KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

A belső fegyvertér majd elolvasztja a szerkezeti tömeg előnyt. Az pedig károsan befolyásolja majd a hatótávot.
Amit idáig össze-vissza találtam, az kb 5.5 tonnányi belső kerókészlet, az F-35A-val lényegében azonos tolóerő mellett. Abba 8.3 tonnányit lehet tankolni, ez a 2.5 tonnás mínusz azért már számít.
Nem véletlen a póttartályok alkalmazása. Csakhogy akkor meg a belső fegyvertér lesz felesleges.

A belső fegyvertérnek csak akkor van értelme, ha azt a csapásmérő fegyverzethez méretezik. A kizárólag légiharc rakétákat igénylő bevetésekhez elég csak a süllyeszett kivitel és ott is inkább csak a légellenállás csökkentése miatt. Az így elért RCS csökkenés csak extra hozadék.

Az a repülőgép, amelyik csak a légiharc rakétáit képes belső fegyvertérben hordozni, de a csapásmérő fegyverzete kint marad a szárnyakon és az RCS értéket rontja, az nem túl előnyös, mert a stealth fő célja a csapásmérés végrehajtása, nem a légtér védelme és az ellenséges légi tevékenység megzavarása, megállítása.

Tehát a KF-21-es esetében vagy alakítsanak ki utólag egy csapásmérő fegyverzetre méretezett belső fegyverteret, vagy hagyják az egészet és csak süllyesszék be a légiharc rakétákat. Illetve azok egy részét.
Sherintem lesz hely a csapásmérő fegyverzetnek is.
message-editor-1599172151145-trough-2.jpg
 
A belső fegyvertér majd elolvasztja a szerkezeti tömeg előnyt. Az pedig károsan befolyásolja majd a hatótávot.
Amit idáig össze-vissza találtam, az kb 5.5 tonnányi belső kerókészlet, az F-35A-val lényegében azonos tolóerő mellett. Abba 8.3 tonnányit lehet tankolni, ez a 2.5 tonnás mínusz azért már számít.
Nem véletlen a póttartályok alkalmazása. Csakhogy akkor meg a belső fegyvertér lesz felesleges.

A belső fegyvertérnek csak akkor van értelme, ha azt a csapásmérő fegyverzethez méretezik. A kizárólag légiharc rakétákat igénylő bevetésekhez elég csak a süllyeszett kivitel és ott is inkább csak a légellenállás csökkentése miatt. Az így elért RCS csökkenés csak extra hozadék.

Az a repülőgép, amelyik csak a légiharc rakétáit képes belső fegyvertérben hordozni, de a csapásmérő fegyverzete kint marad a szárnyakon és az RCS értéket rontja, az nem túl előnyös, mert a stealth fő célja a csapásmérés végrehajtása, nem a légtér védelme és az ellenséges légi tevékenység megzavarása, megállítása.

Tehát a KF-21-es esetében vagy alakítsanak ki utólag egy csapásmérő fegyverzetre méretezett belső fegyverteret, vagy hagyják az egészet és csak süllyesszék be a légiharc rakétákat. Illetve azok egy részét.

F-35 a csapásmérő platform, dedikált amerikai vadásza meg a nyugatnak hiánycikk lesz egy ideig, tekintve az NGAD belső piacos lesz, az F-15EX meg szerintem egy iszonyat hagy lehúzás.
Felesleges csapásmérésre gyúrni, légifölényre fejleszt, aki tud (pontosabban nagy teljesítmény, nagy hatótávolságú LW hub gépre), mert az F-35 letudta a csapásmérés problémáját évtizedekre. Japán pl. pont eszerint mozog jelenleg a fejlesztés terén.
A KF-21 is efelé tendál, a koreai lehetőségekhez képesti méretben. AIM-260 vagy hasonló raksival külső függesztésekkel is tökéletesen elláthatja az, amire szánják. Benne van a gépben a lehetőség, ha szükség lenne rá, de előbb legyen egy vadász a betonon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nem gndolom, hogy az a két gerenda az lenne. Van felette két elég vaskos teherviselő elem.
Nekem egy elemből gyártottnak tűnik az egész. Nincs olyan, hogy kiveszed. Ha az eltűnne, akkor az egész középső részt lehet áttervezni és gyártani.
 
