KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Azért kiváncsi leszek, hogy a tankok nak milyen szerepet szánnak a NATO ban itt Európában. Azért csak értékeli mindenki az ukran háborút. Azért mi is látjuk itt amatőr szinten, hogy igen csak másodlagos támogató szerepbe kényszerültek. Az árakhoz és időbeli eloallitasukhoz képest elég gyenge az ár értek arányuk. Meglatjuk a SAFE ban mennyi tank lesz benne és mennyi ífv.
Ugyanaz, mint a vh. óta bármikor. Viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy a harc mindenoldalú biztosítasa nélkül a harckocsi (meg minden) halálra van ítélve és halálra is volt ítélve eddig is. Tehát a feladat az, hogy a harc mindenoldalú biztosítasába bizony a drónvédelmet is bele kell venni vastagon.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Majd megy a romanok felol hogy behuztak elolunk, hat addig megy majd mig a 200+ hk bol 30-40 fog csak tud loni mert epp annyin mukodik a rendszer had szopjanak csak vele ok vagy addig a pillanatig mig elnem fustol sorra a motorja mert gyenge ahhoz kepest amit meg kell mozgatnia.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Giskard
Majd megy a romanok felol hogy behuztak elolunk, hat addig megy majd mig a 200+ hk bol 30-40 fog csak tud loni mert epp annyin mukodik a rendszer had szopjanak csak vele ok vagy addig a pillanatig mig elnem fustol sorra a motorja mert gyenge ahhoz kepest amit meg kell mozgatnia.
Úgy legyen.
 
Majd megy a romanok felol hogy behuztak elolunk, hat addig megy majd mig a 200+ hk bol 30-40 fog csak tud loni mert epp annyin mukodik a rendszer had szopjanak csak vele ok vagy addig a pillanatig mig elnem fustol sorra a motorja mert gyenge ahhoz kepest amit meg kell mozgatnia.
A motor meg a hajtás a leopardból van az pont működik. Virgonc is lesz a kisebb tömeg miatt.
 
A motor meg a hajtás a leopardból van az pont működik. Virgonc is lesz a kisebb tömeg miatt.
Meg az ágyú is ha a 120-asnál maradnak. Amúgy számomra rejtély, hogy miért az MTU MB 873 Ka-501 motorral bohóckodnak ami azért már egy elavultmotor (hiába még így is köröket ver szinte minden harckocsi Dieselre) és ott van helyette a kész MTU MT883 Ka-500/501.
 
Nemtom főleg hogy ez a típus alapinfója.
Hogy megerősített leopard 2 a4 alvázon alapszik. Szóval itt inkább minden más ami még nagyon sokáig nyűgös lesz.
Az teljesen kiment a fejembol hogy ez leo meghajtast fog hasznalni.
De a tobbiben fentartom az allitasom ezeken kivul minden problemas lesz es kurva sok penzt fognak ra locsolni.
Nincs nekunk szuksegunk meg egy proto jarmure (szerintem) de ezek szerint a politikase akarja.
 
Meg az ágyú is ha a 120-asnál maradnak. Amúgy számomra rejtély, hogy miért az MTU MB 873 Ka-501 motorral bohóckodnak ami azért már egy elavultmotor (hiába még így is köröket ver szinte minden harckocsi Dieselre) és ott van helyette a kész MTU MT883 Ka-500/501.

Van egy olyan gyanúm, hogy az MB 873 élettartama vagy 50%-kal nagyobb lehet, mint az MT883-é. Szóval talán ezért. Aztán tévedhetek is persze.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Van egy olyan gyanúm, hogy az MB 873 élettartama vagy 50%-kal nagyobb lehet, mint az MT883-é. Szóval talán ezért. Aztán tévedhetek is persze.
Teljesen kizárt. Kb 30 évnyi technológiai fejlődés van a két motor közt, azért lehet az, hogy majd fele hengerűrtartalomra ugyanannyi, vagy kicsit több lóerő jut. Igazából ami a 883 "titka" az a common rail rendszer.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Igazából ami a 883 "titka" az

Az, hogy szeret megfőni a nagy melegben. :rolleyes:

Van egy olyan gyanúm, hogy az MB 873 élettartama vagy 50%-kal nagyobb lehet, mint az MT883-é. Szóval talán ezért. Aztán tévedhetek is persze.

Nagy köbcenti, jó anyagminőség, nagy hőkapacitás mind ezt alacsony fajlagos teljesítmény mellet.
Ezek a megbízható és nagy élettartalmú motorok ismérvei. Ez a motor pedig tudja. Jó választás volt.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Teljesen kizárt. Kb 30 évnyi technológiai fejlődés van a két motor közt, azért lehet az, hogy majd fele hengerűrtartalomra ugyanannyi, vagy kicsit több lóerő jut. Igazából ami a 883 "titka" az a common rail rendszer.

Az MB 873 messze nincs kimaxolva. Az adatlapja szerint a potenciálisan elérhető teljesítménye 1800 lóerő lenne, az eredeti, 1500 lóerőhöz is tartozó 2600-as fordulatszámon. Szóval eléggé vissza van fogva. Ezzel szemben az MT 883 a jóval kisebb hengerűrtartalmával 1630 lóerős 3000-es fordulaton. Szóval...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az MB 873 messze nincs kimaxolva. Az adatlapja szerint a potenciálisan elérhető teljesítménye 1800 lóerő lenne, az eredeti, 1500 lóerőhöz is tartozó 2600-as fordulatszámon. Szóval eléggé vissza van fogva. Ezzel szemben az MT 883 a jóval kisebb hengerűrtartalmával 1630 lóerős 3000-es fordulaton. Szóval...
Az adatlap:
 
Az MB 873 messze nincs kimaxolva. Az adatlapja szerint a potenciálisan elérhető teljesítménye 1800 lóerő lenne, az eredeti, 1500 lóerőhöz is tartozó 2600-as fordulatszámon. Szóval eléggé vissza van fogva. Ezzel szemben az MT 883 a jóval kisebb hengerűrtartalmával 1630 lóerős 3000-es fordulaton. Szóval...
Ez igaz, valóban van még tartalék a 873-ban, de egy 47 literes motorból az 1800 lóerő ma már nevetséges, amikor az alig 28 lieteres ezelőtt 30 évvel hozta az 1500 lóerőt erőlködés nélkül. Nem szabad abba a csapdába esni, mint az oroszok a V2-vel, hogy 80 évig szinte annyiból állnak, hogy azt reszelgetig és odáog jutottak, hogy ma nincs normális motorjuk a T-14-hez. Kell az innováció, kell a kutatás/fejlesztés különben lemaradsz.