Kfir (IAI, Izrael)

És ennek mi köze az elfogó vadászhoz? Az elfogó vadászgépek azért voltak elfogók, mert máshova optimalizálták repülési teljesítményüket...
Naggyábolannyi,hogy elfogó vadász feladatkörben felülmulja pl az F16ost.Nemcsoda,egy rövidtávú klasszikus elfogóvadász leszármazotja.Vagyis manőverező légiharcban nem tudja legyözni az F16ost,de ki tud térni az elöl.BVR harcban meg közel ugyanazt nyújtja.Gripent meg akár felül is mulhatja.IAI oldalán angolul van róla egy halom anyag.Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.
Másért nem,azért mindenképpen kérnék ajánlatot rá,hogy a svédek ceruzája vékonyabb legyen a maradványérték és a továbbüzemeltetés logisztikai támogatásának ártárgyalásain
 
Naggyábolannyi,hogy elfogó vadász feladatkörben felülmulja pl az F16ost.Nemcsoda,egy rövidtávú klasszikus elfogóvadász leszármazotja.Vagyis manőverező légiharcban nem tudja legyözni az F16ost,de ki tud térni az elöl.BVR harcban meg közel ugyanazt nyújtja.Gripent meg akár felül is mulhatja.IAI oldalán angolul van róla egy halom anyag.Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.
Másért nem,azért mindenképpen kérnék ajánlatot rá,hogy a svédek ceruzája vékonyabb legyen a maradványérték és a továbbüzemeltetés logisztikai támogatásának ártárgyalásain
Az ugye megvan, hogy az első mondatod érvelése annyi, hogy "mert csak".
Az ajánlat kérésen a svédek meg max. jót röhögnének, mert komolytalan húzás lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
És ennek mi köze az elfogó vadászhoz? Az elfogó vadászgépek azért voltak elfogók, mert máshova optimalizálták repülési teljesítményüket...
A Mirage V,és a Kfir hajtómű-szivócsatorna szempontjábol nem változtak az alap Mirage IIIhoz képest.Ugyanúgy megmaradtak a nagysebességű képességeik,mint az alapgépnek.Mig27 hasonlat ebböl a szempontbol rossz,
 
Az ugye megvan, hogy az első mondatod érvelése annyi, hogy "mert csak".
Az ajánlat kérésen a svédek meg max. jót röhögnének, mert komolytalan húzás lenne.
Kővári irta a plémadaras cikket,és nem én találtam ki.De Te magad is irtad a HTÖben,hogy az 50es 60as évek gépei hangsebesség felett felülmulják a 4.generációs gépek átlagát.Most magaddal vitatkozol?:)
 
Kővári irta a plémadaras cikket,és nem én találtam ki.De Te magad is irtad a HTÖben,hogy az 50es 60as évek gépei hangsebesség felett felülmulják a 4.generációs gépek átlagát.Most magaddal vitatkozol?:)
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.

A Mirage V,és a Kfir hajtómű-szivócsatorna szempontjábol nem változtak az alap Mirage IIIhoz képest.Ugyanúgy megmaradtak a nagysebességű képességeik,mint az alapgépnek.Mig27 hasonlat ebböl a szempontbol rossz,
Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
 
A két hajtómű közel azonos teljesítményű, sőt pl a wikipédia (leggyorsabban hozzáférhető forrás) adatai szerint az alap paraméterek sem igazán térnek el. Kétlem, hogy a repülési képességei nagyban eltérnének. Semmi értelme nem lenne egy Mig-23 szintű gépet venni mégha modern is az avionikája. A gripen képességei akkor is felülmúlják, akár csak a környékbeli riválisok.
 
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.


Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
Megintcsak,nem én találtam ki....Kfir max sebessége 2,3mach.Még nőtt is az alap Mirage IIIhoz képest.Manőverező képessége is nőtt,a MiG23ét meghaladta,Talán azért,mert inkább egy továbbfejlesztésröl beszélhetünk,mint egyszerű áthajtóművezésröl.Kb mint az F5Abol kifejlesztett F5E esetében.Szingapuri A4ek is át lettek hajtóművezve F404ekre,és állitólag jol sikerült.F4ek brit áthajtóművezése RR Sprey erőforrásra viszont állitólag nem.Dél afrikai RD33 áthajtómúvezést lefujták,mert túl drága lett volne-lényegében új gépek lettek volna az átépités után,és nem hozta volna az arányos teljesitménynövekedést.IAI oldalán van egy valag irás a block 60rol,csak a zsidó úristennek sem tudom belinkelni.(ugylátszik gojoknak nem engedi:)).Gugli forditóval valami kinszenvedés,de Te beszélsz angolul.
 
Megintcsak,nem én találtam ki....Kfir max sebessége 2,3mach.Még nőtt is az alap Mirage IIIhoz képest.Manőverező képessége is nőtt,a MiG23ét meghaladta,Talán azért,mert inkább egy továbbfejlesztésröl beszélhetünk,mint egyszerű áthajtóművezésröl.Kb mint az F5Abol kifejlesztett F5E esetében.Szingapuri A4ek is át lettek hajtóművezve F404ekre,és állitólag jol sikerült.F4ek brit áthajtóművezése RR Sprey erőforrásra viszont állitólag nem.Dél afrikai RD33 áthajtómúvezést lefujták,mert túl drága lett volne-lényegében új gépek lettek volna az átépités után,és nem hozta volna az arányos teljesitménynövekedést.IAI oldalán van egy valag irás a block 60rol,csak a zsidó úristennek sem tudom belinkelni.(ugylátszik gojoknak nem engedi:)).Gugli forditóval valami kinszenvedés,de Te beszélsz angolul.
Ez mind szép és jó, de még így sem vethető össze egy átlag 4 gen vadásszal. Hiába teszel egy trabantba BMW blokkot meg steptronoc váltót az attól trabant marad.
 
Te beszélsz angolul,biztos többet megértesz belőle,mint én a gugli forditóval.És a szakértelm szempontjábol is jobban állsz.Mindenesetre nekem egy nagyon is potens multirole gépnek tünik a block 60,ami bizonyos területeken még felül is múlja a mi Gripenjeinket.Manőverező légiharc az eggyetlen terület,ahol hátrányban van,meghogy nincs beépitett APU.

Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
Eddig a Kfirről volt szó, annak modernizált verziójáról. Az pedig alulmarad
 
Mármint a block 60-as F-16-os alulmarad a Gripennel szemben manőverező légiharcban és nincs beépített APU?
Azt mire alapozod, hogy a block 60-as rosszabbul manőverezik, mint a Gripen? És milyen probléma van azzal, hogy az idáig legyártott több ezer F-16-oson nem kerozinos APU van, hanem hidrazinos EPU?
Lehet, hogy csak hajtómű indításra jó. de eddig nem sírt miatta senki.
Kfir block 60 a téma.Kfir block 60 versus Gripen Hu a téma,
 
Ez mind szép és jó, de még így sem vethető össze egy átlag 4 gen vadásszal. Hiába teszel egy trabantba BMW blokkot meg steptronoc váltót az attól trabant marad.
Viszont a kanadai modernizált Leo I alighanem felülmulja a T72einket,amik elvileg egy generációval korszerűbbek.De az elektronika és a fegyverzet ma már fontossabb mint maga a vas,ami hordozza.Bizionyos határig.
 
Az ugye megvan, hogy a Kfir az nem Mirage III-as, hogy az aerodinamikáját megváltoztatták? A Kfir az nem Nesher, ahogy a MiG-27 sem MiG-23.


Értem, tehát akkor a gép orrának változása nem számít illetve az, hogy más hajtóművet tettek bele...

Két áthajtóművezési programot szoktam felhozni annak, hogy az utólagos berhelés nem igazán kifizetődő. Az indiai MiG-27-be AL-31 és az dél-afrikai Mirage, amibe RD-33-at akartak.

Egyiknél sem érte meg volna a nyereség. Nesherhez képest változott a szívócsatorna, de ez nem jelenti azt, hogy a J79 hajtóművel erőteljesebb lenne úgy, hogy az orr része is eltérő.

A HTÖ-ban a hosszútávú szuperszonikus repülésre vonatkozik. Mire felgyorsít egy repcsi csúcssebessége az fegyverzettel 150 km felett van. Ezen felül minimál fegyverzettel jön ki csak a régi gépek előnye, tehát közel optimális aerodinamika mellett.
https://translate.google.hu/transla...ess.com/2015/10/24/kfir-block-60/&prev=search
https://translate.google.hu/transla...technology.com/projects/kfir-jet/&prev=search
Minden vackot betudok linkelni,de az IAI oldalát nem.
 
Viszont a kanadai modernizált Leo I alighanem felülmulja a T72einket,amik elvileg egy generációval korszerűbbek.De az elektronika és a fegyverzet ma már fontossabb mint maga a vas,ami hordozza.Bizionyos határig.
Azért egy modernizált 3. gen gép és egy mezei 4. gen gép között még mindíg nagyobb az eltérés mint az általad említett harckocsik esetén. A modernizált leo 1 elektronikája nagyrészt a leo 2 elemein alapult, természetesen modernebb a mi mezei T-72-eseinknél, de ez nem releváns, a két harci repülőgép esetében. Ráadásul a T-72 maximum páncélzatban és a fő fegyverben modernebb, minden más téren ( pl harci elektronika) nagyjából a kortárs nyugati típusok szintjén van (leo 1A4-A5)
 
Bevallom, nem tudom követni azt, ami itt megy...,jöhetne valami ami a magyar Gripenekkel kapcsolatos? Esetleg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz