KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113
  1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
  2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
  3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.

Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 177
113
  1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
  2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
  3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.

Hát nem érted? :D
Ha megkenjük őket, akkor nem kell használni a szarjaikat. ;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?
Tartok tőle hogy technikailag és üzemképesség-fenntartási szempontból semmi, társadalmi/politikai/gazdasági szemszögből meg még annál is kevesebb!! Az talán igaz, hogy Antonovokba is be lehet szerelni a nyugati elektronikai csodákat - majd egyszer, ha integrálva lesznek az An-rendszerbe, de ez nem két napig/hónapig, hanem évekig tart, nekünk meg az An-26 leváltása már holnapra is késő lenne.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 706
66 055
113
Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
Az ukránoktól vegyünk bármit is? Normális vagy?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 443
15 669
113
Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.

Inkább a rossz hír onnan ered, amire többnyire használják, a fapadosok világa. Ott nagyon kijön a low cost megközelítés pl. a CFM-56-hoz képest - lásd a Wizz gépein. Nem akkora vész a cucc, szerettem.
A fapados gépek iszonyat kihasználtsággal repülnek, így a leg- high reliable megközelítés jobban kifizetődik, mert kevesebbet kell ránézni. Viszont ez a Cargo kategória simán jobb, hiszen kevesebb ciklus kerül bele, nem kap akkora rabszolgaterhelést, mint mondjuka Wizz 320-asaiban.
Vagyis erre a kategóriára/kihasználtságra (összevetve a charter üzemmel) szerintem jó választás.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 778
113
Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...

Most már vannak Mi-17 és Mi-24 helikoptereink, amihez tudnak majd infra tölteteket gyártani. És az An-26-ot is rendszerben akarják tartani 2020-ig. A helikoptereket meg kb 2025-ig. Talán addig lesz még egy repülőnap is, ahol szépen fognak infrázni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
KC-390 a 2018-as Farnborough-i légibemutatón:


Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.

Te minden bizonnyal jobban képben vagy ebben a témában, meg persze több releváns infóhoz is hozzáférsz, de én azt olvastam valamikor, hogy csak az IAE V2500 A1-esekkel (ez volt ugye az első generációja ennek a hajtóműcsaládnak, ezért nem is csoda, hogy ennek még voltak gyermekbetegségei és gondolom a "rivális" CFM56-nál sem volt problémamentes az első generáció) voltak megbízhatósági gondok. Az A5-ösök elvileg már rendben vannak, a KC-390 meg a még újabb E5-ös verziót kapta meg.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 778
113


Dslg7CeV4AEqhEe.jpg:large



 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
"A két cég /a Boeing és az Embraer/ megállapodott, hogy az Embraer KC-390-es katonai szállítógép promotálására és új piacok felkutatására egy másik vegyesvállalatot hoznak létre, amelyben az Embraer lesz a többségi, 51 százalékos tulajdonos, a Boeing a fennmaradó 49 százalékot szerzi meg. Ehhez is le kell folytatni ugyanazt az engedélyeztetési eljárást, amely a kereskedelmi gépekkel foglalkozó vegyesvállalat megalapításához szükséges."

https://airportal.hu/megallapodott-a-boeing-es-az-embraer-a-brazil-kormany-jovahagyasara-varnak/