy elfoglalt városon megépíted az egy örökkévalóság. Viszont onnantól fogva durva. Nem körönként egy, hanem annyi airlift mehet, ahány szomszédos üres mező van + maga a reptér district. Ezzel akár 7 db egységet is át lehet tolni és nincs army/corps limit. Egy kör alatti a világ másik felére akkora erő teleportálható át, hogy azzal agyon lehet csapni bármit.

  • A városokban csak 1 db légi egység állomáshozhat alapból, de gyártani csak ott lehet, ahol van reptér district, azon alapból 3 vagy 4 db gép fér el.

  • A nukleáris fegyverek speciális resourc-ként működnek. Ha legyártod, akkor lesz belőde 1 db, amit aztán platfromkora lehet tenni. Rakétasiló, ezt asszem militarty eng. tud építeni worker nem. (A worker új neve builder, de nem áll rá a szám.), nuki tengó és bombázó cipelheti. Van nuki és külön termonuki is. Az első 1 sugarú körben rombol, a másik kettőben.

  • A harcoknál szokás szerint van flanking bónusz. A harcoknál amennyire látom nem az erők aránya, hanem a különbség dominál. Tehát 115 vs 100 erősség összecsapásnél pont olyan szélsőséges lesz a végeredmény, mint 30 vs 45 esetén. (Ebben nem vagyok biztos.) Tehát a +5, +2 és egyéb kis bónuszok is számítanak, meg a corps és a többi. A sérült egységeknél asszem 25%-os szinteknél jön az erő penalty, ezért fontos a tüzérség is. A városoknál, ha van várfal, akkor az egyfajta pajzs, mielőtt a város HP-ja csökken. Ilyen várost ostromgépek / tüzérség nélkül elfoglalni lehetetlen. Alapból egy egység mindkettőt üti, de a pajzs erős. Van olyan ostromgép (siege tower), ami mellett a pajzs ignorálódik (ez support unit) és van olyna (battering ram), ami HP-n nem csökkent, de fullba tolja le a pajzs erejét. Az első medieveal egység, az második aszem classical era. Vannak osztályok, meele, light, heavy cavarly és tank, support, repcsi, stb. Ez ellen az osztályból és promotionból is lehet plusz pontokat kapni.

    (Ezért kurva erős az azték az elején, mert a warriorja erősebb pontszámban, mint a spearman (!) és anti cavarly ellen is bónusza van Hiába drágább olyan szinten lehet vele darálni a játék elején, hogy az valami iszonyat. Plusz az azték spec képessége, hogy a területeden levő luxusokért +1 pont jár az erőhöz. Ha csak 2-3 van., akkor ezzel olyna erős a közelharcosa, hogy a classical age-ben jó, ha római tudja megállítani. Az lenyomott ellenségekből meg random eséllyel builder lehet, amivel még tápolsz tile-t és aztán 1 töltettel eladod és veszel belőle warriort. A 90 napig DLC content aztéknál most kezdek rádöbbeni, hogy ez bizony multiban pénzért vásárolja előny. Messze a legerősebb nemzet.

    A rómaiak, görögök (Didóval), szkíták mellett az összes többi nép vicckategóriásnak tűnik. Ezek mindenkint átmennek a játékos kezében, mint kés a vajon. A görög egyik vezére Dido azt tudja, hogy szétcsapott ellenfél erejét megkapod kultúra pontban. A játék elején ez elég mókás, mikor 4-5 szétcsapott egységből kijön egy cultura fejlesztés. Leigázod a fél világot és közben ezen a vonalon ingyen fejlődsz... (A másik görög sokkal gyengébb, +1 wildcard civics-te ad. Bár ez sem gyenge...) A római légiós szokás szerint az instawin egység classical korban. A szkítát nem próbáltam, de képessége az, hogy lovasíjász egységéből, ha egyet gyártasz (vétel asszem nem számít), akkor kapsz mégegyet. Na ezzal vagy szétspammelsz mindenkit, vagy a másikat simán eladod és azzal megy a turbó. Worker exploittal csak "picit" lehet erős. Ehhez képest a többi nép kései érás vagy más bónusza egy vicc...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113
Köszönöm a tartalmas összefoglalót!

