KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Azért az ukrán iparnak még mindig vannak olyan termékei, amiről mi csak álmodunk, hogy tudjunk olyat gyártani. Pl. gázturbinák, repülőgép hajtóművek.
Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.
 
Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.
Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
 
Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.
Nulláról tervezni sosem tudtak, gyártani keg manufakturalisan, kezzel, megbízhatatlan minőségben tudtak pár darabokat osszehekkelni.
Mindazonáltal kár az Antonovert, mert lehetett volna belőle egy környékbeli Embraer - cska hát ilyesmihez kellett volna az államalkotó elit, nem a szetrohadt szovjet, szürke bürokrácia korrupciója, meg a bűnözői körök kettőse. A mostani turbonacionalista cirkusz keg ugyanaz, csak pepitaban...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.
Nulláról tervezni sosem tudtak, gyártani keg manufakturalisan, kezzel, megbízhatatlan minőségben tudtak pár darabokat osszehekkelni.
Mindazonáltal kár az Antonovert, mert lehetett volna belőle egy környékbeli Embraer - cska hát ilyesmihez kellett volna az államalkotó elit, nem a szetrohadt szovjet, szürke bürokrácia korrupciója, meg a bűnözői körök kettőse. A mostani turbonacionalista cirkusz keg ugyanaz, csak pepitaban...
De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).
 
De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).
Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.
Az oroszoknak érdekük volt, hogy megmaradjon a kapcsolat, meg fillérekért dolgoztak az ukránok, de az oroszok maguk is QA csináltak mindenen, amit az ukránok szállítottak, mert borzasztó volt az ukrán megbízhatóság mindig is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?

Magyarország agrártudományokban és agráripari fejlesztésekben volt világszínvonalú, ehhez megvolt a mezőgazdaság és a könnyűipar, de még a gépgyártás is mögé. Egészen konkrétan anno Gorbacsov ezt a magyar kutatási és termelési rendszert próbálta hazavinni és meghonosítani a rettenetesen alacsony hatásfokú és színvonalú szovjet mezőgazdaságban. Nos, ezt viszont nálunk pont az ultraliberalissa atvedlett avos-katpolos-impexes kommunistak gyerekei adták el pillamatok alatt nyugatiaknak úgy, hogy a létező legrosszabb feltételekkel, és be is zárta őket minden befektető.
Ennek persze végképp semmi köze ahhoz, amikor az ukránok egyszerűen szetloptak, amit megörököltek, ami sosem volt önálló szellemi termékük, ami pont az ellentéte annak, ami a magyar tudástőkével történt.
 
Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.
Az oroszoknak érdekük volt, hogy megmaradjon a kapcsolat, meg fillérekért dolgoztak az ukránok, de az oroszok maguk is QA csináltak mindenen, amit az ukránok szállítottak, mert borzasztó volt az ukrán megbízhatóság mindig is.
De gyártani gyártották őket és azért volt fejlesztés is.
 
Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?
A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.
Magyarország agrártudományokban és agráripari fejlesztésekben volt világszínvonalú, ehhez megvolt a mezőgazdaság és a könnyűipar, de még a gépgyártás is mögé. Egészen konkrétan anno Gorbacsov ezt a magyar kutatási és termelési rendszert próbálta hazavinni és meghonosítani a rettenetesen alacsony hatásfokú és színvonalú szovjet mezőgazdaságban. Nos, ezt viszont nálunk pont az ultraliberalissa atvedlett avos-katpolos-impexes kommunistak gyerekei adták el pillamatok alatt nyugatiaknak úgy, hogy a létező legrosszabb feltételekkel, és be is zárta őket minden befektető.
Ennek persze végképp semmi köze ahhoz, amikor az ukránok egyszerűen szetloptak, amit megörököltek, ami sosem volt önálló szellemi termékük, ami pont az ellentéte annak, ami a magyar tudástőkével történt.
Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...
 
A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.

Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...
Az joval a rendszerváltás előtt lepukkadt. A 70-es évek még "analóg" éra, majd a 80-as evekben beindult a technológiai váltás, és onnantól már esélytelenek voltak a nehézipari magyar "zászlóshajók" (Ganz, Ikarus stb.), egyszerűen mert nem volt már semmiféle tőkéje az allamnak a váltást finanszírozni. (Ti. az addigi profitot az Apró-fele impexek ellopták, állam elszórta satöbbi.)
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
https://fb.watch/oXN0pssj86/

Panther fejlesztési szarződés aláírva...
Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Na ez a profi hozzáállás! (Like)

Ez (mármint az aláírás) egyszerűeknél, - mint én is-, azt jelenti, hogy van remény arra, hogy nem 44(56) modernnek mondható harckocsival fogunk évtizedekig bohóckodni. Emellett azt is jelenti, hogy nem 3 dandáros röhejbe fogunk fulladni.
 
Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Na ez a profi hozzáállás! (Like)

Ez (mármint az aláírás) egyszerűeknél, - mint én is-, azt jelenti, hogy van remény arra, hogy nem 44(56) modernnek mondható harckocsival fogunk évtizedekig bohóckodni. Emellett azt is jelenti, hogy nem 3 dandáros röhejbe fogunk fulladni.
Baszódjanak teherbe.
 
Így talán megjelenik...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jobb lenne videó címnek a "magyar lopás, német korrupció".
Nagyon elkeserít, hogy sosem sikerül értelmes döntéseket hoznunk :(