KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 243
83 186
113

KF-21-004.jpg
KF-21-003-load-bearing-test.jpg
KF-21-003.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 814
98 627
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 704
17 414
113
Remek felvételek a taxizgató madárkáról;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azt nézem épp, nem nyílik valami nagyra a fülke. Ebben a méret kategóriában a mechanikus nyitás-zárás nem inkább csak extra fícsör mint mondjuk az autóknál a csomagtartó nyitó?
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 411
113
Remek felvételek a taxizgató madárkáról;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azt nézem épp, nem nyílik valami nagyra a fülke. Ebben a méret kategóriában a mechanikus nyitás-zárás nem inkább csak extra fícsör mint mondjuk az autóknál a csomagtartó nyitó?
Kicsit komolytalannak, rajzfilmes játékrepülőnek tűnik ez a jó nagy kabintető, de biztos, hogy kiváló kilátást biztosít.
A tolóerő, ami rendelkezésre áll, az a Super Horneté, de a tömegadatokat nem ismerem. Ugyanakkor érdekes lehet még a légellenállás és a felhajtóerő alakulása is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 411
113
Ha lehet hinni a közzétett adatoknak, akkor ez a gép üresen kb 12 tonnás. Ugyanaz a hajtóműve, mint a Super Hornet-nek, illetve az egyhajtóműves Gripen E-nek.
Nade, a Super Hornet üresen 13.5 tonnás, míg a JAS-39E 8000 kg-os, szóval a KF-21-es esetében szerekezeti tömeghez képest kifejezetten jó a tolóerő, amire itt számítani lehet.
A szerkezeti tömeg a fix, minden más efelett változó érték, de egy harci gép esetében mi még számít, az a kerozin mennyisége.
Ennek nem kell lehetetlenül kevésnek lennie csak azért, hogy már a felszállásnál 1 feletti legyen a tolóerő/tömeg arány, elvégre ezek a technikák nem a repülőnapok számára készülnek.
De az biztos, hogy az eldobható póttartályok után megmaradó belső kerókészlet és a hajtóművek tényleges fogyasztása nagyban fogja befolyásolni feladat végrehajtására fordítható időt.
Az alacsony észlelhetőségű típusoknál a kerókészlet hatékonyabb kihasználásban nagy szerepe van annak, hogy jóval szabadabban választhatják meg a repülési profilt és az útvonalat, nem kell feleslegesen nagy biztonsági távolságról "kerülgetni a forró kását".
Mert a levegőben utántölthetőség, bár elengedhetetlen opció, háborús körülmények között nehezen kiaknázható. Hiszen maguk a tankergépek is zsíros célpontok és igyekeznek az ellenségtől távol tartózkodni. Ezáltal sokszor túl messze vannak attól, ahol a ténylegesen nagy tüzelőanyagfogyasztó repülési rezsim zajlik.

Gyanítom, ez a KF-21-es a fenti két típushoz képest talán kedvezőbb gyorsulási és emelkedési paramétereit, illetve a csökkentett észlelhetőségét együttesen a rövidebb ideig tartó magas fogyasztású rezsimekre tudja lekonvertálni és így hatékonyabban tudja kihasználni a belső kerókészletét, bármennyi is legyen az.
 
M

molnibalage

Guest
A bal felső képen lévő gépen annyi fegyver van amihez nekünk két Gripen kell...
Nem tudom mennyi lesz egy ilyen masina, de ez jobbnak látszik mint a svédek vasa.
Mert a KF-21 vagy 70%-kal nehezebb...
6800 kg vs 11800 kg.
Sikerült az almát a sárgadinnyével összemérni...

Mintha az F-15A-val mérnéd össze, amire még CL pótos mellett is felment 4xAIM-9 és 2x6 Mk-82 vagy 2xMk84 háromszor több belső kreóval.
Ha ma lenne AG feladatra korszerűsített F-15C, akkor ez 4xAIM-120 + CL DT + oldalt amit el tudsz képzelni.

A Gripen E-hez képest is nem tom mennyi előnyt adna...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 249
10 807
113
Mert a KF-21 vagy 70%-kal nehezebb...
6800 kg vs 11800 kg.
Sikerült az almát a sárgadinnyével összemérni...

Mintha az F-15A-val mérnéd össze, amire még CL pótos mellett is felment 4xAIM-9 és 2x6 Mk-82 vagy 2xMk84 háromszor több belső kreóval.
Ha ma lenne AG feladatra korszerűsített F-15C, akkor ez 4xAIM-120 + CL DT + oldalt amit el tudsz képzelni.

A Gripen E-hez képest is nem tom mennyi előnyt adna...
Az értem én hogy két hajtóműves a KF-21.
Nem alma-sárgadinnye, vagy csak annyiból hogy ha gyümölcsöt akarok, megnézem mit kapok a pénzemért.
Jó esetben haditechnikát is amikor veszünk megnézünk mit kapunk, miként aránylik a Gripen c/d vagy e/f ára ehhez a géphez képest?
Mert az E/F egyes hírek szerint F-35 közeli pénzért van, ez meg a (fejlesztő szerint) jelentősen olcsóbb.
És ugyanarra való mint a Gripen, többfeladatú harci repülő.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Az értem én hogy két hajtóműves a KF-21.
Nem alma-sárgadinnye, vagy csak annyiból hogy ha gyümölcsöt akarok, megnézem mit kapok a pénzemért.
Jó esetben haditechnikát is amikor veszünk megnézünk mit kapunk, miként aránylik a Gripen c/d vagy e/f ára ehhez a géphez képest?
Mert az E/F egyes hírek szerint F-35 közeli pénzért van, ez meg a (fejlesztő szerint) jelentősen olcsóbb.
És ugyanarra való mint a Gripen, többfeladatú harci repülő.
Milyen “hírek szerint” van egy Emil árban közel az F35-höz? Írt erről valaki?