KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.
Ugyanez igaz kb az F-16 és Gripen viszonylatában is. Mégis sikerült elpasszolni pár helyre.
 
Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.
Ennek a gépnek kb. 1995 táján lett volna értelme. Bár az F-22-őt nézv akkor sem.
 
Arra függesztik a rakétákat, látszik is a helyük.

Szerintem nem ugyan arról beszélünk.

Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.

Szerintem nem hagyják veszni a meglévő K+F állományt. Nem akarnak megragadni az F-16 szintjén, illetve azt sem hiszem, hogy ehyedül Északkal számolnának.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby
Szerintem nem ugyan arról beszélünk.



Szerintem nem hagyják veszni a meglévő K+F állományt. Nem akarnak megragadni az F-16 szintjén, illetve azt sem hiszem, hogy ehyedül Északkal számolnának.
Arról beszélek én, amiben van a két íves kialakítás a rakétának.
 
IMG-20220718-175945.jpg
 
A belső fegyvertér majd elolvasztja a szerkezeti tömeg előnyt. Az pedig károsan befolyásolja majd a hatótávot.
Amit idáig össze-vissza találtam, az kb 5.5 tonnányi belső kerókészlet, az F-35A-val lényegében azonos tolóerő mellett. Abba 8.3 tonnányit lehet tankolni, ez a 2.5 tonnás mínusz azért már számít.
Nem véletlen a póttartályok alkalmazása. Csakhogy akkor meg a belső fegyvertér lesz felesleges.

A belső fegyvertérnek csak akkor van értelme, ha azt a csapásmérő fegyverzethez méretezik. A kizárólag légiharc rakétákat igénylő bevetésekhez elég csak a süllyeszett kivitel és ott is inkább csak a légellenállás csökkentése miatt. Az így elért RCS csökkenés csak extra hozadék.

Az a repülőgép, amelyik csak a légiharc rakétáit képes belső fegyvertérben hordozni, de a csapásmérő fegyverzete kint marad a szárnyakon és az RCS értéket rontja, az nem túl előnyös, mert a stealth fő célja a csapásmérés végrehajtása, nem a légtér védelme és az ellenséges légi tevékenység megzavarása, megállítása.

Tehát a KF-21-es esetében vagy alakítsanak ki utólag egy csapásmérő fegyverzetre méretezett belső fegyverteret, vagy hagyják az egészet és csak süllyesszék be a légiharc rakétákat. Illetve azok egy részét.
Raptor részben a belső fegyvertérnek köszönhető hogy képes teljes légiharc fegyverzettel nagy sebességű "szupercirkálásra".Egy 4 gen vadász 6-8 légiharc rakétával nem igazán képes teljes utánégetéssel se 1,6 machnál azt is csak rövid ideig egyetlen kivétel talán a Mig31.
 
Dél-Korea saját fejlesztésű KF-21 Boramae vadászrepülőgépe kedden repült először, ezzel bekerülve azon kevés ország közé, melyek saját fejlesztésű szuperszonikus vadászgéppel rendelkeznek, közölte a CNN nyomán a Portfolió.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/246451/
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0