Nekem egy elemből gyártottnak tűnik az egész. Nincs olyan, hogy kiveszed. Ha az eltűnne, akkor az egész középső részt lehet áttervezni és gyártani.
De az sem biztos, hogy nehezebb, mert a két kivett gerenda tömege helyett a belső fegyvertér ajtajainak tömege és a mozgatásukhoz kellő szerkezetek tömege jelenik meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
De az sem biztos, hogy nehezebb, mert a két kivett gerenda tömege helyett a belső fegyvertér ajtajainak tömege és a mozgatásukhoz kellő szerkezetek tömege jelenik meg.
A szerkezet merevségét adó gerenda nélkül és újabb feszültséggyűjtő helyekkel...
 
A szerkezet merevségét adó gerenda nélkül és újabb feszültséggyűjtő helyekkel...
Pont ezt mondom, ha úgy tervezték az egészet, hogy a két gerenda nélkül is meglegyen a megfelelő merevség, akkor nincs semmi gond. Úgy képzelem(ezt tartom logikusnak), hogy megtervezték a törzset belső fegyverteresnek az ehhez kellő méretezéssel, majd ezt a belső fegyverteres törzset alakították át süllyesztett fegyverteressé.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azt nézem, hogy ha belső fegyverteret akarnak kialakítani, akkor nem csak azt a két gerendát kell kivenni, hanem alatta a bordákat is, amelykben a félköríves bemarások vannak - gondolom a rakéták ebben foglalnának helyet.
Na már most, ha valóban belső fegyverteret akarnak kialakítani, akkor ezeket el kell távolítani. Ebben az esetben ja, kb borul minden, lehet az egész blokkot újraméretezni. Én hirtelen nem is tudom, hogy merre kellene elindulni, mert az egy dolog, hogy statikus terhelésre viszonylag gyorsan át lehet valamit tervezni, de az ide kevés.
Még azt tudom elképzelni, hogy csak az alsó bordák jönnek ki, és kap egy félig belső, félig kilógó fegyverteret, amit körbe burkolnak.
 
Pont ezt mondom, ha úgy tervezték az egészet, hogy a két gerenda nélkül is meglegyen a megfelelő merevség, akkor nincs semmi gond. Úgy képzelem(ezt tartom logikusnak), hogy megtervezték a törzset belső fegyverteresnek az ehhez kellő méretezéssel, majd ezt a belső fegyverteres törzset alakították át süllyesztett fegyverteressé.

De akkor minek vannak ott most a gerendák?
Átbaszásból?
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Szerintem az ott nem egy lehetséges jövőbeni belső fegyvertér, csak a süllyesztett fegyverpilonok és az egyéb elektronikai blokkok, illetve kábelcsatornák tere, továbbá kikönnyítés.
Gondolom, a későbbiekben masszívabb fegyvertartó blokkot, vagy akár egy TGP rendszer moduljait is be akarják ebbe a térbe süllyeszteni. Vagy extra üzemanyagnak szánnak itt helyet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Szerintem az ott nem egy lehetséges jövőbeni belső fegyvertér, csak a süllyesztett fegyverpilonok és az egyéb elektronikai blokkok, illetve kábelcsatornák tere, továbbá kikönnyítés.
Gondolom, a későbbiekben masszívabb fegyvertartó blokkot, vagy akár egy TGP rendszer moduljait is be akarják ebbe a térbe süllyeszteni. Vagy extra üzemanyagnak szánnak itt helyet.
Belső fegyvertér nélkül nem fog menni az 5.gen.
 
Valóban nem. Ezért nem is nagyon érthető ez az egész, hogy mit akarnak vele.
ÉK ellen meg nem is kell. Oda egy F-16V is olyan overkill, hogy beszarsz.
Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.