KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 706
66 055
113
Csak és kizárólag a magyar légtérre korlátozódva, egy MiG-29-es egyetlen póttartállyal és a teljes fegyverzetével, utánégető használata nélkül, végig hangsebesség alatt maradva kb másfél órát tudott a levegőben eltölteni. Ebben az esetben a felszállás, kigyorsítás, őrjáratozási magasságra emelkedés és az útvonalazás során se használt utánégetést, tehát a légiharcról semmilyen formában se volt szó. Mert az utánégető nem csak a manőverező légiharchoz, de a BVR feladatokhoz is kell, hiszen azoknak is van, vagy lehet szuperszonikus szakasza. Magyarán, a másfél órás repülés során csak a harcérintkezés nem garantált, vagy ha az létrejön a gép még haza se tud érni.
Lásd, az etióp-eritreai háborút, ahol a Szu-27-esek a nagyobb repülési idő miatt tudták a számukra megfelelő helyzetig irányítani a dolgok menetét.
A folyamatosan vészesen fogyó kerozin elég komoly stresszháttér is egyben.
Emellett az se elhanyagolható tény, hogy a Szu-27-esnek eleve nagyobb a fegyverjavadalmazása, ami különösan azért jött jól, mert az R-27-esek akkor és ott nem szerepeltek épp fényesen, egyik oldalon se.

Namost, azzal, hogy a Gripen akár három póttartállyal is felszerelhető, az őrjáratozási idő lehet akár két óra is, de ekkor csak négy darab légiharc rakéta fér fel rá, míg a gép szuperszonikus képessége eléggé szerénnyé válik. És ez nem csak a maximális sebességet jelenti, hanem a gyorsítást is.

A levegőbeni utántölthetőség lehetőségével a gépek képesek lehetnek akár teljes fegyverzettel, póttartály nélkül (vagy egy törzs póttartállyal) ugyanilyen hosszú őrjáratozást végrehajtani, de úgy, hogy még a akár a manőverező légiharc is végrehajtható.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az USAF egy nagyon nem tervezett igényre adott hülye választ
De mi semmilyen választ nem tudunk adni - tankerrel sem! - Itt jön elő a kérdés a NATO szerepéről, mert nem várható el néhány kisebb országtól, hogy minden célra megfelelő technikával rendelkezzen...!
csak forrás nincs hozzá.
Nálunk sincs! - Van autód? Leírjak néhány útvonalat, amit a pénztárcád érdekében jobb, ha elkerülsz...?
Jártál a közelmúltban iskolába? Nem? - Akkor ha véletlenül arra jársz, kerüld el a mosdókat...! Sajnos a gyerekek nem tudják elkerülni. Az oktatás "színvonalát" viszont néhány éven belül mi is tapasztalni fogjuk!
És írhatnék még a kórházakról is, de oda inkább ne járjál...!!!

Van viszont forrás csili-vili Airbusokra, Melyekkel - mint olvasom - hordágyas sebesülteket is lehet szállítani. Hát nem lennék sebesült, ha a hordágyat 1 olyan szük utasajtón kéne ki-be rakosgatni. Mert utastéri raktérajtó sincs, nehogy több terhet /felszerelést/ tudjon szállítani! - Ez ám a szakmai döntés...!!!

És a most vett helikről ki hozott "szakmai" döntést? - Tán a "nagyvezír", aki semmit sem ért hozzá, vagy talán a "gázos" ismerőse...?!?

Ez nem "vérpistikés trolkkodás" és nem is vicc! - De ha vicc, akkor nem röhögni, hanem csak sírni lehet rajta...!!!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 706
66 055
113
Nem a KC390-es beszerzése a tény, hanem, amit tud.

Magyarországon 1988-óta, tehát immáron 30 éve nincs pénz a honvédelemre. Azóta zajlik a leépítés.
Azóta nincs egy olyan honvédelmi beszerzés, amit ne kritizálna valaki a szükségessége miatt.
Az a baj, hogy sokan magát az egész Honvédséget is ezért akarják felszámolni, de észre kéne venni, hogy a folyamatos leépítések miatt van az, hogy egyre drágábban tudunk csak korábban evidens képességeket félig-meddig visszaépíteni. Ez a folyamat sose lesz olcsóbb, akármeddig halogatjuk a honvédelem helyreállítását és priorizálunk helyette mást.
 
M

molnibalage

Guest
Lásd, az etióp-eritreai háborút, ahol a Szu-27-esek a nagyobb repülési idő miatt tudták a számukra megfelelő helyzetig irányítani a dolgok menetét.
A folyamatosan vészesen fogyó kerozin elég komoly stresszháttér is egyben.
Igen, erről sokszor volt már szó. Az F-35A belső kerókészlete is okkal lett akkora, amekkora emiatt. (Kivéve B változat.)

Namost, azzal, hogy a Gripen akár három póttartállyal is felszerelhető, az őrjáratozási idő lehet akár két óra is, de ekkor csak négy darab légiharc rakéta fér fel rá, míg a gép szuperszonikus képessége eléggé szerénnyé válik. És ez nem csak a maximális sebességet jelenti, hanem a gyorsítást is.
Ez minden vadászgépre igaz. Ameddig a pótosok fent vannak, addig kb. M1,3 a realitás a 4. gen gépek számára ASF konfigban. Ha azokat dobják, akkor nagyon ideális esetben talán M1,5-ig gyorsítás menne, de az is csak posz hh korszakban, ahol az BVR rakéták légellenállása már kisebb lett. Vagy részleges légiharc-fegyverzettel.

A levegőbeni utántölthetőség lehetőségével a gépek képesek lehetnek akár teljes fegyverzettel, póttartály nélkül (vagy egy törzs póttartállyal) ugyanilyen hosszú őrjáratozást végrehajtani, de úgy, hogy még a akár a manőverező légiharc is végrehajtható.
Itt kicsit pislogok, mert nem értem, hogy miért szállna fel pótos nélkül a gép. Ha dogolni kell, akkor eldobja. és további szép napot, a teljes belső kapacitás azért elégséges arra, hogy menjen légiharc és hazaút. A pótos lényege a légiutántöltés intervallumának és a CAP során a ráhagyási idők növelése és az, hogy gyorsan eldobható ez a képesség, ha nem kell, mert hirtelen kell a teljesítmény. Az F-16 esetén is tisztán látszik az LWF koncepció, ahol 3 pótossal a 1:1 arányú a belső és pótosban levő tüzelőanyag mennyisége. Az F-15C esetén CFT nélkül is elég durva arány jön ki.

Ezzel homlokegyenest ellentétes az Szu-27 koncepció, ahol a belső kapacitás akkora, mint az F-15C két pótossal, de ennek ára az, hogy a Szu-27Sz cirka 4 tonnával nehezebb viszont a légellenállása a gépnek egészen biztosan kedvezőbb, mint az Sasnak pótossal. Csak, ha éppen mondjuk 80% kerón van a gép és dogolni kell, akkor nem tud 1 másoperc alatt eldboni 4 tonna kerót. Viszont összességében kedvezőbb átlagfogasztás érhető el ezzel (úgy látom), mint a pótosokkal. Csak kevésbé rugalmas. (Feltételezve azonos hajtóművet és fajlagos fogyasztás a Szu-27-tel nagyobb hatósugár érhető el, mint hasonló géppel, ami kisebb, de pótossal repül.) Csak emiatt a gép eleve nagyobb lesz, a hajótmű hasonló fajagos paraméterek biztosításához is erősebb = nagyobb lesz = drágább gép.

Egyik koncepció sem definitíve jobb a másiknál, ez ízlés kérdése. A stealth miatt az F-35 egyértelműen a Szu-27Sz féle megközelítés felé mozdult el.

De mi semmilyen választ nem tudunk adni - tankerrel sem! - Itt jön elő a kérdés a NATO szerepéről, mert nem várható el néhány kisebb országtól, hogy minden célra megfelelő technikával rendelkezzen...!
Nem is várja el. Lásd a Gripen FAQ-t. Cirka 7 éve ott van benne. Elolvastad egyszer is...?

