Kétéltű harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113

MA-MMT-40 105 mm-es könnyű harckocsi​

2019-ben Mianmar kifejlesztett egy könnyű harckocsi prototípusát, amely az orosz gyártmányú 2S1 Gvozdika lánctalpas önjáró tarack alvázán alapult, és egy új, kínai gyártmányú, egy 105 mm-es ágyúval felfegyverzett kétszemélyes toronnyal volt felszerelve. Együttműködési projekt van Ukrajnával az MMT-40 könnyű harckocsi fejlesztésére, amelyből egyelőre nem tudni, mennyi áll majd szolgálatba.

2019 márciusának végén pedig a mianmari hadsereg közzétett egy fotót egy harcjárműről, amelyet Mianmarban gyártanak majd ukrán gyártású egységekből. Az új harcjármű egy könnyű harckocsi 105 mm-es löveggel a toronyban a WMA301 (PTL02) kínai tűztámogató járműből az MT-LB alvázán, Ukrajnától vásárolt 2019. január végén. Az Ukrspetsexport cég műszaki dokumentációt szállított Mianmarba a könnyű páncélozott járművek (BTR-4U, 2S1U) és az MMT-40 könnyű harckocsik összeszerelésének technológiai projektjéhez.

A 105 mm-es ágyú a NATO-szabványnak megfelelő lőszereket képes kilőni, ezenkívül lehetőség van lézeres irányítású 105 mm-es páncéltörő rakéta használatára is, az ilyen lövedékeket különösen a KB "LUCH" gyártja.

Bár a mianmari hadsereg páncélos erői erősek, az Indokínai-félszigeten akár a „három erős” közé is besorolhatók. A mianmari hadsereg harckocsi egységeinek azonban sok problémával kell szembenéznie. Először is, a harckocsikat különböző országokból importálják, és a harckocsik különböző szabványai eltérőek, ami láthatatlanul megnehezíti a napi karbantartást; másodszor, ezeket a harckocsikat különböző időkben fejlesztették ki, és a különféle berendezéseket nem lehet egységesíteni. Ha kitör egy háború, az elkerülhetetlenül nyomást fog okozni a logisztikában; Mianmar nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket a problémákat, de mivel a hazai hadiipar túl gyenge, nem beszélve a nagyszabású műszaki berendezések, például a harckocsik fejlesztéséről, még a könnyű felszerelések fejlesztése sem tűnik megfelelőnek.

Természetesen a hadiipar gyengesége nem jelenti azt, hogy Mianmar egy helyben áll, és nem tudja megoldani ezeket a problémákat. A közelmúltban Mianmar új típusú harckocsit dobott piacra. Bár ez egy "hazai" tank Mianmarban, ennek a teljesen hegesztett szerkezetű tartálynak az alakja feltárja a "kínai-orosz kevert vér" jellemzőit. A torony állítólag Kínából származik, és a harckocsiágyú is egy 105 mm-es, Kínában gyártott harckocsiágyú (talán ZPL94 105 fegyver). Ezért sokan azt gyanítják, hogy Mianmar új tankja Kína új könnyű harckocsi technológiájából kölcsönzött. Ha ez a helyzet, akkor ez a mianmari harckocsiágyú 2000 méteres távolságban képes kilőni a T-90Sz-t sokkal kisebb visszarúgással, mint a 120 és 125 mm-es harckocsiágyúké! Sőt, az ilyen típusú harckocsi fegyverek sokféle lőszert lőhetnek,

