Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
Itt sem vagy képben...
A képen egy brazil F5 van,papiron a MiG21nél is gyengébb teljesitményű gép.
Én nem tudom minek tekintik, nem kérdeztem meg őket.
Ők nyilatkozták.Hogy aztán lesz e pénzük F35re,az még a jövő zenéje.
Mondom, okkal nem repül Metoros és AESA radaros P-51...
Na,ez a barokkos túlzás
Brazil F5re azért felkerült a Derby...
A Meteor rakéta esetén a közel azonos azért helyenként barokkos túlzás.
Jelenleg nincs Meteor rakétánk,és a gép mint platform képességei attol még nem változnak.Járörözési idő,teherbirás,függesztő rendszer ugyan az marad.
Csak akkor Gripennél választani kell a szárnypótos /AIM-120 között.
Vagyis a kisebb teljesitményű,egyszerűen kisebb gép kevesebb fűggesztőn kevesebb függesztményt hordozhat....
A Kfir a csórók gépe, ezzel szemben nagyhatalmak sem cserélnek hajtóművet már legyártott gépekben.
Elárulok valamit,mi csórók vagyunk a nagyhatalmakhoz,de még a középhatalmakhoz képest is.....Ha nem lennénk azok,vennénk 5 század F35öst,és a kutyánk se volna sánta.
Zsidók különben hajtóművet cseréltek a Super Myster gépekben is.Kfir meg úgy viszonyul az ős Mirage III-hoz,mint az F18E az F18A-hoz.Vagy a Gripen E az A modelhez....USAF meg folyton hajtóművet akar cserélni egy ikonokus 50es évekbeli,még mindig szolgálatban álló tipuson........Egy másikon meg cserélt is,és még mindig repül.
Különben még mindig azt irtam,hogy nekünk a meglévő gépek miatt a modernizált Gripen C a kézenfekvő vállasztás.....És még mindig az a helyzet,hogy egy latin amerikai ország korszerűbb harcrendszerekkel felszerelt,jobban felfegyverzett gépekkel rendelkezik,kevesebb pénzből,mint mi.
Szerintem egy ilyen Kfir, vagy hasonló kategóriás, másodvonalas, relatív olcsó beszerzésnek 2000 környékén lett volna értelme, amikor leállították a 21-eseket.

Ez az 1 százados légierő nem egészséges. Egy olcsó váltótípussal fent lehetett volna tartani legalább +1 századot, amire viszonylag gyorsan lehet építeni, ha úgy alakul a helyzet.

Lehet, hogy a gépek elavultak, de sokkal gyorsabban lehetne adott esetben átfegyverezni egy meglévő századot új gépekre, ha úgy tűnik baj lesz, mint egy újat a semmiböl létrehozni.
2 századnyi F16AFDt kellet volna a Gripen A helyett rendelni anno,ahogy azt a Légierő szerette volna is....Amennyit mi reptettük volna őket,még 20 évig jok lennének most is egy korszerűsités után.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 769
56 983
113
A képen egy brazil F5 van,papiron a MiG21nél is gyengébb teljesitményű gép.

Ők nyilatkozták.Hogy aztán lesz e pénzük F35re,az még a jövő zenéje.

Na,ez a barokkos túlzás
Brazil F5re azért felkerült a Derby...

Jelenleg nincs Meteor rakétánk,és a gép mint platform képességei attol még nem változnak.Járörözési idő,teherbirás,függesztő rendszer ugyan az marad.

Vagyis a kisebb teljesitményű,egyszerűen kisebb gép kevesebb fűggesztőn kevesebb függesztményt hordozhat....

Elárulok valamit,mi csórók vagyunk a nagyhatalmakhoz,de még a középhatalmakhoz képest is.....Ha nem lennénk azok,vennénk 5 század F35öst,és a kutyánk se volna sánta.
Zsidók különben hajtóművet cseréltek a Super Myster gépekben is.Kfir meg úgy viszonyul az ős Mirage III-hoz,mint az F18E az F18A-hoz.Vagy a Gripen E az A modelhez....USAF meg folyton hajtóművet akar cserélni egy ikonokus 50es évekbeli,még mindig szolgálatban álló tipuson........Egy másikon meg cserélt is,és még mindig repül.
Különben még mindig azt irtam,hogy nekünk a meglévő gépek miatt a modernizált Gripen C a kézenfekvő vállasztás.....És még mindig az a helyzet,hogy egy latin amerikai ország korszerűbb harcrendszerekkel felszerelt,jobban felfegyverzett gépekkel rendelkezik,kevesebb pénzből,mint mi.