Nálunk sincs! - Van autód? Leírjak néhány útvonalat, amit a pénztárcád érdekében jobb, ha elkerülsz...?
Jártál a közelmúltban iskolába? Nem? - Akkor ha véletlenül arra jársz, kerüld el a mosdókat...! Sajnos a gyerekek nem tudják elkerülni. Az oktatás "színvonalát" viszont néhány éven belül mi is tapasztalni fogjuk!
És írhatnék még a kórházakról is, de oda inkább ne járjál...!!!
Ezt az egész blokkot úgy ahogy van nem értem, hogy hogyan került ide.

Van viszont forrás csili-vili Airbusokra, Melyekkel - mint olvasom - hordágyas sebesülteket is lehet szállítani. Hát nem lennék sebesült, ha a hordágyat 1 olyan szük utasajtón kéne ki-be rakosgatni. Mert utastéri raktérajtó sincs, nehogy több terhet /felszerelést/ tudjon szállítani! - Ez ám a szakmai döntés...!!!
Ezzel ne hozzám forduljál én sem értettem, hogy mit akarnak ezekkel a gépekkel. A részleges racionalitást látom, elvileg óccsón elérhető volt az AB csődje miatt. Ha az nem lett volna, akkor 99,9%, hogy nem lenne ez a két gép itt, mert nem ez volt a proritási lista élén az eddigi 10+ év alapján.

És a most vett helikről ki hozott "szakmai" döntést? - Tán a "nagyvezír", aki semmit sem ért hozzá, vagy talán a "gázos" ismerőse...?!?
Lövésem sincs, jó lenne tudni, de mi köze ahhoz, hogy tanker téren hülyeséget írtál...? Mert lazán témát váltottál és máson forr fel az agyvized, mint ami az eredeti kérdés volt... [fejvakarás]
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 706
66 055
113
A Szu-27-eseknél nem véletlenül jelent me a kero vészleengedés, mint lehetőség, ez korábban a szovjet gépekre nem volt jellemző és azt se feledjük, hogy a manőverező légiharc se a semmiből alakul ki. Van idő a kifogyasztásra és a vészleengedésre is. Ha azonban alacsony észlelhetőségű az ellenfél, akkor bizony jöhet a kihívás meglepetésszerűen is, csak tartok tőle, akkor is előbb jön a rakéta és sokkal messzebbről is, semmint lehetőség lenne a dogfightra.
A hagyományos gépekkel szemben viszont áll a dolog.

Igazából az alap Szu-27-es a két hajtóműves kialakítás és az eredendően elfogóvadász mivolta ellenére, ha csak hagyományos CAS bombázásra vagy NIR rakétázásra van szükség, akkor kiválóan összevethető mind az egyhajtóműves Szu-17M4-essel mind a kéthajtóműves, de alacsonyabb sebességre tervezett Szu-25-össel is. A két hajtóműve ugyanis utánégetést nem használva még 4 tonnánál nagyobb mennyiségű fegyverezt esetén is kedvezőbben fogyaszt, mint egyetlen utánégetős AL-21F, miközben a kerókészlete még akkor is meghaladja a 17-esét, ha azon pótosok is vannak.
Volt is ilyen koncepció, csak az F-15-össel együtt feladták.
És valljuk meg, lehet, hogy egy Szu-27-es gazdaságosan alkalmazható CAS feladatra, maga a gép elképesztően drága mulattság volt. Így ezt okkal nem eröltették.