Tetszenek az elmondottak alapján bizonyos fejlesztések, például az új város fejlesztési és kezelési mód.
Viszont az, hogy a munkásod meghal 3 melótól, vagy, hogy nincs értelme az utaknak, vagy, hogy a diplomácia még mindig nem éri el az Imperium Galactica II. szintjét az egy vicc....
A népek meg szerintem eddig sem voltak kiegyensúlyozottak. De az elmondottak alapján, itt még nagyobb a különbség, mint eddig.
A másik nagy problémám a CIV-ekkel, hogy kb. a 4. nehézségi szinttől kezdve az MI mindig csal. Nekem magyarul voltak meg, ott amikor beállítod a nehézséget, akkor ki is írja finoman, hogy az "MI kap bizonyos engedményeket" ami annyit tesz, hogy nagyon keményen csal. Ez komolyabb nehézségi szinteken tönkre tette a játék élményt, szerintem. Reméltem, hogy a 6 esetén már másként lesz :-(
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Nálam a Fallout a fő favorit (2, 3, NW meg majd 4, de azt nem merem megvenni - egyelőre :) )

Stratégiából az AoE-t nyomtam, mindenfajta kiegészítővel, csak unalmas neten tolni - gyorsan boom castle age-re, aztán lenyomni a másikat, miközben fejleszt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Civ V-tel rengeteget játszottam, de a leírtak alapján a VI. kimarad.
Pláne, hogy az V mellől az Endless Legend rángatott el és még jó ideig nem enged.
District-ek is abból lettek átemelve, igaz ott más miatt muszáj őket építeni (a lakosság szomorú lesz ha kis helyen sokan zsúfolódnak össze).
 
M

molnibalage

Guest
Köszönöm a tartalmas összefoglalót!

Tetszenek az elmondottak alapján bizonyos fejlesztések, például az új város fejlesztési és kezelési mód.
Viszont az, hogy a munkásod meghal 3 melótól, vagy, hogy nincs értelme az utaknak, vagy, hogy a diplomácia még mindig nem éri el az Imperium Galactica II. szintjét az egy vicc....
A népek meg szerintem eddig sem voltak kiegyensúlyozottak. De az elmondottak alapján, itt még nagyobb a különbség, mint eddig.
A másik nagy problémám a CIV-ekkel, hogy kb. a 4. nehézségi szinttől kezdve az MI mindig csal. Nekem magyarul voltak meg, ott amikor beállítod a nehézséget, akkor ki is írja finoman, hogy az "MI kap bizonyos engedményeket" ami annyit tesz, hogy nagyon keményen csal. Ez komolyabb nehézségi szinteken tönkre tette a játék élményt, szerintem. Reméltem, hogy a 6 esetén már másként lesz :-(
A munkás rendszer is jó csak kicsit exploitos ez így. Az IG II-vel anno játszottam. Ott is dísz volt a diplo, haszna semmi. A játék nehezéségi szintje is vicc volt. Közepesen semmi kihívás. A nehéz szinten a 20. játék után adtam fel, 1-1,5 órát lehetetlen volt túlélni.

A csalás MI szinten teljesen idióta. Totálisan elhúz, aztán kap egy kéziféket, mintha nem akarna győzni, bár ez a része homályos, mert mindig szétcsapom a vérbe.
 
M

molnibalage

Guest
Nálam a Fallout a fő favorit (2, 3, NW meg majd 4, de azt nem merem megvenni - egyelőre :) )

Stratégiából az AoE-t nyomtam, mindenfajta kiegészítővel, csak unalmas neten tolni - gyorsan boom castle age-re, aztán lenyomni a másikat, miközben fejleszt.
A Fallout 1-et kb. fél-egy éve megpróbáltam. 13 óra szenvedés után feladtam. 1997-ben lehet, hogy jó volt, de ma már nagyon nem.
 
