KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
  2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
  3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.

Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...
 
  1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
  2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
  3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.

Hát nem érted? :D
Ha megkenjük őket, akkor nem kell használni a szarjaikat. ;)
 
Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?
Tartok tőle hogy technikailag és üzemképesség-fenntartási szempontból semmi, társadalmi/politikai/gazdasági szemszögből meg még annál is kevesebb!! Az talán igaz, hogy Antonovokba is be lehet szerelni a nyugati elektronikai csodákat - majd egyszer, ha integrálva lesznek az An-rendszerbe, de ez nem két napig/hónapig, hanem évekig tart, nekünk meg az An-26 leváltása már holnapra is késő lenne.
 
Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.
 
Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
Az ukránoktól vegyünk bármit is? Normális vagy?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.

Inkább a rossz hír onnan ered, amire többnyire használják, a fapadosok világa. Ott nagyon kijön a low cost megközelítés pl. a CFM-56-hoz képest - lásd a Wizz gépein. Nem akkora vész a cucc, szerettem.
A fapados gépek iszonyat kihasználtsággal repülnek, így a leg- high reliable megközelítés jobban kifizetődik, mert kevesebbet kell ránézni. Viszont ez a Cargo kategória simán jobb, hiszen kevesebb ciklus kerül bele, nem kap akkora rabszolgaterhelést, mint mondjuka Wizz 320-asaiban.
Vagyis erre a kategóriára/kihasználtságra (összevetve a charter üzemmel) szerintem jó választás.
 
Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...

Most már vannak Mi-17 és Mi-24 helikoptereink, amihez tudnak majd infra tölteteket gyártani. És az An-26-ot is rendszerben akarják tartani 2020-ig. A helikoptereket meg kb 2025-ig. Talán addig lesz még egy repülőnap is, ahol szépen fognak infrázni.
 
KC-390 a 2018-as Farnborough-i légibemutatón:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.

Te minden bizonnyal jobban képben vagy ebben a témában, meg persze több releváns infóhoz is hozzáférsz, de én azt olvastam valamikor, hogy csak az IAE V2500 A1-esekkel (ez volt ugye az első generációja ennek a hajtóműcsaládnak, ezért nem is csoda, hogy ennek még voltak gyermekbetegségei és gondolom a "rivális" CFM56-nál sem volt problémamentes az első generáció) voltak megbízhatósági gondok. Az A5-ösök elvileg már rendben vannak, a KC-390 meg a még újabb E5-ös verziót kapta meg.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat


Dslg7CeV4AEqhEe.jpg:large



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"A két cég /a Boeing és az Embraer/ megállapodott, hogy az Embraer KC-390-es katonai szállítógép promotálására és új piacok felkutatására egy másik vegyesvállalatot hoznak létre, amelyben az Embraer lesz a többségi, 51 százalékos tulajdonos, a Boeing a fennmaradó 49 százalékot szerzi meg. Ehhez is le kell folytatni ugyanazt az engedélyeztetési eljárást, amely a kereskedelmi gépekkel foglalkozó vegyesvállalat megalapításához szükséges."

https://airportal.hu/megallapodott-a-boeing-es-az-embraer-a-brazil-kormany-jovahagyasara-varnak/
 
KC390_anatomy_0.jpg



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy írják a helikopterek légi utántöltését is. Azt gondoltam hogy abban a sebességtartományban és magasságon egy ekkora sugárhajtású géppel nem éppen ideális repülni.