KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 942
113
Attól függ, melyik terv szerint számolod. Ezért linkeltem be, hogyan változtak a tervek hónapról hónapra. Május elején törték össze a prototípust.
2018-ra volt tervezve 2 brazil gép átadása és nem kapnak egyet sem.

Mindkét link szerint 2018 második felében kapták volna, az először kettő, majd egy gépet. Ez csúszott fél évet 2019-re.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Akkor ukrán, vagy brazil legyen?


Ezt ugye nem komolyan kérdezted? Ha eltekintünk a mostanában messze földön híres (vagy inkább hírhedt) ukrán "minőségtől" és "megbízhatóságtól", amibe mások mellett már a horvátok is belekóstoltak, na meg attól az aprócska ténytől, hogy az ukrán kormány/ottani politikai csoportok a fene nagy oroszgyűlöletük és az európai országok által eléggé meg nem értett "dicső" sovinizmusuk miatt érzett frusztrációt épp most készülnek jól leverni a kárpátaljai magyar lakosságon is (én már csak ez utóbbi miatt sem vennék tőlük semmilyen haditechnikát, meg úgy általában semmit sem addig, amíg nem képesek normálisan viselkedni), akkor sem egészen egy kategória a két gép.
Teherbírásban is akad egy kis különbség (AN-178 18 tonna, KC-390 26 tonna), aztán, a KC-390 már alapból képes lesz a levegőben üzemanyagot felvenni és más gépeket is utántölteni.
Az olyan apróságokról már nem is beszélve, mint a SAR-képes radar és a KC-390-esen szintén "szériatartozék" multispektrális EVS/SVS, ami biza nagyon jól tud jönni, ha a gépnek rossz időjárási körülmények között és/vagy kiépítetlen, esetleg megrongált "szükségrepülőtéren", mezőn, akárhol kell leszállnia, ez pedig egy katonai szállítógép esetében biza előfordulhat. Az ukrán géphez pedig ilyesmik erősen kétlem, hogy járnak.
Szóval a KC-390 egy olyan katonai szállítógép, amit már alapból olyan avionikával kapsz (kivéve az önvédelmi rendszereket, mert azokat nyilván külön kell megvenni), ami abszolút korszerű és megfelelő marad az elkövetkezendő 10-20 évben is és csak utána kell majd esetleg "upgrade-elni".
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Ezt ugye nem komolyan kérdezted? Ha eltekintünk a mostanában messze földön híres (vagy inkább hírhedt) ukrán "minőségtől" és "megbízhatóságtól", amibe mások mellett már a horvátok is belekóstoltak, na meg attól az aprócska ténytől, hogy az ukrán kormány/ottani politikai csoportok a fene nagy oroszgyűlöletük és az európai országok által eléggé meg nem értett "dicső" sovinizmusuk miatt érzett frusztrációt épp most készülnek jól leverni a kárpátaljai magyar lakosságon is (én már csak ez utóbbi miatt sem vennék tőlük semmilyen haditechnikát, meg úgy általában semmit sem addig, amíg nem képesek normálisan viselkedni), akkor sem egészen egy kategória a két gép.
Teherbírásban is akad egy kis különbség (AN-178 18 tonna, KC-390 26 tonna), aztán, a KC-390 már alapból képes lesz a levegőben üzemanyagot felvenni és más gépeket is utántölteni.
Az olyan apróságokról már nem is beszélve, mint a SAR-képes radar és a KC-390-esen szintén "szériatartozék" multispektrális EVS/SVS, ami biza nagyon jól tud jönni, ha a gépnek rossz időjárási körülmények között és/vagy kiépítetlen, esetleg megrongált "szükségrepülőtéren", mezőn, akárhol kell leszállnia, ez pedig egy katonai szállítógép esetében biza előfordulhat. Az ukrán géphez pedig ilyesmik erősen kétlem, hogy járnak.
Szóval a KC-390 egy olyan katonai szállítógép, amit már alapból olyan avionikával kapsz (kivéve az önvédelmi rendszereket, mert azokat nyilván külön kell megvenni), ami abszolút korszerű és megfelelő marad az elkövetkezendő 10-20 évben is és csak utána kell majd esetleg "upgrade-elni".
Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 080
9 003
113
Az ukrán csodák AN70, 178 nem a KC390 vetélytársai. Ukrajna az utóbbi néhány évtizedben az AN140 kivételével szinte egyetlen repülőgépből sem tudott nagyszámú eladást produkálni, az antonov a nagyjavításokból tartja fenn magát, úgy-ahogy és probál globális partneresek keresni a prototípusai gyártásához. De bár van pld. Szaúdi szerződések, utóbbiak sem egy repülőgépgyártó nagyhatalom. Szóval az Embraer más tészta, és a Boeing felvásárálással még komoly cég lett. (bár lehet, hogy épp piaca kellett, de a C-17 gyártósor bezárása után, a C-130 mellett az egyetlen tengerentúli hadászati szállító - tanker repülőgép kategórai..
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Az ukrán csodák AN70, 178 nem a KC390 vetélytársai. Ukrajna az utóbbi néhány évtizedben az AN140 kivételével szinte egyetlen repülőgépből sem tudott nagyszámú eladást produkálni, az antonov a nagyjavításokból tartja fenn magát, úgy-ahogy és probál globális partneresek keresni a prototípusai gyártásához. De bár van pld. Szaúdi szerződések, utóbbiak sem egy repülőgépgyártó nagyhatalom. Szóval az Embraer más tészta, és a Boeing felvásárálással még komoly cég lett. (bár lehet, hogy épp piaca kellett, de a C-17 gyártósor bezárása után, a C-130 mellett az egyetlen tengerentúli hadászati szállító - tanker repülőgép kategórai..
A moszkvics boltban megláttam egy ismeretlen alkatrészt. Kérdezem: ez meg milyen autóhoz való?
- Tavirnya. De nehogy vegyen!
Pistike barátomnak pedig vagy 5-6 évig volt, és ügyesen üzemben tartotta.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?