2 századnyi F16AFDt kellet volna a Gripen A helyett rendelni anno,ahogy azt a Légierő szerette volna is....Amennyit mi reptettük volna őket,még 20 évig jok lennének most is egy korszerűsités után.
A régi gépek hajtóművezéséről kb. huszadjára.

Dél-Afrika futtatta a Mirage + RD33-at. Eredménytelen.
India MiG-27 + AL-31. Dettó.

Ezek után a nyeresége szerinted mennyi lenne egy F414-nek egy ilyen gépbe?
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Mitől van ez a becsípődésed?
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and krisss

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 003
10 615
113
Na, akkor összegezzük....
Egy esetben érné meg Kfirt venni..... Ha telepakolják a függesztményeket kokóval. Itthon a kokót "elkobozzuk" és eladjuk Nyugatra! A gépeket a NAV lefoglalja és eladja Romániának, ahol az F16 MLU mellett tengeri járőrnek kiválóak lesznek. A gépek és a kokó árából veszünk 24 F35-öt s még 14 Gripen E-t.... Na, pénzünknél vagyunk. Az ügyet Negan boltolja le Molni felügyeletével.... :)
 
T

Törölt tag 2361

Guest
ha mar ezer evves elavult gepeket akartok, evvel az erovel lehetne spitfiret venni... az angolok nagyon kotodnek hozza a ww2 miatt...

masodvonalu gepnek olcso, es konnyebb betanitani a pilotakat vele mind a mai gepeket...
ha meg elromlik, nem kell gigamega szerszam meg szuper tudasu mehanikus sem, ami meg a kfirnal is alapkovetelmeny, egy jobb kalapacs es par kulcs megteszi a javitasok egy jo reszet. ha szarakszik, belehasitasz 2x a kalapacsal es mar repul is.

vagy vesztek harriert az angoloktol, abbol az elso szeriabol ami az argentinok ellen volt hasznalvam (ha van meg olyan a muzeumokon kivul), es rabaszattok egy tutajra a balcsi kozepere, es mar megvan is a balkan/kozep europai kulonos kepeseg is ami senki masnak a kornyeken nincs....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
A régi gépek hajtóművezéséről kb. huszadjára.

Dél-Afrika futtatta a Mirage + RD33-at. Eredménytelen.
India MiG-27 + AL-31. Dettó.

Ezek után a nyeresége szerinted mennyi lenne egy F414-nek egy ilyen gépbe?
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Mitől van ez a becsípődésed?
Saudi F15, szingapúri A4,izraeli Super Myster,ezek szolgálatba álltak.Izraeli F4,proto sikeres,a HH végével a programot törölték-takarekossagbol, feleslegessé vált.Ekkor törölték aKfir modernizációt is.Megkapta volna a Lavi radarjat,a módosított szárnyakat,eeeees a Lavi/F4be is szánt PW hajtóművet.De naftalinba tették a gépeket, feleslegessé váltak.A programot törölték.
Upsz,indiai Jaguart végül megcsinálták?Megkapta a Garret hajtóműveket?De pl az angol Tornado ADV is HH végével került ki az EJ200ra való athajtomuvrzes tervekből.De a zsidók a Super Frelon heliket is athajtomuveztek GE T58ra.
Ez nem hit kérdés, hanem matek.Es hányszor kell még megírom,hogy most modernizált Gripen C beszerzését javaslom?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 739
4 081
113
A Kfir nem NATO kompatibilis. A hajtómű elavult, attól, hogy még támogatják az Izraeliek, attól még nem lesz új gyártású. A sárkányt mennyi időközönként kell kristályszerkezet szinten végigmonitorozni, mert ezekben a gépekben van elég repült idő.
--
Amennyiben lesz második század annak azonos típusnak kéne lenni tehát Gripen C/D.
Nem volt rossz választás a Griff,-müszaki-technikai szinten, harcászatilag talán - de az sem közép-európai környezetben, mert 15 évig a mienk volt a technikai fölény, de üzemeltetést lízing nélkül ilyen magas szinten és hadrafoghatósággal nem tudta volna kis hazánk elérni. Lásd az eddig technikák üzemeltetését a hadseregnél. Szvsz félig dél-afrika lettünk volna, mondjuk lett volna 8+1 gépünk üzemeltetve a többi meg Jurasic Park.
Katonapolitikailag meg csak nyertünk, akár a csehek. Mi nem mentünk bombázni Libiát, Szíriát, települni közel-keletre. Nos F-16-al /18-al már rég ott repkedtünk volna 1 géppár+1 tartalékkal.. (A Mirage-ra pedig a gatyánk ráment volna, bár imádom a 2000-est gyönyörű és jó gép..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Naszóval,ez nem hit,hanem matek.
Ki kell számolni az aspiráns gépek összesitett(vagyis minden harcfeladat formára külön,külön,majd ezeket összesitve) harcértékét,és összesitett költségeit,és egymáshoz való viszonyukat.
Csodálkozol,hogy inkább rendszeresitenék egy modernizált Kfir NG-t,mint egy Gripen E-t.Pedig nagyon egyszerű.A Gripen E egy új gép,gyakorlatilag semmink nincs hozzá.Illetve csak olyan általános kiszolgáló eszközök,amik mimden géphez felhasználhatók.Vagyis mindkét gépnél ugyan úgy rendszeresitési költséget lehet számitani a gép árán felül (amit viszont igazábol nem tudunk,pláne élettartam költséget nem tudunk).Gripen E kb 4x többe kerül,mint egy Kfir NG.Kérdés,hogy mennyi lehet az egymáshoz viszonyitott harcértékük?Biztos,hogy 1db vs 1db gépet számolva a Gripen E harcértéke nagyobb,de mennyivel?Ha mondjuk (durva becslés) 1,5x-es a Gripen harcértéke a Kfirhez viszonyitva,az azt jelenti,hogy árra vetitve 1 db Gripen E árábol 400 egységnyi harcértéket lehetne előállitani Kfir NG-k vételével,szemben a Gripen E 150 egységével.Persze ez igy nem igaz,mert a több gép,több személyzetet is jelent,plusz költséget.De ugyanakkor a több gép nagyobb harcértéket jelent a taktikai lehetőségek bővülése miatt,mint 4x1db gép harcértéke.Mondjuk ez a többlet legyen még mondjuk 100 egységnyi harcérték-vagyis a 4 Kfir 500 egységnyi harcértéket jelent az 1db Gripen E 150 egységnyi harcértékével szemben.De ez csak a gépek árát veszi figyelembe,nem az összesitett költségeket-vagyis önmagában fals (iránymutatónak jó csak)
Persze ez csak egy szemléltetés,nem számitás.Én nem is tudom kiszámolni,csak érzésre becsülni (ami nem valami objektiv dolog).Viszont megfelelő szaktudással és a szükséges információk birtokában ezt ki lehet számolni.
A svájci és finn tenderek megmutatták,hogy a ma beszerezhető (nyugati) gépek közül egy ilyen metódussal végig vitt matek egyértelműen az F35-öt hozza ki a legjobb ár/harcérték arányú gépnek.
Számunkra viszont túl drága,korlátozott forrásainkbol harcászatilag releváns mennyiséget nem tudnánk beszerezni.
Vagyis megforditva a matekot,a forráslehetőségünkből hogy lehet a legtöbb harcértéket kihozni?Nem hitre,hanem matekkal kiszámolva.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
A Kfir nem NATO kompatibilis
Miért is nem lenne NATO kompatibilis?Teljesen mértékben az.30 év és 8k repült órára hitelesitve árulják a zsidók.NG változatot F414 hajtóművel.Üzemköltsége egy baromi jó kérdés,de nem éppen gazdag harmadik világ beli országok képesek üzemeltetni.
Sztereotipiák helyett matematika kéne,hogy döntsön.De a politika fog dönteni,biztos,hogy nem honvédelmi érdekű matek alapján.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
24 445
43 872
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 751
3 859
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
itt az alkalom hogy gombokért lecsapjunk a Kolumbiai kefírekre akkor:hadonaszos::hadonaszos:
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 769
56 983
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután a karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül. és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
24 445
43 872
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Évek őta keresik a Kfir utódját.De ebben a formában a hir biztos,hogy fals.2017ben az összes gépüket felhozták C10P szintre,a korábban C12 (vb,nem volt lokátora) gépeket is.(lülönben nem a Kfireket nézegettem,hanem a REH cuccokat,és a 17es modernizációkor kapott REH rendszerekkel botlottam beléjük).Ezzel 2024ig elodázták a tipusváltást.89ben és 92ben vettek használt gépeket,végigharcolták a háborút,persze csak földi célok elleni bevetésekkel.(2000es években megreformálták a hadsereget,és megnyerték a 40+ éve zajló polgárháborút,aszimmetrikus/gerillaellenes háború iskolapéldáját csinálták meg))
Elvileg 2-3 év mulva lejár a gépeik üzemideje,ideje lesz dönteniük,mit csinálnak.
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
A veteránautók ezt jol mutatják.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 390
14 842
113
A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető.
Nesher,az Mirage V,amit elvileg nem kaptak meg,hanem a svájcbol lopott tervek alapján gyártottak.(csak Svájcban nem gyártottak Mirage V gépeket soha,valójában a franciák ládában leszállitották a gépeket,amit a zsidók összeraktak Nesher néven).A kivont Neshereket kapták meg az argik Dagger néven.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator