Oké, de "nem ez volt a kérdés"...Szerintem gondolkozás nélkül cserélnének velünk.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Oké, de "nem ez volt a kérdés"...Szerintem gondolkozás nélkül cserélnének velünk.
Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.Azért az ukrán iparnak még mindig vannak olyan termékei, amiről mi csak álmodunk, hogy tudjunk olyat gyártani. Pl. gázturbinák, repülőgép hajtóművek.
Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.
Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.
Nulláról tervezni sosem tudtak, gyártani keg manufakturalisan, kezzel, megbízhatatlan minőségben tudtak pár darabokat osszehekkelni.
Mindazonáltal kár az Antonovert, mert lehetett volna belőle egy környékbeli Embraer - cska hát ilyesmihez kellett volna az államalkotó elit, nem a szetrohadt szovjet, szürke bürokrácia korrupciója, meg a bűnözői körök kettőse. A mostani turbonacionalista cirkusz keg ugyanaz, csak pepitaban...
Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).
Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
De gyártani gyártották őket és azért volt fejlesztés is.Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.
Az oroszoknak érdekük volt, hogy megmaradjon a kapcsolat, meg fillérekért dolgoztak az ukránok, de az oroszok maguk is QA csináltak mindenen, amit az ukránok szállítottak, mert borzasztó volt az ukrán megbízhatóság mindig is.
A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?
Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...Magyarország agrártudományokban és agráripari fejlesztésekben volt világszínvonalú, ehhez megvolt a mezőgazdaság és a könnyűipar, de még a gépgyártás is mögé. Egészen konkrétan anno Gorbacsov ezt a magyar kutatási és termelési rendszert próbálta hazavinni és meghonosítani a rettenetesen alacsony hatásfokú és színvonalú szovjet mezőgazdaságban. Nos, ezt viszont nálunk pont az ultraliberalissa atvedlett avos-katpolos-impexes kommunistak gyerekei adták el pillamatok alatt nyugatiaknak úgy, hogy a létező legrosszabb feltételekkel, és be is zárta őket minden befektető.
Ennek persze végképp semmi köze ahhoz, amikor az ukránok egyszerűen szetloptak, amit megörököltek, ami sosem volt önálló szellemi termékük, ami pont az ellentéte annak, ami a magyar tudástőkével történt.
Az joval a rendszerváltás előtt lepukkadt. A 70-es évek még "analóg" éra, majd a 80-as evekben beindult a technológiai váltás, és onnantól már esélytelenek voltak a nehézipari magyar "zászlóshajók" (Ganz, Ikarus stb.), egyszerűen mert nem volt már semmiféle tőkéje az allamnak a váltást finanszírozni. (Ti. az addigi profitot az Apró-fele impexek ellopták, állam elszórta satöbbi.)A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.
Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...
Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Baszódjanak teherbe.Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Na ez a profi hozzáállás! (Like)
Ez (mármint az aláírás) egyszerűeknél, - mint én is-, azt jelenti, hogy van remény arra, hogy nem 44(56) modernnek mondható harckocsival fogunk évtizedekig bohóckodni. Emellett azt is jelenti, hogy nem 3 dandáros röhejbe fogunk fulladni.
Így talán megjelenik...
Ne rontsd el a nyomorultak - mint én is - örömét!Baszódjanak teherbe.
70 magyar mérnök + zalaegerszeg
nem értem ezt a boldogságot pedig én bizakodóbb vagyok mint krisss...Ne rontsd el a nyomorultak - mint én is - örömét!