Csak és kizárólag a magyar légtérre korlátozódva, egy MiG-29-es egyetlen póttartállyal és a teljes fegyverzetével, utánégető használata nélkül, végig hangsebesség alatt maradva kb másfél órát tudott a levegőben eltölteni. Ebben az esetben a felszállás, kigyorsítás, őrjáratozási magasságra emelkedés és az útvonalazás során se használt utánégetést, tehát a légiharcról semmilyen formában se volt szó. Mert az utánégető nem csak a manőverező légiharchoz, de a BVR feladatokhoz is kell, hiszen azoknak is van, vagy lehet szuperszonikus szakasza. Magyarán, a másfél órás repülés során csak a harcérintkezés nem garantált, vagy ha az létrejön a gép még haza se tud érni.
Lásd, az etióp-eritreai háborút, ahol a Szu-27-esek a nagyobb repülési idő miatt tudták a számukra megfelelő helyzetig irányítani a dolgok menetét.
A folyamatosan vészesen fogyó kerozin elég komoly stresszháttér is egyben.
Emellett az se elhanyagolható tény, hogy a Szu-27-esnek eleve nagyobb a fegyverjavadalmazása, ami különösan azért jött jól, mert az R-27-esek akkor és ott nem szerepeltek épp fényesen, egyik oldalon se.
Namost, azzal, hogy a Gripen akár három póttartállyal is felszerelhető, az őrjáratozási idő lehet akár két óra is, de ekkor csak négy darab légiharc rakéta fér fel rá, míg a gép szuperszonikus képessége eléggé szerénnyé válik. És ez nem csak a maximális sebességet jelenti, hanem a gyorsítást is.
A levegőbeni utántölthetőség lehetőségével a gépek képesek lehetnek akár teljes fegyverzettel, póttartály nélkül (vagy egy törzs póttartállyal) ugyanilyen hosszú őrjáratozást végrehajtani, de úgy, hogy még a akár a manőverező légiharc is végrehajtható.
Lásd, az etióp-eritreai háborút, ahol a Szu-27-esek a nagyobb repülési idő miatt tudták a számukra megfelelő helyzetig irányítani a dolgok menetét.
A folyamatosan vészesen fogyó kerozin elég komoly stresszháttér is egyben.
Emellett az se elhanyagolható tény, hogy a Szu-27-esnek eleve nagyobb a fegyverjavadalmazása, ami különösan azért jött jól, mert az R-27-esek akkor és ott nem szerepeltek épp fényesen, egyik oldalon se.
Namost, azzal, hogy a Gripen akár három póttartállyal is felszerelhető, az őrjáratozási idő lehet akár két óra is, de ekkor csak négy darab légiharc rakéta fér fel rá, míg a gép szuperszonikus képessége eléggé szerénnyé válik. És ez nem csak a maximális sebességet jelenti, hanem a gyorsítást is.
A levegőbeni utántölthetőség lehetőségével a gépek képesek lehetnek akár teljes fegyverzettel, póttartály nélkül (vagy egy törzs póttartállyal) ugyanilyen hosszú őrjáratozást végrehajtani, de úgy, hogy még a akár a manőverező légiharc is végrehajtható.