KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Mielőtt Mack jogosan bedarálna amiért sokadjára nem a megfelelő topikban írkálunk; tegyük fel hogy fent eldöntötték, két századra kell bővíteni a légierőnket. Miből gondolod hogy 2 nagyjából azonos feladatú századot kétféle típussal kell ellátni? Miféle gazdasági megfontolásból kellene 2 teljesen eltérő típusnak hátteret építeni, kiképezni 2 különféle szerelőbrigádot, pilótákat, stb. Ez agyrém. ha 2 század kell egy ekkora méretű légierőnek, akkor a zsebbe kell nyúlni és megvenni a F-35-ösöket vagy maradni a 4gen típusnál.
csak ő nem 1+1 században gondolkodik, hanem 1 század F-35 + 1 ezred másfajta...
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra
ha a típus viszonylag kevés gyermekbetegséggel bír, nem érheti meg jobban hosszú távon ?
Nincs ha, csak jelentős kockázat van, melyet NEM kell vállalni, hisz van más lehetőség. Nem véletlen, hogy alig van rendelés a brazil típusra.
"Politikai viszonylat" meg akkor lenne, ha orosz vagy kínai gépet akarnánk venni, de 2 amerikai vagy esetleg európai gépnél bármit választhatunk...
 
Nincs ha, csak jelentős kockázat van, melyet NEM kell vállalni, hisz van más lehetőség. Nem véletlen, hogy alig van rendelés a brazil típusra.
"Politikai viszonylat" meg akkor lenne, ha orosz vagy kínai gépet akarnánk venni, de 2 amerikai vagy esetleg európai gépnél bármit választhatunk...
Politikai viszonylata van az amerikainak sajna nem kevés. Nem növelném az amerikai befolyást és zsarolási potenciált feleslegesen (ha demokrata kormány lesz kicsit szarabb lesz a viszony az tuti). Európai típus túl kicsi vagy túl nagy. A brazil méretben képességekben oké. A gyermekbetegség oké.
 
Egy légierő sem repült még a KC-390-nel és nincs vele tapasztalat. És mivel minden új típusnak van több-kevesebb gyermekbetegsége, hibákra kell számítanunk. Ez már épp elég indok arra , hogy ne ilyen baromságra költsék a pénzünket...!!!

Tiszteletben tartva a véleményedet,de én nem értek veled egyet nem hiszem,hogy túl nagy kockázatot vállalnánk s KC-390-s beszerzésével, sőt szerintem mivel az Embarernek nagyon fontos még ez a 3 db-os magyarországi megrendelés is gyanítom,hogy nagyon jó feltételekkel szerezhetjük be a gépet.Ez alatt a következőket értem Magyarország számára előnyös fizetési konstrukció illetve olyan garanciális feltételek a 390-s gyártója részéről amely szerintem nagyon lecsökkenti számunkra a vadonatúj típusból származó esetleges kockázatokat.Bár látatlanba nem lehet semmit sem kijelenteni de mivel a 390-s fődarabjai egytől-egyig kipróbált szerkezetek,és a gyártó sem kispályás szereplő a repüllőgépgyártásban, nem látom,hogy a 390-s beszerzése miért lenne számunkra a szavaiddal élve baromság.
 
Nincs ha, csak jelentős kockázat van, melyet NEM kell vállalni, hisz van más lehetőség. Nem véletlen, hogy alig van rendelés a brazil típusra.
"Politikai viszonylat" meg akkor lenne, ha orosz vagy kínai gépet akarnánk venni, de 2 amerikai vagy esetleg európai gépnél bármit választhatunk...
Átolvasva a véleményeket linkeket, mindkét gép előrelépés lenne. Schurrer linkje alapján a brazil gépre 27 hazai megrendeles és 38 külföldi szandeknyilatkozat van. Del-Amerikaia és európai. A portugálok hivatalból meg a csehek.
Minden megrendelésnek van politikai üzenete is, de sztem itt a gazdasági hangsúlyosabb lesz. Partnerek leszünk egy új típus piacra lépésébén, cserében több gazdasági ellentételezést várhatunk.
Kínai és új orosz gép a Natoban nem játszik. Akkor összerúgjuk a port az amcsíkkal, azt pedig már megtanulták, hogy ilyen ügyben fölösleges. Meg kell adni az USA-nak, ami jár és itt a brazil gép is jó deal, mert van USA érdekeltség.
 
ld. lenti táblázat az általam linkelt .PDF anyagból.
aa.jpg

maximális 175 000 lb (79 378.6 kg) felszállótömeggel elvisz 40 000 lb (18 143.68 kg) hasznos tömeget cca. 2 750 nmi-re (5 093 km)
 
Egy légierő sem repült még a KC-390-nel és nincs vele tapasztalat. És mivel minden új típusnak van több-kevesebb gyermekbetegsége, hibákra kell számítanunk. Ez már épp elég indok arra , hogy ne ilyen baromságra költsék a pénzünket...!!!

