KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

A civil és katonai üzemeltetési protokollok között hatalmas különbségek vannak! Ez nagyon nem marketingfogás!
Ezt tudjuk, de az már nehezen hihető, hogy majd épp az Embraer jön elő a civillel az "idióta" Airbus, Boeing és az Iljusin előtt...!
Bocsánat, az LM-et kifelejtettem, pedig a Herky-nek van civil változata is...!
 
Milyen nagyot ránt teherdobásnál az ernyő a repülőgépen......

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?
 
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?

Az EMBRAER elég nagy tapasztalattal bír a repülőgép-gyártásban, nem szabad lenézni őket. Elég csak a sikeres ERJ, E-Jet vagy Tucano gépcsaládokra gondolni. Az, hogy egy számukra új területen próbálgatják a szárnyukat, mindig nehéz. De még az Antonovnak is meggyűlt a baja az An-148/158/178 gépcsaláddal pedig ők igencsak tapasztaltak az utas- és teherszállítók terén...
 
attól hogy motorkerékpárt nem tudnak tervezni ez még lehet MAJD egy jó gép , de nem a következő 10 évben , itt van ezzel a legnagyobb probléma hogy ennyi időnk nincs

Alapból egy ICAO és IATA tagállam - vonatkoznak rá az Annexek, szóval a gyárból nem gurulhat ki olyan gép, ami nem felel meg a nemzetközi előírásoknak.
Innen tovább be sem repülhet Amerikába (FAA) vagy Európába (EASA), ha nem felel meg a hatóságok saját vizsgálati paramétereinek és a CoA nem felel meg a saját követelményeiknek - vagyis lényegében levizsgáztatják a saját szabálykönyvük szerint, már ha azt akarja a gyártó, hogy ott is repülhessen.

A Szuhoj is szépen eljárta ezt a saját gépeivel és meg is kapta ezeket - naponta látom őket, megfelelnek azoknak az országoknak a standardjainak, melyekben repülnek.

Summa: egy repülőgép ma már be sem repülhet egy kifutódra sem, ha nem felel meg a helyi hatóság elvárásainak, legyen az Boeing, Airbus, Embraer, Bombardier, akármi.
 
Az EMBRAER elég nagy tapasztalattal bír a repülőgép-gyártásban, nem szabad lenézni őket. Elég csak a sikeres ERJ, E-Jet vagy Tucano gépcsaládokra gondolni. Az, hogy egy számukra új területen próbálgatják a szárnyukat, mindig nehéz. De még az Antonovnak is meggyűlt a baja az An-148/158/178 gépcsaláddal pedig ők igencsak tapasztaltak az utas- és teherszállítók terén...
Senki sem nézte le őket, de a tapasztalat nem ok arra, hogy aranyáron adjanak valamit. Az eddigi sikereiket jórészt annak köszönhetik, hogy versenyképes árakkal működtek, és így váltak piacvezetővé pl. a civil regionáljetek gyártói között.
Ráadásul ez egy katonai gép, melynek fejlesztését részben vagy egészben a brazil állam állta. Ennek fényében végképp furcsa az eltúlzott árcédula.
 
Senki sem nézte le őket, de a tapasztalat nem ok arra, hogy aranyáron adjanak valamit. Az eddigi sikereiket jórészt annak köszönhetik, hogy versenyképes árakkal működtek, és így váltak piacvezetővé pl. a civil regionáljetek gyártói között.
Ráadásul ez egy katonai gép, melynek fejlesztését részben vagy egészben a brazil állam állta. Ennek fényében végképp furcsa az eltúlzott árcédula.
Miért? Mennyi az árcédula? Talán van hivatalos ajánlat több országnak?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?
Talán volt az Embraer-nek valami sikertelen motorkerékpár gyártmánya?!! Meg egyébként ha volt is hol itt az átfedés, mi köze a motorkerékpárnak a repülőgéphez, csak nem képzeled, hogy ugyanazok tervezik és gyártják mindkettőt?!! Ilyen alapon vegyünk valami Lamborghini gyártmányú szállítógépet, mert azok nagyon értenek a traktorgyártáshoz meg még jobban a sportkocsihoz is!! Ja, hogy a Lambo nem is gyárt repülőgépeket, pedig annyira értenek a sportkocsikhoz?!
 
Talán volt az Embraer-nek valami sikertelen motorkerékpár gyártmánya?!! Meg egyébként ha volt is hol itt az átfedés, mi köze a motorkerékpárnak a repülőgéphez, csak nem képzeled, hogy ugyanazok tervezik és gyártják mindkettőt?!! Ilyen alapon vegyünk valami Lamborghini gyártmányú szállítógépet, mert azok nagyon értenek a traktorgyártáshoz meg még jobban a sportkocsihoz is!! Ja, hogy a Lambo nem is gyárt repülőgépeket, pedig annyira értenek a sportkocsikhoz?!
;)
 
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)
Az még mindig csak kb. annyi mint a japán C-2 ára (ha azóta az is meg nem drágult), viszont a japán légitankolni nem tud, a brazil meg arra is alkalmas, tehát többfeladatú gép.
 
A Lambo egy traktorgyár. A tulaj, amikor összeveszet a helyi Ferrari kereskedővel, úgy gondolta, hogy a meglevő műszaki tapasztalatok alapján tud ő jobbat is csinálni. Különben a Tatra személyautók is így keletkeztek. Épp csak előbb negyven évig gyártottak teherautókat.
Különben brazil motorom van. Honda felirattal.
 
Miért? Mennyi az árcédula? Talán van hivatalos ajánlat több országnak?
137 millió USD, Terminator rakta be fentebb, és ennyit a programban résztvevő portugáloktól kértek. - Akkor szerinted mennyiért adnák más országoknak...?!?

A C-2 meg nem versenytárs, eredetileg nem is exportra szánták, tehát NE keverjük ide! /Mellesleg Japánnak a civil B762ER-ből átalakított szállító-tankergépei is vannak./
 
És mégis mi akadályozza meg az Embraer-t, hogy legyen egy európai logisztikai központjuk?

Jelenleg is van európai képviselete Franciaországban és számos hivatalos karbantartói partnere is. Ne felejtsétek mennyi polgári Embraer repül az öreg kontinensen...

Tessék felmenni akár a bizjetes, akár a polgári repüléses oldalukra és látszik, hány képviseletük, karbantartó partnerük van ideát.

(pl biznisz jetek esetében: UK, Németo., Svájc, Cseho., Franciao, és ezek csak az authorized service centers, azaz a gyártó hivatalos karbantartó képviseletei, nem azok listája, akik rendelkeznek bármely EMBRAER típusra karbantartói engedéllyel)
https://executive.embraer.com/global/en/customer-support?type=1&region=Europe&aircraft=10

Commercial 14 db
http://adm.embraercommercialaviation.com/pt-br/MarketInfo/catalogo_oficinas_SS.pdf


Ezeken a partnereken keresztül már elég stabil az európai piac lefedése, nem arról van szó, hogy 1-2 cég foglalkozik világszerte a típussal és ennyi.
 
137 millió USD, Terminator rakta be fentebb, és ennyit a programban résztvevő portugáloktól kértek. - Akkor szerinted mennyiért adnák más országoknak...?!?

A C-2 meg nem versenytárs, eredetileg nem is exportra szánták, tehát NE keverjük ide! /Mellesleg Japánnak a civil B762ER-ből átalakított szállító-tankergépei is vannak./


HIrtelen a 160m$os A400M nem is tűnik drágának.
 
HIrtelen a 160m$os A400M nem is tűnik drágának.

Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.