M

molnibalage

Guest
Civ V-tel rengeteget játszottam, de a leírtak alapján a VI. kimarad.
Pláne, hogy az V mellől az Endless Legend rángatott el és még jó ideig nem enged.
District-ek is abból lettek átemelve, igaz ott más miatt muszáj őket építeni (a lakosság szomorú lesz ha kis helyen sokan zsúfolódnak össze).
Az V-nél jobb a VI. A baj az, hogy ha az V megvolt hiába több a content és jobb sokkal több helyen a VI az alapvető játékmenet és stílus dettó ugyanaz. Egyszerűen csak egy sokka jobb túróspite után egyszerűen nem pitére, hanem pizzára vágyok. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113
Molni

Én annyiban vitatkoznék veled, hogy a diplomácia nem csak dísz volt. Én még az MI-vel is elég jó kis szövetségeket tudtam kötni. Viszont a diplomácia igazán neten emberek ellen volt király :)
Haverommal azt csináltuk, hogy ő a Shinariakkal volt én meg az Emberekkel. Ő diplomáciában ingyen szórta nekem a pénzt én meg neki a 3 szoros sebességgel kifejlesztett technológiákat. Mire egy másik játékos megtámadott a rombolóival/korvettjeivel addigra nekem már csata hajóm volt meg hamvasztó sugaram. Szóval volt annak értelme :)

Viszont az IG II-ben az MI sokkal "reálisabb" ellenfél volt, mint a CIV 3-4-5-ben. A CIV-ben olyan az érzésem, hogy az összes másik népet ugyan az az MI irányítja és mindenki csak ellened játszik.
Az IG II-ben meg olyan volt , hogy a különböző népek különböző MI-k voltak akik végig saját érdek mentén játszottak. Ott simán tudtam olyan tartós szövetségeket kötni az MI-vel, a többi MI ellen, hogy a játék végéig kitartson. Így nem ritkán úgy nyertem, hogy 3-4 MI szövetségessel együtt.
CIV-ben nekem ilyen sose volt. Ott szinte mindig mindenki ellenem harcol, ha van is szövetségesem az is szándékosan úgy alakítja a diplomáciát, hogy ellenem tudjon fordulni stb....
Ha az MI-t az alapján osztályozzuk, hogy mennyire "emberi" ellenfél akkor a CIV sorozat 10-0-ra kikap az Imperium Galactika II-től nálam. És ennyi év távlatából szerintem ez elég nagy probléma :-(
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Ha IG II kapcsán bejött a retro, akkor ezzel ki játszott anno? :)

Jagged_Alliance_2_Gold_TacticalScreen_Screenshot.png
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus and Luthero

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Japp, a 2. része 1999-ből. Ez is azon játékok közé tartozott, amit irdatlan sokat toltuk öcsémmel akkoriban. Azóta se lett a 2. részhez méltó remake / folytatás sajna.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Nem rossz :)


Vajon mikor jutunk el odáig hogy egy vadászrepcsivel csak így kimenjünk az űrbe?

Szuper volt látni a függetlenség napja 2-ben is hogy csak úgy lazán kimennek és vissza jönnek:p
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 481
113
Mintha lett volna, de nem találtam.:rolleyes:

Bocsánat, ha fáj valakinek. Sajnálom, de C-64 :):)

A zenéje is megfogott.
Last Ninja C64 longplay part 1/2

Feldolgozás - nagyon tetszik

C64 Longplay - The Last Ninja 2

Valójában a nagy kihívást Impossible Mission jelentette (magyar gyártmány).



Valamint, ezen nagyon sokat agyaltam, mert ez sem volt lineáris. (lövök és megyek)
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Na ha már The Last Ninja előkerült. Azzal ugyan nem játszottam, de ugyanattól a fejlesztőtől február végén érkezik az Constructor remakje:
https://www.facebook.com/ConstructorHD/


Nagyon remélem nem cseszték el az angolok, ha már többször is elhalasztották a kiadási dátumot. Mondjuk az utóbbi időben közzétett anyagok alapján (ismét) jó kis játékot kapunk :) Elvileg február 28-án jelenik meg és aki like-olja a fenti facebook oldalt, az január 31-én megkapja az eredeti, 1997-es játékot, illetve a remake demóját.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and Luthero