Visszatérve még egy kicsit erre a vadonatúj nincs kipróbálva a KC-390-s ezért nekünk baromság megvenni dologra.A C-130-s legalább 50-éves konstrukció amelyet folyamatosan fejlesztettek amely így jelenleg kategóriájában a legfejlettebb szállítógépek egyike,még is a közelmúltban felszínre kerültek a C-130-l kapcsolatban elég komoly szerkezeti hibák amelyek sajnos emberéletekbe kerültek,vagy van még másik példa is ,bár nem szállítógép hanem helikopter de nagyon is érint minket mivel ugye megrendeltük a H-225-s Caracalt. Ennél a helikopternél hosszú évekig,nem tudták megoldani a főreduktor szerkezeti problémáját,sajnos jó pár halálos baleset történt a hibás reduktor miatt.Tehát hiába régi konstrukció egy gép, amelyből viszonylag sok példány repül több nemzet haderejében ez még nem garancia arra,hogy azzal nem lesznek problémák.
 
Le vagy maradva.Mióta kisült,hogy mennyiért szállitja a Boeing az SH-et,új jelöltem van az F35 támogatására.
NEm vagyok annyira lemaradva, ha emlékeim nem csalnak akkor most egy valóban jobb opciót hoztál fel a kefírrel szemben m346-al. (de az tuti, hogy valamelyik kiképző felfegyverezhető gépről beszéltél múltkor ami nem cseh, ezért vagy az olasz vagy a dk-i)
 
Visszatérve még egy kicsit erre a vadonatúj nincs kipróbálva a KC-390-s ezért nekünk baromság megvenni dologra.A C-130-s legalább 50-éves konstrukció amelyet folyamatosan fejlesztettek amely így jelenleg kategóriájában a legfejlettebb szállítógépek egyike,még is a közelmúltban felszínre kerültek a C-130-l kapcsolatban elég komoly szerkezeti hibák amelyek sajnos emberéletekbe kerültek.
Egy szárnybekötési hibát akarsz szembeállítani valószínűleg több tucat hibával. Én nem hallottam, hogy 1 csomó Herky vesztegelne szárnyhibával, ám pl. az A400M hibáinál sok gép vesztegelt. Nem kéne kockáztatni, hogy ne legyen hadra fogható gépünk...!
 
gyanítom,hogy nagyon jó feltételekkel szerezhetjük be a gépet.Ez alatt a következőket értem Magyarország számára előnyös fizetési konstrukció illetve olyan garanciális feltételek a 390-s gyártója részéről amely szerintem nagyon lecsökkenti számunkra a vadonatúj típusból származó esetleges kockázatokat.Bár látatlanba nem lehet semmit sem kijelenteni de mivel a 390-s fődarabjai egytől-egyig kipróbált szerkezetek,és a gyártó sem kispályás szereplő a repüllőgépgyártásban
 
Amennyiben mégis, akkor azokat úgyis megoldjuk itt a fórumon :cool:

Gripen rendszeresítés kicsit hasonló történet volt, mint most a szállítógépeknél. Régi típus sok üzemeltetői tapasztalattal vs. új típus külföldi tapasztalat nélkül.
13 év után hogyan értékelitek a Gripen rendszeresítést? (Ahol teljes és folyamatos gyártói támogatás volt/van. És ahol a kezdeti üzemeltetési nehézségek nem biztos hogy a gép hibái voltak, de a média mégis ezt mantrázta akkor. )

És az A319-esek rendszeresítését? (kiforrott típus sok üzemeltetői tapasztalattal) Ahol a 1,5 év alatt a két gépből az egyik 5 hónapig hajtóműcserére várt... :rolleyes:
 
gyanítom,hogy nagyon jó feltételekkel szerezhetjük be a gépet.Ez alatt a következőket értem Magyarország számára előnyös fizetési konstrukció illetve olyan garanciális feltételek a 390-s gyártója részéről amely szerintem nagyon lecsökkenti számunkra a vadonatúj típusból származó esetleges kockázatokat.Bár látatlanba nem lehet semmit sem kijelenteni de mivel a 390-s fődarabjai egytől-egyig kipróbált szerkezetek,és a gyártó sem kispályás szereplő a repülőgépgyártásban.
Én azt gyanítottam, hogy a fejlesztő portugáloknak jó üzletet ajánlanak, de nem így lett, tehát nem számítanék előnyös konstrukciókra. A garanciális feltételek + pénzbe kerülnek, melyre nem lenne szükség 1 megbízható típus esetén.
Az A400-nál az Airbus sem volt kispályás, de azután felborult a pálya... :(
 