Mianmar új tankjai erős tűzerővel rendelkeznek, de védelmi képességeik nem erősek. Végül is ennek a harckocsinak az alváza a 2S1 önjáró tarack alvázán alapul, amelyet szintén a PT-76 kétéltű harckocsi alvázra fejlesztettek tovább. Ezért a legfeljebb 15,7 tonnát nyomó 2S1 védekező képessége ma már nem biztos, hogy ellenáll a kis kaliberű fegyvereknek. Természetesen Mianmar megfelelő fejlesztéseket hajthat végre védelmi képességeinek javítása érdekében. Ennek a tanknak a megjelenése azonban nem változott a 2S1-hez képest, és még ha javítják is, akkor sem lesz minőségi ugrás. Vagy talán Mianmar eredetileg egy kétéltű tank kifejlesztésére készült. Hiszen délkelet-ázsiai országként, ahol az esőerdők és a mocsarak sűrűn borítanak,

Ha Mianmar új tankja egy kétéltű tank, akkor a használt motor továbbra is szovjet/orosz eredetű lehet. Természetesen amellett, hogy a PT-76-os kétéltű tankmotor továbbra is "használható", a fontosabb ok az, hogy Mianmar továbbra sem tud fejlettebb energiarendszereket kifejleszteni vagy bevezetni. Ezért a mianmari tankot a becslések szerint egy YaMZ-238N, egy V-8-as vízhűtéses négyütemű dízelmotor hajtja, 300 lóerős teljesítménnyel, kézi sebességváltóval, 5 előremeneti fokozattal és 1 hátrameneti fokozattal. Maximális menetsebessége elérheti a 61 km/h-t, hajtási sebessége vízben pedig 6 km/h.

mianmar-WMA301.jpg

Mianmari WMA-301 tűztámogató jármű
Mianmar-MMT-40-LT.jpg
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
ERAC

Engin de Reconnaissance Amphibie de Combat

Harci kétéltű felderítő jármű

ERAC-francia-felderit-sz-harckocsi-1961.jpg

ERac.jpg

ERAC.jpg


1961-ben egy páncélozott kétéltű felderítő jármű kérésére 1963 végén gyártották le a prototípust.

Hosszúság: 4,97 m szélesség: 2,24 m magasság: 1,58 m súly: 6,7 t

Fegyverzet: 1 90 mm-es D 914-es löveg (Vo 780 m/s) 36 lőszer​
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113

MA-MMT-40 105 mm-es könnyű harckocsi​

2019-ben Mianmar kifejlesztett egy könnyű harckocsi prototípusát, amely az orosz gyártmányú 2S1 Gvozdika lánctalpas önjáró tarack alvázán alapult, és egy új, kínai gyártmányú, egy 105 mm-es ágyúval felfegyverzett kétszemélyes toronnyal volt felszerelve. Együttműködési projekt van Ukrajnával az MMT-40 könnyű harckocsi fejlesztésére, amelyből egyelőre nem tudni, mennyi áll majd szolgálatba.

2019 márciusának végén pedig a mianmari hadsereg közzétett egy fotót egy harcjárműről, amelyet Mianmarban gyártanak majd ukrán gyártású egységekből. Az új harcjármű egy könnyű harckocsi 105 mm-es löveggel a toronyban a WMA301 (PTL02) kínai tűztámogató járműből az MT-LB alvázán, Ukrajnától vásárolt 2019. január végén. Az Ukrspetsexport cég műszaki dokumentációt szállított Mianmarba a könnyű páncélozott járművek (BTR-4U, 2S1U) és az MMT-40 könnyű harckocsik összeszerelésének technológiai projektjéhez.

A 105 mm-es ágyú a NATO-szabványnak megfelelő lőszereket képes kilőni, ezenkívül lehetőség van lézeres irányítású 105 mm-es páncéltörő rakéta használatára is, az ilyen lövedékeket különösen a KB "LUCH" gyártja.

Bár a mianmari hadsereg páncélos erői erősek, az Indokínai-félszigeten akár a „három erős” közé is besorolhatók. A mianmari hadsereg harckocsi egységeinek azonban sok problémával kell szembenéznie. Először is, a harckocsikat különböző országokból importálják, és a harckocsik különböző szabványai eltérőek, ami láthatatlanul megnehezíti a napi karbantartást; másodszor, ezeket a harckocsikat különböző időkben fejlesztették ki, és a különféle berendezéseket nem lehet egységesíteni. Ha kitör egy háború, az elkerülhetetlenül nyomást fog okozni a logisztikában; Mianmar nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket a problémákat, de mivel a hazai hadiipar túl gyenge, nem beszélve a nagyszabású műszaki berendezések, például a harckocsik fejlesztéséről, még a könnyű felszerelések fejlesztése sem tűnik megfelelőnek.

Természetesen a hadiipar gyengesége nem jelenti azt, hogy Mianmar egy helyben áll, és nem tudja megoldani ezeket a problémákat. A közelmúltban Mianmar új típusú harckocsit dobott piacra. Bár ez egy "hazai" tank Mianmarban, ennek a teljesen hegesztett szerkezetű tartálynak az alakja feltárja a "kínai-orosz kevert vér" jellemzőit. A torony állítólag Kínából származik, és a harckocsiágyú is egy 105 mm-es, Kínában gyártott harckocsiágyú (talán ZPL94 105 fegyver). Ezért sokan azt gyanítják, hogy Mianmar új tankja Kína új könnyű harckocsi technológiájából kölcsönzött. Ha ez a helyzet, akkor ez a mianmari harckocsiágyú 2000 méteres távolságban képes kilőni a T-90Sz-t sokkal kisebb visszarúgással, mint a 120 és 125 mm-es harckocsiágyúké! Sőt, az ilyen típusú harckocsi fegyverek sokféle lőszert lőhetnek,

Mianmar új tankjai erős tűzerővel rendelkeznek, de védelmi képességeik nem erősek. Végül is ennek a harckocsinak az alváza a 2S1 önjáró tarack alvázán alapul, amelyet szintén a PT-76 kétéltű harckocsi alvázra fejlesztettek tovább. Ezért a legfeljebb 15,7 tonnát nyomó 2S1 védekező képessége ma már nem biztos, hogy ellenáll a kis kaliberű fegyvereknek. Természetesen Mianmar megfelelő fejlesztéseket hajthat végre védelmi képességeinek javítása érdekében. Ennek a tanknak a megjelenése azonban nem változott a 2S1-hez képest, és még ha javítják is, akkor sem lesz minőségi ugrás. Vagy talán Mianmar eredetileg egy kétéltű tank kifejlesztésére készült. Hiszen délkelet-ázsiai országként, ahol az esőerdők és a mocsarak sűrűn borítanak,

Ha Mianmar új tankja egy kétéltű tank, akkor a használt motor továbbra is szovjet/orosz eredetű lehet. Természetesen amellett, hogy a PT-76-os kétéltű tankmotor továbbra is "használható", a fontosabb ok az, hogy Mianmar továbbra sem tud fejlettebb energiarendszereket kifejleszteni vagy bevezetni. Ezért a mianmari tankot a becslések szerint egy YaMZ-238N, egy V-8-as vízhűtéses négyütemű dízelmotor hajtja, 300 lóerős teljesítménnyel, kézi sebességváltóval, 5 előremeneti fokozattal és 1 hátrameneti fokozattal. Maximális menetsebessége elérheti a 61 km/h-t, hajtási sebessége vízben pedig 6 km/h.

mianmar-WMA301.jpg

Mianmari WMA-301 tűztámogató jármű
Mianmar-MMT-40-LT.jpg
MMT-40-Mianmar.jpg
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113

Szerb könnyű harckocsi szovjet MT-LB alvázon​

A jármű a szovjet 2S1 Gvozdika tarack módosított alvázát és egy új harci modult használ 105 vagy 122 mm-es ágyúval. Mind az alváz, mind a modul a szerb DLS Specijalni Sistemi cég munkája.
A szerb "Gvozdika tank" fotói már 2019-ben megjelentek a MyCity Military szerb katonai fórumon . A média azonban csak most számol be szélesebb körben a projektről. A könnyű harckocsi projekt a 2015 óta működő fiatal, belgrádi DLS Specijalni sistemi szerb katonai startup munkája.

A cégnek nincs saját weboldala vagy közösségi oldala. A cégről bizonyos információk a kragujevaci egyetem gépészmérnöki karának monográfiájában találhatók .

A jármű kialakítására mindenesetre érdemes odafigyelni - a Gvozdika 122 mm-es önjáró tarack vázát (vagyis az MT-LB szovjet transzporter alvázát) és az új fejlesztésű szerb harci modult egyesíti.
FG-3907118-JDW-10821-1068x658.jpg

A jármű nagy valószínűséggel exportra készül. Szerbiának papíron még megközelítőleg 90 Gvozdika tarackja van az arzenáljában, de ezek másfajta modernizáláson mennek keresztül. A szerb hadsereg számára továbbfejlesztett Gvozdika az általános átalakításon túl kulturáltabb munkakörnyezetet kap a legénység számára és új tűzvezető rendszert.

„Amint látja, ez egy nagyszerű tüzérségi eszköz. A modernizációnak köszönhetően, amelyen dolgozunk, amely ezen a funkcionális modellen is látható, ez egy nagyon hasznos rendszer lesz, amely nagyon sokáig a hadseregünkben marad" - kommentálta az első lövési teszteket Aleksandar Vulin szerb védelmi miniszter. lásd az alábbi videót) a modernizált Gvozdika 2020 májusában.

A szerb "Tank Gvozdika" megalakulásának oka hivatalosan nem ismert. A szerb vitázók szerint ez az MMT-40 könnyű tankprojekt folytatása Mianmar számára. Az MMT-40 Ukrajna és Mianmar közös projektje volt (vagy az). Az MMT-40 egy Gvozdika tarackvázat, egy WMA301 (PTL02) kerekes harcjárműből származó kínai kétüléses tornyot és egy 105 mm-es ágyút kombinál.

143473-tmb-167336603-MMT-40-Light-Tank-Myanmar-6.jpg


A járműnek két változata létezik – 122 mm-es ágyúval a „tank” LT-H (Light Turret-Howitzer), 105 mm-es ágyúval LT-HPLRG-AT (Light Turret – High Performance Low Recoil Gun) ). A 122 mm-es ágyús jármű lényegében modernizált Gvozdika tarack (közvetlen tüzelési lehetőséggel), a 105 mm-es ágyús jármű igazi könnyű harckocsi.
E96zv-N3-WQAcx2-PW-1920x1440.jpg


Nyilvánvalóan az LT-HPLRG-AT járművet valójában Mianmarba exportálták, ahol Szerbia többek között már szállította Nora-B52 tarackjait (lásd alább). Az LT-H egy 122 mm-es ágyúval ellátott változatát végül felajánlhatják a szerb hadseregnek, talán a fenti frissítés kiegészítéseként vagy kiterjesztéseként.

Most a technikai információkról. Az LT-HPLRG-AT könnyű harckocsi kétüléses harci modullal rendelkezik - a parancsnok a jobb oldalon, a tüzér a bal oldalon ül. A torony 3. szintű ballisztikai védelemmel rendelkezik a STANAG 4569A szerint. A lőszer ágyúba töltését a töltőgép végzi. A fő fegyverzet egy stabilizált, 105-ös kaliberű ágyúból áll (hossza 58 kaliber), amely állítólag egy 100 mm-es kaliberű (63 kaliber hosszúságú) szovjet MT-12 Rapira (T-12A) vontatott páncéltörő ágyú. .

Az LT-HPLRG-AT harci modulját az Egyesült Arab Emírségekből származó Calidus Wahash kerekes harcjárműre is felszerelték. A járművet először a 2019-es IDEX kiállításon mutatták be Abu Dhabiban .

A Gvozdika a halhatatlan szovjet MT-LB páncélozott szállítókocsi módosított alvázát használja. Bár az MT-LB tervezési eredete már az 1950-es évekre nyúlik vissza, hasonlóan az amerikai M113 transzporterhez, továbbra is népszerű és használt platform. Például a lengyelek erősen módosították az MT-LB platformot, és létrehozták saját egyszerű LPG lánctalpas platformjukat (Lekki Podwoz Gąsienicowy). A lengyelek LPG platformra építik aknavető és tüzérségi egységek parancsnoki járműveit, valamint M120G RAK önjáró aknavetőket.

PL-M-120-RAK-Mt-LB-mod-alv-z.jpg


A lengyel hadsereg 20 „lánctalpas” gépesített zászlóaljat kíván működtetni – mindegyik zászlóaljban 90 lánctalpas jármű van. A járművek körülbelül egyharmada felszerelhető PB-platformra. A fennmaradó járművek, különösen a gyalogsági harcjárművek (IPV) a fejlettebb, de lényegesen drágább Borsuk platformot fogják használni .

Az ukránok létrehozták a Gvozdika platformon alapuló Kevlar-E belt BVP projektet is. Az ukránok a járművet az idei, Arms and Security 2021 katonai kiállításon mutatták be Kijevben. A jármű felszerelhető távirányítós BM-3M Šturm vagy KBA-105T Skval harci modulokkal. Mindkét modul egy 30 mm-es automata ágyút, egy 30 mm-es gránátvetőt és egy 7,62 mm-es géppuskát kombinál.

Ami Szerbiát illeti, a fegyveripar az utóbbi időben érdekes sikereket könyvelhet el. Idén márciusban Türkmenisztán 30 darab szerb Lazar 3 kerekes gyalogsági járművet vásárolt – ez az első exportsiker. Szerbia Nora-B52 kerekes tarackokat is szállít Mianmarnak, Bangladesnek, Kenyának és Ciprusnak.

E97-CKUUUUAEa-QPe-1-1920x1440.jpg



 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
Sprut-SDM1
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
A 2Sz25M Sprut-SDM1 sikeresen átment az állami teszteken és készen áll a sorozatgyártásra
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
A PT-76 könnyű kétéltű tank - számos katonai konfliktus nélkülözhetetlen résztvevője, 1950-től napjainkig. A világ számos országának szakemberei hagyományosan nagyra értékelték képességeit. Sok idő telt el, és a gép elavult, de továbbra is számos külföldi ország hadseregénél szolgál. Különböző országok mérnökei próbálják javítani
A fehérorosz tervezők felajánlották a PT-76 modernizálásának saját verzióját.

„Lehetőségük az, hogy egy elavult motort korszerűbbre cserélnek, 300 lóerős teljesítménnyel. Új sebességváltót építenek be, kezelőszervek motorkerékpár típusú kormányoszlop formájában, hűtő- és levegőtisztító rendszer - írja a kiadvány. - Ennek eredményeként a jármű maximális sebessége autópályán 60 km / h-ra, földúton 45 km / h-ra, vízen pedig 12 km / h-ra nő. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás 8%-kal, az olajfogyasztás pedig 53%-kal csökken. "A hatótávolság szárazföldön körülbelül 450 km, vízen pedig akár 150 km.
Javasolják továbbá egy új torony felszerelését a BMP-2-ből a 30 mm-es 2-42-es ágyúval, a PKTM géppuskával és a „Competition” ATGM-mel. Így a fehérorosz tervezők szerint nőni fog a legénység képessége a földi és légi célpontok elleni küzdelemben.
Belarus-PT-76-M-moderniz-ci.jpg

 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 802
35 232
113
A 2SZ25M páncélvadász pilóta nélküli harckocsivá válhat, mondta a fejlesztő
Rostec: a 2S25M önjáró tankvadász pilóta nélküli lehet