Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
És ennek mi köze az elfogó vadászhoz? Az elfogó vadászgépek azért voltak elfogók, mert máshova optimalizálták repülési teljesítményüket...
Naggyábolannyi,hogy elfogó vadász feladatkörben felülmulja pl az F16ost.Nemcsoda,egy rövidtávú klasszikus elfogóvadász leszármazotja.Vagyis manőverező légiharcban nem tudja legyözni az F16ost,de ki tud térni az elöl.BVR harcban meg közel ugyanazt nyújtja.Gripent meg akár felül is mulhatja.IAI oldalán angolul van róla egy halom anyag.Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.
Másért nem,azért mindenképpen kérnék ajánlatot rá,hogy a svédek ceruzája vékonyabb legyen a maradványérték és a továbbüzemeltetés logisztikai támogatásának ártárgyalásain
 
M

molnibalage

Guest
Naggyábolannyi,hogy elfogó vadász feladatkörben felülmulja pl az F16ost.Nemcsoda,egy rövidtávú klasszikus elfogóvadász leszármazotja.Vagyis manőverező légiharcban nem tudja legyözni az F16ost,de ki tud térni az elöl.BVR harcban meg közel ugyanazt nyújtja.Gripent meg akár felül is mulhatja.IAI oldalán angolul van róla egy halom anyag.Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.
Másért nem,azért mindenképpen kérnék ajánlatot rá,hogy a svédek ceruzája vékonyabb legyen a maradványérték és a továbbüzemeltetés logisztikai támogatásának ártárgyalásain
Az ugye megvan, hogy az első mondatod érvelése annyi, hogy "mert csak".
Az ajánlat kérésen a svédek meg max. jót röhögnének, mert komolytalan húzás lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
És ennek mi köze az elfogó vadászhoz? Az elfogó vadászgépek azért voltak elfogók, mert máshova optimalizálták repülési teljesítményüket...
A Mirage V,és a Kfir hajtómű-szivócsatorna szempontjábol nem változtak az alap Mirage IIIhoz képest.Ugyanúgy megmaradtak a nagysebességű képességeik,mint az alapgépnek.Mig27 hasonlat ebböl a szempontbol rossz,
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az ugye megvan, hogy az első mondatod érvelése annyi, hogy "mert csak".
Az ajánlat kérésen a svédek meg max. jót röhögnének, mert komolytalan húzás lenne.
Kővári irta a plémadaras cikket,és nem én találtam ki.De Te magad is irtad a HTÖben,hogy az 50es 60as évek gépei hangsebesség felett felülmulják a 4.generációs gépek átlagát.Most magaddal vitatkozol?:)
 
M

molnibalage

Guest
Kővári irta a plémadaras cikket,és nem én találtam ki.De Te magad is irtad a HTÖben,hogy az 50es 60as évek gépei hangsebesség felett felülmulják a 4.generációs gépek átlagát.Most magaddal vitatkozol?:)
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.

A Mirage V,és a Kfir hajtómű-szivócsatorna szempontjábol nem változtak az alap Mirage IIIhoz képest.Ugyanúgy megmaradtak a nagysebességű képességeik,mint az alapgépnek.Mig27 hasonlat ebböl a szempontbol rossz,
Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
A két hajtómű közel azonos teljesítményű, sőt pl a wikipédia (leggyorsabban hozzáférhető forrás) adatai szerint az alap paraméterek sem igazán térnek el. Kétlem, hogy a repülési képességei nagyban eltérnének. Semmi értelme nem lenne egy Mig-23 szintű gépet venni mégha modern is az avionikája. A gripen képességei akkor is felülmúlják, akár csak a környékbeli riválisok.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.


Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
Megintcsak,nem én találtam ki....Kfir max sebessége 2,3mach.Még nőtt is az alap Mirage IIIhoz képest.Manőverező képessége is nőtt,a MiG23ét meghaladta,Talán azért,mert inkább egy továbbfejlesztésröl beszélhetünk,mint egyszerű áthajtóművezésröl.Kb mint az F5Abol kifejlesztett F5E esetében.Szingapuri A4ek is át lettek hajtóművezve F404ekre,és állitólag jol sikerült.F4ek brit áthajtóművezése RR Sprey erőforrásra viszont állitólag nem.Dél afrikai RD33 áthajtómúvezést lefujták,mert túl drága lett volne-lényegében új gépek lettek volna az átépités után,és nem hozta volna az arányos teljesitménynövekedést.IAI oldalán van egy valag irás a block 60rol,csak a zsidó úristennek sem tudom belinkelni.(ugylátszik gojoknak nem engedi:)).Gugli forditóval valami kinszenvedés,de Te beszélsz angolul.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Megintcsak,nem én találtam ki....Kfir max sebessége 2,3mach.Még nőtt is az alap Mirage IIIhoz képest.Manőverező képessége is nőtt,a MiG23ét meghaladta,Talán azért,mert inkább egy továbbfejlesztésröl beszélhetünk,mint egyszerű áthajtóművezésröl.Kb mint az F5Abol kifejlesztett F5E esetében.Szingapuri A4ek is át lettek hajtóművezve F404ekre,és állitólag jol sikerült.F4ek brit áthajtóművezése RR Sprey erőforrásra viszont állitólag nem.Dél afrikai RD33 áthajtómúvezést lefujták,mert túl drága lett volne-lényegében új gépek lettek volna az átépités után,és nem hozta volna az arányos teljesitménynövekedést.IAI oldalán van egy valag irás a block 60rol,csak a zsidó úristennek sem tudom belinkelni.(ugylátszik gojoknak nem engedi:)).Gugli forditóval valami kinszenvedés,de Te beszélsz angolul.
Ez mind szép és jó, de még így sem vethető össze egy átlag 4 gen vadásszal. Hiába teszel egy trabantba BMW blokkot meg steptronoc váltót az attól trabant marad.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 574
113
Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.

Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
Eddig a Kfirről volt szó, annak modernizált verziójáról. Az pedig alulmarad
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
Kfir block 60 a téma.Kfir block 60 versus Gripen Hu a téma,
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez mind szép és jó, de még így sem vethető össze egy átlag 4 gen vadásszal. Hiába teszel egy trabantba BMW blokkot meg steptronoc váltót az attól trabant marad.
Viszont a kanadai modernizált Leo I alighanem felülmulja a T72einket,amik elvileg egy generációval korszerűbbek.De az elektronika és a fegyverzet ma már fontossabb mint maga a vas,ami hordozza.Bizionyos határig.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.


Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
https://translate.google.hu/transla...ess.com/2015/10/24/kfir-block-60/&prev=search
https://translate.google.hu/transla...technology.com/projects/kfir-jet/&prev=search
Minden vackot betudok linkelni,de az IAI oldalát nem.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Viszont a kanadai modernizált Leo I alighanem felülmulja a T72einket,amik elvileg egy generációval korszerűbbek.De az elektronika és a fegyverzet ma már fontossabb mint maga a vas,ami hordozza.Bizionyos határig.
Azért egy modernizált 3. gen gép és egy mezei 4. gen gép között még mindíg nagyobb az eltérés mint az általad említett harckocsik esetén. A modernizált leo 1 elektronikája nagyrészt a leo 2 elemein alapult, természetesen modernebb a mi mezei T-72-eseinknél, de ez nem releváns, a két harci repülőgép esetében. Ráadásul a T-72 maximum páncélzatban és a fő fegyverben modernebb, minden más téren ( pl harci elektronika) nagyjából a kortárs nyugati típusok szintjén van (leo 1A4-A5)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 309
113
Bevallom, nem tudom követni azt, ami itt megy...,jöhetne valami ami a magyar Gripenekkel kapcsolatos? Esetleg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz