KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 755
6 617
113
Azért az ukrán iparnak még mindig vannak olyan termékei, amiről mi csak álmodunk, hogy tudjunk olyat gyártani. Pl. gázturbinák, repülőgép hajtóművek.
Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 004
36 349
113
Hat azok pont nem, mert mind szovjet-orosz design voltak, csak megorokeltek a cege(ke)t, amit aztán gyors úton szét is loptak és csődbe ment. Ukrán mérnöki potenciál, mint olyan, nemigen volt saját - pont úgy, ahogyan ország sem volt saját, csak megörököltek valamit, amit aztán sebesen szetloptak.
Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 755
6 617
113
Akkor is tudnak hajtóművet gyártani helikopterekhez meg sugárhajtóművet repülőkhöz - mi meg nem. Nem egy Rolls-Royce vagy GE színvonalban, de pl. az új lopakodó Bayraktar drónhoz ukrán hajtóművet terveznek használni, mert jó az árérték aránya.
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.
Nulláról tervezni sosem tudtak, gyártani keg manufakturalisan, kezzel, megbízhatatlan minőségben tudtak pár darabokat osszehekkelni.
Mindazonáltal kár az Antonovert, mert lehetett volna belőle egy környékbeli Embraer - cska hát ilyesmihez kellett volna az államalkotó elit, nem a szetrohadt szovjet, szürke bürokrácia korrupciója, meg a bűnözői körök kettőse. A mostani turbonacionalista cirkusz keg ugyanaz, csak pepitaban...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 577
77 446
113
Dehogy tudnak. Rég nem tudnak már semmit gyártani, mondom. Próbálkoztak mindemkivel összeállni, nyugatiak egy idő után lepattintottak őket, mert kibújt, hogy nincs már semmilyen épkézláb, piacképes kapacitásuk, az arabok is végül megelégelték, oedig nekik aprópénz volt a kért befektetés-rendeles.
Nulláról tervezni sosem tudtak, gyártani keg manufakturalisan, kezzel, megbízhatatlan minőségben tudtak pár darabokat osszehekkelni.
Mindazonáltal kár az Antonovert, mert lehetett volna belőle egy környékbeli Embraer - cska hát ilyesmihez kellett volna az államalkotó elit, nem a szetrohadt szovjet, szürke bürokrácia korrupciója, meg a bűnözői körök kettőse. A mostani turbonacionalista cirkusz keg ugyanaz, csak pepitaban...
De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 755
6 617
113
De tudnak, 14-ig tőlük vették az oroszok a helikoptereik egy jó részéhez a hajtóműveket, 14 után pedig mindenki más aki olyan orosz helikoptert üzemeltetett amiben Motor Szics hajtómű van (a repülőkről nem is beszélve).
Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.
Az oroszoknak érdekük volt, hogy megmaradjon a kapcsolat, meg fillérekért dolgoztak az ukránok, de az oroszok maguk is QA csináltak mindenen, amit az ukránok szállítottak, mert borzasztó volt az ukrán megbízhatóság mindig is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 755
6 617
113
Az meg nem baj, hogy szovjet örökség, mert míg nálunk tényleg szétloptak meg bezártak mindent a 90-es években, ami még használható lett volna, addig ott a szar körülmények ellenére is meg maradt ez a képesség.
Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?

Magyarország agrártudományokban és agráripari fejlesztésekben volt világszínvonalú, ehhez megvolt a mezőgazdaság és a könnyűipar, de még a gépgyártás is mögé. Egészen konkrétan anno Gorbacsov ezt a magyar kutatási és termelési rendszert próbálta hazavinni és meghonosítani a rettenetesen alacsony hatásfokú és színvonalú szovjet mezőgazdaságban. Nos, ezt viszont nálunk pont az ultraliberalissa atvedlett avos-katpolos-impexes kommunistak gyerekei adták el pillamatok alatt nyugatiaknak úgy, hogy a létező legrosszabb feltételekkel, és be is zárta őket minden befektető.
Ennek persze végképp semmi köze ahhoz, amikor az ukránok egyszerűen szetloptak, amit megörököltek, ami sosem volt önálló szellemi termékük, ami pont az ellentéte annak, ami a magyar tudástőkével történt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 577
77 446
113
Ami konkrétan mind orosz design volt, igen. Semmit nem fejlesztettek önállóan, amit csináltak, abban meg nem.volt köszönet.
Az oroszoknak érdekük volt, hogy megmaradjon a kapcsolat, meg fillérekért dolgoztak az ukránok, de az oroszok maguk is QA csináltak mindenen, amit az ukránok szállítottak, mert borzasztó volt az ukrán megbízhatóság mindig is.
De gyártani gyártották őket és azért volt fejlesztés is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 004
36 349
113
Nálunk semmiféle orosz technológiara épülő számottevő fejlesztés nem volt tudomásom szerint, fogalmam sincs, miről beszélsz...?
A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.
Magyarország agrártudományokban és agráripari fejlesztésekben volt világszínvonalú, ehhez megvolt a mezőgazdaság és a könnyűipar, de még a gépgyártás is mögé. Egészen konkrétan anno Gorbacsov ezt a magyar kutatási és termelési rendszert próbálta hazavinni és meghonosítani a rettenetesen alacsony hatásfokú és színvonalú szovjet mezőgazdaságban. Nos, ezt viszont nálunk pont az ultraliberalissa atvedlett avos-katpolos-impexes kommunistak gyerekei adták el pillamatok alatt nyugatiaknak úgy, hogy a létező legrosszabb feltételekkel, és be is zárta őket minden befektető.
Ennek persze végképp semmi köze ahhoz, amikor az ukránok egyszerűen szetloptak, amit megörököltek, ami sosem volt önálló szellemi termékük, ami pont az ellentéte annak, ami a magyar tudástőkével történt.
Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 755
6 617
113
A "cocializmus" idején nálunk létre jövő ipari szaktudásról és kapacitásokról beszélek, amit hagytak semmivé lenni a 90-es években. Sok minden szar volt, de lettek volna menthető cégek, iparágak.

Apám GANZ-MÁVAG-ban volt mérnök: világszínvonalú munka folyt ott mg a 1970-es években, sok felé exportáltak. Aztán ezt is hagyták lerohadni: 80-as években el is jött onnan apám, mert látta hogy nem költenek már fejlesztésekre. Nem csoda, hogy 90-es évekre már nem sokat ért a cég. Talán még így is menthető lett volna, de leszarták...
Az joval a rendszerváltás előtt lepukkadt. A 70-es évek még "analóg" éra, majd a 80-as evekben beindult a technológiai váltás, és onnantól már esélytelenek voltak a nehézipari magyar "zászlóshajók" (Ganz, Ikarus stb.), egyszerűen mert nem volt már semmiféle tőkéje az allamnak a váltást finanszírozni. (Ti. az addigi profitot az Apró-fele impexek ellopták, állam elszórta satöbbi.)
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 548
46 547
113
https://fb.watch/oXN0pssj86/

Panther fejlesztési szarződés aláírva...
Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Na ez a profi hozzáállás! (Like)

Ez (mármint az aláírás) egyszerűeknél, - mint én is-, azt jelenti, hogy van remény arra, hogy nem 44(56) modernnek mondható harckocsival fogunk évtizedekig bohóckodni. Emellett azt is jelenti, hogy nem 3 dandáros röhejbe fogunk fulladni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 412
120 748
113
Semmi depressziórs smile? Semmi anyázás.
Na ez a profi hozzáállás! (Like)

Ez (mármint az aláírás) egyszerűeknél, - mint én is-, azt jelenti, hogy van remény arra, hogy nem 44(56) modernnek mondható harckocsival fogunk évtizedekig bohóckodni. Emellett azt is jelenti, hogy nem 3 dandáros röhejbe fogunk fulladni.
Baszódjanak teherbe.