Vissza a KC390-re, idáig ez a gép egy eléggé kompakt harcászati teherszállító és légiutántöltő gép, de én távolról se látom hülyeségnek a gunship feladatkört se. C-27-esből is volt tervben ilyen, de arról mostanság nem hallani. És ilyesmi hosszú őrjáratú CAS feladatra kitalált gunship feladatkör egy ilyen sugárhajtóműves gépnek még több lehetőséegt is tartogathat.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kezd konkrét formát önteni a Boeing-Embraer együttműködés
https://www.bloomberg.com/news/arti...forge-4-75-billion-venture-on-commercial-jets
Két közös vállalatot alapítanak:
- egyet a polgári gépek gyártására és értékesítésére. Ebben 80% lesz a Boeing részesedése.
- lesz egy második közös vállalat a Boeinggel amibe az Embraer katonai portfóliója kerül.
"Boeing and Embraer said they plan to form a second joint venture to develop new markets for defense products and applications that bolster the Brazilian company’s military portfolio, including its KC-390 cargo aircraft."
A dealt 2019 végére akarják lezárni.
Megjegyzés: ha tényleg KC390-et akarunk igyekezni kell ha a Braziloktól akarjuk megvenni mert hamarosan az amikkal kell erről tárgyalni.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Kezd konkrét formát önteni a Boeing-Embraer együttműködés
https://www.bloomberg.com/news/arti...forge-4-75-billion-venture-on-commercial-jets
Két közös vállalatot alapítanak:
- egyet a polgári gépek gyártására és értékesítésére. Ebben 80% lesz a Boeing részesedése.
- lesz egy második közös vállalat a Boeinggel amibe az Embraer katonai portfóliója kerül.
"Boeing and Embraer said they plan to form a second joint venture to develop new markets for defense products and applications that bolster the Brazilian company’s military portfolio, including its KC-390 cargo aircraft."
A dealt 2019 végére akarják lezárni.
Megjegyzés: ha tényleg KC390-et akarunk igyekezni kell ha a Braziloktól akarjuk megvenni mert hamarosan az amikkal kell erről tárgyalni.
De ezt korábban nem fúrta meg a SAAB?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
KC-390 főfutóiról pár közeli:

75_948916119.jpg


46_678002351.jpg


foto-2-materia-Ag-Forca-Aerea-sobre-trem-de-pouso-KC-390-FAB.jpg


És egy írás a futóművekről (portugálul, de a google fordító elég jól működik):

http://www.fab.mil.br/noticias/mostra/25885/AEROVISÃO - Inovação à brasileira
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
2018 márciusában még az volt a terv hogy a brazilok 2018-ban megkapják az első két gépet.

2018 júliusának kezdetén már az volt a terv hogy idén 1 gépet kapnak, a többit pedig az alábbi ütemezésben:

first serial production KC-390 will be delivered in late 2018
three aircraft in 2019,
three in 2020,
three in 2021,
three in 2022,
three in 2023,
five in 2024,
five in 2025,
the last two in 2026.

Illetve a Portugália:
It comes just over a year after Portugal opened negotiations to buy five KC-390s, with an option for a sixth, with deliveries starting in 2021.


Most meg az a terv hogy a brazilok az első gépüket 2019 első felében kapják meg.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 943
113
Igen, fél évet csúszott. Az következetes évi három darab pedig nem a gyártási, hanem a finanszírozási kapacitás a brazil haderő részéről. Zrínyi2026 a mi tervünk, amibe a finanszírozásnak bele kell férnie a mi részünkről.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
Igen, fél évet csúszott. Az következetes évi három darab pedig nem a gyártási, hanem a finanszírozási kapacitás a brazil haderő részéről. Zrínyi2026 a mi tervünk, amibe a finanszírozásnak bele kell férnie a mi részünkről.

Az hogy 2018 helyett 2019-ben kapják meg az első két gépet, az nálam 1 év csúszást jelent. De attól függ, melyik ütemterv alapján számoljuk.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 943
113
Mások szerint, akik a hónapokat is ismerik a 2018 második fele helyett 2019 első fele az fél évet jelent.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Állítólag a Saab a Boeing következő felvásárlási célpontja..
A T-X tenderen már együtt dolgoznak.
Ha a Boeing megszerzi az Embraert akkor v.színű hogy a következő lépés a Saab felvásárlása lesz.
Úgy járnak majd a svédek, mint a tengeralattjárókkal.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
Mások szerint, akik a hónapokat is ismerik a 2018 második fele helyett 2019 első fele az fél évet jelent.

Attól függ, melyik terv szerint számolod. Ezért linkeltem be, hogyan változtak a tervek hónapról hónapra. Május elején törték össze a prototípust.
2018-ra volt tervezve 2 brazil gép átadása és nem kapnak egyet sem.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat