KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Per pillanat az a szitu, hogy a Panther még ennél is "régibb" alvázra van felhúzva, amire ráadásul a RM-nek nincsen gyártási joga és nem is lesz (mert konkurencia). Saját harckocsit soha nem gyártottak és ezidáig a lengnehezebb lánctalpas páncélosuk a LYNX.
A Leopard 2-t konkrétan évekig a RM is gyártotta. A Leopard gyártási jogai a RM-é volt, de eladták a KMW-nek. Erre mondta Papi, hogy visszatekintve ez volt a legrosszabb üzleti döntésük.
Papi teljesen komolyan gondolja az ukrajnai harckocsigyártást, de ezt nyilvánvalóan a háború utánra. Az öreg profi értékesítő, nagyon jól tudja, hogy fegyvert háború idején a legkönnyebb eladni. A gyár tervezése és felépítése 2-3 év ezalatt véget ér a háború: ha marad Ukrajna akkor építik fel az üzemet (nyilván betonfedezékkel és légvédelemmel) Ami érdekes a tervezett évi 400 db-os kapacitás ami nagyobb, mint a teljes európai harckocsigyártási kapacitás. Ezt csak úgy lehet elérni ha kizárólag összeszerelés lesz az ukrán üzemben, tehát a Németországból és tőlünk érkező torony, teknő végszerelése.
A T-64 ötleted kiváló trollkodás volt. Biztos lehetsz benne, hogy volt itt olyan aki elhitte, hogy komolyan írod.
 
A Leopard 2-t konkrétan évekig a RM is gyártotta. A Leopard gyártási jogai a RM-é volt, de eladták a KMW-nek. Erre mondta Papi, hogy visszatekintve ez volt a legrosszabb üzleti döntésük.
Papi teljesen komolyan gondolja az ukrajnai harckocsigyártást, de ezt nyilvánvalóan a háború utánra. Az öreg profi értékesítő, nagyon jól tudja, hogy fegyvert háború idején a legkönnyebb eladni. A gyár tervezése és felépítése 2-3 év ezalatt véget ér a háború: ha marad Ukrajna akkor építik fel az üzemet (nyilván betonfedezékkel és légvédelemmel) Ami érdekes a tervezett évi 400 db-os kapacitás ami nagyobb, mint a teljes európai harckocsigyártási kapacitás. Ezt csak úgy lehet elérni ha kizárólag összeszerelés lesz az ukrán üzemben, tehát a Németországból és tőlünk érkező torony, teknő végszerelése.
A T-64 ötleted kiváló trollkodás volt. Biztos lehetsz benne, hogy volt itt olyan aki elhitte, hogy komolyan írod.
Oké, tételezzük fel, hogy a háború utánra van tervezve a gyártás. De akkorra már minek az évi 400 tank? Revansra? Csak erre tudnék gondolni.
 
Mert kell az Ukránoknak haderő még a háború után is és nem 20 év alatt akarnak majd maguknak 1000 harckocsit, hanem amilyen gyorsan csak lehet.
Igen, ezt értem. De ha egyszer az orosz anyácska jóllakott, nem akar többet magának, akkor minek a szomszédnak ezer darab hk? Szerintem ez a hidegháborús hisztéria egyik jövőbeli megnyilvánulása lehet.
Gondolkozzunk logikusan, és akkor hamarosan eljutunk megint oda, hogy 44 (max 56) Leo-2-esünk lesz, a szomszédunknak meg 1000 Panthere. Mi mennyit tudunk majd mellé kiállítani? Veszünk 2-300 db Panthert? És akkor még mindig csak a harmadánál tartunk...
Papi az üzeletet is szem előtt tartja. Ha felépül az ukránoknál a gyár, és belátják, hogy nem kell nekik annyi Panther, akkor gyárthatnak bőven exportra.
 
Igen, ezt értem. De ha egyszer az orosz anyácska jóllakott, nem akar többet magának, akkor minek a szomszédnak ezer darab hk? Szerintem ez a hidegháborús hisztéria egyik jövőbeli megnyilvánulása lehet.
Gondolkozzunk logikusan, és akkor hamarosan eljutunk megint oda, hogy 44 (max 56) Leo-2-esünk lesz, a szomszédunknak meg 1000 Panthere. Mi mennyit tudunk majd mellé kiállítani? Veszünk 2-300 db Panthert? És akkor még mindig csak a harmadánál tartunk...
Papi az üzeletet is szem előtt tartja. Ha felépül az ukránoknál a gyár, és belátják, hogy nem kell nekik annyi Panther, akkor gyárthatnak bőven exportra.
Mutass egy időpillanatot erre az állapotra a történelemben.
 
Azélt vannak intő jelek: Az az LM, aki Uklajnában évi 400 halckocsi gyáltását ígéli, az nálunk a tavalyi nyáli átadó óta 1 db-ot nem tudott legyáltani. Ez csak egy példa a sok közül.
Rajtad kívül senki nem gondolta egy percig sem komolyan hogy az "LM" évi 400 harckocsit fog gyártani Ukrajnában. Szerintem még az ukránok sem...
Csupán annyi történt hogy világsajtó nem érti a Papperger furcsa humorát... ;)
 
Rajtad kívül senki nem gondolta egy percig sem komolyan hogy az "LM" évi 400 harckocsit fog gyártani Ukrajnában. Szerintem még az ukránok sem...
Csupán annyi történt hogy világsajtó nem érti a Papperger furcsa humorát... ;)


ezt nem értettem, vagy félreértettem ?
Ezt értjük csak ennek Zeghez az ég világon 0 köze van.
 
Rajtad kívül senki nem gondolta egy percig sem komolyan hogy az "LM" évi 400 harckocsit fog gyártani Ukrajnában. Szerintem még az ukránok sem...
Csupán annyi történt hogy világsajtó nem érti a Papperger furcsa humorát... ;)


ezt nem értettem, vagy félreértettem ?
Pár napja volt hír hogy Rheinmetal ("LM" Ponciul) 400 Panther harckocsit gyártana ott évente Ukrajnában, ráadásul két éven belül. Ez baromság - erre utaltam.

Zalaegerszegnek ehhez semmi köze.
 
Nem tudom, hogy ki mekkora Facebook felhasználó, de nem egy magát komolynak tartó oldal (vágyvezérelt "gondolkodási" alapon) is erről fantáziál, és alternatív magyarázatokkal is előrukkolnak:

Vélelmezem a leírtak alapján, hogy nem látta még, hogyan megy egy modern összeszerelőüzem, nem klassziikus gyár, összeszerelő üzem telepítése lesz ez. Néhány könnyűszerkezetes csarnok felépítése és infrastruktúra rákapcsolása, ha sürgős (nem tökölnek a hatóságok az engedélyekkel, stb) negyed év. Volt szerencsém látni, mert családtagjaim is dolgoztak, dolgoznak német autóipari cégeknél. Villámgyorsan tudnak építeni, berenndezni, ha érdekük. Na, de ezen felesleges jelen pillanatban erőlködni, mert a vezér szerint "előrehaladott tárgyalásban" vannak.
 
Nem tudom, hogy ki mekkora Facebook felhasználó, de nem egy magát komolynak tartó oldal (vágyvezérelt "gondolkodási" alapon) is erről fantáziál, és alternatív magyarázatokkal is előrukkolnak:

Vélelmezem a leírtak alapján, hogy nem látta még, hogyan megy egy modern összeszerelőüzem, nem klassziikus gyár, összeszerelő üzem telepítése lesz ez. Néhány könnyűszerkezetes csarnok felépítése és infrastruktúra rákapcsolása, ha sürgős (nem tökölnek a hatóságok az engedélyekkel, stb) negyed év. Volt szerencsém látni, mert családtagjaim is dolgoztak, dolgoznak német autóipari cégeknél. Villámgyorsan tudnak építeni, berenndezni, ha érdekük. Na, de ezen felesleges jelen pillanatban erőlködni, mert a vezér szerint "előrehaladott tárgyalásban" vannak.
Egy tény. Aszfaltozni a németeket láttam a leggyorsabban. Pár nap alatt, több km-t felszedtek és ujraaszfaltoztak. Úgy, hogy közben teljes zárlat nem is volt. Rengeteg gép meg indián majdnem 24 órában.

De ettől még ez a gyár most baromság. Ilyen helyre ennyi saját pénzt tuti nem fektet be az RM. Ha nem a német sajtót olvasod, hanem kicsit szakmaibb twitterezőket, hasonló a vélemény mint itt. marketinges bulshitt.