A SAR-t gondolom, tudod mi. Amúgy ez a radar lesz benne:
http://www.leonardocompany.com/docu...ano_surveillance_radar_family_LQ_mm07820_.pdf

Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.

És ezt az EVS/SVS/HGS rendszert fogja kapni konkrétan:

https://tinyurl.com/ybmqe53a

Videók a működéséről:





Off
60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem?

Elvileg megérné. A gyakorlat meg az, hogy már eddig is eléggé "jófejek" voltunk az ukrán kormánnyal, mert kaptak itt kezelést a donbasszi harcokban megsérült ukrán katonák, nyaralhattak itt ukrán gyerekek a magyar állam költségén, támogattuk az EU-integrációjukat, amire annyira vágynak és, ha jól tudom, még reverz gázszállítással is kedveskedtünk nekik. A Krímet sem ismertük el orosz területként. Meg hasonló gesztusok. Ők pedig...Épp most hálálják meg... Ezek után én nagyon nem bíznék abban, hogy ha veszünk tőlük 3-5 An-178-ast, akár a "védelmi pénzzel" kiegészítve az árukat, akkor ők majd jól leállnak. Szerintem inkább épp ellenkezőleg, vérszemet kapnának és folyamatosan zsarolni próbálnának minket az ottani magyarsággal. És ennek a folyamatnak semmiképpen nem lenne jó vége.

Off/off
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
A SAR-t gondolom, tudod mi. Amúgy ez a radar lesz benne:
http://www.leonardocompany.com/docu...ano_surveillance_radar_family_LQ_mm07820_.pdf

Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.

És ezt az EVS/SVS/HGS rendszert fogja kapni konkrétan:

https://tinyurl.com/ybmqe53a

Videók a működéséről:





Off


Elvileg megérné. A gyakorlat meg az, hogy már eddig is eléggé "jófejek" voltunk az ukrán kormánnyal, mert kaptak itt kezelést a donbasszi harcokban megsérült ukrán katonák, nyaralhattak itt ukrán gyerekek a magyar állam költségén, támogattuk az EU-integrációjukat, amire annyira vágynak és, ha jól tudom, még reverz gázszállítással is kedveskedtünk nekik. A Krímet sem ismertük el orosz területként. Meg hasonló gesztusok. Ők pedig...Épp most hálálják meg... Ezek után én nagyon nem bíznék abban, hogy ha veszünk tőlük 3-5 An-178-ast, akár a "védelmi pénzzel" kiegészítve az árukat, akkor ők majd jól leállnak. Szerintem inkább épp ellenkezőleg, vérszemet kapnának és folyamatosan zsarolni próbálnának minket az ottani magyarsággal. És ennek a folyamatnak semmiképpen nem lenne jó vége.

Off/off
Ja szörcsenreszkjú.
Lefordítanám az egészet is magyarra, de nincs kedvem ennyit írni. Írhatnám pl, hogy mindenféle infrában látó kamerák.
Jobb kedilekkekben 10 éve van ilyen.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.
Jó dolog az EVS de ma már elég kommersz dolog. Bármilyen repülőgépbe beépíthető ahol van elég hely a pilóták feje fölött a vetítőknek (és van aki kifizesse az árát).
Az Ukrán csodába is jó eséllyel be lehetne rakni.
Nem ennek hiánya miatt kell gyorsan elfelejteni az Antonovot...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Ja szörcsenreszkjú.

Nem, dehogy. Synthetic Aperture Radar. Vagyis bármilyen időjárási viszonyok esetén nagyfelbontású radarképalkotás a földfelszínről, tereptárgyakról, stb. Ennél az X-sávú radarnál úgy kb. 50-60 cm-es lehet a képfelbontás.

Lefordítanám az egészet is magyarra, de nincs kedvem ennyit írni. Írhatnám pl, hogy mindenféle infrában látó kamerák.
Jobb kedilekkekben 10 éve van ilyen.

Ja, az lehet, de ebben az ukrán gépben meg pont nincs. Ez sem.

Jó dolog az EVS de ma már elég kommersz dolog. Bármilyen repülőgépbe beépíthető ahol van elég hely a pilóták feje fölött a vetítőknek (és van aki kifizesse az árát).

Az Ukrán csodába is jó eséllyel be lehetne rakni.

Igen, ez így van, de ha most veszünk gépeket, azokhoz nagy valószínűséggel nagyon sokáig nem lesz hozzányúlva (úgy értem, hogy fejlesztve nem lesznek akár még évtizedekig sem), ezért nem is annyira mindegy, hogy mikkel, milyen eszközökkel jönnek már alapból.



Nem ennek hiánya miatt kell gyorsan elfelejteni az Antonovot...

Ezért is fogalmaztam úgy, hogy ez (önmagában) "apróság". :)

Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?

Nekem fogalmam sincs. De szerintem úgy nagyjából semmi, pláne mostanában.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
  1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
  2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
  3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.