Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szükségreptérnek alkalmas terület kb. egyáltalán nincs, de szinte egymást érik a kiválóan megépített, bár kissé "rövid" repterek. /Ezért a Malév anno erősebb hajtóművekkel szerelt B762ER gépekkel teljesítette a japán charterjáratait./ Tehát a C-2 Japánban megfelelő, de a nemzetközi piacon eladhatóbbak a szükségreptereken is használható típusok...Japánban vannak egyáltalán alkalmas területek kiépítetlen repülőtérnek? Iszonyatosan be van építve az egész ország. Export szempontból talán szerencsésebb lett volna, ha erősebbek a futók, de gondolom a C-2-t is szigorúan hazai igények szerint tervezték.
Itt egy szerkezeti ábra egy hasonló gépről, egész egyszerűen a bordákon és hossztartókon kívülre kell tenni a nagyobb eszközöket.
Igen.Köszönöm. Arra próbáltam utalni, hogy ha a Honvédség valamelyik repülőgépe ELINT gép lenne, annak látható jele kell hogy legyen.
Nem ez az oldalsó/hátsó ugróajtó előtti "pajzs", ami segíti a desszant ugrásokat. Ha ez nincsen, akkor a gép törzse melletti légáramlás a kilépő ugrókat nekivágja az ajtónyílás szélének. A legtöbb ilyen taktikai gépen már van ilyen.Mi ez, törzsféklap?
Ez azért néz ki így, mert ez a bevágás a futóműgondola hátsó részén van.Nehezen tudom értelmezni az ajtót. Két ajtaja van? Egy külső, ami áramvonalassá teszi a gépet és egy belső? Közte meg egy terasz?
Amennyire belső képekből meg tudtam állítani, a hátsó ajtó felfelé nyílik, a gép belsejébe simul. Tehát nyitáskor először beljebb siklik, majd felfelé a falba. Záráskor fordítva, lecsúszik, majd kisiklik.Nehezen tudom értelmezni az ajtót. Két ajtaja van? Egy külső, ami áramvonalassá teszi a gépet és egy belső? Közte meg egy terasz?
Ilyen méreteknél már nincs olyan hogy egyszerű egyrétegű aluborítás jelentené az ajtót. Nem két ajtó van hanem két-rétegű, vagyis térbeli szerkezet az ajtó (ugyanúgy mint a nyitott deflektor is, az is térbeli szerkezet), az ajtó két rétege közötti tér meg jól kihasználható pl. egészségügyi/elsősegély mentőfelszerelés, esetleg üzemeltetési felszerelések tárolására. Itt ráadásul az ajtó alsó részén még van egy plusz áramvonalazó réteg is, ami leköveti a törzs alsó részének kontúrját. A "terasz" az zárt ajtónál se kívülről se belülről nem látszik. Az ajtókereten egyébként jól látszik az a két majdnem függőleges, íves vezetőpálya, amin az ajtó mozog nyitáskor-záráskor görgőkkel megvezetve.Nehezen tudom értelmezni az ajtót. Két ajtaja van? Egy külső, ami áramvonalassá teszi a gépet és egy belső? Közte meg egy terasz?