ld. lenti táblázat az általam linkelt .PDF anyagból.
aa.jpg

maximális 175 000 lb (79 378.6 kg) felszállótömeggel elvisz 40 000 lb (18 143.68 kg) hasznos tömeget cca. 2 750 nmi-re (5 093 km)
Ez valami rekordhajhászós konfig. lehetett.
A SOF konfig tud csak (ezt írja a prosi) egy design take-off weight-en túli súllyal felszállni (175.000lbs), de annak egészen másak a range adatai:
A C-130J-30 hivatalos brossúrájában (13. oldaltól): 40.000lb payloaddal 4.425km.
A C130J-SOF: 30.000lb payloaddal 3815km
A különbség valószínűleg a szárnyban merevítésnek a leszállásig megtartandó üzemanyagból adódik. Ezt viszont csak akkor lehet felhasználni, ha üresen jön vissza a gép, mert amíg a full payload (175.000 lbs) benne van, addig azt az üzemanyagot benne kell hagyni a szárnyakban.
De gyanítom a valós típuskönyvekben se nem az én, se nem a te adataid lesznek.... ;)
 
Egy szárnybekötési hibát akarsz szembeállítani valószínűleg több tucat hibával. Én nem hallottam, hogy 1 csomó Herky vesztegelne szárnyhibával, ám pl. az A400M hibáinál sok gép vesztegelt. Nem kéne kockáztatni, hogy ne legyen hadra fogható gépünk...!
Szerintem azért látogass el az A400M-es topicba! ;)
 
Politikai viszonylata van az amerikainak sajna nem kevés. Nem növelném az amerikai befolyást és zsarolási potenciált feleslegesen (ha demokrata kormány lesz kicsit szarabb lesz a viszony az tuti). Európai típus túl kicsi vagy túl nagy. A brazil méretben képességekben oké. A gyermekbetegség oké.
Tán épp az a baj, hogy nem veszünk USA cuccot, mert azzal be lehetne fogni a szájukat. És függőség sem lenne, mert Herky javítóbázist és alkatrészt bárhol találhatunk...!!!
 
Tán épp az a baj, hogy nem veszünk USA cuccot, mert azzal be lehetne fogni a szájukat. És függőség sem lenne, mert Herky javítóbázist és alkatrészt bárhol találhatunk...!!!

En nem akartam szemelyes hangvetelut irni, mert ezek sosem vezetnek sehova, de te szimplan rajongas alapjan mondasz verdict-et egy-egy tipusra, meghozza mindenfele hatter nelkul. Itt nem, hogy objektiv ervek vagy netan hiheto forrasok alapjan bizonyitod be, hogy a KC alkalmatlan barmifele katonai felhasznalasra hanem csak szimpatia alapjan. Ennek mi az ertelme?
A polgari repulesben az Embraert nem kell bemutatni senkinek, most meg probalnak betorni egy uj szegmensbe /szerintem egy korrekt belepovel btw/ nyilvan tudjak, hogy mit csinalnak.

En azt gondolom, hogy tokeletes gep nem letezik az meg, hogy valaminek eselyt sem adni szimplan azert, mert uj.... haaat.... ennyi erovel autok helyett a lo is eleg lenne, mert az auto elromlik...
 
Tán épp az a baj, hogy nem veszünk USA cuccot, mert azzal be lehetne fogni a szájukat. És függőség sem lenne, mert Herky javítóbázist és alkatrészt bárhol találhatunk...!!!
Veszünk US cuccokat, csak nem Herkulest, láthatóan neked ez a baj...
Nem az lesz nagy kunszt a braziloknak, hogy a programban egyébként is részt vevő országok vesznek majd saját gépet...,hanem az ha végre világgá kürtölhetik, hogy a körön kívülről is van felhasználó. És ezért szerintem mindent meg fognak tenni/adni...és nekünk most jó az időzités, mert nagyon kell már valami...
A Boeing szerepét is érdemes vizsgálni a történetben...meggyőződésem, hogy pár év múlva az amerikai haderőknél elterjed ez a tipus -lehet valami más US/Boeing megnevezéssel.