KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.
Ugyanez igaz kb az F-16 és Gripen viszonylatában is. Mégis sikerült elpasszolni pár helyre.
 
M

molnibalage

Guest
Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.
Ennek a gépnek kb. 1995 táján lett volna értelme. Bár az F-22-őt nézv akkor sem.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 903
12 694
113
Arra függesztik a rakétákat, látszik is a helyük.

Szerintem nem ugyan arról beszélünk.

Pedig nekem szimpatikus ez a gép, csak valahogy elkésett. Az F-35-ösök gyártása felfutóban, az áruk ereszkedőben, ez a konfiguráció pedig - véleményem szerint - valamikor 2004-2006 táján lett volna ütős dizájn. A Super Hornet rendszerbeállásának kezdete után 3-5 évvel, annak teljesítményszintjén, de kisebb RCS értékkel, vélhetőleg jobb avionákával. Persze akkoriban ez nem volt lehetséges.

Érdekes megfigyelni, hogy az USA sem erőlteti a csökkentett RCS értékű 4. generácós upgrade programokat, mint pl a block III-as Super Hornet, vagy a Silent Eagle. Ezek inkább csak a Boeing marketing osztályának kapálózásai.

Akkor mégis mi lehet ez a KF-21? Egy dél-koreai Rafale? Szöul saját EF Typhoon-ja, Super Hornete?
A kritikus komponensek egy része amerikai, ez behatárolja az export lehetőségét, ahová ezt adnák, oda el lehet adni a Super Hornet-et, de már az F-35-öst is.

Szerintem nem hagyják veszni a meglévő K+F állományt. Nem akarnak megragadni az F-16 szintjén, illetve azt sem hiszem, hogy ehyedül Északkal számolnának.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 123
86 011
113
Szerintem nem ugyan arról beszélünk.



Szerintem nem hagyják veszni a meglévő K+F állományt. Nem akarnak megragadni az F-16 szintjén, illetve azt sem hiszem, hogy ehyedül Északkal számolnának.
Arról beszélek én, amiben van a két íves kialakítás a rakétának.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 704
17 414
113
IMG-20220718-175945.jpg
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 243
6 178
113
A belső fegyvertér majd elolvasztja a szerkezeti tömeg előnyt. Az pedig károsan befolyásolja majd a hatótávot.
Amit idáig össze-vissza találtam, az kb 5.5 tonnányi belső kerókészlet, az F-35A-val lényegében azonos tolóerő mellett. Abba 8.3 tonnányit lehet tankolni, ez a 2.5 tonnás mínusz azért már számít.
Nem véletlen a póttartályok alkalmazása. Csakhogy akkor meg a belső fegyvertér lesz felesleges.

A belső fegyvertérnek csak akkor van értelme, ha azt a csapásmérő fegyverzethez méretezik. A kizárólag légiharc rakétákat igénylő bevetésekhez elég csak a süllyeszett kivitel és ott is inkább csak a légellenállás csökkentése miatt. Az így elért RCS csökkenés csak extra hozadék.

Az a repülőgép, amelyik csak a légiharc rakétáit képes belső fegyvertérben hordozni, de a csapásmérő fegyverzete kint marad a szárnyakon és az RCS értéket rontja, az nem túl előnyös, mert a stealth fő célja a csapásmérés végrehajtása, nem a légtér védelme és az ellenséges légi tevékenység megzavarása, megállítása.

Tehát a KF-21-es esetében vagy alakítsanak ki utólag egy csapásmérő fegyverzetre méretezett belső fegyverteret, vagy hagyják az egészet és csak süllyesszék be a légiharc rakétákat. Illetve azok egy részét.
Raptor részben a belső fegyvertérnek köszönhető hogy képes teljes légiharc fegyverzettel nagy sebességű "szupercirkálásra".Egy 4 gen vadász 6-8 légiharc rakétával nem igazán képes teljes utánégetéssel se 1,6 machnál azt is csak rövid ideig egyetlen kivétel talán a Mig31.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 814
98 635
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 090
73 350
113
Dél-Korea saját fejlesztésű KF-21 Boramae vadászrepülőgépe kedden repült először, ezzel bekerülve azon kevés ország közé, melyek saját fejlesztésű szuperszonikus vadászgéppel rendelkeznek, közölte a CNN nyomán a Portfolió.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/246451/
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0