Részemről rendben,Svéd használt Gripen 30 misi táján van én nem diverz flotta lenne.
Ezt a kefír hülyeséget engedjük már el könyörgöm.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Részemről rendben,Svéd használt Gripen 30 misi táján van én nem diverz flotta lenne.
Ezt a kefír hülyeséget engedjük már el könyörgöm.
A képen egy brazil F5 van,papiron a MiG21nél is gyengébb teljesitményű gép.Itt sem vagy képben...
Ők nyilatkozták.Hogy aztán lesz e pénzük F35re,az még a jövő zenéje.Én nem tudom minek tekintik, nem kérdeztem meg őket.
Na,ez a barokkos túlzásMondom, okkal nem repül Metoros és AESA radaros P-51...
Jelenleg nincs Meteor rakétánk,és a gép mint platform képességei attol még nem változnak.Járörözési idő,teherbirás,függesztő rendszer ugyan az marad.A Meteor rakéta esetén a közel azonos azért helyenként barokkos túlzás.
Vagyis a kisebb teljesitményű,egyszerűen kisebb gép kevesebb fűggesztőn kevesebb függesztményt hordozhat....Csak akkor Gripennél választani kell a szárnypótos /AIM-120 között.
Elárulok valamit,mi csórók vagyunk a nagyhatalmakhoz,de még a középhatalmakhoz képest is.....Ha nem lennénk azok,vennénk 5 század F35öst,és a kutyánk se volna sánta.A Kfir a csórók gépe, ezzel szemben nagyhatalmak sem cserélnek hajtóművet már legyártott gépekben.
2 századnyi F16AFDt kellet volna a Gripen A helyett rendelni anno,ahogy azt a Légierő szerette volna is....Amennyit mi reptettük volna őket,még 20 évig jok lennének most is egy korszerűsités után.Szerintem egy ilyen Kfir, vagy hasonló kategóriás, másodvonalas, relatív olcsó beszerzésnek 2000 környékén lett volna értelme, amikor leállították a 21-eseket.
Ez az 1 százados légierő nem egészséges. Egy olcsó váltótípussal fent lehetett volna tartani legalább +1 századot, amire viszonylag gyorsan lehet építeni, ha úgy alakul a helyzet.
Lehet, hogy a gépek elavultak, de sokkal gyorsabban lehetne adott esetben átfegyverezni egy meglévő századot új gépekre, ha úgy tűnik baj lesz, mint egy újat a semmiböl létrehozni.
A régi gépek hajtóművezéséről kb. huszadjára.A képen egy brazil F5 van,papiron a MiG21nél is gyengébb teljesitményű gép.
Ők nyilatkozták.Hogy aztán lesz e pénzük F35re,az még a jövő zenéje.
Na,ez a barokkos túlzás
Brazil F5re azért felkerült a Derby...
Jelenleg nincs Meteor rakétánk,és a gép mint platform képességei attol még nem változnak.Járörözési idő,teherbirás,függesztő rendszer ugyan az marad.
Vagyis a kisebb teljesitményű,egyszerűen kisebb gép kevesebb fűggesztőn kevesebb függesztményt hordozhat....
Elárulok valamit,mi csórók vagyunk a nagyhatalmakhoz,de még a középhatalmakhoz képest is.....Ha nem lennénk azok,vennénk 5 század F35öst,és a kutyánk se volna sánta.
Zsidók különben hajtóművet cseréltek a Super Myster gépekben is.Kfir meg úgy viszonyul az ős Mirage III-hoz,mint az F18E az F18A-hoz.Vagy a Gripen E az A modelhez....USAF meg folyton hajtóművet akar cserélni egy ikonokus 50es évekbeli,még mindig szolgálatban álló tipuson........Egy másikon meg cserélt is,és még mindig repül.
Különben még mindig azt irtam,hogy nekünk a meglévő gépek miatt a modernizált Gripen C a kézenfekvő vállasztás.....És még mindig az a helyzet,hogy egy latin amerikai ország korszerűbb harcrendszerekkel felszerelt,jobban felfegyverzett gépekkel rendelkezik,kevesebb pénzből,mint mi.
2 századnyi F16AFDt kellet volna a Gripen A helyett rendelni anno,ahogy azt a Légierő szerette volna is....Amennyit mi reptettük volna őket,még 20 évig jok lennének most is egy korszerűsités után.
nézd meg a profilképét.A régi gépek hajtóművezéséről kb. huszadjára.
Dél-Afrika futtatta a Mirage + RD33-at. Eredménytelen.
India MiG-27 + AL-31. Dettó.
Ezek után a nyeresége szerinted mennyi lenne egy F414-nek egy ilyen gépbe?
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Mitől van ez a becsípődésed?
Az.Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Saudi F15, szingapúri A4,izraeli Super Myster,ezek szolgálatba álltak.Izraeli F4,proto sikeres,a HH végével a programot törölték-takarekossagbol, feleslegessé vált.Ekkor törölték aKfir modernizációt is.Megkapta volna a Lavi radarjat,a módosított szárnyakat,eeeees a Lavi/F4be is szánt PW hajtóművet.De naftalinba tették a gépeket, feleslegessé váltak.A programot törölték.A régi gépek hajtóművezéséről kb. huszadjára.
Dél-Afrika futtatta a Mirage + RD33-at. Eredménytelen.
India MiG-27 + AL-31. Dettó.
Ezek után a nyeresége szerinted mennyi lenne egy F414-nek egy ilyen gépbe?
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Mitől van ez a becsípődésed?
Naszóval,ez nem hit,hanem matek.Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Miért is nem lenne NATO kompatibilis?Teljesen mértékben az.30 év és 8k repült órára hitelesitve árulják a zsidók.NG változatot F414 hajtóművel.Üzemköltsége egy baromi jó kérdés,de nem éppen gazdag harmadik világ beli országok képesek üzemeltetni.A Kfir nem NATO kompatibilis
Miért, a Kfirhez mink van....?.A Gripen E egy új gép,gyakorlatilag semmink nincs hozzá.Illetve csak olyan általános kiszolgáló eszközök,amik mimden géphez felhasználhatók.
Ugyan az,mint a Gripen E-hez.Miért, a Kfirhez mink van....?
Bocsánat, de a hülyeség már túlment az irritáló szinten.
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."
itt az alkalom hogy gombokért lecsapjunk a Kolumbiai kefírekre akkor"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."
Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia."A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután a karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül. és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."
Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető."A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."
Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Évek őta keresik a Kfir utódját.De ebben a formában a hir biztos,hogy fals.2017ben az összes gépüket felhozták C10P szintre,a korábban C12 (vb,nem volt lokátora) gépeket is.(lülönben nem a Kfireket nézegettem,hanem a REH cuccokat,és a 17es modernizációkor kapott REH rendszerekkel botlottam beléjük).Ezzel 2024ig elodázták a tipusváltást.89ben és 92ben vettek használt gépeket,végigharcolták a háborút,persze csak földi célok elleni bevetésekkel.(2000es években megreformálták a hadsereget,és megnyerték a 40+ éve zajló polgárháborút,aszimmetrikus/gerillaellenes háború iskolapéldáját csinálták meg))"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."
Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
A veteránautók ezt jol mutatják.Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?
Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.
Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
Nesher,az Mirage V,amit elvileg nem kaptak meg,hanem a svájcbol lopott tervek alapján gyártottak.(csak Svájcban nem gyártottak Mirage V gépeket soha,valójában a franciák ládában leszállitották a gépeket,amit a zsidók összeraktak Nesher néven).A kivont Neshereket kapták meg az argik Dagger néven.A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető.